abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 3 oktober 2013 @ 11:38:50 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_131804927
De kwaliteit van de jeugdzorg komt ernstig in gevaar door de nieuwe Jeugdwet. Jeugdzorgorganisaties hebben namelijk te weinig tijd om bezuinigingen zorgvuldig door te voeren. Dat stelde Jeugdzorg Nederland donderdag.

De jeugdzorg gaat per 1 januari 2015 naar de gemeenten. Nu valt deze nog onder de provincies. Door de forse bezuinigingen die daarmee gepaard gaan, komt de continuïteit, beschikbaarheid en kwaliteit van de jeugdzorg in het geding, zegt de branchevereniging voor jeugdzorgorganisaties.

'Kwetsbare kinderen en ouders ontvangen hierdoor te laat, onvoldoende of zelfs helemaal geen hulp', aldus Jeugdzorg Nederland.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ernstig-gevaar.dhtml

Ga lekker door met het afbreken van Nederland de verzorgingsstaat. Een voorbeeld voor vele andere landen in het verleden. Kan niet eens meer kwaad worden. :{

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_131805060
Pff laat de jeugd maar voor zich zelf zorgen :{w
-XOXO-
pi_131805367
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:38 schreef tong80 het volgende:

Ga lekker door met het afbreken van Nederland de verzorgingsstaat.
^O^
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_131805457
Ik zie niet in dat het een bezuiniging is, het is een versplintering van kennis en werk, waardoor de zaak nog inefficienter wordt.
Wat had moeten gebeuren is het samenvoegen van al die hulpverleen organisaties, waardoor de kosten omlaag zouden kunnen en de kwaliteit omhoog
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_131805467
Welke kwaliteit van Jeugdzorg? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_131805536
Komt allemaal goed. Ambtenaren van de gemeente krijgen straks drie dagen cursus.
Daarna kunnen ze uitstekend beoordelen of een kind een bepaalde geestelijke aandoening heeft of in een onveilige situatie leeft.

Ze zullen dan het kind door de nauwgezette regelgeving te volgen kunnen helpen.
Jawel... echt waar hoor... en bejaarden worden straks ook goed geholpen.
En er is voor iedereen werk, koop een auto, koop een huis... oh wacht....
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
pi_131806215
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:43 schreef datismijnmening het volgende:
Pff laat de jeugd maar voor zich zelf zorgen :{w
aangezien de jeugd ook niet wilt meebetalen aan het pensioenstelsel lijkt mij dit geen verkeerde gedachte.
Hier staat niets.
pi_131806217
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:56 schreef Oud_student het volgende:
Ik zie niet in dat het een bezuiniging is, het is een versplintering van kennis en werk, waardoor de zaak nog inefficienter wordt.
Wat had moeten gebeuren is het samenvoegen van al die hulpverleen organisaties, waardoor de kosten omlaag zouden kunnen en de kwaliteit omhoog
Het is een bezuiniging omdat de gemeente straks gewoon minder geld van het rijk krijgen dan de provincie er nu voor heeft. Verder moet de gemeente maar uitzoeken hoe ze dat oplossen.
pi_131806237
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:24 schreef Prospos het volgende:

[..]

aangezien de jeugd ook niet wilt meebetalen aan het pensioenstelsel lijkt mij dit geen verkeerde gedachten.
Wat? Ik draag geen pensioenpremie af ofzo?
  Trouwste user 2022 donderdag 3 oktober 2013 @ 12:31:08 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_131806406
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:24 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Het is een bezuiniging omdat de gemeente straks gewoon minder geld van het rijk krijgen dan de provincie er nu voor heeft. Verder moet de gemeente maar uitzoeken hoe ze dat oplossen.
Zo'n MBOer is er capabel genoeg voor idd.

'Mevrouw, u zit de gehele dag al achter de geraniums. kunt u net zo goed in jongerencentrum het Brandneteltje het bloemschikken regelen.'

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_131823877
quote:

[..]

aangezien de jeugd ook niet wilt meebetalen aan het pensioenstelsel lijkt mij dit geen verkeerde gedachte.
quote:

[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)n-onwetendheid.dhtml
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:42:07 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_131824233
Ze laten liever een paar hele generaties verrotten dan dat de babyboomers ook maar een één procent van hun weelde hoeven in te leveren.
  Trouwste user 2022 vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:29:48 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_131836484
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:42 schreef BasEnAad het volgende:
Ze laten liever een paar hele generaties verrotten dan dat de babyboomers ook maar een één procent van hun weelde hoeven in te leveren.
Weelde :? :D

vrijdag 4 oktober 2013 @ 19:15:18 #14
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_131851319
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Is een bijzonder mooi woord en in dit geval ook erg treffend.
pi_131863349
Die tent dient zo snel mogelijk opgedoekt te worden. Een corrupte incompetente organisatie.
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
pi_131863428
niet weer dat gezeik op de babyboomers
pi_131867312
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 11:38 schreef tong80 het volgende:
De kwaliteit van de jeugdzorg komt ernstig in gevaar door de nieuwe Jeugdwet. Jeugdzorgorganisaties hebben namelijk te weinig tijd om bezuinigingen zorgvuldig door te voeren. Dat stelde Jeugdzorg Nederland donderdag.

De jeugdzorg gaat per 1 januari 2015 naar de gemeenten. Nu valt deze nog onder de provincies. Door de forse bezuinigingen die daarmee gepaard gaan, komt de continuïteit, beschikbaarheid en kwaliteit van de jeugdzorg in het geding, zegt de branchevereniging voor jeugdzorgorganisaties.

'Kwetsbare kinderen en ouders ontvangen hierdoor te laat, onvoldoende of zelfs helemaal geen hulp', aldus Jeugdzorg Nederland.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ernstig-gevaar.dhtml

Ga lekker door met het afbreken van Nederland de verzorgingsstaat. Een voorbeeld voor vele andere landen in het verleden. Kan niet eens meer kwaad worden. :{

Alsof we al kwaliteit hadden...
pi_131868227
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:29 schreef tong80 het volgende:

[..]

Inderdaad weelde, waar?
Nu maakt het nogal een verschil of je een vroege of late babyboomer bent, de vroege hebben de rijkgevulde tafel en de late moeten genoegen nemen met de kruimels of niks :(

OT

quote:
Ze spreken zich ook helemaal niet tegen.... :?

quote:
De voorzitter vreest ook dat de geplande oprichting van wijkteams die 'verborgen problemen' vroegtijdig opsporen om erger te voorkomen, alleen maar zorgt voor méér hulpvraag in plaats van minder
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)heveling-taken.dhtml
:?
Voorkomen is beter (en veel goedkoper) dan genezen heb ik altijd geleerd, maar nee Jeugdzorg dempt liever de put na het ongeluk. }:|

Als kennis zich verenigd door middel van samenwerking zie ik de eventuele opstart problemen niet zo zwaar in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')