abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131735594
Te Koop Mini One uit 2003 in uitstekende staat

Auto is in januari overgenomen van de 1e eigenaar uit Duitsland met met km stand 82.000 km.
Echter door het feit dat ik verder moet gaan reizen voor m'n werk moet deze prachtige mini (jammer genoeg) weer in de verkoop !

Auto is tot en met 77.000 km BMW dealer onderhouden (aantoonbaar) en daarna zijn alle (deels BMW) bonnen aanwezig.

Zaken die er aan moesten gebeuren waren:

- APK
- Sleutel opnieuw inleren (afstandsbediening functioneerde niet)
- Nieuwe band (schroef)
- Nieuwe voorruit (sterretje + scheurtje)

Verder heeft de auto zoals te zien is racestrepen in de kleur van de interieurlijsten en zijn de spiegelkappen ook vervangen om te matchen met de interieurlijsten en strepen (kleur: Pure Silver).
Originele Zwarte kappen worden meegeleverd.

Tevens zijn de Mini driving lights geplaatst welke de Mini een sportief uiterlijk meegeven in combinatie met de racestrepen en lichtmetalen velgen.

Verder heeft de auto een volledig geintergreerde Carkit van Parrot, de MKi9200

Geen enkel kabel is zichtbaar en alles is uiterst vakkundig weggewerkt.

Daarnaast zit van deze carkit in het dasboardkastje de aansluitingen verwerkt voor MP3, Iphone of andere muziekbronnen.

Vraagprijs van 8750 euro is inclusief de ASA AR1 velgen, 18" met splinternieuwe Dunlop SP banden.

Totale prijs van deze velgen plus banden was ruim 1500 euro !
Prijs zonder deze wielen is 8250, en dan op origineel staal, met goede Fulda banden en originele Mini wieldoppen.

Dit is dus een unieke auto met een volledig gedocumenteerde historie !
Iets wat tegenwoordig niet veel meer voor komt !

Deze auto gaat nog veel rijplezier opleveren !

[ Bericht 6% gewijzigd door rene90 op 16-06-2015 14:52:37 ]
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_131735792
Dat ga je er nooit voor kijken, kijk maar is op marktplaats wat ze voor dat soort autotjes vragen.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:14:28 #3
27929 piere
doe mij maar bier
pi_131735991
Proberen kan altijd ;)
fok you ja!
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 11:40:31 #4
404976 Herpdeflerp
Zal ik jou eens even lekker..
pi_131736800
Niks over wat er onder de motorkap zit? Niet alle mini 1's zijn hetzelfde toch?
In je bek schijten? Of heb je al poep, poep in je hoofd?!
pi_131741138
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:06 schreef GroningseGast het volgende:
Dat ga je er nooit voor kijken, kijk maar is op marktplaats wat ze voor dat soort autotjes vragen.
Dat klopt, alleen op Marktplaats weet ik uit eigen ervaring worden veel Mini's aangeboden tot en met 2002.
Dat is de eerste versie van de Cooper en One's (zelfde blok alleen de One heeft een zuiniger en gedowntuned blok).
Deze 2002 versies hadden er veel kinderziektes in, uiteenlopend van kleine zaken tot grote. Een van die grote problemen is dat de versnellingsbak maar rond de 125.000 mee ging en dus vervangen of gereviseerd moest worden.
Veel van de auto's op marktplaats hebben deze kwaal omdat ze rond die jaren zijn. Te merken aan rammels en tikken in het blok of versnellingsbak.
Vanaf modeljaar 2003 hebben ze dit opgelost, en zoals je ook vaak kan zien is er in 2005 nogmaals een verandering doorgevoerd ten opzichte van het uiterlijk (facelift).

Ik heb meerdere auto's gereden in Nederland en ik ben niet voor niets uitgeweken naar Duitsland, mede omdat daar de auto's door de dealer onderhouden worden. Plus dat ik in dit geval (aantoonbaar met de Duitse papieren) de 2e eigenaar ben.

Daarnaast rij je op nieuwe velgen en splinternieuwe banden (6,5 mm) dus daar heb je eerst geen omkijken meer naar a 210 euro per band... Dan de 18" velgen nog en die 2 bij elkaar opgeteld heb ik niet eens volledig doorgevoerd in de prijs.

Dus al met al is het een nette prijs voor een hele nette Mini waarvan je zeker weet dat ie onderhouden is, op tijd en met originele materialen (wederom aantoonbaar).
pi_131741300
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 11:40 schreef Herpdeflerp het volgende:
Niks over wat er onder de motorkap zit? Niet alle mini 1's zijn hetzelfde toch?
Mijn fout, omdat de tekst over was genomen van Autoscout waar ie ook staat.

Specs:

Carrosserie: Hatchback (4 Stoelen)
Kilometerstand: +/- 98.500 km
Bouwjaar: 12/2003
Vermogen: 66 kW (90 pk)
Brandstof: Benzine
Brandstofverbruik: 6,6 l/100 km (gecombineerd)
APK (keuring): 01/2014
Kleur: Rood
Uitrusting: Stof, Zwart

Opties en accessoires

- ABS
- Airbag bestuurder
- Airbag passagier
- Airconditioning
- Boordcomputer
- Centrale vergrendeling
- Dagrijverlichting

- Elektrische ramen
- Lichtmetalen velgen 18''
- Mistlampen
- Radio
- Sportpakket
- Startonderbreker
- Stuurbekrachtiging

Overige informatie:

Transmissie: Handgeschakeld
Cilinderinhoud: 1598 cm³
Cilinders: 4
Leeggewicht in kg: 1040 kg
Brandstof: Benzine
Brandstofverbruik*: 6,6 l/100 km (gecombineerd)
8,8 l/100 km (stadsverkeer)
5,3 l/100 km (buitenwegen)

CO2-emissie*: 160 g/km (gecombineerd)

Deuren: 3
Zitplaatsen: 4

Daarnaast is het de Pepper uitvoering met optioneel Lichtpakket van binnen.
pi_131741718
Ik werk zelf bij de BMW dealer en ik kan je vertellen dat de vraagprijs echt veel te hoog is. En dan hebben we het niet eens over een paar honderd euro.
pi_131741823
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 14:33 schreef Abloom het volgende:
Ik werk zelf bij de BMW dealer en ik kan je vertellen dat de vraagprijs echt veel te hoog is. En dan hebben we het niet eens over een paar honderd euro.
We hebben het ook over een vraagprijs he...

Daarnaast is het geen afgetrapte mini bij een handelaartje... Ik zie op Autoscout auto's van dezelfde leeftijd en km-stand die bij handelaren staan met meeneemprijs... Dus geen onderhoudshistorie, en garantie ! Dat is dus een risico wat je wil lopen voor die 500 euro minder?

Alles is netjes gedocumenteerd in een map, daar zijn alle gegevens, bonnen, originele Duitse papieren etc te vinden. Dat vind je niet bij een of andere sjacheraar... Ook al ben je daar goedkoper uit...

Plus ik ben net toch vrij duidelijk geweest over de uitleg qua velgen, banden en onderhoud wat er de laatste tijd aan is gebeurt... Dat is de grondslag van de vraagprijs

[ Bericht 20% gewijzigd door Dengaman op 01-10-2013 14:48:35 ]
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 15:31:04 #9
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_131743221
heeft ie een riem ( reeds vervangen?) of een ketting?

even mn moeder voorleggen. ze wilt een nieuwe auto
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_131744869
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 15:31 schreef RoodWitBlauw het volgende:
heeft ie een riem ( reeds vervangen?) of een ketting?

even mn moeder voorleggen. ze wilt een nieuwe auto
De nieuwe Mini's hebben een Ketting, die rond de 200.000 wel eens wil gaan ratelen... Dan dien je de ketting en spanners te vervangen...
Dus je kan nog ruim een ton door met dit kettingetje ;)
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:30:23 #11
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_131745024
Hallon.

[ Bericht 98% gewijzigd door Lt.Surge op 01-10-2013 16:57:43 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:00:18 #12
336681 Lt.Surge
The Lightning American
pi_131746021
Mensen het is weer leuk geweest.
TS geeft een vraagprijs, en heeft netjes de mensen zoals Abloom te woord gestaan met uitleg.
Ben je het niet eens met de vraagprijs? Jammer. Maar blijf dan gewoon weg, of probeer TS weet ik het via DM te overtuigen, loop z'n topic iig niet te verpauperen met duur/kan goedkoper/leuk prijsje etc.
Vanaf nu alleen hier posten als je interesse hebt.

Dank.
I'll show you civilian! I'll shock you into surrender!
pi_131746229
Quote van de ANWB:

quote:
De Mini Cooper als occasion

Ook al beginnen de oudste exemplaren op leeftijd te komen, de ‘New Mini’ is nog steeds zéér gewild als occasion, vooral ook in Nederland. Er worden ook volop gebruikte Mini’s vanuit het buitenland geïmporteerd. Dat is prima, zo lang de herkomst en onderhoudsgeschiedenis maar duidelijk zijn. In alle gevallen geldt dat het belangrijk is een indruk te krijgen hoe de auto is gebruikt en vooral of er sporen van zware schade zijn. En Mini kan een listige auto zijn als het misgaat en gemiddeld worden er meer Mini’s om bomen en andere obstakels gekruld dan de meeste andere auto’s. Als je heel specifieke wensen hebt qua kleur en uitvoering, dan kan het lastig zijn precies de Mini te vinden die je wilt, terwijl er aanbod te over is. Laat je niet verblinden als je ‘de ideale Mini’ eindelijk voor je hebt. Kritisch blijven, zowel op de auto als de prijs!

De proefrit

Op de weg is elke Mini een feestje. De scherpe, directe besturing, watervlugge wendbaarheid en uitstekende wegligging doen sterk denken aan de oude Mini en vormen op elke kilometer een uitdaging. Feit is wel dat de 1,6 liter in deze generatie vrij rauw is, de motor in de tweede generatie is veel fijner. Natuurlijk is de zitruimte achterin beperkt en de bagageruimte houdt ook niet over, maar dat wéét je voordat je zo’n auto koopt. Als een Mini niet constant verschrikkelijk wordt afgetrapt en verwaarloosd, houdt de techniek zich bijzonder goed, ook bij wat hogere kilometerstanden. BMW-kwaliteit! Een gemiddeld verbruik van rond 1 op 12,5 is voor een Mini Cooper normaal.

Conclusie

Tja, een pure liefhebbersauto, die voor een steeds grotere groep ook echt bereikbaar wordt. Koop niet de goedkoopste, maar zoek de mooiste die je kunt betalen en je hebt een auto die je je leven lang niet meer vergeet. Als je een Mini begeert: kopen!
  Moderator dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:45:45 #14
231857 crew  Housekeeper
Ik kies bewust
pi_131754387
Wederom geruimd. Zie de post van LS. Commentaar op de moderatie mag overigens via ons feedback topic :)
Hier had jouw advertentie kunnen staan. Meer info via DM.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 01:51:10 #15
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_131767978
Ik bied 9000.-

Wat maakt deze auto dan uniek..? Enkel de documentatie die compleet is..?

Doe de groeten aan de mods... ik ben weg hier

[ Bericht 28% gewijzigd door Snowballed op 02-10-2013 11:12:12 ]
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_131789485
Gegevens even opgevraagd bij BMW Nederland vandaag:

Chassisno TA49503 ONE
Productiedatum 20031113
Prijsdatum 20031215
Cylinder Inhoud 1598
Transmissie Handgeschakeld
Vermogen (kW) 66
Gewicht 1040
Brandstof Benzine

Code Omschrijving

RA31 ONE
1851 Chili Red
S7PN Cloth Aqua Pantherblack/Pantherblack
01CA Selectie CO2 (Intern)
314 Elektrisch verwarmde buitenspiegels
381 Dak in carrosseriekleur
423 Velours matten
427 Interieurpanelen in hoogglans zilver
428 Gevarendriehoek en verbanddoos
450 Zithoogteverstelling passagierzetel
493 Opbergpakket
520 Mistlampen voor
530 Airconditioning
546 Toerenteller
550 Boordcomputer (compact)
564 Binnenverlichtingspakket
656 Radio Wave
801 Duitsland uitvoering
863 Dealergids
870 SALT uitvoering
879 Boordliteratuur Duits
08SP CO2 sturing (Intern)
915 AG (Intern)
pi_131799513
Op zich lijkt me dit wel wat, maar eigenlijk zoek ik er een met externe CO2 sturing.
pi_131804774
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 00:31 schreef the85mc het volgende:
Op zich lijkt me dit wel wat, maar eigenlijk zoek ik er een met externe CO2 sturing.
Vanochtend je lolbroek maar uit de kast getrokken?

Dit zijn puur de specs zoals die door BMW Nederland zijn vrijgegeven en het is een pure copy paste...
pi_131806040
Ik bied 5000 euro. Bij Benjamin en derks staat er een uit 2009 met 110000km voor 8555.
pi_131806462
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:17 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik bied 5000 euro. Bij Benjamin en derks staat er een uit 2009 met 110000km voor 8555.
Bod genoteerd, maar veel te laag...

Ik heb net even gekeken bij Benjamin en Derks... Compleet optieloze One met meer KM's... Volgens mij ben ik heel duidelijk geweest waarom de prijs is zoals ie is vanwege de opties van mij (mistlampen, carkit, maar voornamelijk de velgen en banden, prijs zonder velgen en banden staat er ook in en zelfs dan is je bod nog te laag...

Prijs kan ik nergens ontwaren, dus heb ik net even gebeld omdat de gemiddelde prijs rond de 10.000 ligt, de prijs is 9499 incl garantie, de prijs die jij noemt ie wederom weer een meeneemprijs. Navraag leert dat de auto geimporteerd is uit Duitsland, geen documentatie en dus geen garantie.
Een half jaar garantie kost je dus 900 euro...

Weer wijs ik op het punt, dat het appels met peren vergelijken is door andere Mini's te posten zonder onderhoudshistorie, andere opties, andere uitvoeringen etc.

Mijn auto is een eerlijke auto en aantoonbaar goed onderhouden is. Als mensen voor een paar centen het risico willen lopen een of andere afgetrapte mini te kopen, prima, maar dan moet je niet gaan prijszeiken in dit topic.
pi_131806812
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:33 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Bod genoteerd, maar veel te laag...

Ik heb net even gekeken bij Benjamin en Derks... Compleet optieloze One met meer KM's... Volgens mij ben ik heel duidelijk geweest waarom de prijs is zoals ie is vanwege de opties van mij (mistlampen, carkit, maar voornamelijk de velgen en banden, prijs zonder velgen en banden staat er ook in en zelfs dan is je bod nog te laag...

Prijs kan ik nergens ontwaren, dus heb ik net even gebeld omdat de gemiddelde prijs rond de 10.000 ligt, de prijs is 9499 incl garantie, de prijs die jij noemt ie wederom weer een meeneemprijs. Navraag leert dat de auto geimporteerd is uit Duitsland, geen documentatie en dus geen garantie.
Een half jaar garantie kost je dus 900 euro...

Weer wijs ik op het punt, dat het appels met peren vergelijken is door andere Mini's te posten zonder onderhoudshistorie, andere opties, andere uitvoeringen etc.

Mijn auto is een eerlijke auto en aantoonbaar goed onderhouden is. Als mensen voor een paar centen het risico willen lopen een of andere afgetrapte mini te kopen, prima, maar dan moet je niet gaan prijszeiken in dit topic.
Wat een verhaal. Die bij Benjamin is origineel Nederlands 17-jlf-6. Incl airco, licht metaal en mistlampen. Incl onderhoud historie, het is een lease auto geweest. En ja, die prijs die ik net aangaf is zonder garantie. Geef jij wel garantie dan? :')

Maar het is simpel, ik wil er 5000 euro voor geven.
pi_131807456
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:48 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Wat een verhaal. Die bij Benjamin is origineel Nederlands 17-jlf-6. Incl airco, licht metaal en mistlampen. Incl onderhoud historie, het is een lease auto geweest. En ja, die prijs die ik net aangaf is zonder garantie. Geef jij wel garantie dan? :')

Maar het is simpel, ik wil er 5000 euro voor geven.
Dan weet jij het beter dan degene die ik net aan de telefoon heb gehad... Prima... Laten we het daarbij.

Mistlampen bedoel ik de Driving Lights mee, verder is 16 inch lichtmetaal niet te vergelijken met 18 Inch met een laagprofielband, die bijna 2x zo breed is als origineel.
En met garantie bedoel ik, het zijn meeneemprijzen , ik krijg toch altijd kriebels als garage's geen garantie willen geven, wat hebben ze in mijn ogen te verbergen...
En ja ik zit net te kijken naar de RDW gegevens en inderdaag het is een originele Nederlandse auto, juist dan vraag ik me af dat ze me net vertellen dat het Duitse Import is... :?

Maar terugkomend, 5000 euro koop je niet eens een voor met 2 ton op de teller, dus dan is het voor mij ook simpel, succes met je zoektocht...
pi_131813092
Boven de 4500 heb je sowieso garantie als het bovag is.
Ik vind dat die opties nogal duur zijn voor jouw auto eerlijk gezegd. Als ik dan toch advocaat van de duivel moet spelen dan heb ik liever een sterkere motor in plaats van racestrepen.
Voor het zelfde bedrag koop je een Cooper S van hetzelfde bouwjaar met evenveel kms..
John cooper works pakket, wel van 2002:

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr

Gewone Cooper S voor minder dan je vraagprijs

Misschien dat je de waarde toch iets te hoog inschat..
pi_131813181
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:35 schreef the85mc het volgende:
Boven de 4500 heb je sowieso garantie als het bovag is.
Ik vind dat die opties nogal duur zijn voor jouw auto eerlijk gezegd. Als ik dan toch advocaat van de duivel moet spelen dan heb ik liever een sterkere motor in plaats van racestrepen.
Voor het zelfde bedrag koop je een Cooper S van hetzelfde bouwjaar met evenveel kms..
John cooper works pakket, wel van 2002:

Gewone Cooper S voor minder dan je vraagprijs

Misschien dat je de waarde toch iets te hoog inschat..
Zoals ik al meerdere keren heb gezegd, het is en blijft appels met peren vergelijken want Mini's zijn absoluut niet gelijk.
Daarnaast heb ik aangegeven dat modellen tot en met 2002 problemen hebben dus ook daar moet je niet meer gaan vergelijken.
Velgen en Banden waren 1500 euro dus dat vindt ik een redelijk argument. Plus dat het een vraagprijs is....

Er valt absoluut over te praten maar verwacht niet dat je maar 3500 euro onder de prijs moet gaan zitten.... Er valt absoluut over te praten maar wel in alle redelijkheid...
pi_131813438
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 16:38 schreef Dengaman het volgende:

[..]

Zoals ik al meerdere keren heb gezegd, het is en blijft appels met peren vergelijken want Mini's zijn absoluut niet gelijk.
Daarnaast heb ik aangegeven dat modellen tot en met 2002 problemen hebben dus ook daar moet je niet meer gaan vergelijken.
Velgen en Banden waren 1500 euro dus dat vindt ik een redelijk argument. Plus dat het een vraagprijs is....

Er valt absoluut over te praten maar verwacht niet dat je maar 3500 euro onder de prijs moet gaan zitten.... Er valt absoluut over te praten maar wel in alle redelijkheid...
Die 2e is gewoon van 2003..
Je schijnt niet te begrijpen dat jij veel geld uit hebt gegeven voor opties die anderen misschien niet zoveel waard vinden. Ik geef niks om racestrepen/mistlampen/anderekleur spiegeltjes. Ik heb dan liever leren bekleding en een sterkere motor.

Vul voor de gein maar eens op de anwb de dagwaarde berekening in. Sowieso valt me op dat je auto als automaat geregistreerd staat terwijl er een handbak in zit. Als richtprijs tussen particulieren geven ze 5700 aan. Nou, laat je dan voor je opties een paar honderd e krijgen maar dan heb je het wel gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')