Als er een structureel overschot is van.. Wat stond er... 8000 - 13500 katten per jaar, dan zul je datzelfde aantal moeten blijven steriliseren ieder jaar.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:14 schreef Dressers het volgende:
Ik zag op hart van Nederland (enige programma wat een beetje wegkijkt om kwart over 6 's ochtends)Dat ze de beesten gingen vangen en steriliseren. Aldus, weer een hoop belasting centen die door de plee gespoeld worden.
Zijn hier ook zat Chinezen die daar wel raad mee weten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:17 schreef Woestijnvos het volgende:
Ja vang die katten en stuur ze naar china. Daar draaien ze die wel in de soep.
Zal alsnog wel meer kosten dan doodschietenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:17 schreef Woestijnvos het volgende:
Ja vang die katten en stuur ze naar china. Daar draaien ze die wel in de soep.
Het is immers ook niet mijn linkse idee. Ik stem voor afschieten.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:17 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als er een structureel overschot is van.. Wat stond er... 8000 - 13500 katten per jaar, dan zul je datzelfde aantal moeten blijven steriliseren ieder jaar.
Oh en laten we dan uitgaan van een gemiddelde levenstijd van 8 jaar? Dan hebben we dus ruim 80.000 extra zwerfkatten in Nederland, dan wordt die beesten die nog niet gesteriliseerd vangen nog even iets moeilijker lopen er 80.000 extra zwerfkatten rond.
Zal vast niet van belastinggeld gaan, eerder door de dierenbescherming en soortgelijke organisaties betaald worden, en vaak werken dierenartsen ook voor weinig of niks mee. Bovendien, we kunnen nooit allemaal alleen belasting betalen voor dingen die we zelf kiezen, ik betaal weer mee aan snelwegen enzo terwijl ik geen auto heb enzo.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:14 schreef Dressers het volgende:
Ik zag op hart van Nederland (enige programma wat een beetje wegkijkt om kwart over 6 's ochtends)Dat ze de beesten gingen vangen en steriliseren. Aldus, weer een hoop belasting centen die door de plee gespoeld worden.
Dacht dat ik had opgevangen dat het op gemeentelijk of provinciaal initiatief was. Die moeten het geld ergens vandaan halen. (kan het mis hebben met mijn toen slaperige hoofd)quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:34 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Zal vast niet van belastinggeld gaan, eerder door de dierenbescherming en soortgelijke organisaties betaald worden, en vaak werken dierenartsen ook voor weinig of niks mee. Bovendien, we kunnen nooit allemaal alleen belasting betalen voor dingen die we zelf kiezen, ik betaal weer mee aan snelwegen enzo terwijl ik geen auto heb enzo.
Ze zouden ook goedkope akties voor katten die geen zwervers zijn moeten houden, er zijn nog altijd veel mensen die weinig geld hebben en toch een huisdier nemen, en geld is één van de redenen waarom ook veel niet-zwervers nog steeds nestjes krijgen.
En chippen promoten, zowel met informatie als goedkope aanbiedingen, zodat op z'n minst een deel van de gevangen zwervers weer naar de baas kan.
Lang niet al die zwerfkatten zijn buiten geboren, er zijn veel verwilderde katten bij, en die doen het heel goed als ze weer een baasje vinden. En in combinatie met een chip-aktie zullen er ook meer weer terug kunnen naar hun eigen baasje, nog beter.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:49 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Ik wordt ook altijd zo moe van die zogenaamde dierenvrienden. Als die kutbeesten overlast veroorzaken dan moeten ze gewoon afgeschoten worden. In een asiel dumpen heeft geen zin omdat een zwerfkat nooit een huiskat zal worden.
Dat is nou net het probleem, er is geen werkbaar alternatief.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:11 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik hou ook van katten, heb er zelf 1. Maar ik keek wel vreemd op bij die campagne want als je ze niet afschiet, welk alternatief stelt de dierenbescherming dan voor? De asielen zijn overvol, en ze zomaar op straat laten rondlopen, zeker met hun aantal, is overlast. Als ze een goed alternatief hebben teken ik gelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |