http://in.mobile.reuters.(...)05U20131005?irpc=932quote:Somalia's al Shabaab say British, Turkish forces attacked its base
Sat Oct 5, 2013 8:48pm IST
REUTERS - Somalian Islamist militia al Shabaab said on Saturday that a dawn raid at its strongholds in the small town of Barawe in the south of the country was carried out by British and Turkish special forces.
The commander of the British force, it said, was killed during the attack and four other SAS operatives were critically wounded. One Turkish soldier was also wounded, according to a statement by Sheikh Abdiasis Abu Musab, al Shabaab's military operation spokesman.
The statement by the militia could not immediately be independently verified.
(Reporting by Feisal Omar; Writing by James Macharia; editing by Ralph Boulton)
En dit.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Vreemdelingen legioen erop af sturen.
Waren nog redelijk succesvol in Mali immers.
Was jij ook voor de aanval op Afghanistan en Irak ?quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:18 schreef Jellereppe het volgende:
Mooi. Stationeer er maar een paar duizend getrainde militairen neer om dat vuil af te maken. Afmaken dat vuil. Gewoon een paar kogels door die koppen van Al-Shabaab heen jagen. Vooral niet besparen op munitie. Laat ze maar lekker eeuwig slapen.
Niet voor een aanval / oorlog onder valse voorwendselen. (even mn eigen mening)quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:11 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Was jij ook voor de aanval op Afghanistan en Irak ?
Ik dacht juist dat Turkije Al-Shabaab steunde.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:16 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
http://in.mobile.reuters.(...)05U20131005?irpc=932
Interessante bewering van Al Sahaab. Hoe geloofwaardig achten jullie dit?
Wat ik weet is dat Turkije best veel heeft geinvisteerd in Somalië en dat Al-Sahaab een paar maanden geleden een medewerker van het Turkse consulaat ha gedood. Wat dat betreft kan het best.
Js ik denk wel dat Jelle voor een inval in Afghanistan en Irak was.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:11 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ik was ten tijde van Irak en Afghanistan een heel jonge tiener, dus hield mij niet bezig met dat nieuws.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:11 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
De extremisten steunt Turkije weer wel in Syrie, onlogisch ja.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 20:51 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik dacht juist dat Turkije Al-Shabaab steunde.
Volgens andere bronnen is de leider gedood:quote:Op zondag 6 oktober 2013 00:45 schreef Nibb-it het volgende:
'Leider Al-Shabaab door Amerikanen opgepakt in Somalië'
Amerikaanse commando's hebben vanavond een leider binnen de militante islamitische beweging Al-Shabaab opgepakt in zijn villa in de Somalische stad Baraawe. Aanleiding is de dodelijke aanslag op een winkelcentrum in Nairobi van 21 september, zo melden Amerikaanse autoriteiten tegenover de New York Times. (NRC)
Je kunt meestal soldaten onderscheiden omdat ze een patch van hun vlag hebben op hun uitrusting. Weet niet hoe gebruikelijk het is voor operators om hun vlag te showen. Daarnaast is het best vaak voorgekomen dat verschillende Special Operations Forces van verschillende landen samenwerkten.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 21:04 schreef YazooW het volgende:
Geloof er niet veel van, hoe weten ze bijvoorbeeld dat het Britten en Turken waren? Het is niet zo dat die special forces rondlopen in het shirt van het nationale voetbalelftal oid. Zelfde een beetje met het verhaal dat die commander van de Britten zou zijn omgekomen, hoe weten die Shabaabs nou dat dat een commander was?
Verder lijkt het me ook vrij ongebruikelijk dat de special forces van 2 verschillende landen samen 1 missie uitvoeren.
Maakt me niet uit eigenlijk wie erachter zit. Áls Al Shabaab maar aangevallen en vernietigd wordt.quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 18:16 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
http://in.mobile.reuters.(...)05U20131005?irpc=932
Interessante bewering van Al Sahaab. Hoe geloofwaardig achten jullie dit?
hoezo?quote:Op zondag 6 oktober 2013 01:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maakt me niet uit eigenlijk wie erachter zit. Áls Al Shabaab maar aangevallen en vernietigd wordt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |