abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131585567
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd kan ik me dan ook weer niet voorstellen dat je net vierjarige het zo gevoeld heeft (verschrikkelijk en opluchting) en zich dat zoveel later nog zo kan herinneren, en daar nooit iets van heeft laten merken.
Een heleboel signalen die ik destijds als "vermoeidheid" had geïnterpreteerd, vielen achteraf ineens op hun plek.
Juist ook omdat die opmerking zo ineens uit het niets kwam maakte bij mij zo'n indruk, kennelijk kwam er heel wat boven toen ze dat gebouw weer zag.

quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 13:53 schreef DS4 het volgende:
Dat allemaal gezegd hebbende: kiezen voor kdv lijkt mij niet iets om je schuldig over te voelen. Heel veel kinderen willen ook liever niet naar school. Brengen we ze ook naartoe. ;)
Mijn kind vond school vanaf dag 1 wel fantastisch. Als een vis in het water. Het ging dus niet om "bij mama vandaan zijn" maar echt om de sfeer/wijze van doen bij de crèche. .

Er zullen heus kinderen zijn (en ik durf er zelfs van uit te gaan dat dat het gros is) die de crèche en BSO wèl leuk vinden, maar ik vind dat je er als ouder niet automatisch van uit kunt gaan dat je kind het er wel leuk zal vinden. Ik ben er in elk geval erg van geschrokken.
pi_131586182
Ik denk dat het merendeel van de ouders daar niet automatisch vanuit gaat, maar let op de signalen. Dat je je dan kan vergissen is een tweede, maar ouders zijn niet perfect. Je doet je best en dat is het dan... ;)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_131590672
Als ze wat ouder worden praten ze er wel over met vriendjes/vriendinnetjes. Mijn kinderen horen zo iig dat het in het begin wel leuk is op de bso, maar dat het er al heel snel saai wordt en dat je dan liever speelafspraakjes regelt dan dat je naar de bso gaat.
Groep 4 & groep 6, maar een jaar geleden hoorden ze dezelfde verhalen al van de andere kinderen.
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 september 2013 @ 17:15:35 #54
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_131590928
Mijn dochter van negen gaat nog regelmatig even spieken hoe het op KDV is...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_131591559
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:15 schreef Sjeen het volgende:
Mijn dochter van negen gaat nog regelmatig even spieken hoe het op KDV is...
Mijn zoon (13) gaat nu af en toe een handje helpen.. Bij dezelfde leidsters die toen (tot zijn4e) voor hem gezorgd hebben. :Y
Hoezo personeelswisselingen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Ouder1 op 26-09-2013 18:25:24 ]
pi_131592693
Wel jammer dat een topic over het combineren van werk en kinderen verzand in een discussie over kdv, en bso.. Sommige mensen moeten wel erg nodig hun ei kwijt als het daarover gaat.

Ik ben benieuwd of er meer voorbeelden volgen van hoe werk en kinderen worden gecombineerd O+
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_131592779
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:21 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Wel jammer dat een topic over het combineren van werk en kinderen verzand in een discussie over kdv, en bso.. Sommige mensen moeten wel erg nodig hun ei kwijt als het daarover gaat.

Ik ben benieuwd of er meer voorbeelden volgen van hoe werk en kinderen worden gecombineerd O+
Oké. Ik ben alleen, werk ruim 40 u.p.w. met zo'n 10 uur reistijd per week.. ben ook zo'n 5 uur lunchpauze (alhoewel vaak onbetaald doorwerkend) p.w. van huis. Ik zorg voor mijn kinderen, mijn huishouden en administratie en alle bijkomende zaken geheel alleen.

Zou met een partner niet zo heel veel anders zijn, maar scheelt me nu wel een hoop gezeik erbij.
  donderdag 26 september 2013 @ 19:54:47 #58
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131595503
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Oké. Ik ben alleen, werk ruim 40 u.p.w. met zo'n 10 uur reistijd per week.. ben ook zo'n 5 uur lunchpauze (alhoewel vaak onbetaald doorwerkend) p.w. van huis. Ik zorg voor mijn kinderen, mijn huishouden en administratie en alle bijkomende zaken geheel alleen.

Zou met een partner niet zo heel veel anders zijn, maar scheelt me nu wel een hoop gezeik erbij.
zucht....
  donderdag 26 september 2013 @ 19:55:56 #59
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131595546
Ik ben wel benieuwd naar stellen waarbij de moeder meer werkt dan de vader. Hoe wordt dat geregeld, ook wat betreft de zorgtaken?
pi_131596127
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:24 schreef Ouder1 het volgende:
Ik moet wel toegeven vandaag een sollicitatie er uit gedaan te hebben voor een gave baan waarvoor ik regelmatig in het buitenland zou zitten. Mijn vriend laten weten dat hij dan maar hier op de jongens moet gaan 'passen'.. LOL
Ben heel benieuwd hoe dat zou gaan werken, maar die jongens zijn ook niet klein en afhankelijk meer. Kunnen zelf koken en wassen. Dat wordt dus vooral begeleiding voor hem.
pi_131596401
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 19:55 schreef becky27 het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar stellen waarbij de moeder meer werkt dan de vader. Hoe wordt dat geregeld, ook wat betreft de zorgtaken?
ik ken maar een stel waarbij dat zo is, en dan werkt ze vooral veel in het weekend als hij vrij is. Dus die dagen zorgt hij voor de kinderen.
En je hebt natuurlijk stellen waarbij de man werkloos is en voor de kinderen en het huishouden zorgt. Maar voor zover ik zie blijft dan de vrouw zich wel eindverantwoordelijke voelen daarvoor.
Bij ons is het traditioneel geregeld, ik thuis en hij werkt.

Hoeveel uren op een dag brengen jullie kinderen eigenlijk door op een kdv? En hoeveel uur per dag vinden jullie teveel? Bijv meer dan een werkdag (8 uur), meer dan tien uur, meer dan twaalf uur, ...?
pi_131596711
Ik breng mijn zoon drie dagen van 8 tot ongeveer 16uur, meestal en dan nog een ochtend tot 12.30uur. Dat is wat gegroeid. In het begin had ik nog ouderschaps- en studieverlof en was ik er vaak ruim eerder (uurtje of 14 à 15). Als het echt later wordt dan 1600uur (met studiedagen bv), zit ik op hete kolen op m'n werk. Ik kan daar zelf vooral niet zo goed tegen.
  donderdag 26 september 2013 @ 20:25:54 #63
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131596716
Mijn kindjes gaan 9,5 uur (vaak van 07.30 tot 17.00), we betalen voor 10 uur per dag en ze kunnen 11 uur. Ik denk dat ik 3 * 11 uur te veel vindt.

In de vakanties veel minder uren, mijn man is dan vrij, dan zijn ze of thuis of gaan van 9 tot 4 of zo.
pi_131596786
Onze kinderen zitten meestal ongeveer van 8 / 8.30 - 17.30 op het kdv (en oudste nu dus vanaf 8.30 op school, bso tot ongeveer 17.30). Dat is dus 10 uur op een dag. Best lang, maar met reistijden kan dat niet anders. We betalen kdv veel meer trouwens, van 7.30 - 18.30. Bso is ook tot 18.30 open, dus dat betalen we ook.

In vakanties gaan ze ook naar kdv / bso, maar dan haal ik ze wel wat eerder op. Niet te veel trouwens, dat kan met name dochterlief niet erg waarderen, omdat ze dan nog veel te leuk aan het spelen is.
pi_131596977
Als ik ze in vakanties breng dan meestal van 10 tot 15 uur, puur om zelf even de stad in te kunnen. langer hoeft voor mij dan echt niet (en voor de kinderen ook niet ;-)).

Ik betaal trouwens ook voor hele dagen (dus dan mogen ze van 7.30 tot 18.30uur), maar dat maakt me eerlijk gezegd niks uit. het is maar tijdelijk, het hoort erbij en ze vinden het fijn hier. De BSO is wel op school, maar hoort bij dezelfde organisatie met hetzelfde team. De overstap is wat dat betreft heel klein en ideaal.

Beide kinderen hebben trouwens wel eens blij '' THUIS!" geroepen als we de straat van het kdv inreden. :D
pi_131597058
Hier sinds vorige week maandag weer beide aan het werk, mijn vrouw heeft zwangerschapsverlof gehad. De kleine is nu 15 weken.
Mijn vrouw (Universitair ) werkt 4 dagen per week, 32 uur ( 5de dag is ouderschapsverlof een jaar lang) en ik (HBO) werk 5 dagen, 40 uur. Het komende half jaar heb ik vanaf aanstaande woensdag om de week een woensdag vrij, vanaf 1 maart is het weer 40 uur per week.

Onze zoon gaat 3 dagen per week naar de opvang, 8.15 tot 17.30 ongeveer en we betalen voor 7 - 18.30 uur, dus er is wat ruimte om hem indien nodig een keer wat eerder te brengen en 1 dag in de week past mijn schoonmoeder bij ons thuis de hele dag op.

We hebben een schoonmaakster, daar hoeven wij niet naar om te kijken.
Wassen, strijken, koken doen wij samen, net hoe het uitkomt.

Vanaf 1 januari heeft mijn vrouw in dezelfde organisatie een nieuwe baan, ze heeft promotie gemaakt en gaat verder van huis werken, maar wel vaker thuis, dus afwachten hoe dat in de praktijk gaat bevallen.

De kleine man doet het heel goed op het kdv,van de 9 uur slaapt hij er gemiddeld 5,5 en de rest van de tijd speelt hij lekker. Dus tot nu toe gaat het goed met hem, dat is voor ons het belangrijkste.
Blijkt in de toekomst dat hij het niet goed heeft op het KDV zullen wij samen een andere oplossing moeten vinden, wat beter past voor onze zoon.
  donderdag 26 september 2013 @ 21:52:10 #67
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_131600514
quote:
Ook mijn bijdrage dan :)
Ik (WO) werk 36 uur in 4 dagen. Mijn vriend (HBO) is gestopt met werken om de eerste jaren voor onze kinderen te zorgen, vanwege de moeizame start van onze tweede (8 mnd, zus 2 jr).

Naast de volledige zorg voor onze kinderen doet hij samen met de hulp (3 uur per 2 weken) het leeuwendeel van ons huishouden, stofzuigen wc's soppen, wassen, boodschappen, elke dag koken etc. Ik vouw en strijk de was, ruim op en zorg als ik thuis ben zoveel mogelijk voor de kinderen, omdat mijn vriend een tweede HBO studie is gestart. Het is pittig voor beiden, maar hij doet absoluut meer dan ik! Maar ik heb dan ook echt een topvent! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  donderdag 26 september 2013 @ 21:56:16 #68
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131600712
oh wauw Isis (wist niet dat jullie het zo zwaar hadden gehad met jullie jongste) je vriend is helemaal gestopt. Hulde ook voor hem.

Wij zijn ook op zoek naar een schoonmaakster, zeker nu mijn man weer in het weekend aan het werk is. Maar dat nog best lastig om iemand te vinden die je het toevertrouwd.
pi_131601352
quote:
Ik heb bijna 2 jaar 40 uur gewerkt (5*8) en mijn man werkt al vanaf de geboorte 32 (4*8). Sinds een jaar ben ik 36 uur gaan werken (4*9). Op zich hebben wij huishoudelijke taken en zorg redelijk verdeeld vind ik zelf.

Zo zagen de dagen/weken er ongeveer uit toen ik nog 40 uur werkte:
's Morgens is het klaarmaken van dochter (douchen, aankleden etc.) mijn taak. Ondertussen maakt mijn man het ontbijt zodat we kunnen eten als dochter en ik aangekleed en wel beneden komen.
Ik breng dochter altijd naar het KDV (4 dagen per week) en 9 van de 10 keer haalt mijn man haar op. We hebben de afspraak dat hij haar oppikt, tenzij ik een keer vroeg thuis ben want dan vind ik het ook leuk om te doen.
Sowieso is mijn man dus eigenlijk altijd 1 uur of meer eerder dan ik thuis en daarom kookt hij. Ik kook eigenlijk nooit. Het is niet mijn ding, ik vind het een stomme bezigheid en ik word er niet gelukkig van. Hij houdt daarentegen van koken, dus wat dat betreft is het prima geregeld. Ik geef een seintje als ik bij mijn werk weg ga en als ik dan thuiskom kunnen we meestal gelijk aan tafel. O+ :Y)
Qua huishouden hebben we de taken verdeeld. Sowieso zijn ramen zemen, wassen en strijken mijn taken. De badkamer soppen, vaatwasser in en uitruimen en het huis dweilen zijn taken van hem. Toiletten poetsen, stofzuigen en stoffen varieert, het is maar net wie eraan toe komt. En boodschappen doen we meestal samen.
Het avondritueel met L. komt meestal op mij neer aangezien man dan de vaatwasser inruimt, keuken weer aan kant maakt e.d..

Voor ons is/was deze verdeling prima. De verdeling is nu mijn werktijden en dagen aangepast zijn eigenlijk nog steeds hetzelfde als daarvoor. Ik heb niet het idee dat de een veel meer doet dan de ander en we voelen ons er beide prettig bij. Ik ben erg blij dat ik mijn man nooit hoef te vragen iets te doen, hij is eigenlijk een betere huisvrouw dan ik. Ik weet wel dat ik in mijn handjes mag knijpen met zo'n man, want er zijn zat mannen die nooit zoveel zouden doen. O+
  donderdag 26 september 2013 @ 22:19:11 #70
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131601780
Fijn Nikki! zo'n vent willen we allemaal!

Ik werk er 36 mijn man 34, hij heeft op maandag zijn vrije dag en ik werk op die dag bijna altijd 10 a 11 uur.

De afspraak was dat ik de kindjes op dinsdag en vrijdag weg zou brengen en mijn man op donderdag. Dat komt er nooit van, sowieso is het ochtendritueel vaak aan mij besteed (dus 05.45 uur op en om 07.15 uur de deur uit met twee kids). Mijn man werkt drie avonden in de week tot 22.30 en kan dan als hij thuis komt nog niet slapen. Ik haal ook de kindjes op, fiets naar huis en doe op drie avonden in de week in mijn eentje het avondritueel.
De was en strijk zijn mijn dingen, de rest verdelen we, maar ik hoop op een schoonmaakster voor 3 uur per week of zo. We hebben anderhalve dag in de week met z'n 4-en en dan wil ik nog alleen nog maar aan het schoonmaken zijn.
Over het algemeen doe ik wel veel meer, ik moet ook vaak vragen of hij wat wil doen.
We zitten er nu aan te denken of hij minder gaat werken, die kans zit er wel in. Fijn voor de meien ook.
pi_131602113
Ik vind te altijd jammer als er niet bijna evenveel wordt gedaan als de man en vrouw beide net zoveel werken.

Toch niet meer dan logisch om samen alles in huis te doen als je beide veel werkt, zodat je daarna ook meer vrije tijd samen kan doorbrengen ipv dat de ander nu in Zijn vrije tijd extra dingen in huis moet doen..
pi_131606686
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 18:21 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Sommige mensen
Bedoel je mij? ;)
Ik vind het feit of mijn kind het naar haar zin heeft op het KDV zeer topicgerelateerd. Had ik het namelijk eerder geweten, dan was ik acuut gestopt met werken. Maar zo'n instelling past natuurlijk niet in het gebruikelijke straatje van hoogopgeleid en carrière.
pi_131606827
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 00:00 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Bedoel je mij? ;)
Ik vind het feit of mijn kind het naar haar zin heeft op het KDV zeer topicgerelateerd. Had ik het namelijk eerder geweten, dan was ik acuut gestopt met werken. Maar zo'n instelling past natuurlijk niet in het gebruikelijke straatje van hoogopgeleid en carrière.
Nee dat bedoelde ik niet :P
En dat is zeker gerelateerd aan jouw situatie en ik zeg nergens dat stoppen met werken raar is ;) Maar het hele werk/kinderen gedeelte raakte ondergesneeuwd doordat het alleen nog maar over het wel of niet goed zijn van kdv ging. Daarom maakte ik een opmerking, ik wilde niemand boos maken ;)
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  vrijdag 27 september 2013 @ 06:43:35 #74
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_131609235
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:26 schreef nelisb het volgende:
Ik vind te altijd jammer als er niet bijna evenveel wordt gedaan als de man en vrouw beide net zoveel werken.

Toch niet meer dan logisch om samen alles in huis te doen als je beide veel werkt, zodat je daarna ook meer vrije tijd samen kan doorbrengen ipv dat de ander nu in Zijn vrije tijd extra dingen in huis moet doen..
En toch zit er vaak een standaard patroon in wat je er bijna niet uit krijgt.
Aan de was mag mijn man echt niet komen en hij heeft als grootste hobby stofzuigen. Nou ben ik hier in de huis de klusser en hij is meer de zorgende.
We koken even graag, maar niet iedere dag.

Als de kindjes straks naar school gaan is het echt een heel ander verhaal, dan brengt en haalt mijn man ze bijna iedere dag. We wonen op 20 meter van de basisschool, hij werkt op fietsafstand en begint pas om 9 uur.
pi_131609507
Het kdv ligt op de fietsroute naar mijn werk dus ik breng mijn zoom daar om 8.50 en haal hem tussen 17.15 en 17.30 uur op. Mijn streven is om om 18 uur aan tafel te zitten. Eén dag haalt zijn papa hem op en dat is meestal tegen 18 uur.

Ik heb drie uur per week een schoonmaakster, dus heel veel huishoudelijk werk blijft niet over; stofzuigen, koken, de (af)was. Op mijn vrije dag doen we de boodschappen. Ij de zomer gaat er veel tijd in de tuin zitten, dat vind ik wel eens vervelend.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')