De Ikea Dalskar kraan hebben we zondag in Hengelo geruild. We "moesten" toch nog het e.e.a. ophalen, dus gelijk de kraan geruild. Het was weer gezellig druk (en dat is niet altijd even fijn met meisje in d'r stoel), dus we waren vrij snel weer klaar.
Maandagavond kwam zoals afgesproken de keukenverkoper de afzuigkap en externe motor langsbrengen, blijkt de motor geen 22cm, maar 25cm hoog te zijn(na verhaal gehaald te hebben blijkt de leverancier de hele range motoren aangepast te hebben, sinds 1 december). Fijn!!! Laat ik nou toevallig de vrije ruimte 24cm (22+2 speling) gemaakt hebben...
Wat te doen?

Ik moest echt 25cm vrije ruimte hebben en ruimte voor een plaat multiplex waar de motor op staat. Zoals je op de foto's kunt zien is het bestaande plafond een houtwolcementplafond (de loggia zit er boven), dus daar heb ik maar maandagavond nog een groot stuk van uit staan hakken. De hele keuken onder de polystyreenkorrels, dus niet alleen ik was erg blij, moeders ook!
Gisteren is de keukenverkoper wederom langs geweest om wat hulpstukken te brengen(en de aansturingskabel die bij de afzuigkap miste), dus ik heb gisteravond laat nog de motor geplaatst en het kanaal naar buiten helemaal klaar gemaakt.
Vanavond de motor en de kap even van spanning voorzien en testen, voordat ik de laatste gipsplaat er tegenaan schroef. Hopelijk lukt het me vanavond ook nog even de zijkanten van het verlaagde plafond van gips te voorzien en dan kan ik morgen eindelijk beginnen met afspachtelen van het gips.
Degene die de bestaande keuken zou kopen en afbreken komende zaterdag stuurde gisteren een mailtje dat hij er vanaf ziet.

Ook weer fijn geregeld! Ik had ergens al zoiets verwacht, dus ik had nog iemand achter de hand. Die wil hem nog steeds, hopen dat die hem zaterdag af kan breken.