abonnement Unibet Coolblue
pi_131672026
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 14:10 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zoals gezegd: aflevering 1 en 2 grijpen je meteen. Maar daarna heb je een aantal vrij saaie, nietszeggende maar wel karakter-building afleveringen. Die ep met het broertje van Jesse bijvoorbeeld, dat soort dingen zijn toch moeilijk om door te komen.
Dat vind ik helemaal niet. :P

Trouwens ook wel grappig om te zien dit: http://www.metacritic.com(...)=desc&view=condensed
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_131672038
Mijn voorspellingen voor morgen :P

Walt: Dood door Jesse
Jesse: Levend en adopteert Brock :+
Lydia: Dood door ricine in haar thee
Todd: Dood door Jesse
Skyler: Levend
Walt Jr.: Levend
Holly: Levend
Marie: Zelfmoord
Jack/Nazi’s: Dood door Walt
Gretchen en Elliot: Op 1 of andere manier pakt Walt ze terug.
pi_131672127
In tegenstelling tot velen (de meesten?) vind ik NIET dat BB beter is geworden in de loop van de tijd :N
Ik vond het vanaf de eerste aflevering al grandioos en vind dat het niveau daarna gewoon zo'n beetje constant is gebleven. Het is wel spánnender geworden natuurlijk, vooral dit seizoen, omdat de serie echt naar een ontknoping toewerkt. Echter, eerdere (en met name juist de eerste) seizoenen vond ik in andere opzichten zowel beter als leuker.
Tails tell tales
pi_131672149
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 14:10 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zoals gezegd: aflevering 1 en 2 grijpen je meteen. Maar daarna heb je een aantal vrij saaie, nietszeggende maar wel karakter-building afleveringen. Die ep met het broertje van Jesse bijvoorbeeld, dat soort dingen zijn toch moeilijk om door te komen.
Had ik totaal niet :N
Tails tell tales
pi_131672262
quote:
With season 5, Breaking Bad is still in the top 30% shows on TV--the problem is that the previous four seasons put it in the top 5%. Breaking Bad's strength has always been its balance between plot and character development, alongside mostly excellent acting. Season 5 tilts this balance far too much towards plot development. And the plot, through five episodes of this season, comes up short: Far too often it appears forced, featuring too many unrealistic coincidences and predictable twists. As such, the actors don't have the opportunity to shine, as in the previous four seasons, instead appearing stagnated in a predictable, slightly above average drama.
Iemand die geciteerd wordt op metacritic. _O- :') :') :') :') |:(
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_131672487
wat is zo'n beetje d elevertijd van breakingbadstore.com ?

'k zou mss zo'n hazmat suit costume kopen voor op FACTS op 19 okt :P
pi_131672588
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:14 schreef Forbry het volgende:
In tegenstelling tot velen (de meesten?) vind ik NIET dat BB beter is geworden in de loop van de tijd :N
Ik vond het vanaf de eerste aflevering al grandioos en vind dat het niveau daarna gewoon zo'n beetje constant is gebleven. Het is wel spánnender geworden natuurlijk, vooral dit seizoen, omdat de serie echt naar een ontknoping toewerkt. Echter, eerdere (en met name juist de eerste) seizoenen vond ik in andere opzichten zowel beter als leuker.
Licht toe, wat maakt de eerdere seizoenen beter? Het is voor mij juist een stijgende lijn door de character development. Je kent de personages in de serie inmiddels zo goed, dat nu iedere aflevering harder aankomt. Was het conflict tussen Jesse en Walter in seizoen 2 slechts nog een hobbel, in seizoen 4 is het gevecht wat ze uiteindelijk hebben in zijn huis al een stomp in de maag. En nu op het hoogste punt... Ozymandias. Ik was helemaal kapot na die aflevering, wat een mokerslag.
pi_131672646
fuck ik zag nieuwe comments in dit topic en ik dacht dat het maandag was :'(
  zondag 29 september 2013 @ 14:53:24 #184
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_131673508
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:27 schreef redboyke het volgende:
fuck ik zag nieuwe comments in dit topic en ik dacht dat het maandag was :'(
En toen dacht je: "Ik heb de nieuwste aflevering nog niet gezien, maar wil mezelf graag verneuken door te lezen hoe de serie afloop"? :?
pi_131673557
quote:
2s.gif Op zondag 29 september 2013 14:26 schreef Apostrof het volgende:

[..]

Licht toe, wat maakt de eerdere seizoenen beter? Het is voor mij juist een stijgende lijn door de character development. Je kent de personages in de serie inmiddels zo goed, dat nu iedere aflevering harder aankomt. Was het conflict tussen Jesse en Walter in seizoen 2 slechts nog een hobbel, in seizoen 4 is het gevecht wat ze uiteindelijk hebben in zijn huis al een stomp in de maag. En nu op het hoogste punt... Ozymandias. Ik was helemaal kapot na die aflevering, wat een mokerslag.
Ik schreef zowel léuker (meer subjectief) als beter (meer objectief) en ben het met je eens dat Ozymandias één van de beste/heftigste afleveringen was, maar:

Pluspunten eerdere seizoenen:

-Meer nadruk op karakterontwikkeling ipv plot.
-Meer humor/leukere sfeer.
-Rol van Skyler vond ik veel boeiender.
-Chemie tussen Jesse en Walt, die nu volledig verstoord is.
-Walt die verworden is tot iemand, waarbij ik weinig tot geen emotie meer voel.
-Verhaallijnen die minder van "toevalligheden" afhingen (vliegtuigramp was wat dat aangaat al een misser. Hank op het toilet. Jesse en de ricine. Vond ik beide geen hele sterke scènes/verhaallijnen, terwijl die wel heel cruciaal waren.
- Alles veel beter uitgewerkt/veel fijner tempo.Vooral 2e helft seizoen 5 voelt gehaast aan en ook bepaalde dingen weggelaten voor de kijker, die ik toch écht wel wilde zien: Hank die Gomez op de hoogte stelt. Skyler die Walt Jr. op de hoogste stelt. (Toch ook weer hele cruciale momenten eigenlijk).

En dan noem ik zo maar even wat dingen die nu in me opkomen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 29-09-2013 15:01:29 ]
Tails tell tales
pi_131673626
quote:
2s.gif Op zondag 29 september 2013 14:53 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

En toen dacht je: "Ik heb de nieuwste aflevering nog niet gezien, maar wil mezelf graag verneuken door te lezen hoe de serie afloop"? :?
nee hij was omhoog gekicked in mijn active topics en dan ben ik gaan kijken in sabnzbd of die binnen was. en daarna hier komen huilen dat het nog geen maandag is.
kijk er echt naar uit.

misschien blijf ik wel op vanacht om het nog vanacht te kijken. >:)
pi_131673667
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Iemand die geciteerd wordt op metacritic. _O- :') :') :') :') |:(
Ik ben het hier niet geheel, maar toch zeker wel voor een deel mee eens :Y
Tails tell tales
pi_131673711
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 14:10 schreef Norrage het volgende:

[..]

Zoals gezegd: aflevering 1 en 2 grijpen je meteen. Maar daarna heb je een aantal vrij saaie, nietszeggende maar wel karakter-building afleveringen. Die ep met het broertje van Jesse bijvoorbeeld, dat soort dingen zijn toch moeilijk om door te komen.
Echt totaal niet mee eens. Seizoen 1, Crazy 8, Tuco. Bazenseizoen man.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_131673803
pi_131673883
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:59 schreef habitue het volgende:

[..]

Echt totaal niet mee eens. Seizoen 1, Crazy 8, Tuco. Bazenseizoen man.
Oh, dat doet me het volgende pluspunt van eerdere seizoenen bedenken:
"Bad guys" die boeiend(er) waren. Tuco idd _O_ Gus _O_ Todd vind ik dan nog wel interessant, maar die hele verdere nazi clan? Lydia? :N
Tails tell tales
  zondag 29 september 2013 @ 15:11:16 #191
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_131674120
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:11 schreef FredVleespet het volgende:
Mijn voorspellingen voor morgen :P

Walt: Dood door Jesse
Jesse: Levend en adopteert Brock :+
Lydia: Dood door ricine in haar thee
Todd: Dood door Jesse
Skyler: Levend
Walt Jr.: Levend
Holly: Levend
Marie: Zelfmoord
Jack/Nazi’s: Dood door Walt
Gretchen en Elliot: Op 1 of andere manier pakt Walt ze terug.
Ik denk dat Lydia Todd en zijn ooms erbij probeert te lappen, of probeert te onderhandelen over haar leven of whatever, met Walt, en dat Todd haar simpelweg afknalt.

Of dat Jack Lydia omlegt, en Todd knalt zijn oom af. Zoiets.

Walt komt na alles thuis, waarna hij opgewacht wordt door Dexter, die hem een spuit in zijn nek zet, voordat hij hem afmaakt. Surprise van het jaar!
pi_131674184
pi_131674285
Morgen _O_
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_131674292
quote:
haha :D
pi_131674566
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat vind ik helemaal niet. :P

Trouwens ook wel grappig om te zien dit: http://www.metacritic.com(...)=desc&view=condensed
Ik zeg ook niet dat ik dat vind, maar ik denk dat de reactie is van de meeste kijkers.

En die metacritic lijst is mooi haha :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_131674761
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 14:54 schreef Forbry het volgende:

[..]

Ik schreef zowel léuker (meer subjectief) als beter (meer objectief) en ben het met je eens dat Ozymandias één van de beste/heftigste afleveringen was, maar:

Pluspunten eerdere seizoenen:

-Meer nadruk op karakterontwikkeling ipv plot.
-Meer humor/leukere sfeer.
-Rol van Skyler vond ik veel boeiender.
-Chemie tussen Jesse en Walt, die nu volledig verstoord is.
-Walt die verworden is tot iemand, waarbij ik weinig tot geen emotie meer voel.
-Verhaallijnen die minder van "toevalligheden" afhingen (vliegtuigramp was wat dat aangaat al een misser. Hank op het toilet. Jesse en de ricine. Vond ik beide geen hele sterke scènes/verhaallijnen, terwijl die wel heel cruciaal waren.
- Alles veel beter uitgewerkt/veel fijner tempo.Vooral 2e helft seizoen 5 voelt gehaast aan en ook bepaalde dingen weggelaten voor de kijker, die ik toch écht wel wilde zien: Hank die Gomez op de hoogte stelt. Skyler die Walt Jr. op de hoogste stelt. (Toch ook weer hele cruciale momenten eigenlijk).

En dan noem ik zo maar even wat dingen die nu in me opkomen...
Goede punten. Vooral de toevalligheden en het tempo ben ik het wel met je eens. Die scene dat Jesse en Walter afspreken en Jesse een kale man ziet als een hitman, bijvoorbeeld, dat is slecht uitgewerkt. Ik mis de humor ook een beetje, maar daar is gewoon geen plek meer voor. Misschien komen Badger en Skinny Pete nog één keer langs ;(
pi_131674801
Vannacht werken tot 04:00, dan thuis komen, laatste aflevering checken en waarschijnlijk huilend in slaap vallen. Hopelijk worden de laatste tweets, fotootjes en berichten gewoon weer geplaatst in dit topic zodat ik tijdens het werk af en toe even kan mee gluren :D
pi_131674959
Het hoogtepunt van de serie was toch wel het einde van seizoen 4, maar seizoen 5 is de perfecte afsluiting van de serie vooralsnog. Alles komt bij elkaar dingen die je nog wilde dat zouden gebeuren gebeuren nu :) Ik vind alleen het verhaal van Todd etc een beetje een anti-climax, vergeleken met de eerdere bad-guys in de serie en zo. Maar toch nog steeds heel erg fantastisch :)

Als ik cijfers zou moeten geven zou ik voor de 5 seizoen het volgende geven: 8,8,9,10,10 :) maar tsja, waar slaat het eigenlijk op he...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 29 september 2013 @ 16:33:41 #199
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Moderator zondag 29 september 2013 @ 16:39:05 #200
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_131677199
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe lang nog? Is het nog geen maandag? :{
http://www.ishetalmaandag.nl/
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')