abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_131684963
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 29 september 2013 20:11 schreef Zaktabak het volgende:

[..]

Het bewijst gelijk ook dat ze ook de jaren '10 mee in kunnen. Ik vond de Lachende Derde eigenlijk vrijwel niks.
Vind 'm ook wat minder, vooral de laatste paar tracks. Maar Sterrenstof heeft ze wel een nog breder publiek bezorgd, en een Get Spanish of Aldiedingen het bewijs dat ze het niveau van De Machine hoog kunnen houden.
  zondag 29 september 2013 @ 20:15:55 #27
221110 vaarsuvius
Follow the damn train CJ
pi_131684981
Het is leuk om eens topic #1 terug te lezen:

quote:
Mjah om eerlijk te zijn.. ik weet niet wat ik nou eigenlijk zo superslecht vind aan het nummer.

Het feit dat....

..die taal van hun gewoon helemaal uit de duim gezogen is (check)
..die kop van die witte kerel gewoon echt te ver gaat (kan ie niks aan doen, check)
..je niet meer normaal MTV aan kan zetten of dat schijtnummer komt weer (check)
..mensen uit je directe omgeving de text uit hun hoofd kennen, en het zoveel, en zo lang mogelijk gaan roepen (check, double check)
..ze nederlandse hiphop (ook al is het gein) compleet verneuken vanuit commercieel oogpunt. (check)

oooh, in 2005 hadden ze nog muziek! op MTV!
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
  maandag 30 september 2013 @ 14:21:19 #28
64925 kikoooooo
Kwart over partytime
pi_131708044
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:53 schreef jelfrikandel het volgende:

[..]

ik zou alleen Benden en misschien Prinsjesdag keihard op een festival kunnen pompen. Maar het is zeker niet dik.

Weet je hoe hard De Formule was op lowlands? :D
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. I have never felt so great. All the next day I felt like a 'citizen of the universe' rather than a citizen of the planet.
  maandag 30 september 2013 @ 14:23:55 #29
64925 kikoooooo
Kwart over partytime
pi_131708110
Wiwa vertelde vanochtend bij Giel trouwens dat zijn verse op Dromen van Karton geschreven was voor ÚÚn van zn beste vrienden. Dat vind ik dan wel weer sterk hoor :)

'Jantje' had hem gesmst, toen ie de track hoorde: 'Jantje gaat weer goed' :)

Ik begrijp serieus _niet_ dat JvT fans deze cd niet goed vinden, ik vind hem echt ijzersterk :Y
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. I have never felt so great. All the next day I felt like a 'citizen of the universe' rather than a citizen of the planet.
pi_131708313
Ik begin er toch wel aan te wennen. Bewuste Sabotage is vooralsnog mijn favoriet, maar Gekke Boys vind ik ook vet.
  maandag 30 september 2013 @ 16:35:19 #31
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_131711642
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 14:21 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja ok, die heb ik gezien. Dat was wel mokervet
pi_131736497
3voor12 bespreekt Jeugd
pi_131774533
Album nu elke dag aantal keer geluisterd en bevalt heel goed. Sowieso beter dan De Lachende Derde.
Assassin stabs you in your back.
pi_131800254
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_131805441
Die Hollereer megamedley, tof.
pi_131814634
even kijken wat meer luisteren met mijn mening gaat doen.
Maar over de beats kan ik nu al zeggen dat Bas Brom zichzelf weer overtreft. (Sterkt me in de gedachte dat de nummers zonder de tekst prima op zichzelf overeind zouden blijven).
pi_131819964
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 14:23 schreef kikoooooo het volgende:
Wiwa vertelde vanochtend bij Giel trouwens dat zijn verse op Dromen van Karton geschreven was voor ÚÚn van zn beste vrienden. Dat vind ik dan wel weer sterk hoor :)

'Jantje' had hem gesmst, toen ie de track hoorde: 'Jantje gaat weer goed' :)

Ik begrijp serieus _niet_ dat JvT fans deze cd niet goed vinden, ik vind hem echt ijzersterk :Y
Ik begin de CD wel steeds meer te waarderen :@
JAAA MOOI
pi_131821081
heb toch het sterke vermoeden dat het een groei plaatje is. Zoals de vorige eigenlijk ook wel waren.
pi_131826192
Niets mis met ja natuurlijk. Lekker veel ruimte voor Bas Bron. Heerlijk.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:50:28 #40
213974 fyah
Si vis pacem...
pi_131830377
Wat betekent 'benden' eigenlijk? "wil alleen maar benden". Ik geloof niet dat het om benden als in het Engelse 'gangs' gaat, want daar gaat de track totaal niet over. Een van de beste jeugd tracks tot nu toe, trouwens.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:56:04 #41
389399 jelfrikandel
speciaal met ketchup
pi_131830597
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:50 schreef fyah het volgende:
Wat betekent 'benden' eigenlijk? "wil alleen maar benden". Ik geloof niet dat het om benden als in het Engelse 'gangs' gaat, want daar gaat de track totaal niet over. Een van de beste jeugd tracks tot nu toe, trouwens.
Troep denk ik?
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 00:01:41 #42
213974 fyah
Si vis pacem...
pi_131830784
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:56 schreef jelfrikandel het volgende:

[..]

Troep denk ik?
To bend in het Engels gebruiken ze ook wel als 'zich lam zuipen'. Verbasteringetje dat al beter bij de track past.
pi_131834511
Ik mis een beetje de inbreng van Vjeze ...
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:10:53 #44
64925 kikoooooo
Kwart over partytime
pi_131835014
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 08:31 schreef N.i.c.k het volgende:
Ik mis een beetje de inbreng van Vjeze ...
Wat :D
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:03:10 #45
221110 vaarsuvius
Follow the damn train CJ
pi_131840585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:33 schreef N.i.c.k het volgende:
even kijken wat meer luisteren met mijn mening gaat doen.
Maar over de beats kan ik nu al zeggen dat Bas Brom zichzelf weer overtreft. (Sterkt me in de gedachte dat de nummers zonder de tekst prima op zichzelf overeind zouden blijven).
ik ben niet echt een djvt fan, maar die beats zijn erg lekker ja, ik loop af en toe een tekstloos stukje omdat ik dat gewoon mooier vind dan het nummer met vage teksten
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_131840664
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:03 schreef vaarsuvius het volgende:

ik ben niet echt een djvt fan, maar die beats zijn erg lekker ja, ik loop af en toe een tekstloos stukje omdat ik dat gewoon mooier vind dan het nummer met vage teksten
Dan moet je eens kijken naar andere projecten waar Bas Bron mee bezig is geweest... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_131844016
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:10 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Wat :D
Nouja, ik druk me ongelukkig uit.

Ik vind het jammer dat naar mijn idee het aandeel van Vjeze kleiner is dan dan andere twee.
Misschien nog meer dat ik het idee heb dat Fabers aandeel wat dominant is geweest. Die hardere machinale hiphop, dat is toch vooral zijn ding met dat solo-gedoe van hem in. (Dat nummer uniform ofzo?). Daarnaast hoor ik ook veel LeLe, en met die o zo inventieve taaltruuckjes ben ik nu ook wel klaar. Kan hij niet helpen, iedereen heeft uiteindelijk een eindig repetoir en niemands inspiratie is onuitputtelijk. Maar komop, nu nog aankomen met dat schnitzel nummer. Dat hebben we al 80 keer gehad.

Daarnaast vind ik dat enig menig nummer gered wordt door Bron. Lijkt wel alsof hij bij sommige nummers na de bridge de vrije hand krijgt en dan pas gaat het los.

Blijft natuurlijk totaal giswerk wie voor wat verantwoordelijk is. Maar je kan in ieder nummer toch wel herkennen wiens signatuur het voornamelijk draagt. Dan vind ik Vjeze het hoogst niveau halen (met (Koude schouders bijvoorbeeld). Maargoed dat kan een kwestie van smaak zijn.

Geile manier durf ik wel in te zetten dat dat Faberyayo is. Op zich nog steeds wel grappig. Maar dan hoor ik hem juist in dat Vice interview zeggen dat hij niet van die ll cool j seks nummers maakt :D. Dat doet hij natuurlijk bij uitstek. Hij gebruikt dat platgetreden cliche juist zo over de top, dat dat nu net de hoek is. Ten minste, dat was mijn beleving.

Vond Pepijn juist in het begin het niveau bijna in zijn eentje hoog houden. Misschien was hij het vroegst tot zijn creatieve wasdom gekomen. Maar nu ook als eerste uitgeblust. Niks mis mee.
In interviews vind ik hem ook vaak wat gezapiger en minder spitsvondig.

Neemt allemaal niet weg dat ik het in zijn totaliteit een prima plaat vind. Zelfs wel een gewoon waardige opvolger.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:49:29 #48
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_131846114
quote:
2s.gif Op maandag 30 september 2013 14:21 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Heeeeee! Hoooo!

Heel die fucking show was hard! Ik hoop dat ze volgend jaar weer komen :D
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_131846750
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:49 schreef richolio het volgende:

[..]

Heeeeee! Hoooo!

Heel die fucking show was hard! Ik hoop dat ze volgend jaar weer komen :D
Jammer dat de staatsmongool van 3voor12 dat niet in heeft gezien, en die laatste 2 minuten eraf heeft geknipt op youtube. Onbegrijpelijk.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:17:53 #50
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_131846962
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:11 schreef N.i.c.k het volgende:

[..]

Jammer dat de staatsmongool van 3voor12 dat niet in heeft gezien, en die laatste 2 minuten eraf heeft geknipt op youtube. Onbegrijpelijk.
Ja wat een fucking anti-climax zeg :') Het vetste gedeelte weg.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')