quote:
valt op zich wel mee. ik deed het met verstandelijk gehandicapten...als zij het kunnen, kan jij het ook. wel beetje voorzichtig doen natuurlijkquote:Op donderdag 31 oktober 2013 06:39 schreef Isabeau het volgende:
Is dat nou moeilijk, zo'n pompoen uitsnijden? Ik ben behoorlijk onhandig met messen (heb de littekens als bewijs) en ben dan bang door te schieten als ik kracht zet. Zo'n schil lijkt me zo stug namelijk. Ziet er tof uit hoor
Super!!!quote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:54 schreef Anne het volgende:
Ik heb eindelijk weer eens een doel behaald:
http://anne101doelen.blogspot.nl/2013/10/hello-pumpkin.html
[ afbeelding ]
Het gaat de laatste tijd wel een beetje matigjes. Ik geef 't weer maar de schuld.
Greys. Lokquote. Waar blijven jouw updates?
[..]
Ik vond 'm tamelijk hard, dus bijvoorbeeld echt mooie ronde vormen snijden lijkt mij best lastig als ik 't zelf moet doen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 06:39 schreef Isabeau het volgende:
Is dat nou moeilijk, zo'n pompoen uitsnijden? Ik ben behoorlijk onhandig met messen (heb de littekens als bewijs) en ben dan bang door te schieten als ik kracht zet. Zo'n schil lijkt me zo stug namelijk. Ziet er tof uit hoor
daar heb je een appelboor voorquote:Op donderdag 31 oktober 2013 16:50 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik vond 'm tamelijk hard, dus bijvoorbeeld echt mooie ronde vormen snijden lijkt mij best lastig als ik 't zelf moet doen.
Vriendlief heeft 'm bij mij gesneden. Die is daar wat handiger in
. En het was sowieso wel leuk om saampjes te doen
.
Ik vind het knap hoor, 60quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:40 schreef Devv het volgende:
Ik kan weer een doel afstrepen, 60 push ups. Het ging niet van harte, maar ik ben weer een stapje dichter bij de 100 push ups gekomen.
60 Wtf... 1 woord: Au.quote:Op vrijdag 1 november 2013 00:40 schreef Devv het volgende:
Ik kan weer een doel afstrepen, 60 push ups. Het ging niet van harte, maar ik ben weer een stapje dichter bij de 100 push ups gekomen.
Te veel kan toch niet? Hoeveel heb je gebruikt op hoeveel kip?quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:24 schreef hexje het volgende:
Volgens mij heb ik te veel cola gebruikt. Het blijft best waterig.
Ik ben te snel. Kip is gaar maar het moet nog een uurtje. Ik heb mij netjes aan het recept gehouden.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:36 schreef kvd het volgende:
[..]
Te veel kan toch niet? Hoeveel heb je gebruikt op hoeveel kip?
En inkoken....deksel eraf, vuurtje wat hoger (en als dat niet lukt wat extra suiker, ketchup en mosterd)
ooooohhhhh....dan komt het helemaal goedquote:Op vrijdag 1 november 2013 19:41 schreef hexje het volgende:
[..]
Ik ben te snel. Kip is gaar maar het moet nog een uurtje. Ik heb mij netjes aan het recept gehouden.Ik heb 500 gram kip en 300ml cola gebruikt.
Ik was eens op vakantie, de eerste keer zonder ouders naar het buitenland. De afspraak gemaakt dat ik zou bellen als ik aangekomen was (lang geleden, pre-mobiele tijdperk). Natuurlijk had ik het veel te druk met andere zaken (feesten, jongens, zonnen enzo) en de telefooncel was wel een kilometertje lopen ofzo (quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:45 schreef Freddeh het volgende:
Doel 13 in de pocket. Op dit moment zit ik een film te kijken uit mijn geboortejaar: ET
Uiteraard de extra lange versie van 2 uur, in HD
Helemaal goed gekomen!! Het was erg lekker.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:48 schreef kvd het volgende:
[..]
ooooohhhhh....dan komt het helemaal goed
quote:Op vrijdag 1 november 2013 20:57 schreef hexje het volgende:
[..]
Helemaal goed gekomen!! Het was erg lekker.
Lachen, mooie herinneringen zijn dat. Van die kleine dingetjesquote:Op vrijdag 1 november 2013 20:52 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik was eens op vakantie, de eerste keer zonder ouders naar het buitenland. De afspraak gemaakt dat ik zou bellen als ik aangekomen was (lang geleden, pre-mobiele tijdperk). Natuurlijk had ik het veel te druk met andere zaken (feesten, jongens, zonnen enzo) en de telefooncel was wel een kilometertje lopen ofzo () en het was warm (+40 graden) en er stond altijd een hele lange rij. Dus deze dame had nooit gebeld.
Hangt er na een paar dagen een briefje bij de ingang van de camping 'kvd, fone home' (inclusief spellingfout en verkeerd gespelde naam), toen voelde ik me aardig E.T. (alhoewel hij het zelf zei natuurlijk). Ik moet er ook altijd aan denken als ik E.T. zie/een fotootje zie van E.T./lees over E.T.
Oh, dat kan ik me helemaal voorstellen...quote:Op vrijdag 1 november 2013 21:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Lachen, mooie herinneringen zijn dat. Van die kleine dingetjes
Zo heb ik bijzondere herinneringen aan het liedje "Breakfast at Tiffany's" omdat ik een week lang ontbeten heb bij een restaurantje in Krakau: Tiffany's
Dat heb ik soms ook. Dan vis ik de kip er uit, gooi ik de cola op hoger vuur en als het dan stroperig wordt de kip er weer bij.quote:Op vrijdag 1 november 2013 19:41 schreef hexje het volgende:
[..]
Ik ben te snel. Kip is gaar maar het moet nog een uurtje. Ik heb mij netjes aan het recept gehouden.Ik heb 500 gram kip en 300ml cola gebruikt.
Heb je nog verschillende varianten gegeten? Ik eet normaal met alleen banaan erin, erg lekker. Gisteren met banaan/pindakaas geprobeerd maar vond dat echt niet lekker.quote:Op vrijdag 1 november 2013 23:26 schreef nectarientje het volgende:
Ik heb na het kopen van de spaarpot een doel behaald. En met gemak zelfs, dat had ik na de eerste versie niet aan zien komenIk heb #71 gehaald, maak en eet 5 overnight oats. Ik vind het heerlijk! Blijf dit ook echt nog een hele tijd doen (tot ik het zat ben en met iets anders moet ontbijten)
Oh, zo bedoelde ik het niet hoor. Ik zie gewoon een heel lijstje met gezonde dingen staan, die gezond voor het lichaam worden beschouwd, je immuunsysteem, de darmstelsel, je energie geven en dergelijke. Voor mij met rare darmen en weinig energie zou het een ideaal/gezond ontbijt zijn, alleen zal ik dat nooit met overnight oats of pap of yoghurt naar binnen krijgen (mompelt iets met overgeven enzo....quote:Op zaterdag 2 november 2013 10:24 schreef nectarientje het volgende:
Leuk en aardig hoor, dat gezonde ontbijt maar als ik vervolgens een pot chocoladekruidnootjes tegenkom, gaatie leeg.. Ik heb niet voor niets wat afvaldoelen in mn lijstje staan
Ik geloof dat iedereen mij verkeerd begrijpt met 'gezond'. Of slaat deze opmerking niet op mij?quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:08 schreef Devv het volgende:
Je moet gewoon discipline hebben. Zo moeilijk is het niet om ongezond eten te laten staan. Het is een kwestie van wennen. Je gaat die zak Chips vanzelf niet meer missen.
Ik denk dat ik je dan verkeerd begrepen heb.quote:Op zaterdag 2 november 2013 11:17 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik geloof dat iedereen mij verkeerd begrijpt met 'gezond'. Of slaat deze opmerking niet op mij?
Wat ik al eerder zei, gezond staat niet gelijk aan afvallen voor mij. Het gaat mij meer om het beginnen van de dag met ingrediënten die goed zijn voor je lichaam, je immuunsysteem, darmstelsel enzovoort. Die je lichaam een energieboost kunnen geven. En daar bewust mee bezig te zijn, de dag van tevoren al bedenken welke fruitsoorten/zaden, hoeveel en waar het goed voor is enzovoort. Het lijkt mij heerlijk om op zo'n manier de dag te kunnen starten, maar heb door overmatig overgeven gedurende zo'n 10 jaar (door 4 dagen in de week migraine) erg veel moeite met bepaalde semi-vloeibare/zachte levensmiddelen (yoghurt, vla, pap, melk met bv cornflakes of havermout want die worden zacht). Na 1 hap ga ik overgeven/kokhalzen.quote:Op zaterdag 2 november 2013 14:24 schreef nectarientje het volgende:
Wat bedoel je dan wel met gezond? Je doelt meer op de maaltijd op zich (hence de keuze tussen havermout of croissants) denk ik dan discipline om het geheel te laten staan over de hele dag?
En eens Devv, het is geen rocket science.. Maar nu draait het aardig uit op een dieetdiscussie en het dieet is een doel, de discussie erover niet
Roken heeft invloed op de werking van de schildklierquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:07 schreef kvd het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei, gezond staat niet gelijk aan afvallen voor mij. Het gaat mij meer om het beginnen van de dag met ingrediënten die goed zijn voor je lichaam, je immuunsysteem, darmstelsel enzovoort. Die je lichaam een energieboost kunnen geven. En daar bewust mee bezig te zijn, de dag van tevoren al bedenken welke fruitsoorten/zaden, hoeveel en waar het goed voor is enzovoort. Het lijkt mij heerlijk om op zo'n manier de dag te kunnen starten, maar heb door overmatig overgeven gedurende zo'n 10 jaar (door 4 dagen in de week migraine) erg veel moeite met bepaalde semi-vloeibare/zachte levensmiddelen (yoghurt, vla, pap, melk met bv cornflakes of havermout want die worden zacht). Na 1 hap ga ik overgeven/kokhalzen.
En sowieso moeite met ontbijten 's ochtends, voor 10 uur gaat er hier met moeite een cracker in
De discipline om dingen niet te nemen is hier zeker wel aanwezig. En hier spreekt een mega chips-verslaafde, maar heb dat aan banden gelegd. Maximaal 1 keer in de week (en dan doe ik het meestal nog nieten dan blijft de zak keurig een week staan), koekjes en chocola zijn hier eigenlijk voor vriend, tegen de tijd dat ik meestal ergens zin in heb heeft hij het al opgegeten (
). Koken doe ik zo gezond mogelijk enzovoort. Ik ben trouwens niet eens afgevallen na het stoppen met chips kanen
Pas nu ik door allerlei persoonlijke factoren slecht eet door haast geen eetlust, gaan de kilo's er een beetje vanaf.
Mijn zoveel-maanden-zwanger-buikje is hier voor een groot gedeelte te wijten aan darmproblemen, daar heeft discipline en gezond eten niet echt invloed op. Vanaf het moment dat het slechter ging met de darmen, nam de buikomvang ook toe. De extra kilo's van afgelopen jaar komen hier echt door minder bewegen na het stoppen van werk en het stoppen met roken (zonder het te hebben vervangen met snaaien), ondanks dat ik juist gezonder ben gaan eten. Daarvoor was mijn buikje ook al 'zwanger'
Hoop dat het nu een beetje duidelijk is
Chia maakt het wat smoother naar mijn idee. Het is schijnt superduperamazing te zijn volgens Mikequote:Op zaterdag 2 november 2013 14:34 schreef Freddeh het volgende:
Wat doet de chia precies? En welke variant was je favoriet?
Vanille-yoghurt is ook een goed idee! Ga ik proberen komende weekquote:Op zaterdag 2 november 2013 15:36 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Gelijke delen havermout, vanille soyayoghurt en amandelmelk plus een halve banaan per schaaltje, vanillesuiker en kaneel. Alles mengen en bessen erbovenop. Van de zomer verse blauwe bessen en nu diepvries zomerfruit van AH of bosvruchten van de Lidl (nu te koop voor 2.50 per 750 gram). We gooien het fruit er bevroren bij, de volgende ochtend is het toch wel ontdooid.
Dunc is ook nogal weg van havermout-vanille yoghurt-amandelmelk met rum essence, kersen en wat hagelslag.
Uit die verdeling is gekomen dat ik maar eens moest gaan oefenen op doel #74; leer je eigen haar invlechten. Ik kan wel gewoon vlechten (3,4,5 strengen en rope braid) maar de enkele keer dat ik een Franse vlecht probeerde zat het niet zoals ik wil of raakte ik het spoor bijster. Vandaag ging het al beter dan gisteren, dus ik moet gewoon blijven oefenen.
Niet...dat zijn mijn fijne darmenquote:Op zaterdag 2 november 2013 17:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Roken heeft invloed op de werking van de schildklier
Hoe lang moet je nog?
Nee maar Mike, dat is écht waanzinnig! Ik ga het even nalezenquote:Op zaterdag 2 november 2013 17:21 schreef nectarientje het volgende:
[..]
Chia maakt het wat smoother naar mijn idee. Het is schijnt superduperamazing te zijn volgens MikeQua smaak doet het niets, net als lijnzaad. Maar ik merk dat ik me prettiger voel door lijnzaad. Die chia heb ik nog onvoldoende gehad om te beoordelen of het iets doet. Favoriet, de laatste was het beste qua structuur en ik ben geen moeilijke fruiteter dus ik vind denk ik alles wel fijn.
kvd, helder
[..]
Vanille-yoghurt is ook een goed idee! Ga ik proberen komende week
Ik kan juist alleen mn eigen haar invlechtenVlecht bovenop of onder maakt niet uit maar invlechten bij een ander lukt me niet. Misschien moet ik dat dan een doel maken
lol Wat ontzettend flauwquote:Op zaterdag 2 november 2013 18:37 schreef kvd het volgende:
[..]
Niet...dat zijn mijn fijne darmenMaar thuis hebben we het dus over mijn zoveel-manden-zwangere-buik
Helaas....aan de andere kant...volgens mij ga ik de volgende keer van mijn stokje, dus is het niet zo verstandig te meetenquote:Op woensdag 6 november 2013 18:11 schreef Freddeh het volgende:
Waar is iedereen?
@kvd en anderen uit regio Groningen... De bloedbankdate gaat niet meer doorIk werk niet meer in Groningen maar heb nu net een uitnodiging gehad.
Heb inmiddels wat gevonden, werk nu in Meppel bij een bedrijf in de zorg, op de ICT afdelingquote:Op woensdag 6 november 2013 18:57 schreef kvd het volgende:
[..]
Helaas....aan de andere kant...volgens mij ga ik de volgende keer van mijn stokje, dus is het niet zo verstandig te meeten
Heb je al iets gevonden of nog druk bezig?
quote:Op woensdag 6 november 2013 21:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb inmiddels wat gevonden, werk nu in Meppel bij een bedrijf in de zorg, op de ICT afdeling
congrats!quote:Op woensdag 6 november 2013 21:36 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb inmiddels wat gevonden, werk nu in Meppel bij een bedrijf in de zorg, op de ICT afdeling
tuurlijk, je ontdekt een muzikant/componist,hoort erbij.quote:Op woensdag 6 november 2013 22:36 schreef Bubbles90. het volgende:
Wat vinden jullie, telt muziek van Chopin ook als een nieuwe artiest?![]()
Ik wist niet dat het zo rustgevend kon zijn
Cool, waar vind je zo'n cursus?quote:Op donderdag 7 november 2013 19:51 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Cursus Latijn afgerond, check.
Nu door met het aansluitende doel: 'Jippus et Jannica' lezen.
Deze was van Laudius (net zoiets als LOI). Moet wel zeggen dat het niveau vrij snel omhoog gaat bij deze cursus. Ik heb zelf gymnasium gedaan en met die achtergrond is het een fijne cursus, maar ik denk dat het vrij snel erg moeilijk wordt voor iemand die helemaal op 0 begint. Het LOI heeft er ook één, die leek mij wat makkelijker.quote:Op vrijdag 8 november 2013 10:10 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Cool, waar vind je zo'n cursus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |