abonnement Unibet Coolblue
pi_132256601
Hangover 3

kutverhaal, matige grappen, uitgemolken concept.
Moest moeite doen om em af te kijken.

Kutfilm

3/10

n
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_132256872
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 17:08 schreef Tim86 het volgende:
Gisteren heb ik Escape from tomorrow gezien. Wel een aanrader voor mensen die van rare, freaky films houden :D

De film speelt zich af in Disneyworld en is (geheel in zwart-wit) guerrilla stijl geschoten, zonder enige medewerking van Disney zelf wat een hoop controverse opleverde. Gaat over een vrij average gezinnetje man in midlife crisis (Jim White) + vrouw, zoontje en een dochter die naar het pretpark gaan. Daar gebeurt een hoop rare shit en is het eigenlijk één grote rare trip voor hoofdpersoon Jim White. Het is echt moeilijk om veel over het plot te zeggen, maar ik vond het wel echt tof om een keer te zien. De sfeer is echt naargeestig en de rare visions icm Disney + zwart-wit en een freaky soundtrack maken het geheel tot een bizarre trip voor zowel de kijker als de hoofdpersoon.

Escape from Tomorrow (2013) - IMDb


[ afbeelding ]
toffe film was dit wel, geen moment echt eng, maar wel grappig hoe ze dat disney sfeertje omtoveren in een soort nachtmerrie achtig gedoe.

de plot, daar snapte ik niet veel van, alleen.
  donderdag 17 oktober 2013 @ 17:18:11 #128
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_132267089
Gravity (2013) - IMDb
Wat dit wel degelijk een goede film maakt:
Ten eerste is er de voortreffelijke regie van Cuarón en cinematografie van Lubezki. De film zit vol met uitmuntend camerawerk, zoals in de bijna kwartier durende openingsshot, waarin de camera zich compleet vrij beweegt over alle assen alsof deze ook zweeft in de ruimte.Deze prachtig gebruik van een zwevende camera wordt de hele film vastgehouden. Ook is dit een film die goed gebruik maakt van 3D met zwevende objecten in voor- en achtergrond en het creëren van diepte hierdoor.
Ten tweede is de film gewoon spannend. Vooral de afwisseling tussen stille momenten en plotselinge chaos vond ik erg goed gedaan.
Ten derde duurt hij precies zolang als nodig is (maar 91 minuten) en wordt niet overbodig langgerekt.
Waarom dit voor mij niet de topper van het jaar is die anderen erin zien:
Ten eerste vond ik Sandra Bullock niet goed genoeg om een film als dit te dragen. Nergens leefde ik mee met haar, omdat ze haar emoties niet overtuigend kon overbrengen.
Ten tweede is de score van Steven Price veel te aanwezig. Waardoor ik i.p.v. in de film te worden gezogen, er uit werd gehaald omdat ik te bewust was van de emotionele manipulatie die gaande was.
Ten derde is het karakter van Bullock te cliché voor woorden en compleet eendimensionaal; een eenling met een tragisch verleden. Waardoor de film qua karakterontwikkeling verre imponerend was.
cijfer: 7,8

La règle du jeu (1939) - IMDb
Een goede samenvatting schrijven van deze film over een feest in vooroorlogs Parijs zou een heel lang verhaal worden, aangezien de verhoudingen tussen de karakters constant veranderen en er verschillende verhaallijnen door elkaar heen lopen. Deze verschillende verhaallijnen spelen zich vaak tegelijkertijd af in beeld. Wat Renoir voor elkaar krijgt door baanbrekend gebruik van deep focus, waarbij er van alles gaande is in voor- en achtergrond, Karakters komen en gaan in shots en verschijnen even later weer. Niet verwonderlijk dat Robert Altman ooit zei: "I learned the rules of the game from 'The Rules of the Game.'".
Deze verschillende plotlijnen worden ingenieus op het einde bij elkaar gebracht.
Dat het schrijven van zo'n samenvatting lastig is, is tekenend voor deze film. Want zoals Renoir zelf aangeeft in een discussie met acteur Marcel Dalio, heeft La règle de Jeu geen center of een protagonist, het gaat niet over een plot, het gaat over een wereld.
Bij vlagen is de film erg grappig, vooral door Jean Renoir's eigen karakter Octave en Julien Carette's Marceau.
cijfer: 7,8
  donderdag 17 oktober 2013 @ 22:35:15 #129
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_132279725
Afgelopen dinsdag in de sneak:

Blood Ties
Het verhaal van twee broers: de één (Clive Owen) is crimineel en heeft er net een jarenlange gevangenis opzitten, de ander (Billy Cudrup) is een politie agent die er voor heeft gezorgd dat de nieuwe partner van z`n ex in de gevangenis beland.
Het is dat er acteurs van vandaag de dag in spelen, anders zou je zo kunnen denken dat Blood Ties een politie thriller uit de jaren `70 is. Alles doet aan films als The French Connection denken, alleen is deze wat trager. Met een speelduur van twee uur en 24 minuten is het een lange film en dus traag. Toch is het geen moment saai. Zowel het verhaal als het visuele gedeelte weten de hele tijd te boeien. Het verhaal is sterk (al is het soms wel wat voorspelbaar) en het acteerwerk van voor Owen erg goed. Daarnaast ziet het geheel er ook prachtig uit. Met een korrelig beeld, lange shots en de algehele manier van filmen en uiterlijk is het een mooie ode aan en aanvulling op de jaren 70 thrillers.
Mooi dat dit soort films ook nog gemaakt worden. Ga er rustig voor zitten en laat het over je heen komen, dan zie je een dijk van een film.

IMDB Cijfer: 5,4/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_132279933
Pacific Rim.

Zo min mogelijk woorden aan vuil maken. Wat een drama van een film. Als je enige redeeming quality CGI is kan je het hele gebeuren wat mij betreft achterwege laten.

2/10
Conscience do cost.
pi_132282520
VEER-ZAARA



Film gaat over 2 jonge mensen die verliefd op elkaar worden, maar 1.. de vrouw is al uitgehuwelijkt met een rijke man met macht (in de politiek) En de trouwerij zou ook voor haar familie status, macht en een hoge baan betekenen.
Dan word hij onterecht opgepakt en in de gevangenis gezet... voor 22 jaar lang zegt hij geen woord.. totdat er een advocatie met hem kennismaakt en hij vertelt zijn verhaal.....

Echt een prachtige en meeslepende film, mooie beelden & locaties, mooie muziek, een film waar je helemaal in mee gaat en meeleeft.
Ook is de film geen minuut te lang (ondanks de 3 uur+ lengte) en blijf je met spanning zitten.
GEweldige film, 1 van de beste bollywood die ik gezien heb
9.5
  Redactie Games vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:00:58 #132
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_132282848
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 17:18 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Gravity (2013) - IMDb
Wat dit wel degelijk een goede film maakt:
Ten eerste is er de voortreffelijke regie van Cuarón en cinematografie van Lubezki. De film zit vol met uitmuntend camerawerk, zoals in de bijna kwartier durende openingsshot, waarin de camera zich compleet vrij beweegt over alle assen alsof deze ook zweeft in de ruimte.Deze prachtig gebruik van een zwevende camera wordt de hele film vastgehouden. Ook is dit een film die goed gebruik maakt van 3D met zwevende objecten in voor- en achtergrond en het creëren van diepte hierdoor.
Ten tweede is de film gewoon spannend. Vooral de afwisseling tussen stille momenten en plotselinge chaos vond ik erg goed gedaan.
Ten derde duurt hij precies zolang als nodig is (maar 91 minuten) en wordt niet overbodig langgerekt.
Waarom dit voor mij niet de topper van het jaar is die anderen erin zien:
Ten eerste vond ik Sandra Bullock niet goed genoeg om een film als dit te dragen. Nergens leefde ik mee met haar, omdat ze haar emoties niet overtuigend kon overbrengen.
Ten tweede is de score van Steven Price veel te aanwezig. Waardoor ik i.p.v. in de film te worden gezogen, er uit werd gehaald omdat ik te bewust was van de emotionele manipulatie die gaande was.
Ten derde is het karakter van Bullock te cliché voor woorden en compleet eendimensionaal; een eenling met een tragisch verleden. Waardoor de film qua karakterontwikkeling verre imponerend was.
cijfer: 7,8

Als ze nou eens de film Moon in een mooi 3D-jasje gegoten hadden. Desalniettemin erg mooie spaceshots in 3D.

Verder eens met de miscast van Sandra Bullock, veel liever Charlize Théron, Anne Hatheway, Kate Beckinsale of Scarlett Johansson gehad. Dat zwijnengejank van d'r als ze in de stress schiet :N.
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_132285090
Bullock en Clooney zijn de reden dat ik die film nog niet gezien heb, en zeker niet in de bios ga bekijken :')
ze zijn fucking nice.
pi_132286957
quote:
13s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 00:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Pacific Rim

De gevechten zijn wel leuk en de CGI is erg mooi maar voor de rest is het een ongelofelijke kut film. Allerlei stomme clichés erin, acteerwerk slaat nergens op, de humor is voor kinderen, t is 1 van de slechtste films die ik in jaren heb gezien. Grote stukken doorgespoeld om de gevechten nog even te kunnen bekijken.

Vermijd deze film en mensen die deze film leuk vonden, behalve als je 15 jaar of jonger bent want dat lijkt de doelgroep te zijn voor deze film.
Wuut

Vond m echt briljant.

Zou hem een 8,5 geven.
pi_132287242
White House Down

Lachwekkend verhaal en een lachwekkend verhaal. Oh ja en ook nog lachwekkende plotwendingen en karakters. De kijker wordt behandeld als een klein kind die alle domme onzin die verzonnen is zomaar slikt. Dat de actie nog wel vermakelijk is zorgt ervoor dat het niet saai wordt, maar dit kan best als een komedie afgedaan worden. Olympus has Fallen was ook niet bepaald realistisch, maarja welke invasie op het Witte Huis is dat wel, maar daar was alles gewoon een stuk beter gedaan. Hopelijk verneukt Emmerich het vervolg op Independence Day niet op deze manier...

Ook vreemd, ik zag in de trailer o.i.d. dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5.0
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:22:30 #136
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_132289161
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 06:52 schreef kittenszijnfuckingnice het volgende:
Bullock en Clooney zijn de reden dat ik die film nog niet gezien heb, en zeker niet in de bios ga bekijken :')
Maar dan mis je ook juist het grootste pluspunt van de film, de prachtige beelden van de immense ruimte. Die op een biosscherm beter (lijkt me) tot zijn rechtkomen dan op je tv
pi_132289426
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 11:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Maar dan mis je ook juist het grootste pluspunt van de film, de prachtige beelden van de immense ruimte. Die op een biosscherm beter (lijkt me) tot zijn rechtkomen dan op je tv
Heb deze film gisteren gezien. Dit is wat mij betreft inderdaad een film die (enkel) in de bioscoop goed tot zijn recht komt. Mooie beelden en er zitten een aantal mooie 3D-momenten in.

Af en toe moest ik mij toch echt even aan mijn stoel vasthouden, gezien ik het bijna het gevoel had echt in de ruimte te zweven (hoe dom dit misschien ook klinkt). Komt natuurlijk door de soepele beweging van de camera en het gebruik van first person beelden.

Ook hoorde ik van meerdere mensen dat ze af en toe even met hun ogen zaten te knipperen bij het langsschieten van de brokstukken.

Gravity krijgt zeker een 8. ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:32:03 #138
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132291324
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 09:57 schreef planethugo het volgende:
White House Down
[ afbeelding ]
Lachwekkend verhaal en een lachwekkend verhaal. Oh ja en ook nog lachwekkende plotwendingen en karakters. De kijker wordt behandeld als een klein kind die alle domme onzin die verzonnen is zomaar slikt. Dat de actie nog wel vermakelijk is zorgt ervoor dat het niet saai wordt, maar dit kan best als een komedie afgedaan worden. Olympus has Fallen was ook niet bepaald realistisch, maarja welke invasie op het Witte Huis is dat wel, maar daar was alles gewoon een stuk beter gedaan. Hopelijk verneukt Emmerich het vervolg op Independence Day niet op deze manier...

Ook vreemd, ik zag in de trailer o.i.d. dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5.0
Dat was het Capitool

  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:39:22 #139
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_132291554
The Heat (2013) - IMDb

Precies de juiste film voor de gemoedstoestand die ik had, lekker lollig en niet te veel nadenken. Melige joligheid en een semi-voorspelbare voortgang van het verhaal. Ik heb een paar keer hardop gelachen en dat gebeurd eigenlijk bijna nooit.

7.5
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_132291954
quote:
12s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:32 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Dat was het Capitool

[ afbeelding ]
kan dat ik dat beeld gezien heb in de trailer en het nu door elkaar haal idd :P
pi_132300583
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 23:50 schreef casper019 het volgende:
VEER-ZAARA

[ afbeelding ]

Film gaat over 2 jonge mensen die verliefd op elkaar worden, maar 1.. de vrouw is al uitgehuwelijkt met een rijke man met macht (in de politiek) En de trouwerij zou ook voor haar familie status, macht en een hoge baan betekenen.
Dan word hij onterecht opgepakt en in de gevangenis gezet... voor 22 jaar lang zegt hij geen woord.. totdat er een advocatie met hem kennismaakt en hij vertelt zijn verhaal.....

Echt een prachtige en meeslepende film, mooie beelden & locaties, mooie muziek, een film waar je helemaal in mee gaat en meeleeft.
Ook is de film geen minuut te lang (ondanks de 3 uur+ lengte) en blijf je met spanning zitten.
GEweldige film, 1 van de beste bollywood die ik gezien heb
9.5
Kal Ho Naa Ho (2003) - IMDb

Kijk deze maar als je wilt....

een 10 waardig..... _O_
(dan ben je Veer -Zaara al vergeten :P )
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:56:00 #142
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_132309519
Watchmen (2009) - IMDb - Director's Cut
Behoorlijk grimmige film over een alternatieve jaren 80 waarin superhelden hebben bestaan, maar ondertussen worden verboden hun werk (gemaskerd) uit te voeren.

Ik heb altijd begrepen dat de originele versie het verhaal teveel verknipt, dus ben voor de 3 uur durende directors cut gegaan. Geen moment spijt van gehad, want dit is een prachtig gestileerde, mooi gemaakte, wel doordachte superheldenfilm.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_132313006
Man of Steel. Link en info etc staat een stukje hoger in dit topic, dus dat skip ik alvast.

Voor mij een grote teleurstelling. Ik vind superman als superhero eigenlijk al niet zo leuk. De film heeft teveel cliches en geen verrassingen. Daarnaast zijn er vaak dialogen waarin eigenlijk alleen uitleg aan de kijker wordt geboden over de betreffende scene. Eigenlijk een soort van verkapte voice-over. Ik vond er weinig aan. Cijfer: 5
<hr>
pi_132317893
Ga meteen maar voor een berg reviews. :)

This is the End

Een standaardfilm in 't genre onderbroekenlol. Ditmaal met een berg cameo's om mensen te trekken. Het begin was enorm traag en flauw, daarna een beetje beter maar de tweede helft zakte 't weer in. Merk ook wel dat ik de meeste flauwe grappen te vaak gezien heb en er waarschijnlijk daarom niet meer zo om kan lachen. Ook zitten er iets te veel penisgrappen in maar ik begrijp wel dat de huidige generatie 12-jarigen 't "wreed" vindt.

IMDB: 7.1
Ik: 6

Elysium

Gezien in de bios. Keuze is vrij beperkt hier aangezien er maar een aantal buitenlandse films per jaar mogen worden uitgezonden in de bios. Naar aanleiding van trailer voor deze (en Superman) gekozen, in de hoop dat de special effects 't geld waard waren.

Actie is op zich oke, verhaal was mager. Onbegrijpelijk trouwens waarom ze 't begin van de film Spaans maken en dan de rest Engels. Dit valt meer in de categorie District 9 dan science fiction, helaas. Schijnt hip te zijn de laatste tijd dat SF meer overdreven social commentary is dan SF. Wel jammer, want daar heb ik niet altijd zin in. Het was gelukkig niet zo overdreven en irritant als Avatar (gvd nog een 3d-kaartje voor gekocht ook) maar het schurkte er wel tegenaan.

IMDB: 6.9
Ik: 6

The Mist

Het is met films die gemaakt worden op basis van verhalen van Stephen King vaak zo dat het budget wat beperkt is waardoor dingen er al gauw wat matig uitzien. De CGI is hier dan ook niet echt om over naar huis te schrijven. Voor een film uit 2007 doet het wat dat betreft denken aan eind jaren 90. Alleen zit er in dit verhaal wel alles wat bij een dergelijk rampscenario hoort. Het ontsporen van de mensen binnen de groep, de kneuzen, de gekken en de geschiften. Het gokken op een escape, zonder geforceerd over te komen. In de meeste horrorfilms is dat vaak een probleem maar hier klopt 't allemaal. Als je je over de slechte CGI en hier en daar wat matige acteerprestaties kunt zetten heb je hier een goede aan.

IMDB: 7.2
Ik: 7.5

Man of Steel

De andere buitenlandse film die in de bios draaide. Hier kan ik kort over zijn; niet mijn ding. Overdreven CGI-gevechten waar ik al snel de interesse bij verloor. Ben ook al vrij snel vergeten wat er gebeurde in de film maar herinner me nog wel heel sterk het onbevredigde gevoel waarmee ik de bioscoop uitstapte. Instantly forgettable. Maar nogmaals, ben niet zo van de movies gebaseerd op comics dus als je dat wel tof vindt, zal de IMDB-rating je meer liggen.

IMDB: 7.6
Ik: 6

Gattaca

Even los van het feit dat ik die twee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
was dit een van de highlights qua films die ik de afgelopen maanden heb gezien. Onbegrijpelijk dat ik deze niet eerder heb gezien. Misschien vanwege mijn lichte aversie van Ethan Hawke. Trek zijn acteren gewoon niet zo goed maar hier was 't prima op z'n plek. Het verhaal is goed, de opbouw is goed en all-round weet het te imponeren. Ben bang om ook maar iets te spoileren (vandaar zelfs die spoilertag eerder) dus ik hou het hier verder op. Denk dat de meeste mensen dit wel een goede film zullen vinden. Aanrader voor mensen die houden van films met een dystopisch randje in een SF-setting. Deed me licht denken aan Equilibrium, maar dan zonder de actie.

IMDB: 7.8
Ik: 8.5

World War Z

Boek denk ik twee of drie jaar geleden gelezen en 't meeste stond me nog goed bij toen ik de film ging kijken. Gezien de commentaren op 't internet vooraf al uit mijn hoofd gezet dat dit een film is die trouw blijft aan 't boek. En zo moet je de film ook ingaan. Als je de film ingaat met 't idee dat je 't boek in filmvorm te zien gaat krijgen, kom je gewoon bedrogen uit. Zo simpel is 't. Het is absoluut een aanrader voor fans van 't genre (ik schaar me daar onder) en een van de betere zombiefilms van de afgelopen jaren. Het kan niet tippen aan Dawn of the Dead van 2004 wat in mijn ogen de beste zombiefilm ooit is maar het eindigt toch zeker in de top 3.

Het probleem voor de film t.o.v. het boek is natuurlijk ook dat het zich uitstekend had geleend voor een film in documentairevorm en niet voor een actiefilm. Uiteindelijk hebben ze toch geprobeerd 't een beetje te combineren en dat pakt niet altijd even goed uit. Pluspunt, je krijgt een hoop van de wereld te zien. Wat dat betreft weet 't zich te onderscheiden omdat je meestal slechts een klein deel van de wereld te zien krijgt. Sommige films lossen dat op met radio/tv-beelden (Dawn of the Dead) van de rest van de wereld, World War Z lost het op door van Brad Pitt een soort rondreizende zombie-consultant te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enige minpunt van de film is dat de zombies in overviewshots wel heel duidelijk CGI zijn. Ik snap ook wel dat ze geen 10.000 acteurs op elkaar kunnen stapelen maar dit zag er af en toe toch wel heel lullig uit.

Maar nogmaals, ben je een fan van 't genre dan is 't een 100% aanrader.

IMDB: 7.1
Ik: 8

Disconnect

Een verrassing eigenlijk. Had de trailer gezien en als 'matig' aan de kant geschoven. Uiteindelijk bij gebrek aan beter toch gekeken en vond 'm erg goed. Stijl van 't verhaal is niet onbekend met verschillende lijnen die uiteindelijk samenkomen, a la Babel en nog een aantal films met dezelfde premise. Het wordt echter goed uitgewerkt en treft een interessant onderwerp. Aangename verrassing! Kan ik blind aanraden.

IMDB: 7.5
Ik: 8.5

Now You See Me

Kreeg op IMDB een redelijk hoge score. Zal wel komen door de bekende cast want de film zelf was ronduit matig. Het begin leek nog ergens op maar daarna ging het steeds minder en minder. Teleurstellend op z'n minst. Wil er verder niet te veel woorden aan vuil maken. Jammer.

IMDB: 7.3
Ik: 5

We're the Millers

Niet heel veel van verwacht maar het was een vermakelijke comedy. Rachel - ik bedoel Jennifer Aniston - doet hard haar best om in elke film sexy te blijven - nog op zoek naar een vent ofzo? Niet dat ik dat erg vind, ze weet 't nog goed te doen ook. Gezien het wat matige aanbod aan grappige films de laatste tijd is 't wel een aanrader. Niet hoogstaand maar verveelt ook niet.

IMDB: 7.2
Ik: 7

Iron Man 3

Tja, gezien omdat ik de eerste twee al had gezien. Denk dat daar alles wel mee gezegd is.

IMDB: 7.4
Ik: 5

Zo dat was 't zo'n beetje geloof ik. Hoop dat er voor iemand nog een ongeziene aanrader bijzit. :)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 09:15:10 #145
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_132317924
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 09:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ga meteen maar voor een berg reviews. :)

This is the End

Een standaardfilm in 't genre onderbroekenlol. Ditmaal met een berg cameo's om mensen te trekken. Het begin was enorm traag en flauw, daarna een beetje beter maar de tweede helft zakte 't weer in. Merk ook wel dat ik de meeste flauwe grappen te vaak gezien heb en er waarschijnlijk daarom niet meer zo om kan lachen. Ook zitten er iets te veel penisgrappen in maar ik begrijp wel dat de huidige generatie 12-jarigen 't "wreed" vindt.

IMDB: 7.1
Ik: 6

Elysium

Gezien in de bios. Keuze is vrij beperkt hier aangezien er maar een aantal buitenlandse films per jaar mogen worden uitgezonden in de bios. Naar aanleiding van trailer voor deze (en Superman) gekozen, in de hoop dat de special effects 't geld waard waren.

Actie is op zich oke, verhaal was mager. Onbegrijpelijk trouwens waarom ze 't begin van de film Spaans maken en dan de rest Engels. Dit valt meer in de categorie District 9 dan science fiction, helaas. Schijnt hip te zijn de laatste tijd dat SF meer overdreven social commentary is dan SF. Wel jammer, want daar heb ik niet altijd zin in. Het was gelukkig niet zo overdreven en irritant als Avatar (gvd nog een 3d-kaartje voor gekocht ook) maar het schurkte er wel tegenaan.

IMDB: 6.9
Ik: 6

The Mist

Het is met films die gemaakt worden op basis van verhalen van Stephen King vaak zo dat het budget wat beperkt is waardoor dingen er al gauw wat matig uitzien. De CGI is hier dan ook niet echt om over naar huis te schrijven. Voor een film uit 2007 doet het wat dat betreft denken aan eind jaren 90. Alleen zit er in dit verhaal wel alles wat bij een dergelijk rampscenario hoort. Het ontsporen van de mensen binnen de groep, de kneuzen, de gekken en de geschiften. Het gokken op een escape, zonder geforceerd over te komen. In de meeste horrorfilms is dat vaak een probleem maar hier klopt 't allemaal. Als je je over de slechte CGI en hier en daar wat matige acteerprestaties kunt zetten heb je hier een goede aan.

IMDB: 7.2
Ik: 7.5

Man of Steel

De andere buitenlandse film die in de bios draaide. Hier kan ik kort over zijn; niet mijn ding. Overdreven CGI-gevechten waar ik al snel de interesse bij verloor. Ben ook al vrij snel vergeten wat er gebeurde in de film maar herinner me nog wel heel sterk het onbevredigde gevoel waarmee ik de bioscoop uitstapte. Instantly forgettable. Maar nogmaals, ben niet zo van de movies gebaseerd op comics dus als je dat wel tof vindt, zal de IMDB-rating je meer liggen.

IMDB: 7.6
Ik: 6

Gattaca

Even los van het feit dat ik die twee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
was dit een van de highlights qua films die ik de afgelopen maanden heb gezien. Onbegrijpelijk dat ik deze niet eerder heb gezien. Misschien vanwege mijn lichte aversie van Ethan Hawke. Trek zijn acteren gewoon niet zo goed maar hier was 't prima op z'n plek. Het verhaal is goed, de opbouw is goed en all-round weet het te imponeren. Ben bang om ook maar iets te spoileren (vandaar zelfs die spoilertag eerder) dus ik hou het hier verder op. Denk dat de meeste mensen dit wel een goede film zullen vinden. Aanrader voor mensen die houden van films met een dystopisch randje in een SF-setting. Deed me licht denken aan Equilibrium, maar dan zonder de actie.

IMDB: 7.8
Ik: 8.5

World War Z

Boek denk ik twee of drie jaar geleden gelezen en 't meeste stond me nog goed bij toen ik de film ging kijken. Gezien de commentaren op 't internet vooraf al uit mijn hoofd gezet dat dit een film is die trouw blijft aan 't boek. En zo moet je de film ook ingaan. Als je de film ingaat met 't idee dat je 't boek in filmvorm te zien gaat krijgen, kom je gewoon bedrogen uit. Zo simpel is 't. Het is absoluut een aanrader voor fans van 't genre (ik schaar me daar onder) en een van de betere zombiefilms van de afgelopen jaren. Het kan niet tippen aan Dawn of the Dead van 2004 wat in mijn ogen de beste zombiefilm ooit is maar het eindigt toch zeker in de top 3.

Het probleem voor de film t.o.v. het boek is natuurlijk ook dat het zich uitstekend had geleend voor een film in documentairevorm en niet voor een actiefilm. Uiteindelijk hebben ze toch geprobeerd 't een beetje te combineren en dat pakt niet altijd even goed uit. Pluspunt, je krijgt een hoop van de wereld te zien. Wat dat betreft weet 't zich te onderscheiden omdat je meestal slechts een klein deel van de wereld te zien krijgt. Sommige films lossen dat op met radio/tv-beelden (Dawn of the Dead) van de rest van de wereld, World War Z lost het op door van Brad Pitt een soort rondreizende zombie-consultant te maken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Enige minpunt van de film is dat de zombies in overviewshots wel heel duidelijk CGI zijn. Ik snap ook wel dat ze geen 10.000 acteurs op elkaar kunnen stapelen maar dit zag er af en toe toch wel heel lullig uit.

Maar nogmaals, ben je een fan van 't genre dan is 't een 100% aanrader.

IMDB: 7.1
Ik: 8

Disconnect

Een verrassing eigenlijk. Had de trailer gezien en als 'matig' aan de kant geschoven. Uiteindelijk bij gebrek aan beter toch gekeken en vond 'm erg goed. Stijl van 't verhaal is niet onbekend met verschillende lijnen die uiteindelijk samenkomen, a la Babel en nog een aantal films met dezelfde premise. Het wordt echter goed uitgewerkt en treft een interessant onderwerp. Aangename verrassing! Kan ik blind aanraden.

IMDB: 7.5
Ik: 8.5

Now You See Me

Kreeg op IMDB een redelijk hoge score. Zal wel komen door de bekende cast want de film zelf was ronduit matig. Het begin leek nog ergens op maar daarna ging het steeds minder en minder. Teleurstellend op z'n minst. Wil er verder niet te veel woorden aan vuil maken. Jammer.

IMDB: 7.3
Ik: 5

We're the Millers

Niet heel veel van verwacht maar het was een vermakelijke comedy. Rachel - ik bedoel Jennifer Aniston - doet hard haar best om in elke film sexy te blijven - nog op zoek naar een vent ofzo? Niet dat ik dat erg vind, ze weet 't nog goed te doen ook. Gezien het wat matige aanbod aan grappige films de laatste tijd is 't wel een aanrader. Niet hoogstaand maar verveelt ook niet.

IMDB: 7.2
Ik: 7

Iron Man 3

Tja, gezien omdat ik de eerste twee al had gezien. Denk dat daar alles wel mee gezegd is.

IMDB: 7.4
Ik: 5

Zo dat was 't zo'n beetje geloof ik. Hoop dat er voor iemand nog een ongeziene aanrader bijzit. :)
Gattaca, 1 van de beste scifi films
pi_132318531
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 23:13 schreef Dawnbreaker het volgende:
Man of Steel. Link en info etc staat een stukje hoger in dit topic, dus dat skip ik alvast.

Voor mij een grote teleurstelling. Ik vind superman als superhero eigenlijk al niet zo leuk. De film heeft teveel cliches en geen verrassingen. Daarnaast zijn er vaak dialogen waarin eigenlijk alleen uitleg aan de kijker wordt geboden over de betreffende scene. Eigenlijk een soort van verkapte voice-over. Ik vond er weinig aan. Cijfer: 5
Ik vond de eerste helft echt master _O_ Dat hadden ze door moeten zetten, maar op gegeven moment begon de actie en t/m einde is er dan geen flikker meer aan.
pi_132320683
MAN OF SteEL



Een hele vette film!, Ook al zijn er als je kritisch bent kleine ''minpunten'' te bedenken, er had misschien wat meer diepgang in kunnen zitten, het verhaal is vrij voorspelbaar (en bekent) maar desondanks overheerst toch het ''wow'' gevoel, ik vind superman ook gewoon heel vet en ik kijk zeker ook naar een vervolg.
Het verhaal komt rap opgang, en gaat een klein beetje over hoe superman opgroeit, maar vooral over wat er gebeurd als zijn ''soortgenoten'' op aarde komen en daar willen gaan leven, en superman de mensheid gaat verdedigen.
De actie ziet er snel en mooi uit. en ook de acteerprestaties zijn prima.
Ik vind t een aanrader
8
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:56:15 #148
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_132321535
Grown ups 2, wat een fucking aanfluiting.

na 15min uitgezet, niet eens een glimlach.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_132324239
Scream 4 Extended
Veel beter dan de kapotgeknipte bioscoop versie



The Conjuring



De film bleef de hele tijd boeien, maar aan het einde voelt het toch een beetje alsof er niks gebeurd is... 7/10

[ Bericht 20% gewijzigd door Xan21 op 19-10-2013 15:41:07 ]
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 15:57:59 #150
286575 Roces18
Chef de party
pi_132325773
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 12:56 schreef junkiesietze het volgende:
Grown ups 2, wat een fucking aanfluiting.

na 15min uitgezet, niet eens een glimlach.
salma hayek :9~
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')