Als dat gewoon je vaste dagen zijn moet je gewoon werken ja, dan had je op zich ook wel kunnen nagaan dat het een fout is dat je niet staat ingeroosterd.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 11:23 schreef TobiasD het volgende:
In mijn contract staat dat ik productiemedewerker ben.. Niks over zaterdagbesteller oid. Normaal werk ik dinsdag donderdag en zaterdag..
Ontzettend....ze gingen overleggen of ze er een spuit gaan inzetten....ik word al misselijk bij die gedachte eigenlijk.quote:
Ik las zelfs laatst op Twitter een antwoord van het PostNL webcare team dat als je iets verstuurt, zelfs met aangetekend verzekerd en al, het niet automatisch betekend dat het ook daadwerkelijk aankomt. Oftewel: post/pakketbezorging is tegenwoordig een gokmachine....quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:03 schreef NightFlight het volgende:
PostNL bezorging wordt wel steeds nalatiger; aangetekende pakketdienst leverde vroegah altijd maximaal 1 dag later af. (staat zo in de voorwaarden). Laatste tijd veel vertragingen tot bijna een hele week!
Wij stappen over op UPS. voordeel is ook dat pakketjes worden opgehaald, hoef je niet meer zelf naar het postkantoor om op te sturen.
Maar dan gaan ze trucjes uithalen, let maar op. Stel dat een bezorger nu een stuksverhoeding krijgt die neerkomt op gemiddeld 25 euro voor sorteren en bezorgen, dan zeggen ze nu bijvoorbeeld dat de norm voor zijn "dienst" 3 uur is. Dit vermenigvuldigen met het minimumloon (EUR 8,50), en je wordt er niet veel wijzer van.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 17:58 schreef Deezertje het volgende:
Klacht is bij de Sandd bezorger in ieder geval aangekomen. Liep met een boze blik langs mijn huis op en had geen post voor me. Normaal gesproken altijd post op beide bezorgdagen dus weet niet of het toeval is of niet nu.Zal dinsdag eens opletten als ik dan wel weer post heb.
Denk dat nu de ware aard van Sandd als bedrijf naar boven gaat komen; flexwerkers krijgen wettelijk minimumloon als de Eerste Kamer instemt, dus mogen niet meer werken op opdrachtbasis (ovo). Wat Sandd dus veel meer geld gaat kosten, en dat juist voor een bedrijf die echt alles doet om maar zo laag mogelijke tarieven te hanteren.
Het enige voordeel van aangetekend is dat het traceerbaar is, en dat er in geval van schade of vermissing een schadevergoeding wordt uitgekeerd.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik las zelfs laatst op Twitter een antwoord van het PostNL webcare team dat als je iets verstuurt, zelfs met aangetekend verzekerd en al, het niet automatisch betekend dat het ook daadwerkelijk aankomt. Oftewel: post/pakketbezorging is tegenwoordig een gokmachine....
Nou ja, zo veel verschilt dat dan eigenlijk niet met hoe het bij ons is he. Ik bedoel, bij ons is het ook minimumloon met vaste tijden waarbij je niet extra krijgt uitbetaald als je uitloop hebt, waardoor je dus eigenlijk onder minimumloon komt. Hetzelfde geldt voor voorbereiden, je krijgt een vaste tijd en als je dat niet haalt krijg je de extra tijd niet uitbetaald, en dus ook minder dan minimumloonquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:38 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar dan gaan ze trucjes uithalen, let maar op. Stel dat een bezorger nu een stuksverhoeding krijgt die neerkomt op gemiddeld 25 euro voor sorteren en bezorgen, dan zeggen ze nu bijvoorbeeld dat de norm voor zijn "dienst" 3 uur is. Dit vermenigvuldigen met het minimumloon (EUR 8,50), en je wordt er niet veel wijzer van.
En dit gaat natuurlijk straks ook voor kranten- en folderbezorgers gelden. Betekent dat alle volwassen bezorgers ineens veel duurder worden, en dat de jongere bezorgers van 15 a 16 er ineens juist op achteruit gaan, want die zitten nu omgerekend op iets van 5 euro per uur, terwijl het minimumjeugdloon voor hun iets van 3 euro is.
Nou, bij ons kantoor gaat het gelukkig niet zo. Bij de voorbereiding vul je je begin- en eindtijd in op het rooster op het prikbord, en dat wordt gewoon betaald. Stel je voor: Als daar de normen allesbepalend zouden zijn, zat je regelmatig een uur (of meer) in je eigen tijd te werken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 18:52 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, zo veel verschilt dat dan eigenlijk niet met hoe het bij ons is he. Ik bedoel, bij ons is het ook minimumloon met vaste tijden waarbij je niet extra krijgt uitbetaald als je uitloop hebt, waardoor je dus eigenlijk onder minimumloon komt. Hetzelfde geldt voor voorbereiden, je krijgt een vaste tijd en als je dat niet haalt krijg je de extra tijd niet uitbetaald, en dus ook minder dan minimumloon
Bij ons is dat niet zo, als je langer doet over je uitvoering dan er voor staat heb je pech. En qua voorbereiding gaan ze binnenkort ook starten met het streng hanteren van de normtijden, want volgens hen komen de tijden van het IRTmodel (of zoiets) overeen met de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 19:29 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, bij ons kantoor gaat het gelukkig niet zo. Bij de voorbereiding vul je je begin- en eindtijd in op het rooster op het prikbord, en dat wordt gewoon betaald. Stel je voor: Als daar de normen allesbepalend zouden zijn, zat je regelmatig een uur (of meer) in je eigen tijd te werken.
Bij het lopen zijn ze wat strikter met het vasthouden aan de normtijden, en moet je ze goed in de gaten houden, maar als ze te weinig boeken en je spreekt ze er op aan dan corrigeren ze het wel. Of je moet het wel heel bont maken.
Dat zie ik hier niet gebeuren. De voorbereidingstijden staan hier zo ontzettend krap dat je ze alleen haalt als het super rustig is, en dat zeg ik als ouwe rot, want die nieuwe voorbereiders zijn uiteraard nog veel trager. Hier is het de gewoonte om elkaar af te helpen, dat zou dan uiteraard meteen afgelopen zijn. En dat afhelpen wordt ook verwacht van je: als je ziet dat een collega de voorbereiding van zijn wijken niet afkrijgt, dan word je geacht als team bij te springen. Als we daar mee stoppen, en ons strikt aan de planning houden, loopt het, zeker op de piekdagen, gegarandeerd in de soep.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons is dat niet zo, als je langer doet over je uitvoering dan er voor staat heb je pech. En qua voorbereiding gaan ze binnenkort ook starten met het streng hanteren van de normtijden, want volgens hen komen de tijden van het IRTmodel (of zoiets) overeen met de werkelijkheid.
wij helpen elkaar ook altijd. Is voor een aantal kasten wel nodig ook, omdat die behoorlijk zijn, terwijl anderen op andere kasten al klaar zijn.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 20:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat zie ik hier niet gebeuren. De voorbereidingstijden staan hier zo ontzettend krap dat je ze alleen haalt als het super rustig is, en dat zeg ik als ouwe rot, want die nieuwe voorbereiders zijn uiteraard nog veel trager. Hier is het de gewoonte om elkaar af te helpen, dat zou dan uiteraard meteen afgelopen zijn. En dat afhelpen wordt ook verwacht van je: als je ziet dat een collega de voorbereiding van zijn wijken niet afkrijgt, dan word je geacht als team bij te springen. Als we daar mee stoppen, en ons strikt aan de planning houden, loopt het, zeker op de piekdagen, gegarandeerd in de soep.
Je kan als bezorger bij sandd al per uur betaald krijgen. De bezorgers hebben tijd terug de keuze gehad. Ze krijgen dan volgens de zelfde cao betaald als wij postbezorgers van postnl krijgen. De bezorgers die per uur betaald krijgen klokken in en uit via een app op hun telefoon. Ze geven zo hun uren rechtstreeks door aan sandd. Alleen ze lichten er wel de hand mee door te rommelen met de tijden en bv delen van de sorteertijd niet te betalen.quote:Maar dan gaan ze trucjes uithalen, let maar op. Stel dat een bezorger nu een stuksverhoeding krijgt die neerkomt op gemiddeld 25 euro voor sorteren en bezorgen, dan zeggen ze nu bijvoorbeeld dat de norm voor zijn "dienst" 3 uur is. Dit vermenigvuldigen met het minimumloon (EUR 8,50), en je wordt er niet veel wijzer van.
Van de site van Sandd:quote:Op zaterdag 5 oktober 2013 00:28 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Je kan als bezorger bij sandd al per uur betaald krijgen. De bezorgers hebben tijd terug de keuze gehad. Ze krijgen dan volgens de zelfde cao betaald als wij postbezorgers van postnl krijgen. De bezorgers die per uur betaald krijgen klokken in en uit via een app op hun telefoon. Ze geven zo hun uren rechtstreeks door aan sandd. Alleen ze lichten er wel de hand mee door te rommelen met de tijden en bv delen van de sorteertijd niet te betalen.
Is mij laatst verteld door 2 heel vriendelijke sandd bezorgers.
Het is natuurlijk niet dezelfde CAO als bij PostNL, Want alleen medewerkers van PostNL vallen daar onder. Op www.postbezorgers.org las ik trouwens een ander verhaal dan wat jij vertelt. Dat in- en uitklokken is enkel om te kijken of je op tijd je post bent gaan lopen, maar het aantal uren wordt gewoon berekend door de hoeveelheid post van die dag te delen door een sorteer- en bezorgnorm per uur.quote:Wat ga je verdienen?
Je wordt betaald per handeling. Dit houdt in dat de verdiensten variëren, maar wel een balans vormen met de tijd die je eraan kwijt bent. Hoe meer post, hoe hoger de vergoeding!
Bij Sandd kunnen we je een arbeidsovereenkomst aanbieden. De voordelen hiervan zijn:
Marktconform salaris van ¤8,53 bruto per uur (ook < 23 jaar)
Contract voor minimaal 3 uur en maximaal 16 uur per week
Contract van 6 maanden met uitzicht op verlenging
Maandelijkse uitbetaling van 8% vakantiegeld
Doorbetaling van salaris tijdens vakantie
Mogelijkheid tot opname onbetaald verlof
De beloning is op basis van gemeten en vastgestelde normeringen voor het sorteren van de post, het bezorgen van de post, de af te leggen afstand in de bezorgwijk en het totale gewicht van de poststukken. Sandd betaalt jou altijd op tijd, op een vast moment.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |