Te koop. De Kiron Kino 28-85mm Macro f 2.8-3.8,
Een originele Kiron Kino Lens met een Pentax P/K mount. Ik heb deze lens gebruikt op een Panasonic GH3 (M/43 sensor) en heb daar ook een adapter voor gekocht. Als je deze lens toevallig wilt gebruiken op een M/43 camera krijg je die er gratis bij. Anders is deze lens op vrijwel elke camera te gebruiken met de juiste adapter. Op ebay vind je ze voor een tientje.
De lens is in prima staat. Ondanks dat het een vintage lens is, lijkt hij wel nieuw. Geen krasje op het glas, geen 'trapped dust' en het metaal is ongeschonden. Aperture ring gaat soepel. Er is absoluut niks mee en met deze lens heb je een mooi stukje nostalgie in handen.
Ik schiet de laatste tijd veel trouwerijen en merk dat ik hem eigenlijk nooit gebruik. Ik vind de autofocus van de Panasonic lenzen op cruciale momenten waar ik snel moet improviseren gewoon te fijn. Deze Kiron is uiteraard alleen 'manual focus' en daar heb ik op zo'n dag simpelweg geen tijd voor.
Heb er een paar maanden geleden ook 100 euro voor betaald dus voor minder ga ik het waarschijnlijk niet weg doen.
Te bekijken / op te halen in Rotterdam bij interesse.
Groeten,
Tim Manders
![$T2eC16JHJIEFHReU,,)iBSRW!LSU9!~~60_84.JPG]()
![$T2eC16R,!w4FIZyQ5!LZBSRW!BgNNQ~~60_84.JPG]()