Wat zou ik graag willen ruilen: die tijd met de huidige. Want wie is nu goed en slecht. In deze tijd waar helden worden vermoord( op een rijtje: ghandi, M.L. King, JFK, Lennon, Malcolm X en voor sommigen Pim) gevangen gezet(mumia abu jamal, mandela, in ballingschap gehouden( dalai lama), en mannen als George Bush het voor het zeggen hebben. George Bush? Heeft iemand die man ooit horen praten? En dat moet de wereld regeren? Ik heb geen respect voor een man met dubbele agenda's, twijfelachtige motieven en de hersencapaciteit van een gans: een half theelepeltje vol.
Kom op mensen: Wakker worden! Staan we aan de goede kant? Of doen we net alsof? De wereld draait enkel nog om geld. Kuweit wordt met man en zaligheid verdedigd, maar de molukken, daar valt helaas geen olie te halen. Die zogenaamde War on Terrorism, Ha! wapenindustrie lacht in vuistje! Verzet je tegen de luxe die ons hier inslaap sust en ons weerhoudt ons uit te spreken tegen wat fout is. Fuck welvaart! en schijt aan Bush, Blair witch, en alle andere poppetjes van lobbypartijen, industrieen en dergelijke.
Het wordt tijd dat we de orde herstellen. Het milieu is belangrijk. Alles is belangrijk behalve waar de wereld nu om draait. Dit is de keuze: gaan we leedzaam toezien hoe helden als de dalai lama worden vastgehouden?hoe simpele mensen als george bush ons terug brengen naar de duister middeleeuwen? Of zeggen we Fuck it, genoeg is genoeg, en we doen er wat aan? en spreken ons uit. net zo lang tot iemand luistert? Ik moet helaas stoppen, omdat de luxe verplichtingen roepen, maar ik zou zeggen: 2 b continued.....
zolang de wereld draait om geld, kom je er gewoon niet meer onderuit. Er hoeft er maar 1 niet mee te werken en het is weer van voren af beginnnen...
En anders is er wel een malloot die dan de macht naar zich toe trekt en dit misbruikt...
quote:b-tje jammer dat die luxe, die ons volgens jou in slaap sust, jouw uitlaatklep is. Begin jij er maar mee die overbodige luxe gedag te zeggen, zeg maar dag dag tegen je computertje. Toedelssssss
Op vrijdag 27 september 2002 12:02 schreef Jeremy23 het volgende:
Vroeger was het allemaal zo makkelijk. In alle verhalen waren de "goeden" en de "slechten"zo makkelijk te onderscheidden. De goeden droegen wit, sypathieke kin etc. De slechten zwart, donkere strenge wenkbrouwen etc. In de bijbelse verhalen zijn de motieven zo duidelijk. De mensen doorzien de slechte invloeden en laten zich( over het algemeen) niet misleiden: in hun hart leeft de hoop en het goede.Wat zou ik graag willen ruilen: die tijd met de huidige. Want wie is nu goed en slecht. In deze tijd waar helden worden vermoord( op een rijtje: ghandi, M.L. King, JFK, Lennon, Malcolm X en voor sommigen Pim) gevangen gezet(mumia abu jamal, mandela, in ballingschap gehouden( dalai lama), en mannen als George Bush het voor het zeggen hebben. George Bush? Heeft iemand die man ooit horen praten? En dat moet de wereld regeren? Ik heb geen respect voor een man met dubbele agenda's, twijfelachtige motieven en de hersencapaciteit van een gans: een half theelepeltje vol.
Kom op mensen: Wakker worden! Staan we aan de goede kant? Of doen we net alsof? De wereld draait enkel nog om geld. Kuweit wordt met man en zaligheid verdedigd, maar de molukken, daar valt helaas geen olie te halen. Die zogenaamde War on Terrorism, Ha! wapenindustrie lacht in vuistje! Verzet je tegen de luxe die ons hier inslaap sust en ons weerhoudt ons uit te spreken tegen wat fout is. Fuck welvaart! en schijt aan Bush, Blair witch, en alle andere poppetjes van lobbypartijen, industrieen en dergelijke.
Het wordt tijd dat we de orde herstellen. Het milieu is belangrijk. Alles is belangrijk behalve waar de wereld nu om draait. Dit is de keuze: gaan we leedzaam toezien hoe helden als de dalai lama worden vastgehouden?hoe simpele mensen als george bush ons terug brengen naar de duister middeleeuwen? Of zeggen we Fuck it, genoeg is genoeg, en we doen er wat aan? en spreken ons uit. net zo lang tot iemand luistert? Ik moet helaas stoppen, omdat de luxe verplichtingen roepen, maar ik zou zeggen: 2 b continued.....
De meerderheid (nouja meerderheid) van de bevolking (van de usa) is dus voor het geld...
quote:daarom ook (nouja meerderheid)
Op vrijdag 27 september 2002 12:17 schreef Spohr het volgende:
Vergeet ajb niet hoe Bush aan de macht is gekomen. 't Is nog maar de vraag of hij inderdaad de meerderheid achter zich had. En zo ja, dan was het wel een krappe meerderheid.
quote:Zo worden verkiezingen niet gewonnen.
Op vrijdag 27 september 2002 12:15 schreef _Etter_ het volgende:
Bush is gekozen door het volk, dus blijkbaar staat de bevolking van de usa achter die maloot.De meerderheid (nouja meerderheid) van de bevolking (van de usa) is dus voor het geld...
Stemmen is een leuk toneelstuk en ik blijf er ook maar in geloven, anders moet ik wel erkennen dat van democratie nooit sprake is geweest.
quote:Wat een onzinnige opmerking.
Op vrijdag 27 september 2002 12:12 schreef mister_popcorn het volgende:[..]
b-tje jammer dat die luxe, die ons volgens jou in slaap sust, jouw uitlaatklep is. Begin jij er maar mee die overbodige luxe gedag te zeggen, zeg maar dag dag tegen je computertje. Toedelssssss
Communiceren is een basisbehoefte, internet voorziet dus in een basisbehoefte. Nix "luxe" dus.
is het een sussing van jou geest als jij je nu aanmeldt bij bijvoorbeeld GreenPeace en hun lidmaatschap betaald ben je dan tevreden.
want DAN ben jij net zo zwak als de rest, op het moment ben ik zo zwak dat geef ik toe, dit omdat mijn eigen leven een puinhoop is. MAAR voor jullie anderen sta op en loop
doe er wat ik wil je gezicht positief op televisie zien voor ik me achter je kan scharen met dit stukje.
quote:Regeerd hij de wereld dan? Neejoh, hij is in weze ook maar een marionet.. de echte macht ligt in het zakenleven en die is veelal joods. Als er echt belangrijke beslissingen moeten worden genomen word hij op zijn beurt 'afgezet' en moet hij toegeven aan de eisen van zijn opdrachtgevers/adviseurs. Hij zal dan wel moeten toegeven, ookal zou dit voor het land catastrofale gevolgen hebben. Tja, JFK kon dit niet.. and look what happend.
George Bush? Heeft iemand die man ooit horen praten? En dat moet de wereld regeren? Ik heb geen respect voor een man met dubbele agenda's, twijfelachtige motieven en de hersencapaciteit van een gans: een half theelepeltje vol.
De mensen worden pas wakker als in de straten de tanks van de NAVO rollen, en hun geld niets meer waard is.
De Euro's zijn namelijk fop-geld.
Zolang men praat over de USA als "onze bevrijders" is men nog slapende. De USA heeft n.b de 2e wereldoorlog zelf georganiseerd en Hitler & Stalin gefinancierd.
zie ook:
http://www.daanspeak.com
http://www.bilderberg.org
Is het dan te laat ?
Nee, het is nooit te laat. Zodra de politie-agenten en de militairen hun orders negeren is alles o.k.
De wereld zou nooit meer dezelfde zijn na 11/09/2001. Wat er gebeurde was zo schokkend en veelzeggend dat er wel iets moest veranderen, althans dat was eventjes de opinie.....Alleen is er niets veranderd. Niets belangrijks in ieder geval.
Iemand enige suggesties over hoe je de wereld wakker kan schudden (zonder het sociaal maatschappelijk systeem in elkaar te laten storten of is dat de enige denkbare oplossing?)
wie is er voor een betere wereld? en heb je ideeen? geweldloze akties natuurlijk, al a ghandi!
komop serieus! dan kun jij later zeggen tegen je kleinkinderen zeggen dat je er bij was als grondlegger van de revolutie!
ten eerste hebben we een massa nodig en die is present in de vorm van heel fok plus directe connecties. en dan hopen dat de mond op mond reclame zn werk doet.
nu nog een aktie waar iedereen weinig moeite voor hoeft te doen maar wel effectief is en waarschijnlijk in de media komt, want media is macht.
bij voorbaat iets ludieks met een serieus ondertoon.
een speldeprik kan de aandacht van de mens trekken
1 mens kan de aandacht van de maatschappij trekken
schud de mens dan wakker!
quote:Ik denk dat het vrij belangrijk is om eerst vast te stellen -wat- er niet inorde is en wat je eraan zou kunnen doen voordat je mensen gemobiliseerd krijgt. "Het gaat goed fout met de wereld" roepen en verwachten dat mensen zomaar in actie gaan komen is ambitieus en maar zal geen effect hebben. Bovendien is er een heleboel niet inorde dus is het ook geen gek idee om een paar cruciale concepten aan te pakken en die onder handen te nemen.
Op maandag 7 oktober 2002 15:14 schreef FiasoM_ het volgende:tja hoe begin je met zoiets.
Nummer één (wat mij betreft): het uit de hand gelopen consumeren en de daaraan verbonden globalisering. Het idee dat we moeten consumeren en dat daaraan ons geluk verbonden is, is er eentje die we er bij kinderen vanaf dag één al instampen.....daarna komt het niet echt goed meer.....
Is maar een losse flodder
quote:Ik ben het er wel mee eens dat er iets moet gebeuren, maar dat lukt toch (bijna) niet. Mensen verschillen nu eenmaal van mening. De ene wil dit, de andere wil dat. Ik denk dat het alleen kan als alle koppen dezelfde kant op staan.
Of zeggen we Fuck it, genoeg is genoeg, en we doen er wat aan? en spreken ons uit. net zo lang tot iemand luistert?
quote:* ff off-topic, gaat/ging deze discussie over Wetenschap, Filosofie, Theologie of Politiek
Op vrijdag 27 september 2002 12:02 schreef Jeremy23 het volgende:Vroeger was het allemaal zo makkelijk. In alle verhalen waren de * "goeden" en de * "slechten" zo makkelijk te onderscheidden. De goeden droegen wit, sypathieke kin etc. De slechten zwart, donkere strenge wenkbrouwen etc. In de * bijbelse verhalen zijn de motieven zo duidelijk. De mensen doorzien de slechte invloeden en laten zich( over het algemeen) niet misleiden: in hun hart leeft de hoop en het goede.
Wat zou ik graag willen ruilen: die tijd met de huidige. Want wie is nu goed en slecht. In deze tijd waar helden worden vermoord( op een rijtje: ghandi, M.L. King, JFK, Lennon, Malcolm X en voor sommigen Pim) gevangen gezet(mumia abu jamal, mandela, in ballingschap gehouden( dalai lama), en mannen als * George Bush het voor het zeggen hebben. George Bush? Heeft iemand die man ooit horen praten? En dat moet de wereld regeren? Ik heb geen respect voor een man met dubbele agenda's, twijfelachtige motieven en de hersencapaciteit van een gans: een half theelepeltje vol.
Het wordt tijd dat we de orde herstellen. * Het milieu is belangrijk. Alles is belangrijk behalve waar de wereld nu om draait. Dit is de keuze: gaan we leedzaam toezien hoe helden als de dalai lama worden vastgehouden?hoe simpele mensen als george bush ons terug brengen naar de duister middeleeuwen? Of zeggen we Fuck it, genoeg is genoeg, en we doen er wat aan? en spreken ons uit. net zo lang tot iemand luistert? Ik moet helaas stoppen, omdat de luxe verplichtingen roepen, maar ik zou zeggen: 2 b continued.....
Verder ben ik het volmondig met je eens!
[Dit bericht is gewijzigd door the.moderator op 03-04-2003 22:48]
quote:Tja, het had een moraal-filosofische discussie kunnen zijn, maar het is de kant van de Politiek opgegaan. Schopje die kant op dan maar.
Op donderdag 3 april 2003 22:43 schreef the.moderator het volgende:[..]
* ff off-topic, gaat/ging deze discussie over Wetenschap, Filosofie, Theologie of Politiek
quote:verplaatsen die hap.. ik zie hier geen wetenschap filosofie of theologie...
Op donderdag 3 april 2003 22:43 schreef the.moderator het volgende:[..]
* ff off-topic, gaat/ging deze discussie over Wetenschap, Filosofie, Theologie of Politiek
Verder ben ik het volmondig met je eens!
Verder kunnen we natuurlijk met Engelse schuttingtaal strooien of we op de tribune van Stamford Bridge staan, iedereen die ons niet bevalt voor ''slaper'' of ''dom'' uitmaken en uit de geschriften op de bilderberg-website opmaken dat de breedteas waarop Bagdad ligt nauw verbonden is met de vrijmetselarij en het aantal vitaminepreparaten dat Bush iedere dag drinkt alvorens hij zijn geheime diensten opdracht geeft om nog een gigantische aanslag te plegen en deze Bin Laden voor de voeten te werpen.
Maar of de wereld er een dansfeest door wordt, dat betwijfel ik.
[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 04-04-2003 16:03]
quote:Ik neem aan voor sommige mensen wel, als het voor jou geen held/icoon is, zeg dan eens waarom, in plaats van maar weer stompzinning dit weg te lachen.
Op vrijdag 4 april 2003 15:57 schreef SportsIllustrated het volgende:
JFK een held? Hahahahahaha.....
quote:Volgens mij snap jij nog steeds de strekking van dit hele verhaal niet, maar dat komt door de zwart wit indoctrinatie. Ik zal het je een beetje duidelijk proberen te maken, alhoewel ik er niet al teveel vertrouwen in heb dat dat gaat lukken bij jou, maar andere mensen op dit forum kunnen dit verhaal waarschijnlijk wel waarderen.
Verder kunnen we natuurlijk met Engelse schuttingtaal strooien of we op de tribune van Stamford Bridge staan, iedereen die ons niet bevalt voor ''slaper'' of ''dom'' uitmaken en uit de geschriften op de bilderberg-website opmaken dat de breedteas waarop Bagdad ligt nauw verbonden is met de vrijmetselarij en het aantal vitaminepreparaten dat Bush iedere dag drinkt alvorens hij zijn geheime diensten opdracht geeft om nog een gigantische aanslag te plegen en deze Bin Laden voor de voeten te werpen.
Maar of de wereld er een dansfeest door wordt, dat betwijfel ik.
Het gaat hier niet over het zwart wit denken, het gaat in dit geval volgens mij over de verdeling van welvaart op deze wereld. Wij, 6.3 miljard mensen bijna, moeten met zijn allen op een beperkt stuk land leven, met eindige grondstoffen. Om dit voor elkaar te krijgen zullen landen moeten samenwerken. Het is totaal niet mogelijk om de wil van een ander land in een ander land op te leggen, en daar te gaan vertellen hoe het wel zou moeten gaan. Dit doen we als westerse wereld alleen maar om ons als westerse wereld te kunnen blijven drenken in de geneugten van de welvaart. Hierbij hoort als een heel klein onderdeeltje ook jou dansfeestje
Het grootste probleem wat hierdoor ontstaat is dat we dan mischien als westerse wereld een stapje terug moeten doen en niet meer in de extreme luxe kunnen blijven wonen. Daar staat dan wel tegenover dat de overige 80% van de wereld bevolking het een heel stuk beter zou krijgen, maar ja laten wij als 20% maar uitmaken wat goed voor de rest van de wereld is, en op deze makkelijke manier alle natuurlijke grondstoffen er snel doorheen jagen. Als de grondstoffen voorraden van enkele produkten kritisch gaan worden zal het waarschijnlijk te laat zijn om op dit probleem nog goed op te lossen, dan ben ik benieuwd wat er gaat gebeuren.
Om maar een klein voorbeeld te noemen over onze honger naar grondstoffen: vanaf 2012-2017 kunnen oliebronnen niet meer voldoen aan de vraag naar olie. Dit houdt dus niet in dat de olie dan op is, maar wel dat er meer vraag dan aanbod nog is. bron : http://www.oilcrisis.com
quote:mensen duik nou eens het archief in.
Op vrijdag 27 september 2002 12:17 schreef Spohr het volgende:
Vergeet ajb niet hoe Bush aan de macht is gekomen. 't Is nog maar de vraag of hij inderdaad de meerderheid achter zich had. En zo ja, dan was het wel een krappe meerderheid.
Bekritiseer dan het Amerikaanse stemsysteem, volgens dit systeem is Bush aan de macht gekomen, en dat is 100% volgens de heersende geldende regels gebeurt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |