Volgens het verhaal zouden Heinkel 111 nachtjagers die Lancaster uit de OP hebben neergeschoten. Alleen zijn die Heinkel 111's bommenwerpers. Ze zullen wel FW190's bedoelen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:24 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Slordig dat ze in dat artikel een foto van een Duitse Heinkel 111 hebben geplaatst.
Een poosje terug las ik nog een verhaal over iemand die een knoop vond ergens in Limburg of Brabant... Dus hij wil de knoop pakken, maar die zat nog aan het uniform van een Duitser vast...quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik ken het. Hier worden nog wel eens resten uit de grond geplukt. Een paar jaar terug is de schedel van een Engelse piloot gevonden tijdens werkzaamheden. Die is daar ergens gecrasht.
Jep, market garden. Hele velden liggen/lagen vol met spul, zo extreem zelfs dat je de linies nog kon ''zien''quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:46 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Een poosje terug las ik nog een verhaal over iemand die een knoop vond ergens in Limburg of Brabant... Dus hij wil de knoop pakken, maar die zat nog aan het uniform van een Duitser vast...![]()
Die lag dus echt vlak onder de graszoden.... 18 jaar, met zn helm nog op..
Kan het originele bericht niet vinden.. stond ergens op een forum..
Maar hier zo'n zelfde soort verhaal..
Sorry voor het offtopic geblaat btw..
Ik vind wel veel musketkogels hier... en dan vraag ik me altijd even af van welke kant ie kwam.. dan kun je je opeens bijster klein voelen.. als mensje...quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jep, market garden. Hele velden liggen/lagen vol met spul, zo extreem zelfs dat je de linies nog kon ''zien''
Aan de ene kant brits/canadees en aan de andere kant duits spul. Misschien 100m tussen ofzo
Een FW190 was geen nachtjager. Een Ju88, zoals in het artikel vermeldt, lijkt mij waarschijnlijker.quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:45 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Volgens het verhaal zouden Heinkel 111 nachtjagers die Lancaster uit de OP hebben neergeschoten. Alleen zijn die Heinkel 111's bommenwerpers. Ze zullen wel FW190's bedoelen.
Even de 'Nachtjagd war diaries Volume 2' erop nageslagen, het type vliegtuig is niet vermeldt, wel dat de Duitse piloot lt. Otto Teschner was, toen vliegend voor Stab IV/NJG.1quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:15 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Een FW190 was geen nachtjager. Een Ju88, zoals in het artikel vermeldt, lijkt mij waarschijnlijker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
quote:Op zondag 6 oktober 2013 17:38 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Helaas is de relatie tussen amateurs en profs niet echt opperbest.. maar in sommige gevallen zijn er wel mogelijkheden om mee zoeken..NiceSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Hmm ja.. zo'n expert ben ik nou weer net niet....![]()
![]()
De Focke Wulf 190 werd wel ingezet als nachtjager.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:15 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Een FW190 was geen nachtjager. Een Ju88, zoals in het artikel vermeldt, lijkt mij waarschijnlijker.
DE FW190 had een nachtjager variant.quote:Op zondag 6 oktober 2013 18:15 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |