Poll: De geplaatste loting is onzin.quote:NAC-keeper Jelle ten Rouwelaar vindt loting KNVB-beker 'schandalig'
BREDA - NAC-keeper Jelle ten Rouwelaar plaatst grote vraagtekens bij de loting voor de derde ronde van de KNVB-beker zoals die donderdagavond plaatsvond. Zes clubs kregen een aparte status, waardoor ze elkaar niet konden treffen. Daarnaast werd uit een aparte schaal een kokertje getrokken dat bepaalde of de ploeg uit of thuis speelt. "Schandalig", vindt Ten Rouwelaar.
De KNVB had van tevoren besloten dat zes clubs een bijzondere status zouden krijgen bij de loting die donderdagavond werd uitgevoerd door Feyenoord-directeur Martin van Geel. De gedachte erachter was dat deze teams Europees actief zijn of actief waren.
'Verbaast me niks'
Die clubs, zoals PSV, Ajax, maar ook FC Utrecht, zaten in een aparte schaal waardoor ze niet tegen elkaar konden loten. Maar eerst werd uit een andere schaal bepaald of één van deze ploegen uit of thuis moet spelen.
"Die koker met uit en thuis was schandalig", zegt Ten Rouwelaar over de loting. "Als je zag hoe Van Geel dat deed. Dat kan je heel makkelijk aanvoelen. Je rolt een paar keer, maar weet je donders goed dat het uit of thuis is. Het verbaast me dan ook niks dat Feyenoord thuis speelt."
'Erg slecht gevoel'
Ten Rouwelaar verbaast zich ook over andere zaken rondom de loting. Zoals het feit dat NAC opnieuw een uitwedstrijd heeft gekregen tegen Cambuur Leeuwarden. "Het is toch wel vreemd dat wij altijd uit moeten spelen", zo zegt hij. "En ook nog één van de lastigste tegenstanders treffen."
De term doorgestoken kaart vindt de keeper echter te ver gaan. "Ik wil daar niet in geloven. Maar hoe het nu ging, vond ik wel heel erg vreemd. Kijk, de KNVB zal natuurlijk zeggen dat het allemaal eerlijk gaat. Je kunt daar niet tegenin gaan. Maar ons gevoel daarover is gewoon heel erg slecht. Dan heb ik mijn twijfels."
Ach, hij heeft wel gelijk, de enige charme die de beker nog heeft is dat iedereen elkaar kan treffen en dat wordt nu vanwege kijkcijfertjes de grond in gestampt.quote:Op vrijdag 27 september 2013 22:23 schreef Alfje het volgende:
Ik ben benieuwd of er eierdoppen gemaakt worden die op het hoofd van Jelle passen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |