abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132725254
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 13:43 schreef Brighteyes het volgende:

Wat zonde, want kikkerewten kan je zoveel meer mee dan alleen humus maken.

Yep, hier nog een kikkererwt liefhebber. M'n man wil dit recept van BBC good food (wat helaas niet meer op hun website staat maar ik kan het wel uit m'n hoofd reproduceren) voor z'n verjaardag eten. Lekker makkelijk want de salade is van te voren te maken;

quote:
Kikkererwtensalade met tomaat en gegrilde halloumi.

500 gram tomaten
kleine rode ui
olijfolie
2 eetlepels rode wijnazijn
1 blik kikkererwten 800 gram
bosje platte peterselie
peper en zout
pakje halloumi grillkaas 250 gram
ras al hanout (optioneel)

1. Verwarm de oven op 220 graden(200 voor hete lucht). Halveer de tomaten en rangschik ze met het snijvlak naar boven op een bakplaat. Bestrooi ze met zout en peper en rooster ze 25/30 minuten in de oven of tot de randjes zwart beginnen te worden.

2. Om de halloumi wat minder zout te maken kun je deze even weken in water en vervolgens droog deppen met wat keukenpapier. Snij de halloumi in plakken van ongeveer 1 cm dik of aan stukjes. Eventueel kun je de halloumi marineren, meng dan een beetje olie en wat ras al hanout tot een marinade en schep de halloumi erdoor.

3. Meng in een grote kom 4 eetlepels olijfolie met 2 eetlepels rode wijnazijn. Snijd de ui (halve of hele ui naar smaak) in ringetjes en doe ze in de dressing. Open het blik kikkerwten en spoel ze af in een zeef of vergiet. Hak de peterselie fijn. Voeg dit alles ook toe aan de kom en meng het goed door elkaar.

4. Grill de halloumi in de grillpan tot er een dun goudbruin korstje op komt.

5. Meng de tomaatjes voorzichtig door de kikkererwtensalade en serveer de salade met de halloumi erbovenop.
In de uithoek waar ik woon is halloumi nogal slecht verkrijgbaar maar de AH XL verkoopt een soort van imitatie onder de naam "grillkäse". De textuur daarvan is behoorlijk OK maar er zit helaas wat weinig smaak aan, daarom marineer ik het ;)

Ik heb er inderdaad ook last van dat ik de lijst in de rechterbalk van Blogspot moeilijk kan aanpassen. Af en toe lukt het, af en toe niet.

Hier ook een hoop langlopende doelen, misschien wat teveel eigenlijk.
pi_132730548
Ik ga een doel cheaten, doel 4: Drink 2 weken lang géén koffie, of andere caffeinehoudende dranken.
Ik ga namelijk wel koffie drinken, omdat ik het zo lekker vind. Maar dan wel caffeineVRIJ! :)
pi_132733522
Oh ik heb het niet alleen als hummus geprobeerd, ook nog in een couscoussalade. Maar we vonden er allebei gewoon niet veel smaak aan zitten. Beetje saai eigenlijk! Misschien dat ik het nog eens probeer in een restaurant oid.
pi_132738527
Ik heb eindelijk weer eens een doel behaald:

http://anne101doelen.blogspot.nl/2013/10/hello-pumpkin.html

Het gaat de laatste tijd wel een beetje matigjes. Ik geef 't weer maar de schuld B-).

Greys. Lokquote. Waar blijven jouw updates?
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:01 schreef Greys het volgende:
pi_132749489
Is dat nou moeilijk, zo'n pompoen uitsnijden? Ik ben behoorlijk onhandig met messen (heb de littekens als bewijs) en ben dan bang door te schieten als ik kracht zet. Zo'n schil lijkt me zo stug namelijk. Ziet er tof uit hoor :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132750454
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 06:39 schreef Isabeau het volgende:
Is dat nou moeilijk, zo'n pompoen uitsnijden? Ik ben behoorlijk onhandig met messen (heb de littekens als bewijs) en ben dan bang door te schieten als ik kracht zet. Zo'n schil lijkt me zo stug namelijk. Ziet er tof uit hoor :Y
valt op zich wel mee. ik deed het met verstandelijk gehandicapten...als zij het kunnen, kan jij het ook. wel beetje voorzichtig doen natuurlijk ;)
pi_132763447
quote:
14s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 20:54 schreef Anne het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens een doel behaald:

http://anne101doelen.blogspot.nl/2013/10/hello-pumpkin.html

[ afbeelding ]

Het gaat de laatste tijd wel een beetje matigjes. Ik geef 't weer maar de schuld B-).

Greys. Lokquote. Waar blijven jouw updates?

[..]

Super!!!

Die gaat op m'n lijstje voor volgend jaar!
Screw them.
We're going home.
pi_132764391
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 06:39 schreef Isabeau het volgende:
Ik vond 'm tamelijk hard, dus bijvoorbeeld echt mooie ronde vormen snijden lijkt mij best lastig als ik 't zelf moet doen.
Vriendlief heeft 'm bij mij gesneden :Y. Die is daar wat handiger in :P. En het was sowieso wel leuk om saampjes te doen *; .
pi_132764555
quote:
14s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:50 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik vond 'm tamelijk hard, dus bijvoorbeeld echt mooie ronde vormen snijden lijkt mij best lastig als ik 't zelf moet doen.
Vriendlief heeft 'm bij mij gesneden :Y. Die is daar wat handiger in :P. En het was sowieso wel leuk om saampjes te doen *; .
daar heb je een appelboor voor ;)
pi_132764590
quote:
1s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 16:54 schreef kvd het volgende:

[..]

daar heb je een appelboor voor ;)
Niet! Want die heb ik niet :6 :D.
pi_132782798
Ik kan weer een doel afstrepen, 60 push ups. Het ging niet van harte, maar ik ben weer een stapje dichter bij de 100 push ups gekomen w/ .

[ Bericht 8% gewijzigd door Devv op 01-11-2013 00:52:16 ]
pi_132784651
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 00:40 schreef Devv het volgende:
Ik kan weer een doel afstrepen, 60 push ups. Het ging niet van harte, maar ik ben weer een stapje dichter bij de 100 push ups gekomen w/ .
Ik vind het knap hoor, 60 _O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_132784690
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 00:40 schreef Devv het volgende:
60 Wtf... 1 woord: Au.
Respect!
  vrijdag 1 november 2013 @ 18:03:35 #164
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_132799446
Straks Voice kijken met cola kip drumsticks. Ben benieuwd hoe het smaakt.
  vrijdag 1 november 2013 @ 19:24:00 #165
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_132801832
Volgens mij heb ik te veel cola gebruikt. Het blijft best waterig.
pi_132802314
quote:
15s.gif Op vrijdag 1 november 2013 19:24 schreef hexje het volgende:
Volgens mij heb ik te veel cola gebruikt. Het blijft best waterig.
Te veel kan toch niet? Hoeveel heb je gebruikt op hoeveel kip?
En inkoken....deksel eraf, vuurtje wat hoger (en als dat niet lukt wat extra suiker, ketchup en mosterd)
  vrijdag 1 november 2013 @ 19:41:25 #167
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_132802528
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 19:36 schreef kvd het volgende:

[..]

Te veel kan toch niet? Hoeveel heb je gebruikt op hoeveel kip?
En inkoken....deksel eraf, vuurtje wat hoger (en als dat niet lukt wat extra suiker, ketchup en mosterd)
Ik ben te snel. Kip is gaar maar het moet nog een uurtje. Ik heb mij netjes aan het recept gehouden. :) Ik heb 500 gram kip en 300ml cola gebruikt.
pi_132802758
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 19:41 schreef hexje het volgende:

[..]

Ik ben te snel. Kip is gaar maar het moet nog een uurtje. Ik heb mij netjes aan het recept gehouden. :) Ik heb 500 gram kip en 300ml cola gebruikt.
ooooohhhhh....dan komt het helemaal goed :Y
pi_132804683
Doel 13 in de pocket. Op dit moment zit ik een film te kijken uit mijn geboortejaar: ET
Uiteraard de extra lange versie van 2 uur, in HD :)
pi_132804960
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:45 schreef Freddeh het volgende:
Doel 13 in de pocket. Op dit moment zit ik een film te kijken uit mijn geboortejaar: ET
Uiteraard de extra lange versie van 2 uur, in HD :)
Ik was eens op vakantie, de eerste keer zonder ouders naar het buitenland. De afspraak gemaakt dat ik zou bellen als ik aangekomen was (lang geleden, pre-mobiele tijdperk). Natuurlijk had ik het veel te druk met andere zaken (feesten, jongens, zonnen enzo) en de telefooncel was wel een kilometertje lopen ofzo ( :') ) en het was warm (+40 graden) en er stond altijd een hele lange rij. Dus deze dame had nooit gebeld.
Hangt er na een paar dagen een briefje bij de ingang van de camping 'kvd, fone home' (inclusief spellingfout en verkeerd gespelde naam), toen voelde ik me aardig E.T. (alhoewel hij het zelf zei natuurlijk). Ik moet er ook altijd aan denken als ik E.T. zie/een fotootje zie van E.T./lees over E.T. :Y
  vrijdag 1 november 2013 @ 20:57:27 #171
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_132805159
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 19:48 schreef kvd het volgende:

[..]

ooooohhhhh....dan komt het helemaal goed :Y
Helemaal goed gekomen!! Het was erg lekker.
pi_132805304
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:57 schreef hexje het volgende:

[..]

Helemaal goed gekomen!! Het was erg lekker.
^O^

En nou heb ik er ook zin in :{
pi_132806059
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 20:52 schreef kvd het volgende:

[..]

Ik was eens op vakantie, de eerste keer zonder ouders naar het buitenland. De afspraak gemaakt dat ik zou bellen als ik aangekomen was (lang geleden, pre-mobiele tijdperk). Natuurlijk had ik het veel te druk met andere zaken (feesten, jongens, zonnen enzo) en de telefooncel was wel een kilometertje lopen ofzo ( :') ) en het was warm (+40 graden) en er stond altijd een hele lange rij. Dus deze dame had nooit gebeld.
Hangt er na een paar dagen een briefje bij de ingang van de camping 'kvd, fone home' (inclusief spellingfout en verkeerd gespelde naam), toen voelde ik me aardig E.T. (alhoewel hij het zelf zei natuurlijk). Ik moet er ook altijd aan denken als ik E.T. zie/een fotootje zie van E.T./lees over E.T. :Y
Lachen, mooie herinneringen zijn dat. Van die kleine dingetjes :D

Zo heb ik bijzondere herinneringen aan het liedje "Breakfast at Tiffany's" omdat ik een week lang ontbeten heb bij een restaurantje in Krakau: Tiffany's
pi_132807237
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 21:20 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Lachen, mooie herinneringen zijn dat. Van die kleine dingetjes :D

Zo heb ik bijzondere herinneringen aan het liedje "Breakfast at Tiffany's" omdat ik een week lang ontbeten heb bij een restaurantje in Krakau: Tiffany's
Oh, dat kan ik me helemaal voorstellen...
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 1 november 2013 @ 21:55:12 #175
163650 Greys
pi_132807456
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 november 2013 19:41 schreef hexje het volgende:

[..]

Dat heb ik soms ook. Dan vis ik de kip er uit, gooi ik de cola op hoger vuur en als het dan stroperig wordt de kip er weer bij.

Ik heb zelf een Day Zero dipje :@
Loop een paar updates achter, kan even de zin niet vinden om er over te bloggen. Ik ga er dit weekend maar weer eens voor zitten!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')