Nee, ik heb het erover dat de primaire zekering IN (!!!!!!!!) het apparaat voor die tijd allang ingrijpt.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:42 schreef hottentot het volgende:
We hebben het toch over deze 800mA zekering, en nu begin je weer over de groepenkast.
Och, zal niet de eerste modificatie zijn die ik (op verzoek) naar een fabrikant heb gestuurd.quote:Geef liever antwoord op mijn vraag, hoe jij even klakkeloos aan kunt nemen dat een fabrikant in jouw ogen het niet beter weet dan jou, en voor jan lul zekeringen plaatst.
Nee slimpie welke spanning er exact word bedoelt met de aanduiding op de zekering, daar ging het over.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, 4400V is niet voor iedereen begrijpelijk ouzo?
Nou gelukkig weet jij het beter dan de fabrikant van deze oven. Hulde. Er zijn veel factoren of je je wel aan de 1mm veilige overslag afstand per 100V moet houden. De 125V zekering garandeert nog geen millimeter scheiding. De 5KV zekering garandeert meerdere millimeters. De exacte omstandigheden bepalen wat voldoende is en wat niet. Maar het wil er bij jou niet in.quote:[..]
Je snapt hopelijk wel dat als de HV aansluitingen op 10 a 15mm van elkaar zitten (ongeisoleerd he, zit gewoon met 2 AMP stekkers vast), en daar geen vonkoverslag is dat die zekering je de kop niet zal kosten. (Vandaar dat die zekering in 90 a 95% van de magnetrons er niet eens inzit)
Klopt, daarom zei ik ook 'merkwaardig' genoeg. (Meestal is het 10 a 12A)quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:47 schreef Garfield1985 het volgende:
Nu wil ik me niet in de strijd tussen jullie mengen, maar.....16A lijkt zelfs mij als leek wel érg veel? Dat zou betekenen dat wanneer die klapt, je hoofdzekering ook meteen knalt........
Nou gelukkig weet jij het beter dan de fabrikant van deze oven. Hulde. Er zijn veel factoren of je je wel aan de 1mm veilige overslag afstand per 100V moet houden. De 125V zekering garandeert nog geen millimeter scheiding. De 5KV zekering garandeert meerdere millimeters. De exacte omstandigheden bepalen wat voldoende is en wat niet. Maar het wil er bij jou niet in.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Nee slimpie welke spanning er exact word bedoelt met de aanduiding op de zekering, daar ging het over.
[..]
Je snapt hopelijk wel dat als de HV aansluitingen op 10 a 15mm van elkaar zitten (ongeisoleerd he, zit gewoon met 2 AMP stekkers vast), en daar geen vonkoverslag is dat die zekering je de kop niet zal kosten. (Vandaar dat die zekering in 90 a 95% van de magnetrons er niet eens inzit)
Leer jij eerst maar eens quoten, want je maakt er zo een puinhoop van.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou gelukkig weet jij het beter dan de fabrikant van deze oven. Hulde. Er zijn veel factoren of je je wel aan de 1mm veilige overslag afstand per 100V moet houden. De 125V zekering garandeert nog geen millimeter scheiding. De 5KV zekering garandeert meerdere millimeters. De exacte omstandigheden bepalen wat voldoende is en wat niet. Maar het wil er bij jou niet in.
Angstig.. LOL blufferd, jij hebt ook geen fuck idee wie of wat ik ben of doe. Ga de grote man bij een ander uithangen.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, ik heb het erover dat de primaire zekering IN (!!!!!!!!) het apparaat voor die tijd allang ingrijpt.
Overigens hebben we het over een zekering die maar 5% van de fabrikanten plaats. trek je eigen magntron eens open en ik durf er wel een krat bier op te zetten dat die 'zekering' bou jou thuis gewoon een draad is. (Angstig he…)
TS stop d’r maar een stuk aluminiumfolie tussen, is net zo veilig volgens Bijvlagenzinvol.quote:Och, zal niet de eerste modificatie zijn die ik (op verzoek) naar een fabrikant heb gestuurd.
Dat heb ik nergens gezegd. Quote me anders maar even.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:53 schreef hottentot het volgende:
TS stop d’r maar een stuk aluminiumfolie tussen, is net zo veilig volgens Bijvlagenzinvol.
Je laat je wel kennen nu ja....quote:Echt, zo simplistisch.
Ach mallerd, jij hebt hier ook al een quote verkloot, en na 30 seconden ge-edit.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Leer jij eerst maar eens quoten, want je maakt er zo een puinhoop van.
Zo is dat:quote:
quote:
Lieve schat, je post is nog steeds een puinhoop.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:56 schreef hottentot het volgende:
Ach mallerd, jij hebt hier ook al een quote verkloot, en na 30 seconden ge-edit.
Ik was al aan het quoten en haalde die fout eruit. Gun een ander ook even die tijd, of quote niet zelf klakkeloos door.
haaaaaaard teeeeeegeeeeeen haaaaaaaaaaarrdddddddquote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:56 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]hup hottentot hup blijvlagenzinvol we supporten jullie, ga vooral verder, wij vermaken ons kostelijk
Kerel, echt… Je zit de hele tijd te verkondigen, dat die dingen er voor jan lul inzitten. En bijna elke fabrikant ze eruit laat, en dat je ze gewoon veilig even factor acht kunt opschalen wat je wilt . En nu dit…. Wat is nu wel je mening over die zekering?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat heb ik nergens gezegd. Quote me anders maar even.
Als jij daar blij van wordquote:Je laat je wel kennen nu ja....
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lieve schat, [quote]Speciaal voor jou
je post is nog steeds een puinhoop.quote:[/uote]
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:56 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ach mallerd, jij hebt hier ook al een quote verkloot, en na 30 seconden ge-edit.
Ik was al aan het quoten en haalde die fout eruit. Gun een ander ook even die tijd, of quote niet zelf klakkeloos door.
Ik zou bijna wat beginnen te denken als ik jullie zo beiden lees?quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lieve schat, je post is nog steeds een puinhoop.
Is een rollenspel, we liggen eigenlijk naast elkaar in bed allebeide te googlen om het leven om duur te klinken. Stiekem zijn we twee werklozen die zo wat spanning opbouwen voor de sex.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:04 schreef Garfield1985 het volgende:
[..]
[..]
Ik zou bijna wat beginnen te denken als ik jullie zo beiden hoor?
dadelijk ergens in een hoekje op Fok! zeker stiekem goedmaak...?
En weer een quote verkloot. Doe je goed.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:01 schreef hottentot het volgende:
Als jij daar blij van wordMaar kom nu eerst maar met je echte mening over de zekering, want wat mij betreft word je nu tegenstrijdig.
Je verheven voelen door neerbuigend te doen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En weer een quote verkloot. Doe je goed.![]()
Mijn mening over die zekering zou inmiddels duidelijk moeten zijn, zeker voor iemand met MBO-4
Jouw vergelijking met het verhogen van je hoofdzekering raakt kant noch wal, want de hoofdzekering wordt niet veranderd, en zelfs de hoofzekering in het apparaat wordt niet eens veranderd. We hebben het hier over een secundaire zekering na een trafo, dat snap je toch wel? (Ik neem aan dat je weet dat die hoofdzekering in het apparaat berekend is op het 'worst case scenario', dus zelfs als de trafo zelf in sluiting ligt? Toch?
Oftewel, je zaait paniek om niks.
Doe je best...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:25 schreef hottentot het volgende:
Je verheven voelen door neerbuigend te doen.![]()
Ik zal het meespelen en begrijpelijk voor je neerzetten.
Je begrijpt dat als die zekering doorslaat die componenten juist al kapot zijn?quote:Je tunnel-visie verhinderd je om te begrijpen dat die zekering dient om componenten te beschermen tegen te hoge stromen in het secundaire circuit. De fabrikant kent de exacte specs van die componenten en heeft geconcludeerd dat zijn model met die componenten een extra afzekering nodig heeft. Jij vind dat maar onzin want primair…..
Geen idee, tegenwoordig zitten ze er ook niet meer in, maar wellicht kun jij wat fabrikanten overhalen ze toch weer te plaatsenquote:En toch branden die 5Kv zekering door vele verschillende oorzaken door, zoals doorgeslagen diodes & defecte condensatoren, en springt er primair geen beveiliging uit. Dit houd in dat hij de stroom lager houd dan wat er geleverd kan worden achter de spoel. Rarara waarom zou een fabrikant dat toch willen.
Inderdaad niet relevant. Maakt geen indruk ook.quote:Verder is MBO-4 inderdaad mijn vroegere dag opleiding, 22 jaar werkervaring en vele extra scholingen in hoogspanning, communicatienetwerken, Industriële ontwerpen, elektronica, PCS7 besturingen, scada systemen en meer zooi slaan we maar even over als niet relevant zijnde
Je begrijpt schijnbaar niet dat er meer componenten dan alleen maar bijvoorbeeld een doorgeslagen diode afgezekerd zijn?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je begrijpt dat als die zekering doorslaat die componenten juist al kapot zijn?
Componenten specs veranderen, aldus nietszeggend argument.quote:Geen idee, tegenwoordig zitten ze er ook niet meer in, maar wellicht kun jij wat fabrikanten overhalen ze toch weer te plaatsen
Boeiend…quote:Inderdaad niet relevant. Maakt geen indruk ook.
LOL,quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:31 schreef Garfield1985 het volgende:
Lees ook even de posts op dit forum, vooral zo rond het midden van ene genaamd 'powerman'
http://www.circuitsonline.net/forum/view/38406/1/magnetron
Zou hij nog leven?
hmmm what to do what to dooooquote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
LOL,
Doet me aan iemand denken, wie zou dat nou toch zijn…
Je mag zelf kiezen Ts wiens advies je na dit topic opvolgt, je hebt twee keuzes.
1. Gewoon een originele zekering herplaatsen.
2. Maakt allemaal niets uit.
Ik ben wel klaar met dit topic.
Ja, er zit nog een condensator en magnetronbuis aan vast... Wat is je punt?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:36 schreef hottentot het volgende:
Je begrijpt schijnbaar niet dat er meer componenten dan alleen maar bijvoorbeeld een doorgeslagen diode afgezekerd zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |