Dat klopt, alleen op Marktplaats weet ik uit eigen ervaring worden veel Mini's aangeboden tot en met 2002.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:06 schreef GroningseGast het volgende:
Dat ga je er nooit voor kijken, kijk maar is op marktplaats wat ze voor dat soort autotjes vragen.
Mijn fout, omdat de tekst over was genomen van Autoscout waar ie ook staat.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:40 schreef Herpdeflerp het volgende:
Niks over wat er onder de motorkap zit? Niet alle mini 1's zijn hetzelfde toch?
We hebben het ook over een vraagprijs he...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 14:33 schreef Abloom het volgende:
Ik werk zelf bij de BMW dealer en ik kan je vertellen dat de vraagprijs echt veel te hoog is. En dan hebben we het niet eens over een paar honderd euro.
De nieuwe Mini's hebben een Ketting, die rond de 200.000 wel eens wil gaan ratelen... Dan dien je de ketting en spanners te vervangen...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 15:31 schreef RoodWitBlauw het volgende:
heeft ie een riem ( reeds vervangen?) of een ketting?
even mn moeder voorleggen. ze wilt een nieuwe auto
quote:De Mini Cooper als occasion
Ook al beginnen de oudste exemplaren op leeftijd te komen, de ‘New Mini’ is nog steeds zéér gewild als occasion, vooral ook in Nederland. Er worden ook volop gebruikte Mini’s vanuit het buitenland geïmporteerd. Dat is prima, zo lang de herkomst en onderhoudsgeschiedenis maar duidelijk zijn. In alle gevallen geldt dat het belangrijk is een indruk te krijgen hoe de auto is gebruikt en vooral of er sporen van zware schade zijn. En Mini kan een listige auto zijn als het misgaat en gemiddeld worden er meer Mini’s om bomen en andere obstakels gekruld dan de meeste andere auto’s. Als je heel specifieke wensen hebt qua kleur en uitvoering, dan kan het lastig zijn precies de Mini te vinden die je wilt, terwijl er aanbod te over is. Laat je niet verblinden als je ‘de ideale Mini’ eindelijk voor je hebt. Kritisch blijven, zowel op de auto als de prijs!
De proefrit
Op de weg is elke Mini een feestje. De scherpe, directe besturing, watervlugge wendbaarheid en uitstekende wegligging doen sterk denken aan de oude Mini en vormen op elke kilometer een uitdaging. Feit is wel dat de 1,6 liter in deze generatie vrij rauw is, de motor in de tweede generatie is veel fijner. Natuurlijk is de zitruimte achterin beperkt en de bagageruimte houdt ook niet over, maar dat wéét je voordat je zo’n auto koopt. Als een Mini niet constant verschrikkelijk wordt afgetrapt en verwaarloosd, houdt de techniek zich bijzonder goed, ook bij wat hogere kilometerstanden. BMW-kwaliteit! Een gemiddeld verbruik van rond 1 op 12,5 is voor een Mini Cooper normaal.
Conclusie
Tja, een pure liefhebbersauto, die voor een steeds grotere groep ook echt bereikbaar wordt. Koop niet de goedkoopste, maar zoek de mooiste die je kunt betalen en je hebt een auto die je je leven lang niet meer vergeet. Als je een Mini begeert: kopen!
Vanochtend je lolbroek maar uit de kast getrokken?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 00:31 schreef the85mc het volgende:
Op zich lijkt me dit wel wat, maar eigenlijk zoek ik er een met externe CO2 sturing.
Bod genoteerd, maar veel te laag...quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:17 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik bied 5000 euro. Bij Benjamin en derks staat er een uit 2009 met 110000km voor 8555.
Wat een verhaal. Die bij Benjamin is origineel Nederlands 17-jlf-6. Incl airco, licht metaal en mistlampen. Incl onderhoud historie, het is een lease auto geweest. En ja, die prijs die ik net aangaf is zonder garantie. Geef jij wel garantie dan?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:33 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Bod genoteerd, maar veel te laag...
Ik heb net even gekeken bij Benjamin en Derks... Compleet optieloze One met meer KM's... Volgens mij ben ik heel duidelijk geweest waarom de prijs is zoals ie is vanwege de opties van mij (mistlampen, carkit, maar voornamelijk de velgen en banden, prijs zonder velgen en banden staat er ook in en zelfs dan is je bod nog te laag...
Prijs kan ik nergens ontwaren, dus heb ik net even gebeld omdat de gemiddelde prijs rond de 10.000 ligt, de prijs is 9499 incl garantie, de prijs die jij noemt ie wederom weer een meeneemprijs. Navraag leert dat de auto geimporteerd is uit Duitsland, geen documentatie en dus geen garantie.
Een half jaar garantie kost je dus 900 euro...
Weer wijs ik op het punt, dat het appels met peren vergelijken is door andere Mini's te posten zonder onderhoudshistorie, andere opties, andere uitvoeringen etc.
Mijn auto is een eerlijke auto en aantoonbaar goed onderhouden is. Als mensen voor een paar centen het risico willen lopen een of andere afgetrapte mini te kopen, prima, maar dan moet je niet gaan prijszeiken in dit topic.
Dan weet jij het beter dan degene die ik net aan de telefoon heb gehad... Prima... Laten we het daarbij.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 12:48 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Wat een verhaal. Die bij Benjamin is origineel Nederlands 17-jlf-6. Incl airco, licht metaal en mistlampen. Incl onderhoud historie, het is een lease auto geweest. En ja, die prijs die ik net aangaf is zonder garantie. Geef jij wel garantie dan?![]()
Maar het is simpel, ik wil er 5000 euro voor geven.
Zoals ik al meerdere keren heb gezegd, het is en blijft appels met peren vergelijken want Mini's zijn absoluut niet gelijk.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:35 schreef the85mc het volgende:
Boven de 4500 heb je sowieso garantie als het bovag is.
Ik vind dat die opties nogal duur zijn voor jouw auto eerlijk gezegd. Als ik dan toch advocaat van de duivel moet spelen dan heb ik liever een sterkere motor in plaats van racestrepen.
Voor het zelfde bedrag koop je een Cooper S van hetzelfde bouwjaar met evenveel kms..
John cooper works pakket, wel van 2002:
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Gewone Cooper S voor minder dan je vraagprijs
http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
Misschien dat je de waarde toch iets te hoog inschat..
Die 2e is gewoon van 2003..quote:Op donderdag 3 oktober 2013 16:38 schreef Dengaman het volgende:
[..]
Zoals ik al meerdere keren heb gezegd, het is en blijft appels met peren vergelijken want Mini's zijn absoluut niet gelijk.
Daarnaast heb ik aangegeven dat modellen tot en met 2002 problemen hebben dus ook daar moet je niet meer gaan vergelijken.
Velgen en Banden waren 1500 euro dus dat vindt ik een redelijk argument. Plus dat het een vraagprijs is....
Er valt absoluut over te praten maar verwacht niet dat je maar 3500 euro onder de prijs moet gaan zitten.... Er valt absoluut over te praten maar wel in alle redelijkheid...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |