abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_131704107


quote:
Jordy Clasie op weg naar basisplek bij Feyenoord

Jordy Clasie (19) kijkt na een jaar in de luwte bij Excelsior zijn ogen uit tijdens de eerste weken in de onrustige Kuip. Ook de entree van de nieuwe trainer Ronald Koeman bij Feyenoord noemt de kleine middenvelder 'spannend'.

Mijn droom is om door te breken bij Feyenoord. Daar ben ik nu mee bezig. Het jaartje bij Excelsior was bijzonder leerzaam. Ik heb mezelf kunnen ontwikkelen in de eredivisie. Natuurlijk is het hier heel anders dan bij Excelsior. Op Woudestein heerst een familiesfeer, Feyenoord is veel groter. In de Kuip is er altijd druk, is er altijd iets aan de hand. De afgelopen weken waren hectisch, maar het is zaak voor mij om te blijven focussen op presteren.

Natuurlijk heeft ook Clasie, na zeven oefenwedstrijden, in de gaten dat hij een basisplaats aan het veroveren is bij Feyenoord. Maar dat zelf ook hardop uitspreken, kan weleens averechts werken. En dus is de Haarlemmer op zijn hoede. 'Een basisplaats? Zover wil ik nog niet kijken', zegt hij in het AD. 'Natuurlijk kan het elftal dat tegen FC Dordrecht en Veendam startte ook de basisploeg zijn straks in de competitieopening tegen Excelsior. Maar ik reken mij nog niet rijk.'

Clasie weet ook dat er vanaf vandaag een andere wind zal waaien door de Kuip. Ronald Koeman is vanaf nu officieel de nieuwe trainer van Feyenoord. De speler van Jong Oranje noemt de entree van de 78-voudig international 'spannend'. 'Het is onzin dat de voorbereiding voor Feyenoord vanaf vandaag opnieuw begint. Maar iedereen zal zich wel weer opnieuw moeten bewijzen.'

Samen met Karim El Ahmadi en Leroy Fer vormt Clasie het nieuwe middenveld. El Ahmadi mag bij een goed bod de Kuip verlaten en Fer wil dolgraag naar FC Twente. Clasie, die woensdag 20 jaar wordt, is juist blij dat hij terug is in de Kuip.

'Mijn droom is om door te breken bij Feyenoord. Daar ben ik nu mee bezig. Het jaartje bij Excelsior was bijzonder leerzaam. Ik heb mezelf kunnen ontwikkelen in de eredivisie. Natuurlijk is het hier heel anders dan bij Excelsior. Op Woudestein heerst een familiesfeer, Feyenoord is veel groter. In de Kuip is er altijd druk, is er altijd iets aan de hand. De afgelopen weken waren hectisch, maar het is zaak voor mij om te blijven focussen op presteren.'

Clasie moet dit seizoen een belangrijke rol gaan spelen in Rotterdam-Zuid. Met zijn loepzuivere voortzettingen richting de razendsnelle voorhoede heeft hij een wapen in huis. 'Met Cissé, Fernández en Biseswar hebben wij heel veel snelheid voorin', zegt hij.

'Het is zaak om die jongens na het veroveren van de bal snel in stelling te brengen. Dat lukt tot op heden redelijk, maar het echte werk moet nog beginnen. Eerst vandaag de start van de nieuwe trainer, dan zondag het duel met Málaga en kort daarna de start van de competitie. We beginnen op Woudestein tegen Excelsior. In dat duel maakte ik vorig seizoen mijn debuut in het betaalde voetbal. Maar nu zal alles anders zijn.'
Ondanks dat Clasie niet echt lengte heeft (understatement) laat hij tijdens de voorbereiding een goede indruk achter. Laat zien over een geweldig inzicht en trap te beschikken en koppelt dit met een geweldige drive in zijn spel, iets wat hij vorig seizoen ook al regelmatig liet zien bij Excelsior. Toen stond hij niet altijd basis in verband met zijn toch wel wat beperkte fysiek, maar hij lijkt momenteel op een basisplek in de Kuip af te stevenen. Volg de verrichtingen van dit krachtige mannetje hier!

Gifje omdat het kan:









[ Bericht 2% gewijzigd door DubbeleWodka op 30-09-2013 12:05:51 ]
pi_131704231
hihi grapje het bestaat al zo lang
pi_131704341
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 11:45 schreef mega-worstje het volgende:
hihi grapje het bestaat al zo lang
Ok.
pi_131704355
Deze kunnen ook wel in de OP.



Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_131704712
quote:
14s.gif Op maandag 30 september 2013 11:51 schreef Happel het volgende:
Deze kunnen ook wel in de OP.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Done.
  maandag 30 september 2013 @ 12:15:15 #6
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131704918
Straks ook een topic over de lokale sterspeler van BVV Barendrecht? :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_131705162
Wodka, waarom geen avatar van Clasie dan?
pi_131705176
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:26 schreef Vasion het volgende:
Wodka, waarom geen avatar van Clasie dan?
Omdat Wesley Verhoek de man achter het succes van o.a. Clasie is.
  Forum Admin maandag 30 september 2013 @ 12:58:43 #10
35723 crew  GGMM
pi_131706137
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:58 schreef GGMM het volgende:

[..]

Z'n eerste kopgoal ooit. _O_
:')
pi_131706852
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_131706904
Wat een matige speler is dat zeg.
pi_131706995
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:41 schreef tompsv18 het volgende:
Wat een matige speler is dat zeg.
Goede argumenten ook.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_131707298
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 13:41 schreef tompsv18 het volgende:
Wat een matige speler is dat zeg.
In vergelijking met Iniesta misschien wel ja, in de eredivisie echter een topper. Zou hem niet willen ruilen voor 1 van jullie middenvelders.

Wat zijn je argumenten?
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_131707314
Na een hoop minder wedstrijden vond ik Clasie gister weer eens vanouds spelen! Goed in de passing, spelverdeling, ook zat hij overal dicht en fel op!

Mannetje kan natuurlijk gewoon prima voetballen!
  Forum Admin maandag 30 september 2013 @ 14:05:09 #17
35723 crew  GGMM
pi_131707590
Zeker een prima Eredivisiespeler, maar ik moet maar zien hoe hij uit z'n dip komt. AL heb ik gisteren niet gezien.

In dat vorige topic hoor ik mensen die denken er 8 mijoen voor te krijgen, die hem bij Manchester zien voetballen in de toekomst, dat hij meer op moet leveren dan Eriksen (al was dat HMF, dus oke), en dat hij verder is dan SNeijder van die leeftijd dan is er ook behoorlijk overdreven. Tuurlijk kan hij voetballen, maar dat vond wel plaats tussen een El Hamadi & Bakkal in vorm.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_131707694
Ik vind die zogenaamde dip tamelijk overdreven. Of je moet Clasie en Vilhena door elkaar halen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin maandag 30 september 2013 @ 14:12:22 #19
35723 crew  GGMM
pi_131707780
Nee, Vilhena heb ik maar één of twee keer leuk zien spelen, dus dat kan je niet echt een dipje noemen.

Maar ik meen me te herinneren dat Clasie het lang geleden toch een stuk beter deed dan bijvoorbeeld vorig seizoen.

Al staat hij nu natuurlijk wel op een middenveld wat er gewoon niks van kan.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_131707932
Hij staat vooral op een middenveld waar het eigenlijk al twee seizoenen ontbreekt aan iemand die de poppetjes neerzet. Dat kan je van Vilhena niet verwachten, van Clasie nog niet en over Immers hoeven we het niet eens te hebben dunkt mij. De linie achter hem heeft eigenlijk hetzelfde probleem.

Desalniettemin vind ik het nog steeds heerlijk om te kijken naar een speler op de zogenaamde controleurspositie die altijd naar voren denkt waar veel clubs daar toch kiezen voor een simpel brekertje.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Beste/leukste mod 2022 maandag 30 september 2013 @ 14:19:25 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_131708002
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:12 schreef GGMM het volgende:
Nee, Vilhena heb ik maar één of twee keer leuk zien spelen, dus dat kan je niet echt een dipje noemen.

Maar ik meen me te herinneren dat Clasie het lang geleden toch een stuk beter deed dan bijvoorbeeld vorig seizoen.

Al staat hij nu natuurlijk wel op een middenveld wat er gewoon niks van kan.
:')

Was tegen Twente in zijn debuut al 1 van de regisseurs op het middenveld, of was dat die ene keer ja?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Moderator maandag 30 september 2013 @ 14:19:57 #22
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_131708013
Jooordi clasie tu tu tu du
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Forum Admin maandag 30 september 2013 @ 14:25:08 #23
35723 crew  GGMM
pi_131708149
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]

:')

Was tegen Twente in zijn debuut al 1 van de regisseurs op het middenveld, of was dat die ene keer ja?
Idd, ja. Die ene keer schoot me opeens te binnen nadat ik had getypt dat ik hem nooit leuk heb zien spelen.
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2013 14:17 schreef Caland het volgende:
Hij staat vooral op een middenveld waar het eigenlijk al twee seizoenen ontbreekt aan iemand die de poppetjes neerzet. Dat kan je van Vilhena niet verwachten, van Clasie nog niet en over Immers hoeven we het niet eens te hebben dunkt mij. De linie achter hem heeft eigenlijk hetzelfde probleem.
Tja, daar kan het idd wel eens aan liggen. Eigenlijk is het hopen dat hij een transfer maakt naar een leuke club.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Beste/leukste mod 2022 maandag 30 september 2013 @ 14:31:56 #24
319979 Fok-it
All is well
pi_131708330
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 14:25 schreef GGMM het volgende:

[..]

Idd, ja. Die ene keer schoot me opeens te binnen nadat ik had getypt dat ik hem nooit leuk heb zien spelen.

[..]

Tja, daar kan het idd wel eens aan liggen. Eigenlijk is het hopen dat hij een transfer maakt naar een leuke club.
Hij heeft samen met Boetius naar mijn mening de meeste potentie in de selectie. Janmaat ook wel, maar die is al veel verder. Zou hem alleen eens voor een lange tijd op 10 willen zien en niet naast Clasie.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_131708360
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 14:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Hij heeft samen met Boetius naar mijn mening de meeste potentie in de selectie. Janmaat ook wel, maar die is al veel verder. Zou hem alleen eens voor een lange tijd op 10 willen zien en niet naast Clasie.
Hij speelt ook niet naast Clasie.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')