Tijd om te gaan Youtuben dus, mogelijk zijn er filmpjes van . Wel zuur altijd... ga je voor een leuk rondje Ring maar je komt heel veel armer thuis.quote:Op maandag 30 september 2013 09:26 schreef pvdplanet het volgende:
Veel ongelukken dit weekend, ring is een paar keer dicht gegooid. Voor ons knalde bij de Steilstrecke een gloednieuwe Mustang vol in de vangrail. Bij het aanrijden van Wehrseifen had een Golf II de bocht gemist, een BMW 135i was bij Pflanzgarten afgeschreven
Een driftende M5 op de buitenkant van de Karussel kwam met rokende banden halverwege achterstevoren te staan, das was dan wel weer een mooi gezicht
Nee. Zou niet goed zijn, mij kunnen ze dan op een punt met 165 km/u te hard flitsen en dat is zelfs in Duitsland prijzig!quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
Geldt de Nordschleife niet als een standaard 100 km/uur weg eigenlijk?
Maar rechts inhalen mag niet. Kun je dan als je schade hebt door iemand die rechts inhaalt dit op 'm verhalen. Of krijg je een boete van de organisatie of een rijverbod als je rechts inhaalt?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Zou niet goed zijn, mij kunnen ze dan op een punt met 165 km/u te hard flitsen en dat is zelfs in Duitsland prijzig!
Bij Breidscheid geldt 50 toch? Volgens mij houdt niemand zich daar aan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:23 schreef daNpy het volgende:
Er zijn wel snelheidslimieten op bepaalde punten in de baan
Ik weet ook niet of de Polizei zomaar op tolwegen mag flitsen eigenlijk
Als je rechts inhaalt en je maakt schade heb je een probleem... Dan krijg je ws de schuld.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:25 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maar rechts inhalen mag niet. Kun je dan als je schade hebt door iemand die rechts inhaalt dit op 'm verhalen. Of krijg je een boete van de organisatie of een rijverbod als je rechts inhaalt?
Officieel mag je toch niet filmen toch? Ik had de camera onder de stoel liggen, want er stonden destijds borden dat je niet mocht filmen, even gewacht tot we voorbij de start waren en toen de camera aangezet.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 21:25 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Tijd om te gaan Youtuben dus, mogelijk zijn er filmpjes van . Wel zuur altijd... ga je voor een leuk rondje Ring maar je komt heel veel armer thuis.
Ze keken wel toen ik met een dashcam de baan opreed, maar niets van gehoord gelukkigquote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:17 schreef daNpy het volgende:
Tegenwoordig mag je wel filmen.
Wel met een gemonteerde on-board camera. Geen losse camera's in de hand dus, maar dat wil je ook niet dus dat is logisch.
Adenaubrug heeft ook een limiet dacht ik.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 22:28 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Bij Breidscheid geldt 50 toch? Volgens mij houdt niemand zich daar aan.
Dat was een tijd terug zo ja, maar tegenwoordig mag het weer wel. En je hebt genoeg filmers rondom de baan meestal.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 12:14 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Officieel mag je toch niet filmen toch? Ik had de camera onder de stoel liggen, want er stonden destijds borden dat je niet mocht filmen, even gewacht tot we voorbij de start waren en toen de camera aangezet.
Mooie crash, maar om 'm nu al tot de beste van 2013 te betitelen..quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:16 schreef pvdplanet het volgende:
De Mustang crash van afgelopen zondag:
Die kun je afschrijven.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:16 schreef pvdplanet het volgende:
De Mustang crash van afgelopen zondag:
Da's een dure ja. De combinatie van snelheid, kerbstone en vangrail maakt waarschijnlijk dat het hele chassis krom is. Demonteren dus, of naar Polen.quote:
Volgens mij mag dat niet en ben je verplicht door te rijden.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:25 schreef Anne het volgende:
Is het normaal dat er niemand even stopt bij die crashes? Ik zou het wel fijn vinden als iemand even checkt of ik ok ben na een crash ..
Het is eigenlijk niet toegestaan om in de berm te stoppen op de Ring, ook niet bij een ongeval.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:25 schreef Anne het volgende:
Is het normaal dat er niemand even stopt bij die crashes? Ik zou het wel fijn vinden als iemand even checkt of ik ok ben na een crash ..
Fijn beleid. Ik snap wel dat niet iedereen moet stoppen, maar het zal maar een kennis van je zijn "ja doei, ik mag niet stoppen".quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:27 schreef MXgooner het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat niet en ben je verplicht door te rijden.
Veiligheid, en je staat in veel gevallen in de weg voor hulpdiensten.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:30 schreef Anne het volgende:
[..]
Fijn beleid. Ik snap wel dat niet iedereen moet stoppen, maar het zal maar een kennis van je zijn "ja doei, ik mag niet stoppen".
Meestal wordt er wel gestopt. Velen hebbem EHBO diploma's (indertijd op kosten van de GmbH te halen) en/of een gele vlag om aanstormend verkeer te waarschuwen.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:25 schreef Anne het volgende:
Is het normaal dat er niemand even stopt bij die crashes? Ik zou het wel fijn vinden als iemand even checkt of ik ok ben na een crash ..
Dus de bovenstaande 'volgens mij' en 'eigenlijk' posts kloppen niet?quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Meestal wordt er wel gestopt. Velen hebbem EHBO diploma's (indertijd op kosten van de GmbH te halen) en/of een gele vlag om aanstormend verkeer te waarschuwen.
Daar lijkt ie inderdaad te gaan stoppen, maar bij die Mustang bijvoorbeeld rijdt iedereen door, zelfs na gestopt te zijn. Nu weet ik niet of de persoon in die auto wellicht een duimpje omhoog heeft gestoken.. Kan ook nog.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:41 schreef daNpy het volgende:
In Duitsland ben je juist wél verplicht om te stoppen!
Je ziet en hoort die grijze Astra ook hard in de remmen gaan en de mercedes(?) maakt ook aanstalten te gaan stoppen.
Je zóu hieruit idd kunnen opmaken dat het wel toegestaan/gewenst is, al zijn de hulpdiensten daar altijd bloedsnel ter plaatsequote:VERHALTEN BEI EINEM UNFALL:
Auf keinen Fall wenden oder rückwärtsfahren! Verbot der Weiterfahrt bei einem Unfall. Fahrzeug sicher am Fahrbahnrand
abstellen! Warndreieck aufstellen! Nach folgende Teilnehmer warnen, sich aber selber hierbei nicht in Gefahr bringen! Erste Hilfe
bei Verletzten leisten! Unfall unter der Notrufnummer melden! Hierbei genau angeben, was, wo, mit wie vielen Verletzten
geschehen ist!
Unfall unter der Notrufnummer 0800 0302 112 melden!
Dat eerste geldt voor degene die het ongeval had he, dus als je gecrasht bent, mag je niet je weg vervolgenquote:Op zondag 6 oktober 2013 22:03 schreef daNpy het volgende:
Verbot der Weiterfahrt bei einem Unfall.
en
Erste Hilfe bei Verletzten leisten!
Klopt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:41 schreef Anne het volgende:
Dus de bovenstaande 'volgens mij' en 'eigenlijk' posts kloppen niet?
Het mag dus wel? Of is zelfs gewenst ?
Te vroeg vol op het gas, met koude banden.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 17:16 schreef pvdplanet het volgende:
De Mustang crash van afgelopen zondag:
Of zo'n crash in een blinde bocht en dat er dan zo'n gozer staat te filmen en niet ff het aankomende verkeer waarschuwt.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:44 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Vaker gezien dat er bij crashes gestopt wordt om te checken of inzittenden ok zijn en om verkeer te waarschuwen. Is alleen maar goed. Voor hetzelfde geld lig je in een blinde bocht en knalt er nog een auto er tegenaan.
Die rode Audi Quattro glijdt wel heel sneu de bocht uit. Echt een beginnersfout om boven op de rem te blijven staan.quote:Op maandag 7 oktober 2013 11:26 schreef pvdplanet het volgende:
Was lekker glad zaterdagmiddag, ook de voorwielaangedreven auto's breken achter uit
Zeker is het aan te raden. Maar onthoud asjeblieft 1 ding. De werkelijkheid is absoluut niet te vergelijken met GT5. Ga dus niet denken dat je het circuit wel kan dromen, want je bent niet de eerste die door zulke overmoedigheid in de eerste ronde tegen de vangrail plakt.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:16 schreef sneez het volgende:
Dit lijkt me echt supervet om eens te gaan doen. Echter heb ik pas 5 jaar m'n rijbewijs met alleen maar stadsverkeer ervaring. Wel heb ik erg veel rondjes in GT5 op de Ring gemaakt (lol), maar ik kan het parcour dus wel dromen.
Is het raadzaam om eens te proberen? Ik wil namelijk niet ineens uit de bocht vliegen en m'n mooie auto in puin rijden.
Dus: gewoon een rondje rijden op leuk tempo, zonder meteen te jakkeren.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:24 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Zeker is het aan te raden. Maar onthoud asjeblieft 1 ding. De werkelijkheid is absoluut niet te vergelijken met GT5. Ga dus niet denken dat je het circuit wel kan dromen, want je bent niet de eerste die door zulke overmoedigheid in de eerste ronde tegen de vangrail plakt.
Wat lame, een repost van een repost dat filmpje. Randdebielen gewoon die filmpjes van Youtube rippen en opnieuw postenquote:
gister was ie door Nissan en Audi samen afgehuurd, maar dat was alleen het F1 circuitquote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:23 schreef Andyy het volgende:
Die gaat flink tekeer, ring is afgelopen dagen ook een keer afgehuurd door Nissan, bestuurd door een ex-F1 rijdert.
Klopt.quote:
Goede tip. Dank je en ik ga er eens vragen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 14:30 schreef DS4 het volgende:
Ik weet dat er genoeg mensen zijn die hun auto ergens stallen. Dat zal ook best hier en daar aangeboden worden. Vraag het eens op: http://www.nurburgring.nl
stel ambulance erbij schade aan circuit.. wat voor rekening kan de chauffeur dan verwachtenquote:
Dat filmpje is vanwege de verzekering zoveel mogelijk offline gehaald, de bestuurder is namelijk nog steeds bezig om met de verzekering rond te komen.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:14 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wat lame, een repost van een repost dat filmpje. Randdebielen gewoon die filmpjes van Youtube rippen en opnieuw posten
Even een Quote van ring-world.nlquote:Op zaterdag 12 oktober 2013 15:06 schreef Droopie het volgende:
[..]
stel ambulance erbij schade aan circuit.. wat voor rekening kan de chauffeur dan verwachten
Over ambulance kosten kan ik niks vinden helaas.quote:Wat nu als je onverhoopt toch het asfalt verlaat en je komt in aanraking met de vangrail? De kosten gaan in dat geval hard omhoog. Je moet betalen voor het afslepen, manuren, auto-inzet van de marshalls en, de vangrail. De eenheidsprijzen lopen ieder jaar iets op maar zijn ongeveer:
kosten manuur: 60 Euro
kosten inzet streckensicherung-auto: 35 Euro per uur
vangrail per strekkende meter: 45 Euro
vangrail-paaltje: 75 Euro
afsleepkosten: 215 Euro
Een lichte aanraking met de vangrail kan al aardig in de papieren lopen. Hierna volgt een rekenvoorbeeld waarbij een auto de vangrail raakt over een afstand van 10 meter op een lokatie waar de vangrail 2-hoog is: twee mannen gedurende 45 minuten + 45 minuten auto + 20 meter vangrail + 2 paaltjes + afsleepkosten brengt een kostenplaatje met zich mee van zo'n 1500 Euro! Zoals je ziet kunnen de kosten hoog oplopen. Des te meer reden om voorzichtig te doen bij het rijden op de Ring.
Of je uit de bocht vliegt ligt toch echt aan je rechtervoet en je stuurkunsten. Heb zelf 3 jaar m'n rijbewijs en ben er deze zomer voor het eerst heen geweest, ging prima, maar ik heb dan ook rustig aan gedaan bij blinde bochten.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 00:16 schreef sneez het volgende:
Dit lijkt me echt supervet om eens te gaan doen. Echter heb ik pas 5 jaar m'n rijbewijs met alleen maar stadsverkeer ervaring. Wel heb ik erg veel rondjes in GT5 op de Ring gemaakt (lol), maar ik kan het parcour dus wel dromen.
Is het raadzaam om eens te proberen? Ik wil namelijk niet ineens uit de bocht vliegen en m'n mooie auto in puin rijden.
Gaan de kosten van de ambulance niet vergoed worden door de zorgverzekering?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:35 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Even een Quote van ring-world.nl
[..]
Over ambulance kosten kan ik niks vinden helaas.
quote:On 1 November 2013 the pre-sale for the tourist drives in 2014 starts. The main change is that you can now decide for yourself which route you wish to use your ticket for – either for a lap of the Nordschleife or a 15-minute turn of the Grand-Prix track. Both will cost 27 euros in future. The tourist drives on the Grand-Prix track will thus not only be cheaper – the Nürburgring decided for 2014 to double the tourist session periods on the Grand-Prix track. Holders of annual tickets can now also use both race tracks. All tickets for 2014 are available for the old price until the end of the year. More information can be found in our news section: http://goo.gl/hmlxU7
Zonder enige twijfel: neen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 17:54 schreef Andyy het volgende:
Maar geldt de GP strecke ook als openbare weg dan?
Was er zondag ook. Het was op het begin van de middag veel te slecht om te rijden.quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:45 schreef pvdplanet het volgende:
Zondag gespot op de webcam...
[ afbeelding ]
In de middag nog wat gefilmd...
Direct linking werkt niet bij BtG.quote:
Bron: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/11_november/131112_ADAC_wil_Nurburgring_kopen.xmlquote:ADAC en Red Bull-baas willen Nürburgring kopen
Er hebben zich diverse partijen gemeld die geïnteresseerd zijn in het kopen van de failliete Nürburgring. Het historische circuit in de Duitse Eifel kijkt tegen een enorme schuld aan en staat sinds het begin van dit jaar te koop
Failliet
De Nürburgring werd failliet verklaard nadat het openen van een heus evenementenpark naast het circuit uitdraaide op een financiële flop. Bezoekers voor het nieuw gebouwde evenementencomplex, met onder andere een boulevard en een heuse achtbaan, bleven uit, waardoor de gemaakte kosten niet werden terugverdiend. De Nürburgring liep een schuld op van 350 miljoen euro, werd failliet verklaard en is nu te koop gezet door Rheinland-Pfatlz, de Duitse deelstaat waarin het circuit ligt.
Dietrich Mateschitz toont interesse
Naast het evenementenpark en het Grand Prix-circuit, behoort ook de ruim 20 kilometer lange Nordschleife tot het geheel dat nu te koop staat. Volgens de organisatie die de verkoop van het circuit afhandelt hebben zich diverse partijen gemeld die geïnteresseerd zijn in een overname van de Nürburgring. Formule 1-baas Bernie Ecclestone zou één van de geïnteresseerden zijn, al lijkt dit slechts een wild gerucht te zijn. Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz zou wel een serieuze kandidaat zijn die het circuit zou willen overnemen. De Oostenrijkse zakenman bezit ook de Oostenrijkse Red Bull Ring, waar volgend jaar voor het eerst sinds 2003 weer een Formule 1-race zal worden verreden.
ADAC
Een tweede serieuze kandidaat is de Duitse autobond ADAC. De grootste automobielclub van Europa bevestigde op maandag zelfs al een officieel bod uit te hebben gebracht op het financieel noodlijdende circuit.
‘Met het vrijblijvende bod hopen we inzage te krijgen in het financiële overzicht van de Nürburgring. Daarna zullen we ons verder beraden over een mogelijke koop’, aldus ADAC-motorsportchef Lars Soutcschka.
De ADAC organiseert ieder jaar onder andere de prestigieuze 24-uursrace op de Nürburgring. De automobielbond wil het Grand Prix-circuit en de Nordschleife overnemen, maar zou geen interesse hebben in het evenementenpark.
'Beslissing valt begin 2014'
Pietro Nuvoloni, de woordvoerder van de Ring-saneerders, wilde niet ingaan op eventuele geïnteresseerde partijen. Wel liet hij weten diverse vrijblijvende boden te hebben ontvangen. Officiële boden moeten voor het einde van het jaar zijn uitgebracht, waarna er in het eerste kwartaal van 2014 wordt beslist over de koop van het circuit.
Touristenfahrten
Naast de diverse toonaangevende raceklasses op het Grand Prix-circuit, zoals de Formule 1 en DTM, zorgt de ruim 20 kilometerlange Nordschleife voor de voornaamste inkomstenbron van de Nürburging. De zogenaamde Touristenfahrten, waar tegen betaling over ‘De Groene Hel’ gereden kan worden in een normale auto, trekken ieder jaar miljoenen racefans en autoliefhebbers naar de Duitse Eifel. De touristenfahrten zijn daarmee één van de grootste toeristische trekpleisters van de regio.
Het is maar even afwachten. Gelukkig zijn het 2 gegadigden met een enorme band met de motorsport.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:05 schreef DS4 het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in de ADAC eerlijk gezegd...
Dat inderdaad. Ik denk dat ze er beide wel wat van kunnen en zullen maken.quote:Op dinsdag 12 november 2013 23:14 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Het is maar even afwachten. Gelukkig zijn het 2 gegadigden met een enorme band met de motorsport.
Verreweg de meeste remmerij is niet berekend voor racen.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:06 schreef Oceanview het volgende:
Hoeveel hebben te remmen te verduren op zo´n rondje als je uit gaat van een daily auto?
Mijn vorige daily had halverwege al last van oververhitte remmen..,de remmen krijgen behoorlijk op hun sodemieter.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:06 schreef Oceanview het volgende:
Hoeveel hebben te remmen te verduren op zo´n rondje als je uit gaat van een daily auto?
Dat snap ik vandaar mn vraag ook, het is een 960kg wegende met 75pk´s dus echt snel rijden gaat het niet worden, van de bergen heb ik geleerd dat kort en stevig remmen beter is dan lang en zacht remmen.quote:Op donderdag 14 november 2013 22:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Verreweg de meeste remmerij is niet berekend voor racen.
Maar het hangt ook af van gewicht, vermogen, hoe snel je rijdt en of je kan rijden (onervaren rijders plegen te veel en te langdurig te remmen) of je problemen gaat krijgen of niet.
Gaan daar droom ik voorlopig alleen nog maar van.quote:Op donderdag 14 november 2013 23:17 schreef bietelboer het volgende:
[..]
Mijn vorige daily had halverwege al last van oververhitte remmen..,de remmen krijgen behoorlijk op hun sodemieter.
Als je wilt gaan doen zorg op zijn minst voor goeie remolie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |