![635487119718371974.jpg]()
quote:
LEIDEN - Het is al weer vijftien jaar geleden dat de 7-jarige Chanel-Naomi Eleveld uit Assen door haar overbuurman Jan S. werd vermoord. Het televisieprogramma Vermist besteedde destijds aandacht aan de hartverscheurende zaak. Vijftien jaar later laat de moeder in Leiden een tatoeage zetten van haar overleden dochter.
Het meisje was al enkele weken spoorloos toen VERMIST op 12 augustus 1999 bij moeder Yvon in huis was om opnamen te maken. Juist op die dag kwam de politie langs om te vertellen dat Chanel-Naomi dood was gevonden onder het huis van een overbuurman, de notoire zedendelinquent Jan S. Het was één van de meest dramatische momenten uit de geschiedenis van VERMIST.
Voor Yvon zijn er maar weinig dagen dat ze niet aan die vreselijke dag en haar verloren kind terugdenkt. “Op 16 oktober zou ze 23 zijn geworden”, vertelt ze aan VERMIST. “En natuurlijk denk ik vaak: wat voor vrouw zou ze zijn geworden? Hoe zou ze haar leven hebben ingevuld en zou ze me ooit een kleinkind hebben geschonken? Ik hoor haar een week voor haar dood nog zeggen: “Ik wil later ook mama worden, net als jij…” Dat geluk is ons helaas niet gegund geweest.”
Hoewel Yvon altijd al het gevoel heeft gehad dat Chanel-Naomi dicht bij haar was, is dat sinds zondag 5 oktober bijna letterlijk het geval. Want op die dag heeft ze het portret van haar dochter op haar arm laten tatoeëren. “Dat is altijd een wens van me geweest. Dit jaar word ik 50 en bovendien is het nu vijftien jaar geleden dat ik Chanel-Naomi ben verloren, dus het was een goede gelegenheid om het te doen. Dankzij de belangeloze medewerking van René Douwes van Black & White Tattoo Studio in Leiden draag ik Chanel-Naomi nu dag en nacht bij me.”
Voor Yvon is de tatoeage ook een soort afsluiting. “Ik ben vijftien jaar lang goed gesteund en geholpen door stichtingen, waarin lotgenoten zitten die weten hoe het is om een kind te verliezen. Maar ik moet verder, ook voor mijn andere kinderen. Op 16 oktober, de verjaardag van Chanel-Naomi, gaan we naar Norg om ballonnen voor haar op te laten. Dat doen we elk jaar. Chanel-Naomi blijft deel uitmaken van ons gezin.”
Deze tatoeage is in samenwerking van Stichting ´´ Kids Say No ´´ en Rene Douwes van Black & White Tattoo Studio Leiden tot stand gekomen.