quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:20 schreef Paul99 het volgende:
Lekkere TT voor als je het laatste seizoen nog moet zien....
Naar mijn idee is de omslag van sul naar boef echt gekomen op het moment dat ie Jane liet stikken. Tot dat moment had ik echt nog het idee dat ie alleen goede bedoelingen had.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:00 schreef Levolution het volgende:
[..]
Dit, ik vond het juist geweldig omdat Walt toen nog een sukkel was maar wel meteen geforceerd werd om hele erge dingen te doen. Het was interessant om te zien hoe hij Krazy-8 liever niet doodde (zoals elke normale mens) maar er uiteindelijk toch aan moest geloven. De scène waarin hij hem vermoordde was ook erg intens, veel intenser dan de koelbloedige moorden die hij later pleegde.
Het had wel een lache einde geweest inderdaad, gewoon een meteoriet die inslaat... Zwart scherm.. "Created by Vince Gilligan"quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:20 schreef Paul99 het volgende:
Die BB special was echt slecht zegquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 13:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik wacht even de test van Mythbusters af
Eens welquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:24 schreef dikkedaniel het volgende:
Laatste aflevering Breaking Bad.
Walt zorgt dat via een weg zn 10 miljoen aankomt bij z'n gezin.
Hij zorgt dat Hanks lichaam gevonden wordt door de politie.
Walt redt Jessey van de bende door een automatisch machine geweer in zn auto te zetten die door de muren heen de hele huurlingen neerknallen behalve hij en Jessey.
Iedereen die dood moest is dood. Het wijffie is tussendoor stiekem vergiftigd door gif in de stuvia.
Na de epische redding van Walt neer en is hij dood (?)
Einde en eind goed al goed.
Niet de epische laatste aflevering die ik verwachte, een beetje te voorspelbaar Breaking Bad kennende. Maar uiteraard ben je nooit tevreden met de allerlaatste aflevering.
Hij wordt wel uitgelachen, maar de TT is wel degelijk een spoiler.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het had wel een lache einde geweest inderdaad, gewoon een meteoriet die inslaat... Zwart scherm.. "Created by Vince Gilligan"
Dan is het toch geen spoiler? Of mis ik de logica van jouw argument?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:39 schreef Levolution het volgende:
[..]
Hij wordt wel uitgelachen, maar de TT is wel degelijk een spoiler.
Je ziet dat het sarcastisch is bedoeld dus je weet bij voorbaat al dat niet iedereen dood gaat.
quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:39 schreef Levolution het volgende:
[..]
Je ziet dat het sarcastisch is bedoeld dus je weet bij voorbaat al dat niet iedereen dood gaat.
Het is toch een spoiler om te weten dat iedereen overleeft?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:41 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
[..]
Dan is het toch geen spoiler? Of mis ik de logica van jouw argument?
Toch niet iedereen overleeft?quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:44 schreef Levolution het volgende:
[..]
Het is toch een spoiler om te weten dat iedereen overleeft?
Je kan S5 ook kijken met de gedachte: "Zou Walt's familie doodgaan?!!11" Die spanning neemt de TT nu weg.
Oké ik weet dat het nergens op slaat want er gaan wel degelijk mensen dood maar toch.
Echt Hollywood einde als je het mij vraagt. En ook een goede afsluiting omdat iedereen hier tevreden mee is en niemand echt met vragen blijft zitten. Van Jesse boeit het me niet heel erg wat die verder gaat doen en die gunde je ook de dood niet. Wat er met Skylar en consorten gebeurt interesseert helemaal niemand. Alle baddies idd dood en die gasten van Gray Matters toch mooi even terug gepakt.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 09:24 schreef dikkedaniel het volgende:
Laatste aflevering Breaking Bad.
Walt zorgt dat via een weg zn 10 miljoen aankomt bij z'n gezin.
Hij zorgt dat Hanks lichaam gevonden wordt door de politie.
Walt redt Jessey van de bende door een automatisch machine geweer in zn auto te zetten die door de muren heen de hele huurlingen neerknallen behalve hij en Jessey.
Iedereen die dood moest is dood. Het wijffie is tussendoor stiekem vergiftigd door gif in de stuvia.
Na de epische redding van Walt neer en is hij dood (?)
Einde en eind goed al goed.
Niet de epische laatste aflevering die ik verwachte, een beetje te voorspelbaar Breaking Bad kennende. Maar uiteraard ben je nooit tevreden met de allerlaatste aflevering.
Saul heeft een nieuw leven toch. Nieuwe identiteit etc. Zal wel goed gaan.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:45 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Echt Hollywood einde als je het mij vraagt. En ook een goede afsluiting omdat iedereen hier tevreden mee is en niemand echt met vragen blijft zitten. Van Jesse boeit het me niet heel erg wat die verder gaat doen en die gunde je ook de dood niet. Wat er met Skylar en consorten gebeurt interesseert helemaal niemand. Alle baddies idd dood en die gasten van Gray Matters toch mooi even terug gepakt.
De enige brandende vraag blijft: HOE GAAT HET MET SAUL VERDOMME!
Het einde van de Saul prequel moet het moment zijn waarop hij binnenstapt in Walt's klaslokaal en "Better Call Saul!" roept, maar dit keer vanuit zijn perspectief. En dan een zwart beeld, einde.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:45 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Echt Hollywood einde als je het mij vraagt. En ook een goede afsluiting omdat iedereen hier tevreden mee is en niemand echt met vragen blijft zitten. Van Jesse boeit het me niet heel erg wat die verder gaat doen en die gunde je ook de dood niet. Wat er met Skylar en consorten gebeurt interesseert helemaal niemand. Alle baddies idd dood en die gasten van Gray Matters toch mooi even terug gepakt.
De enige brandende vraag blijft: HOE GAAT HET MET SAUL VERDOMME!
(bijna) 100% mee eensquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 11:11 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Mijn mening over het einde:
Ik vind dat de schrijvers, die bekend staan om niét te doen wat het publiek verlangt en juist met iets beters op de proppen komen, een erg voorspelbare finale hebben geschreven. Ik wil hiermee niet de finale afkraken of de hemel in prijzen, maar de finale had geen wow-factor. Het einde van de spanningsboog van Breaking Bad kwam 2 afleveringen te vroeg, namelijk in 'Ozymandias' wat één de beste tv-episodes ooit was. De laatste twee afleveringen fungeerden als het afwikkelen van de 'losse eindjes', wat een aantal erg geforceerde momenten opleverde.
Zo kan ik niet erg tevreden zijn over het gebruik van de 'ricin'. Iets wat al vanaf seizoen 2 sluimert op de achtergrond wordt gebruikt op een secundair karakter. Dit is toch een soort anti-climax. Een andere anti-climax was de bekentenis van White dat hij de vriendin van Jesse had laten sterven. Dit is iets wat zeker in de serie moest, maar dit was op een punt dat het geen betekenis meer had. De haat tussen Jesse en Walter was al volledig nadat Jesse achter de vergiftiging op Brock kwam.
De finale volgde een voorspelbaar pad, en was zelfs een scene te lang. Doordat we hadden gezien dat Walter dat geweer aan zijn auto had gekoppeld, was de 'twist' van verre aan zien te komen. De finale werd dus voorspelbaar en wat saai.
Hoogtepunten waren de dialoog met Skyler, waarin Walter eindelijk bekent dat hij het leuk vond. Jesse die mag afrekenen met Todd was meer dan terecht, en de terugkeer van Badger en Skinny Pete was heerlijk.
Breaking Bad is een geweldige serie, met schitterende vondsten, geweldig camera- en acteerwerk, en memorabel acteerwerk. Het verhaal van Walter White is er één om nog lang te heugen.
Dat zou echt episch zijn. Beste serie ooitquote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:47 schreef Levolution het volgende:
[..]
Het einde van de Saul prequel moet het moment zijn waarop hij binnenstapt in Walt's klaslokaal en "Better Call Saul!" roept, maar dit keer vanuit zijn perspectief. En dan een zwart beeld, einde.
Ik zou het serieus wel mooi gevonden hebben als het echt daar eindigde. Hank dood, Jesse dood, maar Walt niet. En de nazi's overleven. We hadden dan zelf in moeten vullen wat er met Walt zou gebeuren. Zou een veel gedurfder einde zijn (ook een kutter einde eigenlijk, maar daardoor zou de serie beter blijven hangen).quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:47 schreef RedFever007 het volgende:
Ik ben het geheel met je eens dat de afleveringen To'hajiilee en Ozymandias eigenlijk het "einde" van BB waren.
Dat dus...quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 19:39 schreef Levolution het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |