Prima oplossing. Vooral het goed afstellen van de wasmachine en 'n goede toestand van de schokdempers, is van belang. Is dat oké, dan kan er weinig gebeuren (als je een Miele neemt).quote:Op zondag 29 september 2013 19:46 schreef MikeyMo het volgende:
Zijn er hier mensen die hun vloer verstevigd hebben en zo ja hoe? Ik heb nu enkel als tip gekregen om een multiplex plaat te halen van minimaal 3-4cm dik en die te bevestigen aan de draagbalken. Overigens kun je bij de bouwmarkt niet makkelijk dergelijke diktes halen, dus ik vraag me af of 2 platen lijmen een oplossing is.
Lijkt me een verkooppraatje. De trommel + lagers hangt helemaal in de veren + schokdempers. En die dempers krijgen bij een niet meeverende ondergrond juist harder op hun kloten dan bij een wel meeverende ondergrond.quote:Op zondag 29 september 2013 21:34 schreef Qwea het volgende:
Het gaat niet zozeer om het horen, maar meer omdat de verkoper zegt dat op een houtenvloer je lagers sneller naar de kloten gaan vanwege de trillingen.
Oh. Hij zei dus dit :quote:Op zondag 29 september 2013 21:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt me een verkooppraatje. De trommel + lagers hangt helemaal in de veren + schokdempers. En die dempers krijgen bij een niet meeverende ondergrond juist harder op hun kloten dan bij een wel meeverende ondergrond.
Bron : http://www.deschouwwitgoe(...)oer-aandacht-vereistquote:Wat is het probleem?
Vooral bij het centrifugeren van de wasmachine ontstaan er trillingen. Bij bijna alle wasmachines hangt de kuip met veren aan de buitenmantel. Op het moment dat er trillingen ontstaan worden deze via de veren overgebracht op de gehele wasmachine. Doordat een houten vloer mee veert hebben deze trillingen ook direct gevolgen voor de vloer zelf. Naast veel lawaai; de mogelijkheid dat de wasmachine in onbalans staat; en het niet op de plek blijven staan van de wasmachine loopt u bij slechte houten vloeren zelfs de kans op scheurvorming. Nu willen wij in dit artikel zeker niet bang maken en dit laatste geldt alleen bij hele slechte vloeren, maar het is zeker een situatie waarmee wij meerdere keren per jaar geconfronteerd worden.
Daar lees ik nergens dat het slecht is voor de machine, wel voor je vloer. (En een pokkeherrie)quote:
Ja dat lees ik er ook niet.quote:Op zondag 29 september 2013 21:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar lees ik nergens dat het slecht is voor de machine, wel voor je vloer. (En een pokkeherrie)
Gewoon een dubbelplaatje 18mm van een of ander eronder en klaar.
Als je vloer gewoon vlak is lijkt me zelfs dat vastschroeven totaal overbodig.quote:Op zondag 29 september 2013 21:53 schreef Qwea het volgende:
Ja dat lees ik er ook niet.
Gaan we dan idd maar doen en op de balken schroeven
Vloer is vlak maar veert best door. Dus kan me voorstellen dat bij centrifugeren het niet stabiel staat.quote:Op zondag 29 september 2013 21:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je vloer gewoon vlak is lijkt me zelfs dat vastschroeven totaal overbodig.
Wel je wasmachine even waterpas stellen d.m.v. de pootjes.
Op het moment wel, maar niet meer als er die versteviging opligt.quote:Op zondag 29 september 2013 21:57 schreef Qwea het volgende:
Vloer is vlak maar veert best door. Dus kan me voorstellen dat bij centrifugeren het niet stabiel staat.
Ja dat bedoelde ik ookquote:Op zondag 29 september 2013 21:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Op het moment wel, maar niet meer als er die versteviging opligt.
De nieuwere wasmachines hebben een ingebouwde lekbak. Zodra er water op de bodemplaat staat sluiten ze de watertoevoer af. En mocht (bv) je slang knappen, dan helpt je lekbak ook niet meer.quote:Op zondag 29 september 2013 22:09 schreef JerryLee het volgende:
Lekbak eronder is ook wel fijn op zolder (met uitloop)
als je toevoer klapt moet je waterstop hem dichtgooien .quote:Op zondag 29 september 2013 22:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
De nieuwere wasmachines hebben een ingebouwde lekbak. Zodra er water op de bodemplaat staat sluiten ze de watertoevoer af. En mocht (bv) je slang knappen, dan helpt je lekbak ook niet meer.
En jij denkt dat een lekbak had geholpen?quote:Op zondag 29 september 2013 22:14 schreef JerryLee het volgende:
als je toevoer klapt moet je waterstop hem dichtgooien .
onderbuurman had hem niet achter zijn afwasmachine /weekendje weg .
laminaat dreef door de kamer
Daar hielp niets meerquote:Op zondag 29 september 2013 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En jij denkt dat een lekbak had geholpen?
Exact. Een lekbak zorgt er wellicht voor dat je beter slaapt, maar veel meer heb je er ook niet aan.quote:
Gelul van een dronken aarebei. Gewoon de goedkoopste Miele op een stuk dik multiplex, ben je voor de komende 20 - 30 jaren uit de wasmachinezorgen.quote:Op zondag 29 september 2013 21:48 schreef Qwea het volgende:
En adviseerde daarom een Asko wasmachine (vet basic voor 850 euro) want daar stond de trommel op 4 poten en niet hangend aan de machine oid. Dus bij centrifugeren ging niet je hele wasmachine schudden.
Heb ik sowiesoquote:Op zondag 29 september 2013 22:09 schreef JerryLee het volgende:
Lekbak eronder is ook wel fijn op zolder (met uitloop)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |