abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 september 2013 @ 22:48:16 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131572046
De PvdA heeft geconstateerd dat er ouders zijn die hun kinderen thuishouden van school op hun verjaardag om zo het tracteren te kunnen ontlopen. Dus moet de subsidiekraan nog wat verder open gezet worden. Nivelleren is immers een feest en ieder kind heeft recht op tracteren op school . Met scructureel 100 miljoen vanaf 2015 (voor het hele pakket aan armoedebestrijding uiteraard) denkt de PvdA voorlopig wel voldoende armslag te hebben.

Op de eerste plaats hoeft tracteren op school geen kapitalen te kosten. Net zoals de PvdA al eerder pleitte op subsidie op gezond eten (terwijl zelf een maaltijd met kool en aardapppelen koken vele, vele malen goedkoper is dan een bezoek aan een fastfoodtent), is het ook best mogelijk om één keer per jaar te tracteren op school. Een kleine tractatie (bijvoorbeeld een prikker met een druif, stukje komkommer etc) kost weinig werk en hooguit 50 cent per stuk. Met 20 kinderen is dat dan een tientje op jaarbasis. Waarom zou iedere PvdA-stemmer gesubsidieerd een Turkse Traiteur moeten kunnen bellen als kindlief wil tracteren?

Ook zouden de prioriteiten door die ouders anders gesteld kunnen worden. In plaats van een pakje sigaretten per dag en een 50-euro 4G abbo met Iphone 5 zouden deze ouders bijvoorbeeld wat kunnen minderen met roken. Met één peukje per dag minder hebben ze binnen 3 weken al voldoende gespaard om het kind te kunnen laten tracteren. Of is dat 'onmenselijk' volgens de PvdA-ideologie?

Net zoals die 'schande' dat kinderen uit de Bijlmer het brood uit de voerbakken van de kinderboerderij jatten om hun maagjes te vullen. Allemaal van die mokka-kinderen met een 20-jarige mamma die haar interesse in het kind heeft verloren toen het 4 werd. Dan kregen ze 'maar' EEN EURO mee om een zak chips te kopen ipv een lunch. Een euro mensen!! Daar kun je zonder enig probleem een half gezin boterhammen met (Aldi) pindakaas van laten eten. Waar moest díe PvdA-subsidie dan weer heen? Naar werkloze Armenen die dan bij die moedertjes thuis kwamen smeren ofzo?

Enfin, hier het artikel.

quote:
Meer geld voor kinderen in armoede
door Tunahan Kuzu op 24 september 2013

Het kabinet maakt meer geld vrij voor het bestrijden van armoede. In 2014 80 miljoen en vanaf 2015 structureel 100 miljoen euro. Daarnaast komt er een eenmalige tegemoetkoming van 100 euro voor mensen met een laag inkomen. Ik pleit er voor om een flink deel van dit geld in te zetten in de strijd tegen kinderarmoede.

De eerste tekenen van economisch herstel tekenen zich aan. Er wordt lichte groei voorspeld en de koopkracht daalt niet zo snel als de jaren daarvoor. Het gaat de goede kant op en dat is goed nieuws. Wat mij betreft vooral voor de mensen die de laatste tijd maar met moeite de eindjes aan elkaar kunnen knopen. Voor de mensen die steeds vaker besluiten toch maar het lidmaatschap van de sportvereniging van de kinderen op te zeggen. En voor de mensen die zich schamen voor het feit dat zij in armoede leven en de noodklok niet durven te luiden. Voor hen moeten we er zijn. Juist nu.

Bij de besteding van deze gelden blijft het bestrijden van armoede onder kinderen wat de PvdA betreft topprioriteit. Sporten bij een vereniging of deelnemen aan muziekles mag niet afhangen van de portemonnee van je ouders. Het is onacceptabel dat in een beschaafd land als Nederland kinderen op hun verjaardag ziek thuis blijven omdat ouders geen geld hebben voor een traktatie.

Daarom wil ik dat een deel van de miljoenen tegen armoede terecht komt bij landelijke initiatieven, zoals het Jeugdsportfonds, het Jeugdcultuurfonds, Stichting Leergeld en Schuldhulpmaatjes. Stuk voor stuk mooie projecten. Initiatieven die kinderen daadwerkelijk verder helpen. Verreweg de beste investering die je kunt bedenken.

Een ander substantieel deel moet wat de PvdA betreft naar de gemeente. De lokale overheid kan als geen ander bepalen bij welke groepen in hun gemeente de nood het hoogst is. Zij kunnen hier het best op inspelen. Bij diverse werkbezoeken in het afgelopen jaar zag ik bijvoorbeeld dat de aanpak tegen armoede in krimpregio’s hele andere vormen kan aannemen dan die in een grote stad als Rotterdam. Voor het oplossen van deze problemen bestaat geen landelijk recept. Dat kan het beste opgelost worden in de wijk, de buurt of het dorp. Daar weten ze wat nodig is. Voorwaarde is dan wel dat het geld daadwerkelijk wordt ingezet in de strijd tegen armoede en het terecht komt bij de mensen die dat echt nodig hebben.

Juist nu we uit de dal klimmen moeten we armoede met man en macht bestrijden. Maar nog belangrijker is om ervoor te zorgen dat mensen met de laagste inkomens voldoende toegerust worden om een stap te maken. En de beste stap is een stap naar werk. Dat doen we door mensen in de bijstand aan het werk te met behulp van de Participatiewet. Werk blijft immers de kortste weg om uit de armoede te geraken. Daar zullen we voor blijven knokken.
http://www.pvda.nl/berich(...)kinderen+in+armoede#

[ Bericht 0% gewijzigd door LXIV op 25-09-2013 23:18:59 ]
The End Times are wild
  woensdag 25 september 2013 @ 23:09:40 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131573160
Wat is het rustig op het forum. Ik had wel zin in een leuke eigen verantwoordelijkheid vs een taak van de staat-discussie.
The End Times are wild
pi_131573290
Sorry, geen tijd voor, ik moet werken om voldoende subsidie af te kunnen dragen.
Da gao nie nou!
  woensdag 25 september 2013 @ 23:13:01 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131573316
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:12 schreef vigier het volgende:
Sorry, geen tijd voor, ik moet werken om voldoende subsidie af te kunnen dragen.
Maak je geen zorgen! Als je minder werkt dan daalt je bij te dragen subsidie evenredig! Dus het maakt netto niks meer uit! Dat is juist het mooie van het systeem!
The End Times are wild
pi_131573327
Fuck, ik las "schooltrajectsubsidie" en vond het een goed idee :(
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_131573405
Het is de taak van de overheid haar burgers zo goed mogelijk te onderhouden. Een schooltraktatiesubsidie daarentegen gaat natuurlijk te ver.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:16:08 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131573453
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:15 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Het is de taak van de overheid haar burgers zo goed mogelijk te onderhouden. Een schooltraktatiesubsidie daarentegen gaat natuurlijk te ver.
Waarom is het een taak van de overheid haar burgers zo goed mogelijk te onderhouden? Moeten ze niet enkel de voorwaarden scheppen waarbinnen deze burgers zichzelf onderhouden kunnen?
En dan de echte behoeftigen wat steun geven zover nodig?
The End Times are wild
pi_131573713
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:09 schreef LXIV het volgende:
Wat is het rustig op het forum. Ik had wel zin in een leuke eigen verantwoordelijkheid vs een taak van de staat-discussie.
Het is een armoedegrensdiscussie. Die traktaties zijn natuurlijk gerommel in de marge, want dat kost bijna niks. Voetbal en muziekles zijn natuurlijk het discussiepunt. De vraag is of een kind in onze samenleving volwaardig kan *tromgeroffel* participeren als het niet naar voetbal en muziekles kan. Veel mensen vinden van niet.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:23:49 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131573852
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is een armoedegrensdiscussie. Die traktaties zijn natuurlijk gerommel in de marge, want dat kost bijna niks. Voetbal en muziekles zijn natuurlijk het discussiepunt. De vraag is of een kind in onze samenleving volwaardig kan *tromgeroffel* participeren als het niet naar voetbal en muziekles kan. Veel mensen vinden van niet.
We zouden voetbal (en een meisjessport als bijv. Korfbal) wel gratis kunnen maken voor alle kinderen. Kost relatief weinig (bijv tov topvoetbal) en is ook eerlijk.
The End Times are wild
pi_131573928
Misschien met de PvdA zich maar weer eens gaan bezighouden met degenen, waarvoor de partij in eerste instantie ooit opgericht is; arbeiders. Je weet wel; die mensen die veertig uur per week zichzelf in dienst stellen van een werkgever en daarmee in hun levensonderhoud voorzien. Dat, of ze veranderen hun naam maar in 'partij voor de puhsilla's', 'partij voor de oewesleys' of 'partij voor de dzjeejdens'.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Misschien zouden de ouders van dergelijke kinderen dan ook wel vrijwilligerswerk voor zo'n (vaak met een groot gebrek aan vrijwilligers voor zelfs de meest eenvoudige taken kampende) vereniging kunnen verrichten? Ik noem maar wat...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 25 september 2013 @ 23:28:27 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131574060
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 23:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
Misschien met de PvdA zich maar weer eens gaan bezighouden met degenen, waarvoor de partij in eerste instantie ooit opgericht is; arbeiders. Je weet wel; die mensen die veertig uur per week zichzelf in dienst stellen van een werkgever en daarmee in hun levensonderhoud voorzien. Dat, of ze veranderen hun naam maar in 'partij voor de puhsilla's', 'partij voor de oewesleys' of 'partij voor de dzjeejdens'.

[..]

Misschien zouden de ouders van dergelijke kinderen dan ook wel vrijwilligerswerk voor zo'n (vaak met een groot gebrek aan vrijwilligers voor zelfs de meest eenvoudige taken kampende) vereniging kunnen verrichten? Ik noem maar wat...
Ook een goed idee. Dat die kinderen gratis op de sport mogen als hun ouders vrijwilliger bij de club zijn. Die mensen zijn toch praktisch altijd werkeloos.
The End Times are wild
pi_131575744
Ik weet niet wat het Nederlandse equivalent is van The Onion (Amerikaanse satirische website met nepnieuws, wat af en toe erg echt overkomt), maar wanneer echt nieuws nauwelijks van iets te onderscheiden is wat op zo'n soort site zou staan dan moet je je even achter de oren gaan krabben over de stand van zaken in de politiek. Dit is zelfs voor PvdA begrippen ongeloofwaardig.
pi_131575977
Jeugdsportfonds, het Jeugdcultuurfonds, Stichting Leergeld en Schuldhulpmaatjes

zulke clubs zijn totaal nutteloos
vind ik

ten eerste worden er weer een paar ambtenaren aangenomen, dan ben je de helft van het geld al kwijt.. en vervolgens komt het geld weer bij mensen terecht die het niet nodig hebben

misschien 10% komt echt bij arme mensen terecht

je kan beter de loonbelasting verlagen, zodat de macdonalds of de lidl misschien wat extra mensen aanneemt, daar heb je meer aan
pi_131576100
Weer een subsidie?
Voor wat?
Echt mijn broek zakt weer af, ik ben iemand met een "laag'inkomen, ook al zou ik gaan werken mijn leven blijft aan elkaar hangen van subsidies en tegemoetkomingen,kwijtscheldingen en weet ik het wat.en dat noemt men dan ook nog een menswaardig bestaan.
tsjonge jonge je kind thuis houden om niet te hoeven trakteren, de waanzin.
:N
There is only one religion
pi_131576163
Toch heb je het beter dan in de meeste andere landen, dance
pi_131576176
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:41 schreef arjan1112 het volgende:
Toch heb je het beter dan in de meeste andere landen, dance
Daar gaat het niet om, ontken ik ook niet.
pi_131576204
eigenlijk is het een subsidie om schoolverzuim vanwege verjaardag terug te dringen maar als ik mijn zoon een dag niet laat verschijnen omdat we met de bus naar spanje zijn is het ongeoorloofd verzuim en kan je eventueel een prent van 250 euro tegemoet zien
pi_131576341
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 00:15 schreef drexciya het volgende:
Ik weet niet wat het Nederlandse equivalent is van The Onion (Amerikaanse satirische website met nepnieuws, wat af en toe erg echt overkomt), maar wanneer echt nieuws nauwelijks van iets te onderscheiden is wat op zo'n soort site zou staan dan moet je je even achter de oren gaan krabben over de stand van zaken in de politiek. Dit is zelfs voor PvdA begrippen ongeloofwaardig.
http://www.speld.nl/ ;)

Overigens hoeft een traktatie met wat creativiteit helemaal niet veel te kosten. Bij de action bijvoorbeeld kun je voor een paar Euro makkelijk wat snoepjes kopen in een kokertje of iets dergelijks.
  donderdag 26 september 2013 @ 08:39:03 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_131577672
Wat een onzin. Met een zak winegums van hooguit 2 euro heb je al een tractatie. Misschien kan de voedselbank die gaan uitdelen. En daar gaat de PvdA weer een afgrijselijke bureaucratie voor opzetten.

Wel een leuk woord voor galgje
pi_131577763
Is de bijstand + huursubsidie + kinderbijslag niet meer voldoende tegenwoordig? De hele doelgroep krijgt al alle steun die er maar is, inclusief zo goed als gratis onderwijs, en nog is het niet genoeg. Of is de pvda gewoon weer ordinair stemmen aan het kopen?
  donderdag 26 september 2013 @ 08:48:46 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_131577778
Ik mis de oproep tot een 'tractatiesubsidie' in het artikel van Tunahan Kuzu. Met alle respect, maar dit is by far een van de slechtste openingsposts sinds tijden. Het topic heeft zichzelf al de nek omgedraaid nog voordat het begonnen is.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_131577786
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 08:39 schreef Hexagon het volgende:
Wat een onzin. Met een zak winegums van hooguit 2 euro heb je al een tractatie. Misschien kan de voedselbank die gaan uitdelen. En daar gaat de PvdA weer een afgrijselijke bureaucratie voor opzetten.

Wel een leuk woord voor galgje
Daar kom je niet meer mee weg sinds alle freubelmoeders elkaar de loef proberen af te steken met knutseltrajecten van weken en het bakken van haute cuisine voor een stel peuters. Ik heb een uk van die leeftijd en wat je af en toe voorbij ziet komen... Vroeger was je de bink met een doos chipszakjes maar uiteraard moet het ook verantwoord nu.
pi_131577815
_O- :') :N
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_131577880
Als ze nu gewoon niet op wagonladingen snoep trakteren zijn de tandartsen ook weer blij en scheelt het weer een voorlichtingscampagne over overgewicht bij kinderen.

Ik heb er op zich niets op tegen om kinderen die opgroeien in armoede een steuntje in de rug te geven, maar ik zou met goed onderwijs beginnen. Trakteren is bijzaak.
pi_131577923
Voor een club als de pvda, wiens bestaansrecht voor een belangrijk deel rust op armoedebestrijding, is het ook helemaal niet in haar belang dat de armoede daadwerkelijk bestreden wordt. Dan zouden ze zichzelf immers alleen maar overbodig maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')