abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131671055
quote:
Islamitische schutters hebben zondag vermoedelijk vijftig studenten doodschoten op een school in het noordoosten van Nigeria.
Foto: AFP

Dat meldt persbureau AP zondag.

De schutters hebben de slapende studenten op de campus doodschoten. Vervolgens gingen ze ook naar klaslokalen om te schieten en brand te stichten. Zo'n duizend studenten zijn op de vlucht geslagen.

Het precieze dodental is nog niet bekend. Autoriteiten zijn nog bezig met het tellen van lichamen. AP spreekt van 'zeker vijftig doden', persbureau ANP heeft het over 26. Een woordvoerder van de school heeft lokale media laten weten dat er nog meer doden zijn gevonden in de slaapzalen, klaslokalen en bosjes rondom de school.

Waarschijnlijk zit de islamitische groepering Boko Haram achter de aanval. Boko Haram, dat 'westers onderwijs is zondig' betekent, wil van Nigeria een islamitische staat maken.

De organisatie heeft de verantwoordelijkheid voor verscheidene bloedige aanslagen opgeëist. In juni kwamen zeker 21 scholieren en studenten om op twee scholen in dezelfde regio als het landbouwcollege. In juli overleden 42 mensen, voornamelijk studenten, bij een aanval op een campus.

Noodtoestand

Het Nigeriaanse leger kondigde in mei de noodtoestand af in het noordoosten van het land en verklaarde de opstandelingen van Boko Haram daar de oorlog. De moslimrebellen hebben al honderden burgers vermoord in hun strijd om een streng-islamitische staat te vestigen.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-school-nigeria.html

Zieke shit. Vraag mij af hoe je zo gebrainwasht kan zijn.
We live at a time when emotions and feelings count more than truth, and there is a vast ignorance of science. - James Lovelock
pi_131671119
Allemaal oppakken en gelijk een kogel door de hoofd heen jagen. Geen spatje genade voor de leden van die sekte. Kutschorem.
pi_131671146
Religie :')
  † In Memoriam † zondag 29 september 2013 @ 13:45:17 #4
137949 Disana
pi_131671194
De toekomst van je eigen land vermoorden, hoe gestoord ben je dan.
pi_131671212
Nigeria heeft een BNP van 400 miljard dollar. Een van de rijkste Afrikaanse landen. Alleen Zuid-Afrika is volgens mij rijker. Je zou denken dat ze toch een gedegen legermacht kunnen opbouwen om dat vuil een paar kogels door de hoofden heen te jagen. Corrupte bende die machthebbers. Waarschijnlijk gaat alles in een paar zakken en zakt de bevolking door de stront.
pi_131671307
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 13:45 schreef Disana het volgende:
De toekomst van je eigen land vermoorden, hoe gestoord ben je dan.
:')
pi_131671328
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 13:45 schreef Jellereppe het volgende:
Nigeria heeft een BNP van 400 miljard dollar. Een van de rijkste Afrikaanse landen. Alleen Zuid-Afrika is volgens mij rijker. Je zou denken dat ze toch een gedegen legermacht kunnen opbouwen om dat vuil een paar kogels door de hoofden heen te jagen.
Dat zouden ze inderdaad kunnen doen. Maar het zal jaren duren bijna alles wat ze hebben is verouderd.
Ура для россии
pi_131671340
Het is de schuld van de Shell :)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_131671364
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 13:42 schreef Jellereppe het volgende:
Geen spatje genade voor de leden van die sekte. Kutschorem.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
  zondag 29 september 2013 @ 13:51:54 #10
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_131671419
quote:
9s.gif Op zondag 29 september 2013 13:49 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Dat zouden ze inderdaad kunnen doen. Maar het zal jaren duren bijna alles wat ze hebben is verouderd.
Hoeft niet lang te duren. Train je militairen, of spreek met met Westerse landen af om in ruil voor een bepaald bedrag je militairen te trainen, en na een jaar kun je beginnen met het uitroeien van het schorum.
pi_131671445
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 13:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hoeft niet lang te duren. Train je militairen, of spreek met met Westerse landen af om in ruil voor een bepaald bedrag je militairen te trainen, en na een jaar kun je beginnen met het uitroeien van het schorum.
Maar dan ga je er wel vanuit dat de overheid daar netjes en niet corrupt is.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 29 september 2013 @ 13:53:36 #12
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_131671471
quote:
6s.gif Op zondag 29 september 2013 13:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ze kunnen er ook na kijken en niks doen en zien hoe hun eigen land te gronde gaat!
pi_131671536
Kortom, hoger opgeleiden zijn dus het Kwaad voor radicaal-islamieten.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  zondag 29 september 2013 @ 13:56:17 #14
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_131671537
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 13:51 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Het probleem is denk ik ook dat dat schorum niet alleen uit Nigeria komt en zich niet alleen daar schuilhoudt. Landen als Mali en Libië e.d. zijn natuurlijk mooie safe havens voor dat soort schorum. Verder vraag ik me af wat voor toekomst Nigeria heeft met de geprojecteerde bevolkingsgroei. Hogere bevolkingsdichtheden leiden tot alleen maar meer spanningen tussen de beide religieuze groepen en waarschijnlijk ook meer armoede en werkloosheid, wat weer meer zieltjes zijn voor potentiële strijders :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Richestorags op 29-09-2013 14:02:02 ]
pi_131671604
quote:
6s.gif Op zondag 29 september 2013 13:52 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Das nou het probleem, zijn die ratten wel. Eng land.
  zondag 29 september 2013 @ 14:00:03 #16
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_131671650
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 13:56 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Het probleem is denk ik ook dat dat schorum niet alleen uit Nigeria komt en zich niet alleen daar schuilhoudt. Landen als Mali en Libië e.d. zijn natuurlijk mooie safe heavens voor dat soort schorum. Verder vraag ik me af wat voor toekomst Nigeria heeft met de geprojecteerde bevolkingsgroei. Hogere bevolkingsdichtheden leiden tot alleen maar meer spanningen tussen de beide religieuze groepen en waarschijnlijk ook meer armoede en werkloosheid, wat weer meer zieltjes zijn voor potentiële strijders :{
Mali is een van de armste landen in de wereld. Die kunnen niks op touw zetten, vandaar dat het een haven is voor groeperingen als deze. Ze hebben in Mali geen duit om hun kont te krabben.
pi_131671651
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 13:53 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ze kunnen er ook na kijken en niks doen en zien hoe hun eigen land te gronde gaat!
Nee, zij zitten lekker veilig met veel geld, het ontbreekt ze aan niets. Wat kan het volk hun schelen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 29 september 2013 @ 14:02:53 #18
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_131671728
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:00 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Mali is een van de armste landen in de wereld. Die kunnen niks op touw zetten, vandaar dat het een haven is voor groeperingen als deze. Ze hebben in Mali geen duit om hun kont te krabben.
Daar zit dus ook het probleem. Om zoiets effectief aan te pakken heb je eigenlijk een gezamenlijk Afrikaans leger nodig of iig een gecoördineerd beleid.
  zondag 29 september 2013 @ 14:04:28 #19
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_131671772
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 13:43 schreef Scorpie het volgende:
Religie :')
Heeft niks met religie te maken. Die brains van die entiteiten lijken gedamageerd. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 29 september 2013 @ 14:09:03 #20
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_131671938
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:02 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daar zit dus ook het probleem. Om zoiets effectief aan te pakken heb je eigenlijk een gezamenlijk Afrikaans leger nodig of iig een gecoördineerd beleid.
Eigenlijk wel, maar dat ligt behoorlijk ingewikkeld. Daar heb je een bepaalde eenheid voor nodig, en ik zie geen geen enkele eenheid in Afrika! Tuurlijk! Zuid-Afrika heeft banden met landen als Botswana, Mozambique, Zanzibar en het eilandje Mauritius maar verder niet iets waar je van zegt 'ziet er netjes uit die samenwerking'. Een gezamenlijk Afrikaans leger kunnen we vergeten voor de komende 50 jaar.
pi_131672012
quote:
15s.gif Op zondag 29 september 2013 14:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Heeft niks met religie te maken. Die brains van die entiteiten lijken gedamageerd. :{

:{²
Jawel, er staat een stukkie in de koran waardoor dit soort geweld als gelegitimeerd wordt gezien door bepaalde moslims.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_131672080
Nigeria moet het noorden zich maar laten afsplitsen; dan kunnen die fijn een islam staat stichten en is het zuiden van het gedonder af.
pi_131672091
Dit topic heeft niks met de Gouden Dageraad te maken.
pi_131672135
Kut extremisten!
pi_131672136
Verschrikkelijke daad dit.

Het is alleen wel kenmerkend voor deze islamitische extremisten. Ik hoop echt dat hier ooit iets tegen gedaan kan worden.

Wel is het belangrijk dat mensen beseffen dat dit niets met de islam an sich te maken heeft. Dit zijn nihilistische honden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')