Dit!quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:13 schreef Lienekien het volgende:
Aan het taalgebruik te zien is TS een Zuiderbuur. In het algemeen gaan ze daar iets anders om met katten dan hier. De buren laten deze kat kennelijk veelal buiten leven. De kat is kennelijk wat mensenschuw, maar ik lees niet dat de kat geen eten genoeg krijgt.
Dus dat aanspreken van de buren zie ik nog niet.
Ik vrees dat ze onvoldoende eten krijgt... elke morgen staat ze te miauwen rond hetzelfde uur. Ze komt ook telkens af rond etenstijden...quote:Op maandag 7 oktober 2013 10:13 schreef Lienekien het volgende:
Aan het taalgebruik te zien is TS een Zuiderbuur. In het algemeen gaan ze daar iets anders om met katten dan hier. De buren laten deze kat kennelijk veelal buiten leven. De kat is kennelijk wat mensenschuw, maar ik lees niet dat de kat geen eten genoeg krijgt.
Dus dat aanspreken van de buren zie ik nog niet.
Ja, ze weet dat er bij jou eten te halen valt!quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:58 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze onvoldoende eten krijgt... elke morgen staat ze te miauwen rond hetzelfde uur. Ze komt ook telkens af rond etenstijden...
Daar heb ik ook al aan gedacht. Misschien heeft ze een aandoenig waardoor ze bepaalde zaken niet mag eten of dergelijke...quote:Op maandag 7 oktober 2013 23:03 schreef pipdebeer het volgende:
Als je haar niet in huis wil nemen moet je haar ook niet voeren. Als de kat verhuist (niet te ver weg) zal deze nog steeds bij je aan de deur komen. Als jij verhuist zal je de nieuwe mensen in je huis misschien overlast bezorgen, omdat de kat de plek koppelt aan extra voer.
Wij hadden ook een kater die bij ons aan het raam kwam. Vreselijk lief beest, werd niet geweldig verzorgt. Voerden hem wat, speelden wat met hem. De eigenaar kwam een keer bij ons aan de deur, of wij wisten waar haar kat was. Die was op dat moment dus bij ons. Werd toen gevraagd of we dat niet meer wilden doen
Eerst informeren voordat je iemand anders zijn beesten gaat verzorgen. Misschien krijgt die kat genoeg voer of is hij wel op dieet. Ga jij hem extra voer geven. Niet echt handig.
Mijn schoonmoeder is gelukkig alleen maar woorden en geen daden, maar die wil een poes hier uit de buurt 'catnappen' omdat ze er mager uitziet. 'Neem haar gewoon mee bla bla'. Heb je straks gezeik aan de deur omdat je iemand zijn huisdier hebt gestolen.
In elk geval, neem mijn advies en informeer bij je buren of het oké is als je haar voert en/of met haar speelt enzo.
Ja, zo redeneerde ik ook. Nuja, een kat kan je moeilijk continue binnen houden...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:07 schreef oh-oh het volgende:
Lijkt me stug dat je je kat maar over straat kan laten zwerven en dan nog kan gaan lopen zeuren als iemand anders m voert of dat ie er voor kiest om ergens anders te gaan wonen, als je dat niet wil zorg je dat ie niet weg kan toch?
Kan makkelijk, je kan ook makkelijk een ren maken of je tuin catproof maken als je dat wil.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:11 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, zo redeneerde ik ook. Nuja, een kat kan je moeilijk continue binnen houden...
Dan blijf je toch gewoon doen wat je nu doet? Je doet de kat er geen kwaad mee (integendeel).quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:11 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ja, zo redeneerde ik ook. Nuja, een kat kan je moeilijk continue binnen houden...
In zo'n geval zal ik er hen zeker wel over aanspreken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan blijf je toch gewoon doen wat je nu doet? Je doet de kat er geen kwaad mee (integendeel).
Het enige is misschien dat je je ook verantwoordelijk voor deze kat gaat voelen en wat doe je dan als je bijv. merkt dat ze vlooien of wormen heeft of met een wond bij je aankomt? Ga jij dan met de kat naar de dierenarts of spreek je dan wel je buren aan?
Wel de lusten, niet de lasten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 12:54 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
In zo'n geval zal ik er hen zeker wel over aanspreken.
Ik vind haar echt niet slecht eruit zien hoor. En ja.. als je dat beest elke dag eten geeft dan hebben ze dat zo door en komen ze idd terug op dezelfde tijd ook al zou ie thuis te eten krijgen. Ik vind dat allemaal nogal logisch eerlijk gezegd. Waarom moet je daar trots op zijn? Omdat het beestje behoorlijk jaagt geef je aan. Dit wil nog niet zeggen dat een kat verwilderd is of iets tekort komt. Ik heb ook zo´n kater, vangt alles wat los en vast zit, de koning van de jacht lijkt het wel maar thuis is ie poeslief en zou je het nooit van hem denken dat ie zo´n moordenaar is. Als ik jou was zou ik toch eens gaan praten met die buren van jou.quote:Op maandag 7 oktober 2013 18:58 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze onvoldoende eten krijgt... elke morgen staat ze te miauwen rond hetzelfde uur. Ze komt ook telkens af rond etenstijden...
Een zeer waar woord : een kat jaagt meestal omdat het instinct is, en jaagt vaak effectiever als hij of zij in een goede conditie is, dus voldoende te eten krijgt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 14:19 schreef controlaltdelete het volgende:
Omdat het beestje behoorlijk jaagt geef je aan. Dit wil nog niet zeggen dat een kat verwilderd is of iets tekort komt. Ik heb ook zo´n kater, vangt alles wat los en vast zit, de koning van de jacht lijkt het wel maar thuis is ie poeslief en zou je het nooit van hem denken dat ie zo´n moordenaar is.
Euh ja, ik ken niets van katten.... Honden geen probleem hoorquote:
De kat is krols zo te horen.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:20 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Euh ja, ik ken niets van katten.... Honden geen probleem hoor
'Zorgen dat ze geholpen wordt'? Je bedoelt een sterilisatie?quote:Op maandag 14 oktober 2013 08:08 schreef LuDann het volgende:
Mogelijk krijgt ze dus kittens, wil je dat TS? Anders zorgen dat ze geholpen wordt.
Ja.quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:04 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
'Zorgen dat ze geholpen wordt'? Je bedoelt een sterilisatie?
Oke, andere vraag aan TS: wanneer je haar rug aait net boven haar staart, kromt ze haar met name het achterste deel van haar rug? En 'trilt' ze daar een beetje bij met haar staart? Sproeit ze als ze buiten is of kun je dat niet zo makkelijk zien? Mauwt ze klagelijk(er) de laatste tijd, zeker als ze naar buiten wil?quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:06 schreef Lienekien het volgende:
Beetje kopjes geven betekent nog niet dat ze krols is.
Maar het zou me niet verbazen als ze nog niet gecastreerd is.
Nee heb er helemaal geen idee van. Ze miauwt enkel wanneer ik haar een koekje wil geven en wanneer ze aangeeft naar buiten te willen gaan. Haar kont trekt ze niet op (echt een gebogen middenrug)... ze begint wat te spinnen en wrijft dan met een gebogen rug tegen mijn been aan. Maar krolse katten liggen ook niet stil dacht ik en liggen vaak op hun rug om 'gedekt' te worden. Deze doet dit allemaal niet. Ben trouwens ook niet zeker dat het een vrouwtje isquote:Op maandag 14 oktober 2013 10:16 schreef LuDann het volgende:
[..]
Oke, andere vraag aan TS: wanneer je haar rug aait net boven haar staart, kromt ze haar met name het achterste deel van haar rug? En 'trilt' ze daar een beetje bij met haar staart? Sproeit ze als ze buiten is of kun je dat niet zo makkelijk zien? Mauwt ze klagelijk(er) de laatste tijd, zeker als ze naar buiten wil?
En dat laatste, daar zou ik ook niet zo van staan te kijken. Hoewel krolsheid in oktober zeldzaam is komt het wel degelijk voor. Weet je zeker dat het een vrouwtje is, TS? En wellicht is ze al geholpen, weet je daar iets van?
Aangezien het onze kat niet is, ga ik deze ook niet zomaar in huis nemen...quote:Op maandag 14 oktober 2013 10:48 schreef controlaltdelete het volgende:
Maar wat doe je nu met het beestje? Is het de bedoeling dat ie bij jou blijft of toch bij de buren?
Tussen mijn katers heb ik ook een poes, deze reageert precies hetzelfde als die van jou als ik haar aanhaal (rug omhoog, kontje aanbieden) maar ik heb haar al laten helpen met 5 maanden. Als het toch een mannetje is zou je het moeten zien (2 klootjes) hopelijk is hij/zij geholpen maar ik denk het niet. Zo niet, wat doe je dan?
Gefeliciteerd, je hebt iemand anders zijn kat gejat. Dat er hier mensen zijn die jou nog motiveren om er mee door te gaan ook.quote:Op zondag 13 oktober 2013 22:12 schreef banaantjeEE het volgende:
Ondertussen ligt ze 's morgens op de vensterbank te wachten om binnen te mogen.
Ook heeft ze een eigen plaatsje in de keuken gevonden... de bureaustoel... dan ligt ze daar 3u aan een stuk te slapen tot wanneer je wat gemiauw hoort, dan wil ze weer buiten
Wanneer ik haar wil aaien zet ze een hoge rug op en begint ze langs mijn benen te wrijven. Dan loopt ze in cirkeltjes rond mij ... Is dit een teken dat ze vertroeteld wilt worden of dat je haar met rust moet laten?
nou ik heb het liever niet dat andere mensen mijn kat elke dag eten gaan geven, alleen al omdat ik niet weet wat ze gevenquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 09:07 schreef oh-oh het volgende:
Lijkt me stug dat je je kat maar over straat kan laten zwerven en dan nog kan gaan lopen zeuren als iemand anders m voert of dat ie er voor kiest om ergens anders te gaan wonen, als je dat niet wil zorg je dat ie niet weg kan toch?
Er werd naar die kat niet omgekeken. Anders zou ze niet gaan eten bij mijn overbuur en bij ons...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:48 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, je hebt iemand anders zijn kat gejat. Dat er hier mensen zijn die jou nog motiveren om er mee door te gaan ook.
Vraag je liever af, waarom een kat andere oorden opzoekt...quote:Op woensdag 16 oktober 2013 17:03 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nou ik heb het liever niet dat andere mensen mijn kat elke dag eten gaan geven, alleen al omdat ik niet weet wat ze geven
keer paar brokjes geven is prima, maar niet voeren
Maar deze kat blijf hier gewoon zitten. Ze heeft ondertussen al overal in huis geslapen...ook al laten we de deur open, ze blijft binnen. Als ze dan naar buiten gaat, staat ze hier vervolgens terug binnen de 5 minuten. Ik wil helemaal geen kat jatten van iemand hoor...ik probeer het gewoon een leuker, beter en aangenamer leven te gevenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:41 schreef imikethat het volgende:
Onze kat schooide ook overal om eten en kreeg bij de oude buren jarenlang te eten. We gaven hem gewoon genoeg maar het was een veelvraat, en ondertussen al 15 jaar.
omdat ze profiteurs zijnquote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:29 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Vraag je liever af, waarom een kat andere oorden opzoekt...
Werkloos dus?quote:Op maandag 14 oktober 2013 17:06 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Aangezien het onze kat niet is, ga ik deze ook niet zomaar in huis nemen...
En dan na drie maanden gaat de bel hier, "zeg hebben jullie een kat met witte pootjes gezien". "Ja ze ligt hier te ronken in onze living".
Nee, wanneer de poes hier aan onze achterdeur staat te miauwen, laat ik haar gewoon binnen. Kan ze eventjes komen eten, drinken en snurken. Ze laat het daarna wel weer merken wanneer ze buiten wilt
Ik werkloos? Nee, 2 weken vakantie. Mijn moeder daarentegen is op pensioen...quote:
Omdat kat. Misschien alleen al omdat jij aardig voor haar bent, of de buren hebben een huisdier/kind waar de kat niet mee overweg kan. Hoe dan ook, de kat ziet er uitstekend uit, ik geloof niet dat die iets te kort komt aan eten.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:29 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Vraag je liever af, waarom een kat andere oorden opzoekt...
jawel joh. onze kat eet alles wat ze krijgen kan. van wie of waar dan ook, en dat heeft niks met een tekort te maken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:28 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Er werd naar die kat niet omgekeken. Anders zou ze niet gaan eten bij mijn overbuur en bij ons...
Het gezin waar ze vandaan komt is nogal marginaal ('s nachts dronken toekomen, roepen,...) en daar werd zij gewoon verwaarloosd. Om je een idee te geven. Op 2 jaar tijd hebben zij 3 honden gehad...
En iedere katteneigenaar kan je vertellen dat je die beesten te eten kan geven waarna ze een half uur later weer zitten te jammeren alsof ze uitgehongerd zijnquote:Op maandag 21 oktober 2013 20:53 schreef powerflux het volgende:
[..]
jawel joh. onze kat eet alles wat ze krijgen kan. van wie of waar dan ook, en dat heeft niks met een tekort te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |