abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 september 2013 @ 19:46:08 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_131683907
Iets meer dan 2 jaar wonen we nu in een eensgezinwoning waar enkel plaats is voor de wasmachine op zolder. Echter bestaat de vloer van de zolder uit niet veel meer dan vloerbedekking op houten platen die weer op houten balken rusten. Nou begint de 10 jaar oude masmachine kuren te vertonen en moeten we aan een nieuwe. Echter merkte de verkoper op dat wanneer we een nieuwe wasmachine daar plaatsen deze op een verstevigde ondergrond geplaatst moet worden of we moesten er aan denken om een Asko machine te nemen die speciaal voor dergelijke ondergronden bedoeld is.

Zijn er hier mensen die hun vloer verstevigd hebben en zo ja hoe? Ik heb nu enkel als tip gekregen om een multiplex plaat te halen van minimaal 3-4cm dik en die te bevestigen aan de draagbalken. Overigens kun je bij de bouwmarkt niet makkelijk dergelijke diktes halen, dus ik vraag me af of 2 platen lijmen een oplossing is.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zondag 29 september 2013 @ 19:54:45 #2
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131684244
Plus dat de vraag is of zo'n plaat daadwerkelijk voldoende is of dat er een dikke kans bestaat dat de lagers straks na 3 jaar stuk zijn en we weer een nieuwe kunnen kopen en dus beter de Asko hadden kunnen nemen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131684616
Ik heb ook twee platen multiplex op elkaar gelijmd en daar onderdoor twee sjorbanden zodat de wasmachine er niet afloopt.
pi_131685272
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 19:46 schreef MikeyMo het volgende:
Zijn er hier mensen die hun vloer verstevigd hebben en zo ja hoe? Ik heb nu enkel als tip gekregen om een multiplex plaat te halen van minimaal 3-4cm dik en die te bevestigen aan de draagbalken. Overigens kun je bij de bouwmarkt niet makkelijk dergelijke diktes halen, dus ik vraag me af of 2 platen lijmen een oplossing is.
Prima oplossing. Vooral het goed afstellen van de wasmachine en 'n goede toestand van de schokdempers, is van belang. Is dat oké, dan kan er weinig gebeuren (als je een Miele neemt).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 29 september 2013 @ 20:48:10 #5
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_131686506
Ik heb de wasmachine ook naar boven verhuisd. Daarvoor heb ik wel eerst een plaatje beton gestort welke precies boven 3 draagbalken ligt. De plaat weegt zo`n 75 kg en door de massatraagheid van het beton hoor ik mijn wasmachine bijna niet. ^O^
Itt tot die van de buren die hem gewoon op de houten vloer hebben gezet :N

Voor de kosten hoef je het niet te laten want 3 zakkies kant en klaar beton en wat resthout voor het kistje kost je de kop niet :7
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  zondag 29 september 2013 @ 21:34:05 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131689038
Het gaat niet zozeer om het horen, maar meer omdat de verkoper zegt dat op een houtenvloer je lagers sneller naar de kloten gaan vanwege de trillingen.
pi_131689236
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 21:34 schreef Qwea het volgende:
Het gaat niet zozeer om het horen, maar meer omdat de verkoper zegt dat op een houtenvloer je lagers sneller naar de kloten gaan vanwege de trillingen.
Lijkt me een verkooppraatje. De trommel + lagers hangt helemaal in de veren + schokdempers. En die dempers krijgen bij een niet meeverende ondergrond juist harder op hun kloten dan bij een wel meeverende ondergrond.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 29 september 2013 @ 21:48:15 #8
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131689780
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 21:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Lijkt me een verkooppraatje. De trommel + lagers hangt helemaal in de veren + schokdempers. En die dempers krijgen bij een niet meeverende ondergrond juist harder op hun kloten dan bij een wel meeverende ondergrond.
Oh. Hij zei dus dit :

quote:
Wat is het probleem?
Vooral bij het centrifugeren van de wasmachine ontstaan er trillingen. Bij bijna alle wasmachines hangt de kuip met veren aan de buitenmantel. Op het moment dat er trillingen ontstaan worden deze via de veren overgebracht op de gehele wasmachine. Doordat een houten vloer mee veert hebben deze trillingen ook direct gevolgen voor de vloer zelf. Naast veel lawaai; de mogelijkheid dat de wasmachine in onbalans staat; en het niet op de plek blijven staan van de wasmachine loopt u bij slechte houten vloeren zelfs de kans op scheurvorming. Nu willen wij in dit artikel zeker niet bang maken en dit laatste geldt alleen bij hele slechte vloeren, maar het is zeker een situatie waarmee wij meerdere keren per jaar geconfronteerd worden.
Bron : http://www.deschouwwitgoe(...)oer-aandacht-vereist

En adviseerde daarom een Asko wasmachine (vet basic voor 850 euro :') ) want daar stond de trommel op 4 poten en niet hangend aan de machine oid. Dus bij centrifugeren ging niet je hele wasmachine schudden.

En hij had het dus niet over een stukke vloer maar echt stukke lagers.
pi_131689932
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 21:48 schreef Qwea het volgende:
Oh. Hij zei dus dit :
Daar lees ik nergens dat het slecht is voor de machine, wel voor je vloer. (En een pokkeherrie)

Gewoon een dubbelplaatje 18mm van een of ander eronder en klaar.
  zondag 29 september 2013 @ 21:53:50 #10
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131690175
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 21:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Daar lees ik nergens dat het slecht is voor de machine, wel voor je vloer. (En een pokkeherrie)

Gewoon een dubbelplaatje 18mm van een of ander eronder en klaar.
Ja dat lees ik er ook niet.

Gaan we dan idd maar doen en op de balken schroeven :Y
pi_131690291
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 21:53 schreef Qwea het volgende:
Ja dat lees ik er ook niet.

Gaan we dan idd maar doen en op de balken schroeven :Y
Als je vloer gewoon vlak is lijkt me zelfs dat vastschroeven totaal overbodig.

Wel je wasmachine even waterpas stellen d.m.v. de pootjes.
  zondag 29 september 2013 @ 21:57:31 #12
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131690423
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 21:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je vloer gewoon vlak is lijkt me zelfs dat vastschroeven totaal overbodig.

Wel je wasmachine even waterpas stellen d.m.v. de pootjes.
Vloer is vlak maar veert best door. Dus kan me voorstellen dat bij centrifugeren het niet stabiel staat.
pi_131690448
Als je een knappe wasmachine hebt dan gaat die nergens heen op een houten vloer. Tenzij het natuurlijk écht een slap gebeuren is. Goed stellen en gaan met die banaan.

Maar goed, ik heb een Miele staan.

De LG van vrienden, splinternieuw, staat aan sjorbanden en dan NOG jongen dat ding gaat tekeeeeeeeeer!! Ik werd er bang van! Alle kanten op, echt.
Laat die handjes wapperen!
pi_131690586
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 21:57 schreef Qwea het volgende:
Vloer is vlak maar veert best door. Dus kan me voorstellen dat bij centrifugeren het niet stabiel staat.
Op het moment wel, maar niet meer als er die versteviging opligt. ;)
  zondag 29 september 2013 @ 22:00:41 #15
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131690641
Miele, ff onthouden. Ik wilde een siemens.

Hebben jullie met of zonder koolborstels?
  zondag 29 september 2013 @ 22:01:25 #16
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131690691
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 21:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Op het moment wel, maar niet meer als er die versteviging opligt. ;)
Ja dat bedoelde ik ook :P juist omdat hij doorveert leek mij zo'n plaat handig. Ga ik morgen maar ff fixen :Y
pi_131690852
Ik heb een Miele van 20 jaar oud ofzo... van mijn ouders "genomen" omdat hij stuk was.

Nieuwe koolborstel erin, en weer draaien. Was jaaaaaaren lang elke dag 3 keer aan geweest. Toen was de pomp vorig jaar lek, namaak erin voor 3 tientjes, en weer draaien. Schokdempers waren op, 2 tientjes en weer draaien.

Ding blijft gaan. Zou hem niet graag naar zolder brengen :X

Ooit ga ik een nieuwe kopen, vanwege het energieverbruik. That's it.
Laat die handjes wapperen!
pi_131691226
Lekbak eronder is ook wel fijn op zolder (met uitloop)
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_131691407
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:09 schreef JerryLee het volgende:
De nieuwere wasmachines hebben een ingebouwde lekbak. Zodra er water op de bodemplaat staat sluiten ze de watertoevoer af. En mocht (bv) je slang knappen, dan helpt je lekbak ook niet meer.
pi_131691573
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

De nieuwere wasmachines hebben een ingebouwde lekbak. Zodra er water op de bodemplaat staat sluiten ze de watertoevoer af. En mocht (bv) je slang knappen, dan helpt je lekbak ook niet meer.
als je toevoer klapt moet je waterstop hem dichtgooien .
onderbuurman had hem niet achter zijn afwasmachine /weekendje weg .
laminaat dreef door de kamer
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_131691624
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:14 schreef JerryLee het volgende:
als je toevoer klapt moet je waterstop hem dichtgooien .
onderbuurman had hem niet achter zijn afwasmachine /weekendje weg .
laminaat dreef door de kamer
En jij denkt dat een lekbak had geholpen? :D
pi_131691674
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

En jij denkt dat een lekbak had geholpen? :D
Daar hielp niets meer
pi_131691765
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:16 schreef JerryLee het volgende:
Daar hielp niets meer
Exact. Een lekbak zorgt er wellicht voor dat je beter slaapt, maar veel meer heb je er ook niet aan.
pi_131692251
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 21:48 schreef Qwea het volgende:

En adviseerde daarom een Asko wasmachine (vet basic voor 850 euro :') ) want daar stond de trommel op 4 poten en niet hangend aan de machine oid. Dus bij centrifugeren ging niet je hele wasmachine schudden.
Gelul van een dronken aarebei. Gewoon de goedkoopste Miele op een stuk dik multiplex, ben je voor de komende 20 - 30 jaren uit de wasmachinezorgen.

Hoef je ook niet te winkelen vor een nieuwe.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zondag 29 september 2013 @ 22:31:13 #25
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131692586
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 22:09 schreef JerryLee het volgende:
Heb ik sowieso
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')