Neem de tijd, dat is belangrijker en nuttiger dan snel schreeuwen en veroordelen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:48 schreef theguyver het volgende:
Zeer mooie OP, ik ga me even hier iets verder in verdiepen voor ik verder reageer
Kan wel ff duren lange docu![]()
Nee, dit is geen topic voor one-liners.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Neem de tijd, dat is belangrijker en nuttiger dan snel schreeuwen en veroordelen.
Oh en dank je wel.
Dank voor het fragment, maar iets meer argumentatie mag wel, arjan.quote:
De context is inderdaad erg belangrijk. Het verwarrende is dat Bush sr in (o.a.) '90, '91 en '92 meerdere speeches gegeven waarin hij de zinssnede "New World Order" heeft gebruikt. Vandaar dat je verschillende data voor 'deze' speech zal vinden.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
In het verleden is door een Bush Sr geroepen een new world order en een speach, Deze speach word geregeled aangehaald van zie je wel de NWO bestaat.
Kijken we even naar het tijdstip wanneer hij dit gezegd is kom ik tot een hele andere conclussie dan wat men denkt, de speach komt uit 1990
19 January 1991 einde sovjet unie
9 november 1989. val van de berlijnse muur
februari 1990 mandela op vrije voeten begin van afschaffen appartheid
Dit zijn een aantal van de grootste ontwikkelingen in die tijd en dus ook het begin van een nieuw tijdperk, iedereen zag de val van de sovjet unie aankomen, door buitenlandse druk werd ook de appartheid afgeschaft.
Dit was het begin van een New world order.
[..]
Als je die speech helemaal leest dan wordt de context duidelijker en zie je dat het totaal niet aansluit bij de definitie van NWO die bepaalde complotgelovers hanteren.quote:Now, we can see a new world coming into view. A world in which there is the very real prospect of a new world order. In the words of Winston Churchill, a world order in which "the principles of justice and fair play protect the weak against the strong. . . ." A world where the United Nations, freed from cold war stalemate, is poised to fulfill the historic vision of its founders. A world in which freedom and respect for human rights find a home among all nations. The Gulf war put this new world to its first test. And my fellow Americans, we passed that test.
quote:The phrase “New World Order” has been widely used on the political scene since first publicly coined by former president, George Bush. Although quickly adopted as the catch phrase of the 1990s, few people actually agree on what “New World Order” really means.
Since “New World Order,” while elusive in definition, is most frequently used to describe aspects of the post Cold War international scenario, understanding the true meaning of that phrase is critical to projecting our future strategic environment and prospects for the new millennium. The attempt of this paper is to reveal that true meaning.
Historical analysis will be the primary methodology used to reveal the meaning of George Bush’s specific terminology describing his concept of “New World Order.”
In a January 16, 1991 speech, he identified the opportunity to build a New World Order,
“where the rule of law… governs the conduct of nations,” and “in which a credible United Nations can use its peacekeeping role to fulfill the promise and vision of the UN’s founders.”
These words will be dissected and historically analyzed to develop a clear picture of “New World Order.”
Additionally, the primary mechanisms for implementing New World Order will be addressed; and finally, specific strategic environment and national security implications will be drawn from those conclusions.
Chapter 1: What “New World Order?”
Chapter 2: The United Nations’ Founders
Chapter 3: New World Order Vision
Chapter 4: A Credible United Nations and its Peacekeeping Role
Chapter 5: Rule of Law
Chapter 6: The Road to New World Order
Chapter 7: New World Order Implications
Chapter 8: Final Thoughts
ze zien alleen wat ze willen zien.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 14:23 schreef Dlocks het volgende:
[..]
De context is inderdaad erg belangrijk. Het verwarrende is dat Bush sr in (o.a.) '90, '91 en '92 meerdere speeches gegeven waarin hij de zinssnede "New World Order" heeft gebruikt. Vandaar dat je verschillende data voor 'deze' speech zal vinden.
Op onderstaande site kun je transcript lezen van een speech gehouden op 6 maart 1991. Dat is een andere speech dan in het youtube filmpje te zien is.
http://millercenter.org/president/speeches/detail/3430
Een quote uit deze speech:
[..]
Als je die speech helemaal leest dan wordt de context duidelijker en zie je dat het totaal niet aansluit bij de definitie van NWO die bepaalde complotgelovers hanteren.
Eens.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 09:02 schreef theguyver het volgende:
Halverwege de eerste docu in slaap gevallen maar heb een aardige impressie gekregen.
Alex Jones - Schreeuwt er vaak op los, zonder enige vorm van onderbouwing vaak,
Valt op, eens.quote:Dat is wat hij weet, waar het inhoudelijk op die conferentie over gaat weet mijnheer Jones niks van het enige wat je ziet zijn de mensen die aanwezig zijn.
Een persoon van de amerikaanse regering en hij trekt alleen door die persoon zijn aanwezigheid uit dat de VS/VN daarom maar Iran gaat binnen vallen.
Succes???quote:De EU is gevormd om als een land op te kunnen boksen tegen een groot economie als een VS samen staan we als unie er gewoon gezamelijk beter voor dan als land alleen.
Doordat dit is gebeurt en het succes hiervan heeft de VS gedachten dat kunnen wij ook en bespreekt daarom samen met Mexio en Canada om als een unie in zee te gaan.
Die gedachte is helemaal niet vreemd. Immers; als je geld en macht hebt, én eraan verslaafd bent (want dat is die 1%), dan zorg je dat je beide houdt en uitbreidt. En als je dat met wat rijke vrindjes kan doen, en de boel een beetje volgens je eigen idee regelen, waarom niet?quote:Conclussie van mijnheer Jones is dan gelijk zie je wel ze gaan straks allemaal samen om 1 grote supermacht te worden, zonder dat we het er mee eens zijn en we zijn geen individu meer maar een slaaf geworden, dat schreeuwt hij dan ook door zijn megafoon ( alsof die kerel nog niet hard genoeg kan schreeuwen)
Hij heeft vaak zelf geen flauw benul wat er gaande is maar trekt zijn conclussie uit meningen van anderen.
Dan denk ik wel dat je wat voorbeelden gemist hebt. Het Tonkin-incident is een bewezen toegegeven false flag. Ik wil niet zover gaan dat dat betekent dat ALLES false flag is, maar dat het ingezet wordt, is bewezen.quote:Ja er zijn slimmerikken geweest die in het verleden veel geld hebben verdiend door slimme zetten uit te voeren, maar als ze veel geld hebben wil niet gelijk zeggen dat ze daarmee de macht hebben om een oorlog uit te kunnen lokken en dergelijke geld verdienen over de rug van hun eigen natie, het word door Jones en cosorten geroepen maar niet onderbouwt.
De opzet is zo, het is VSAmerikaans, sensationeel, etc.quote:Het is een Slim spelletje wat er gespeeld word door hem, puur om angst in te wrijven en wat het m vaak ook lukt.
Het is weer een scenario. En weer niet ondenkbaar. Wil niet zeggen dat het waar is, maar dat de planeet onmogelijk met 7 miljard (wat dat zijn het inmiddels) mensen luxe kan leven, is gewoon waar. We hebben simpelweg de grondstoffen niet (energie lukt nog wel).quote:Voorbeeld,
Het reduceren van de bevolking naar 500 miljoen mensen dit komt van een monument af, en ik vermoed dat 1 van de rijke stinkers dit vast ook wel een keer aangehaald zou hebben.
van het zou makkelijker geweest zijn als we een bevolking hadden van 500 miljoen in plaats van 6 miljard. In een contentext van het voeden van de wereld bevolking.
theguyver, jij woont in het luxe Nederland. In de derde wereld heeft men die luxe niet man.quote:Maar ze gebruiken niet die macht om te bewezelijken wat deze mijnheer Jones elke keer aanhaalt.
- reduceren van de Bevolking naar 500 miljoen
Niks wijst hier op dat het gebeurt en de bevolking groeit vrolijk door
- Vergiftigen van de bevolking
zodra iets bekend word over een giftig product word iets gelijk uit de schappen gehaald dat zie je overal
Die doeleinden zie ik als een secundair scenario. Het bestaan van de club is het eerste wat ik me afvraag. Ik heb me er altijd tegen verzet dat zoveel individuen binnen die 1% een gemeenschappelijk doel kunnen hebben, met al hun verschillende achtergronden, religies en ideologieen (tenminste, dat is wat men presenteert). Maar het scenario dat het collectief aan individuen een plannetje met de planeet smeedt, beangstigt, intrigeert en verbaast. Het is gewoon niet ondenkbaar (en natuurlijk weet Alex Jones dat ook).quote:- mainstream-media in handen van de NWO
Gek genoeg waarschuwen ze de mensen als er een ramp uit breekt, of als er een product op de markt is wat slecht is voor de mens, dit is nogal tegenstrijdig van de doeleinden van de NWO
theguyver, kijk alsjeblieft es over de landsgrenzen, echt.quote:- bevuilen van drinkwater
het water word gefiltert en goed gecontrolleerd, de mensen die het controlleren drinken het ook en ik neem aan dat de top mensen van de NWO ook wel dorst hebben, mocht er toch een probleem zijn met het drinkwater word hiervoor een waarschuwing afgegeven in de Media zie hierboven, het is wel een enkele keer gebeurt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer controle is ook meer controle over wie wel en wie niet geinformeerd worden. Ik wil niet zeggen dat er kwade genius achter moet zitten, maar je kunt het ook niet uitsluiten, dat is het punt.Afghanistan (Ome Bin zat volgens het officiele verhaal gewoon bij de buurtjes) maar vooral Irak was gewoon business. Het is geen geheim of BNW/complotten dat de VS draaien op oorlog. En moet blijven draaien op oorlog.quote:- Oorlogen gestart door de NWO voor winstbejach
Dit is de enige die ik plausible noem, denk hierbij aan de oorlogen afghanistan en Irak maar als je even verder gaat uitpluizen hebben die oorlogen veel meer gekost dan dat het opgeleverd heeft, misschien dat er in de toekomst wat aan verdiend word door de schulden die de VS heeft opgelopen hierdoor, In plaats hier van worden door een president Obama bezuinigingen doorgevoerd die op een andere manier geld opleverd voor de overheid maar niet de NWO.7 miljard mensen onder de duim houden, ik geef het je te doen.quote:If they want world domination they realy suck at it!!
Je vergeet nog een heel belangrijke tak: onderwijs.
Vriend van mij vertelde me gisteravond -en het is 1 ervaring dus wellicht niet representatief, maar wel opvallend- dat een Amerikaan die hij hier ontmoette zijn kind liever in Colombia naar school liet gaan dan de VS. In de VS is de afgelopen jaren het onderwijs zo ingericht dat mensen niet meer getraind worden op kritisch nadenken.
Het is des te opvallender omdat de Colombiaanse cultuur allerminst kritisch is; lang leve de lol, het gaat altijd met iedereen prima en problemen wegkijken (overblijfsel van de stedenterreur vroeger hier)Ja, zo zie ik het in mijn meest positieve scenario ook, vandaar die toevoeging. Gewoon een neutrale term voor de wereldmacht(en).quote:In het verleden is door een Bush Sr geroepen een new world order en een speach, Deze speach word geregeled aangehaald van zie je wel de NWO bestaat.
Kijken we even naar het tijdstip wanneer hij dit gezegd is kom ik tot een hele andere conclussie dan wat men denkt, de speach komt uit 1990
19 January 1991 einde sovjet unie
9 november 1989. val van de berlijnse muur
februari 1990 mandela op vrije voeten begin van afschaffen appartheid
Dit zijn een aantal van de grootste ontwikkelingen in die tijd en dus ook het begin van een nieuw tijdperk, iedereen zag de val van de sovjet unie aankomen, door buitenlandse druk werd ook de appartheid afgeschaft.
Dit was het begin van een New world order.The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
quote:Op woensdag 2 oktober 2013 18:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Valt op, eens.
[..]
Succes???
Er beter voorstaan???
Europees gezien wel wij nederlanders zijn wat achteruit gegaan maar in andere landen juist vooruit!
[..]
Die gedachte is helemaal niet vreemd. Immers; als je geld en macht hebt, én eraan verslaafd bent (want dat is die 1%), dan zorg je dat je beide houdt en uitbreidt. En als je dat met wat rijke vrindjes kan doen, en de boel een beetje volgens je eigen idee regelen, waarom niet?
Ik zie het niet zo 1-2-3 gebeuren, maar het scenario is allerminst ondenkbaar.
eens maar heb je de punten gelezen van de bilderberg conferentie 2013
Can the US and Europe grow faster and create jobs? (Kunnen de VS en Europa sneller groeien en banen creëren?)
Jobs, entitlement and debt (Banen, recht en schuld)
How big data is changing almost everything (Hoe extreem data praktisch alles verandert)
Nationalism and populism (Nationalisme en populisme)
US foreign policy (Buitenlandbeleid van de VS)
Africa’s challenges (Afrika's uitdagingen)
Cyber warfare and the proliferation of asymmetric threats (Cyberoorlog en de verspreiding van asymmetrische bedreigingen)
Major trends in medical research (belangrijkste in medisch onderzoek)
Online education: promise and impacts (online onderwijs: belofte en effecten)
Politics of the European Union (Politiek in de Europese Unie)
Developments in the Middle East (Ontwikkelingen in het Midden-Oosten)
Current affairs (Actuele zaken)
[..]
Dan denk ik wel dat je wat voorbeelden gemist hebt. Het Tonkin-incident is een bewezen toegegeven false flag. Ik wil niet zover gaan dat dat betekent dat ALLES false flag is, maar dat het ingezet wordt, is bewezen.
Ik vind het in toenemende mate erg naief dat vooral mensen in Nederland denken dat dat soort dingen behoren aan een grijs, ver, lelijk en vies verleden. Dat dingen alleen in verre vieze vreemde landen plaatsvinden. Dat er in Nederland geen corruptie zou zijn, etc. etc.
Zowel de historie als andere landen zien verbreedt je blik en maakt dat je die naiviteit wel laat gaan.
Natuurlijk, maar mr Jones goot het vaak al op een false flag terwijl en nog geen hol over bekend was Zie boston!
[..]
De opzet is zo, het is VSAmerikaans, sensationeel, etc.
Het motief achter dit "spelletje" is me alleen niet duidelijk? Aandacht? Er zijn aardig wat serieuze mensen die hem serieus nemen. Dat is niet voor niets. Ik wil zijn karakter los zien van wat hij beweert.
ik ook
[..]
Het is weer een scenario. En weer niet ondenkbaar. Wil niet zeggen dat het waar is, maar dat de planeet onmogelijk met 7 miljard (wat dat zijn het inmiddels) mensen luxe kan leven, is gewoon waar. We hebben simpelweg de grondstoffen niet (energie lukt nog wel).
fossiele brandstof is op voor eind van deze eeuw.
[..]
theguyver, jij woont in het luxe Nederland. In de derde wereld heeft men die luxe niet man.
Hier in Colombia zou ik ook van vrienden moeten vernemen als een supermarktproduct niet goed is.
Jup ondanks dat we hier goed zijn in klagen hebben we het super, ik meld de meeste mensen dat ook dat ze te veel klagen, in andere landen zijn ze slechter af.
ondanks dat, staan dat soort dingen ook wel in de krant of komen in het nieuws
[..]
Die doeleinden zie ik als een secundair scenario. Het bestaan van de club is het eerste wat ik me afvraag. Ik heb me er altijd tegen verzet dat zoveel individuen binnen die 1% een gemeenschappelijk doel kunnen hebben, met al hun verschillende achtergronden, religies en ideologieen (tenminste, dat is wat men presenteert). Maar het scenario dat het collectief aan individuen een plannetje met de planeet smeedt, beangstigt, intrigeert en verbaast. Het is gewoon niet ondenkbaar (en natuurlijk weet Alex Jones dat ook).
juist, hij heeft soms wel een punt hoor
[..]
theguyver, kijk alsjeblieft es over de landsgrenzen, echt.
Een anekdote; ik werkte bij een groot Nederlands bedrijf en de koffiemachine gaf ook water. Dat water was gewoon gekoeld kraanwater, uit die machine zelf. Een keer werkte dat niet en ik haalde een bekertje water uit de kraan. Een Indiase expatcollega keek mij met grote ogen aan; kan je dat drinken??
ik bekeek dit uit nederlands perspectief, als ik na buitenland ga haal ik bronwater,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Meer controle is ook meer controle over wie wel en wie niet geinformeerd worden. Ik wil niet zeggen dat er kwade genius achter moet zitten, maar je kunt het ook niet uitsluiten, dat is het punt.
[..]
Afghanistan (Ome Bin zat volgens het officiele verhaal gewoon bij de buurtjes) maar vooral Irak was gewoon business. Het is geen geheim of BNW/complotten dat de VS draaien op oorlog. En moet blijven draaien op oorlog.
Ik zei ook dit is Plausible
[..]
7 miljard mensen onder de duim houden, ik geef het je te doen.
Je vergeet nog een heel belangrijke tak: onderwijs.
Vriend van mij vertelde me gisteravond -en het is 1 ervaring dus wellicht niet representatief, maar wel opvallend- dat een Amerikaan die hij hier ontmoette zijn kind liever in Colombia naar school liet gaan dan de VS. In de VS is de afgelopen jaren het onderwijs zo ingericht dat mensen niet meer getraind worden op kritisch nadenken.
jup true, in de VS kan je zelfs door goed sporten een bepaald diploma halen, niet omdat je het brein er voor hebt.
en noord Korea OMFB!!!
Het is des te opvallender omdat de Colombiaanse cultuur allerminst kritisch is; lang leve de lol, het gaat altijd met iedereen prima en problemen wegkijken (overblijfsel van de stedenterreur vroeger hier)
[..]
Ja, zo zie ik het in mijn meest positieve scenario ook, vandaar die toevoeging. Gewoon een neutrale term voor de wereldmacht(en).Er staat nog een vraag voor u open!!
Jongen, wat ben ik blij dat ik nog niet tot jouw niveau ben gestegen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 08:46 schreef 1984orwell het volgende:
De NWO bestaat nog niet er wordt aangewerkt door geheime organisaties. Heb het over de illuminatie en de elite. Maar ik denk ook niet dat Alex Jones de volledige waarheid spreek in tegendeel ben voorzichtig in informatie geloven van hem. Want de kans is groot dat hij desinformatie agent is.
Moge tribal.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:00 schreef 1984orwell het volgende:
Ver weg van Europa
dicht bij de evenaar of naar zuidelijke halfrond want daar begint de lente dat is de beste optie.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 08:54 schreef 1984orwell het volgende:
Ik zit dan lekker veilig jij niet dat is jouw probleem.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:00 schreef 1984orwell het volgende:
Ver weg van Europa
dicht bij de evenaar of naar zuidelijke halfrond want daar begint de lente dat is de beste optie.
Ja, mooi is dat?? Waarom zou ik moeten inleveren zodat heel Afrika vol mensen raakt?? Ik ga ze niet bestrijden en de mensen die er zijn moeten geholpen worden zichzelf te ontwikkelen, maar het feit dat er op plek X mensen geboren worden en honger hebben, daar kan ik toch niets aan bijdragen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:02 schreef 1984orwell het volgende:
El matador er is genoeg plek voor 7 miljard mensen. Het probleem is dat het eten niet goed verdeeld komt door dat de westerse maatschappij bijna al het eten op eisen. Er is genoeg als we het verdelen dan kunnen er zelfs nog een paar miljard bij.
Ik heb gelukkig genoeg inspirerende mensen om me heen in een rijk sociaal leven waarbij ik niet afhankelijk ben van waanzin en zolderkamerautisme.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 09:18 schreef 1984orwell het volgende:
Wie niet geloven wil zou wel voelen. De dag nadert snel ja als je onwetend wil blijven is dat jouw probleem. Geloof me voelen en leiden als nooit te voren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |