Mijn zus werkt bij een bedrijf waar zelfs een speciale medewerker is aangesteld om personeelsleden op financieel gebied te helpen. Het komt blijkbaar nogal vaak voor dat mensen niet met geld om kunnen gaan en dat heeft gevolgen voor hun functioneren.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 11:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar niet veel meekrijgt irl, dus?
In mijn werkveld kom ik wel de nodige schuldenproblematiek tegen. Het is dan een gegeven dat niet iedereen er goed in is en wat bij mij dan overheerst is dat ik die mensen de gemoedsrust toewens van de zaakjes op orde hebben.
Dubbeltje op zijn kant komt steeds meer geregisseerd op me over. Er is voor de kijker natuurlijk niks aan mensen die direct de realiteit nuchter onder ogen kunnen zien en het advies goed in de praktijk gaan brengen.
Ik ben het deels met je eens maar als je werk aanneemt voor korte periode kan je daarna weer de hele ambtelijke molen in om een uitkering te krijgen, bovendien staat het nogal raar op je CV als je om de maand ander werk hebt. Ik snap dat je dan iets kiest waar je iets meer werkgarantie hebt.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:05 schreef Ouder1 het volgende:
Ongelooflijk veel mensen hebben een schop onder de reet nodig om ook wat minder kritisch te zijn bij het solliciteren. Dus ja, ik vond dit stel nog niet zo heel erg.. die komen er wel.
Pff, ergerlijk inderdaad. En dan zit ik daar samen met mijn vriendin, verdienen beide boven modaal en vooralsnog in een sociaal huurappartementje. (voordat de moraalridders beginnen te steigeren: er is woonruimte zat in de regio en vanwege onzekerheid over werk en ook plaats daarvan, kan morgen duidelijk zijn, maar ook pas halverwege volgend jaar)quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:47 schreef Stansfield het volgende:
Ik ben er sinds dit weekend ook achter dat het dichterbij gebeurt dan je denkt. Schoonfamilie lid is op zoek naar een appartement. Hij doet ongeschoold werk maar verdient daar toch nog zo'n 1800 bruto per maand mee. Met overuren die hij elke maand heeft houdt hij daar 1500 netto aan over. Zijn vriendin doet de hele dag niks behalve solliciteren. En dat is 1 brief per maand ofzo. Nu had hij 4 jaar geleden 10.000 euro spaargeld, netjes door zijn ouders van kinds af aan op gebouwd. Maar ondanks dat hij nog lekker thuis woont en 1500 euro netto verdient. Heeft hij nu nog maar 1500 euro spaargeld over. En dat is misschien wel omdat hij net zijn salaris heeft ontvangen.
Nu zoeken ze een appartementje maar kan hij maar 120.000 euro lenen. En toch willen ze lekker 3 kamers en bij voorkeur dicht bij het centrum want 3 kamers voor een baby en dicht bij het centrum omdat dat zo gezellig is..![]()
Dus een grote kans dat hij over een tijdje ook met John op de bank zit.
quote:Op maandag 7 oktober 2013 12:59 schreef Lienekien het volgende:
Een broek, geen boek! Zag hij eruit alsof hij veel las?
Oei .. even voor zittenquote:
babyboomer als je 40 bent?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 21:29 schreef Scorpie het volgende:
Daar zijn de babyboomers die al hun geld erdoorheen hebbenngejaagd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |