http://www.telegraaf.nl/t(...)J_AZ__.html#reactiesquote:VERBEEK ERUIT BIJ AZ
Van onze Telesportredactie
ALKMAAR -
Gertjan Verbeek is ontslagen door AZ. Het ontslag hing al voor de fraaie 2-1 zege op PSV in de lucht.
Na de 2-1 zege op PSV zei Verbeek nog: "Ik ben met name tevreden over de manier van lef tonen. We brachten veel energie en de teamspirit was uitstekend."
Trainer lag slecht bij spelers
De oefenmeester lag erg slecht bij zijn staf en bij een groot deel van zijn spelersgroep. Het verwijt luidde voornamelijk, dat hij erg eigenwijs was en na beraadslagingen toch altijd zijn eigen plan trok. Ook zijn gedrag intern naar medewerkers werd niet gepruimd.
Het ontslag wordt vanmiddag om twaalf uur of half een nader toegelicht. Verbeek had nog een contract tot 2015 in Alkmaar. Verbeek trad in 2010 in dienst bij AZ. In 2009 werd hij ontslagen bij Feyenoord, feitelijk met dezelfde redenen als nu bij AZ.
Afgelopen zomer waren de verhoudingen ook al vertroebeld. De club hoopte de zaak op te lossen met een redelijk grote verandering van de spelersgroep. Tevergeefs, naar nu blijkt.
Resulaten positief
AZ staat momenteel vierde in de eredivisie, twee punten achter koploper PSV. Ook in de Europa League werd het eerste duel uit de groepsfase gewonnen. In Israël werd het 1-0 voor de Alkmaarders tegen Maccabi Haifa.
11:06 uurquote:Hehe prachtig hoe een ieder probeert om dit succes vooral maar niet toe te schrijven aan Verbeek. Iedere nederlaag ligt aan Verbeek en zijn koppigheid en nu het anders gaat moet hem dit wel zijn ingefluisterd. Het zou zomaar kunnen.
quote:Het team denk ik ook, maar ook binnenskamer via Earnest Stewart. Ik vermoed dat er na de wedstrijd tegen NAC wel wat gesprekken zijn gevoerd met Verbeek.
Verbeek klaagt en verschuilt zich achter het feit dat zijn twee beste spelers Altidore en Maher weg zijn. Stewart is van mening dat Verbeek dit seizoen een betere selectie heeft dan vorig seizoen! Stewart voegt daar ook nog aan toe dat "het nu de kunst is om er alles uit te halen"!
Oftewel Gertjan je hebt beter materiaal in zijn totaliteit en laat nu maar zien dat je met dit materiaal gaat presteren!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |