Dus omdat een stelletje de kinderwens niet meer kon onderdrukken moet het kind daar het slachtoffer van zijn?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:27 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waarom niet? Je woont met z'n allen in dat huis dus ben je ook allemaal verantwoordelijk voor de gang van zaken.
Normaal gesproken kunnen de ouders prima de tafel dekken, maar als ze hier hulp bij nodig hebben is dat in de eerste plaats aan hun kinderen. Als die het ook niet kunnen kan pas worden gezocht naar externe hulp.
Alleen bij sommige gezinnen denk ik, lang niet allemaal, zelfs niet het merendeel. Ik vind alleen de manier waarop niet geheel juist. Zodra ik het woord verplicht hoor dan doet dat iets met mij...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:25 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom zou het direct ellende veroorzaken? Mensen zijn heel wat veerkrachtiger dan de mensonterende verzorgingsstaat doet vermoeden.
Slachtofferquote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus omdat een stelletje de kinderwens niet meer kon onderdrukken moet het kind daar het slachtoffer van zijn?
Nee, omdat het kind er niet voor heeft gekozen om op de wereld te komen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:30 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
SlachtofferOh ze moeten helpen met de tafel afruimen en een keertje per week stofzuigen, dan is het woord slachtoffer wel heel extreem.
En ja, dat klopt. Hadden ze maar geen kinderen moeten nemen. In andere culturen is dit ook heel normaal, dat kinderen voor de ouders gaan zorgen wanneer dat nodig is. Waarom kan dat hier niet? Omdat de kinderen te druk bezig zijn met videogames, whatsapp en jointjes roken op straat?
Juist!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, omdat het kind er niet voor heeft gekozen om op de wereld te komen.
Mensen kunnen hun kinderwens niet onderdrukken, krijgen kinderen en verwachten dan ook nog eens dat hun kinderen hun gaan verzorgen wanneer ze dat zelf niet meer kunnen?
Egoïsme op en top. En wat ze in andere culturele doen is compleet irrelevant.
Voor de een wel voor de ander niet.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:35 schreef Opnieuw-energie het volgende:
[..]
Juist!![]()
We doen altijd maar alsof het een waar geschenk is om hier te vertoeven..
Inderdaad. Zoveel is duidelijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor de een wel voor de ander niet.
Op deze manier klinkt het wel goed.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:37 schreef Gia het volgende:
Ik heb tijdens mijn huwelijk 3 periodes gehad dat ik uit de running was, zogezegd.
De eerste keer door medische fouten bij de geboorte van mijn oudste, tweede keer na een openhart operatie en jongstleden door kanker. Al die keren hebben we het gered zonder thuiszorg en de twee laatste keren hebben de jongens ook mee moeten helpen. Toen waren ze resp. 9 en 11 en 17 en 19.
Tijdens vakanties moesten ze overigens ook om beurten afwassen. Vanaf 5 jaar. Niks mis mee.
Nu zijn ze 19 en 21 en hebben we afgesproken dat ze eens per week moeten koken.
Ze mogen dan ook zelf kiezen wat, en indien nodig help ik. Heb ze ook al leren wassen en strijken en in de vakanties moeten ze meer taken doen.
Aan de ene kant helpt het mij, omdat ik nog niet volledig hersteld ben, aan de andere kant leren ze ervan, voor als ze zelfstandig gaan wonen.
Niks mis met dit plan. Want zeg nou zelf: hoe vaak komt het voor dat een moeder van een vijfjarige zo zorgbehoeftig is dat er noodzaak is aan betaalde zorg om de afwas te doen! Dat kan pa ook wel doen na het eten. Er staat nergens dat je voor het zwaardere huishoudelijke werk geen hulp krijgt. De hulp hoeft alleen niet af te wassen als er een kind boven de 5 in huis is en niet te stofzuigen als er een kind boven de 12 is.
Waarom zou je kind van 5 je moeten helpen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:37 schreef Gia het volgende:
Ik heb tijdens mijn huwelijk 3 periodes gehad dat ik uit de running was, zogezegd.
De eerste keer door medische fouten bij de geboorte van mijn oudste, tweede keer na een openhart operatie en jongstleden door kanker. Al die keren hebben we het gered zonder thuiszorg en de twee laatste keren hebben de jongens ook mee moeten helpen. Toen waren ze resp. 9 en 11 en 17 en 19.
Tijdens vakanties moesten ze overigens ook om beurten afwassen. Vanaf 5 jaar. Niks mis mee.
Ze mogen dan ook zelf kiezen wat, en indien nodig help ik. Heb ze ook al leren wassen en strijken en in de vakanties moeten ze meer taken doen.
Aan de ene kant helpt het mij, omdat ik nog niet volledig hersteld ben, aan de andere kant leren ze ervan, voor als ze zelfstandig gaan wonen.
Niks mis met dit plan. Want zeg nou zelf: hoe vaak komt het voor dat een moeder van een vijfjarige zo zorgbehoeftig is dat er noodzaak is aan betaalde zorg om de afwas te doen! Dat kan pa ook wel doen na het eten. Er staat nergens dat je voor het zwaardere huishoudelijke werk geen hulp krijgt. De hulp hoeft alleen niet af te wassen als er een kind boven de 5 in huis is en niet te stofzuigen als er een kind boven de 12 is.
Is verplicht hockey/voetbal/tennis/piano ook kinderarbeid?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:39 schreef Megumi het volgende:
Doet mij denken aan kinderarbeid. Het wordt steeds gekker.
Dat is sporten. En gezond.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:42 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Is verplicht hockey/voetbal/tennis/piano ook kinderarbeid?
Iedereen valt over het woordje '5-jarige', valt wat voor te zeggen - maar kom op zeg, wat huishoudelijke taakjes overnemen... Waar hebben we het over. Maarja dat Nederlanders de grootste egoïsten ter wereld zijn was al langer duidelijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:35 schreef De_Coulance het volgende:
Ik vind het een lastig onderwerp.
Kinderen van 5 verplichten dagelijks de tafel te dekken, af te wassen en op te ruimen vind ik behoorlijk schandalig. Dat is wat de zigeuners hier ook met hun kinderen doen. Enige verschil tussen is dat die ook nog moeten bedelen. Maar dat zal de volgende stap in Gouda wel moeten zijn. WAO'tje van mama verlagen omdat kind na school ook wel een uurtje in de hoofdstraat zijn handje op kan houden.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
Iedereen valt over het woordje '5-jarige', valt wat voor te zeggen - maar kom op zeg, wat huishoudelijke taakjes overnemen... Waar hebben we het over. Maarja dat Nederlanders de grootste egoïsten ter wereld zijn was al langer duidelijk.
Tuurlijk kan het goed op zn plaats vallen, maar dat hoeft niet overal zo te werken...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:37 schreef Gia het volgende:
Ouders die van hun kinderen verwachten dat ze meehelpen met van alles zijn inderdaad grote egoïsten.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:43 schreef 2dope het volgende:
[..]
Iedereen valt over het woordje '5-jarige', valt wat voor te zeggen - maar kom op zeg, wat huishoudelijke taakjes overnemen... Waar hebben we het over. Maarja dat Nederlanders de grootste egoïsten ter wereld zijn was al langer duidelijk.
Van afwassen of stofzuigen ga je ook niet dood hoor.quote:
Kennelijk heb je geen flauw idee hoe de zaken in andere landen staan.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:45 schreef Dven het volgende:
Wat een kankerland wordt dat Nederland, waar alle andere landen vooruitgang lijken te boeken gaan jullie alleen maar achteruit
Ik zie mijn neefje de afwas al doen. Messen, glaswerk etc.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het gaat hier over kinderen van 5 jaar.
Eens, m.i. ook te jong om al die taken op zich te moeten nemen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Kinderen van 5 verplichten dagelijks de tafel te dekken, af te wassen en op te ruimen vind ik behoorlijk schandalig. Dat is wat de zigeuners hier ook met hun kinderen doen.
Ja, jij bedelt liever bij de overheid begrijp ik? Lekker op je vadsige luie reet hangen en er maar vanuit gaan dat moedertje overheid wat thuiszorgers langs stuurt.quote:Enige verschil tussen is dat die ook nog moeten bedelen. Maar dat zal de volgende stap in Gouda wel moeten zijn. WAO'tje van mama verlagen omdat kind na school ook wel een uurtje in de hoofdstraat zijn handje op kan houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |