Een heleboel signalen die ik destijds als "vermoeidheid" had geïnterpreteerd, vielen achteraf ineens op hun plek.quote:Op donderdag 26 september 2013 13:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd kan ik me dan ook weer niet voorstellen dat je net vierjarige het zo gevoeld heeft (verschrikkelijk en opluchting) en zich dat zoveel later nog zo kan herinneren, en daar nooit iets van heeft laten merken.
Mijn kind vond school vanaf dag 1 wel fantastisch. Als een vis in het water. Het ging dus niet om "bij mama vandaan zijn" maar echt om de sfeer/wijze van doen bij de crèche. .quote:Op donderdag 26 september 2013 13:53 schreef DS4 het volgende:
Dat allemaal gezegd hebbende: kiezen voor kdv lijkt mij niet iets om je schuldig over te voelen. Heel veel kinderen willen ook liever niet naar school. Brengen we ze ook naartoe.
Mijn zoon (13) gaat nu af en toe een handje helpen.. Bij dezelfde leidsters die toen (tot zijn4e) voor hem gezorgd hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:15 schreef Sjeen het volgende:
Mijn dochter van negen gaat nog regelmatig even spieken hoe het op KDV is...
Oké. Ik ben alleen, werk ruim 40 u.p.w. met zo'n 10 uur reistijd per week.. ben ook zo'n 5 uur lunchpauze (alhoewel vaak onbetaald doorwerkend) p.w. van huis. Ik zorg voor mijn kinderen, mijn huishouden en administratie en alle bijkomende zaken geheel alleen.quote:Op donderdag 26 september 2013 18:21 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Wel jammer dat een topic over het combineren van werk en kinderen verzand in een discussie over kdv, en bso.. Sommige mensen moeten wel erg nodig hun ei kwijt als het daarover gaat.
Ik ben benieuwd of er meer voorbeelden volgen van hoe werk en kinderen worden gecombineerd
zucht....quote:Op donderdag 26 september 2013 18:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Oké. Ik ben alleen, werk ruim 40 u.p.w. met zo'n 10 uur reistijd per week.. ben ook zo'n 5 uur lunchpauze (alhoewel vaak onbetaald doorwerkend) p.w. van huis. Ik zorg voor mijn kinderen, mijn huishouden en administratie en alle bijkomende zaken geheel alleen.
Zou met een partner niet zo heel veel anders zijn, maar scheelt me nu wel een hoop gezeik erbij.
Ik moet wel toegeven vandaag een sollicitatie er uit gedaan te hebben voor een gave baan waarvoor ik regelmatig in het buitenland zou zitten. Mijn vriend laten weten dat hij dan maar hier op de jongens moet gaan 'passen'.. LOLquote:Op donderdag 26 september 2013 18:24 schreef Ouder1 het volgende:
Zou met een partner niet zo heel veel anders zijn, maar scheelt me nu wel een hoop gezeik erbij.
ik ken maar een stel waarbij dat zo is, en dan werkt ze vooral veel in het weekend als hij vrij is. Dus die dagen zorgt hij voor de kinderen.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:55 schreef becky27 het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar stellen waarbij de moeder meer werkt dan de vader. Hoe wordt dat geregeld, ook wat betreft de zorgtaken?
Ook mijn bijdrage danquote:Op donderdag 26 september 2013 19:55 schreef becky27 het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar stellen waarbij de moeder meer werkt dan de vader. Hoe wordt dat geregeld, ook wat betreft de zorgtaken?
Ik heb bijna 2 jaar 40 uur gewerkt (5*8) en mijn man werkt al vanaf de geboorte 32 (4*8). Sinds een jaar ben ik 36 uur gaan werken (4*9). Op zich hebben wij huishoudelijke taken en zorg redelijk verdeeld vind ik zelf.quote:Op donderdag 26 september 2013 19:55 schreef becky27 het volgende:
Bedoel je mij?quote:
Nee dat bedoelde ik nietquote:Op vrijdag 27 september 2013 00:00 schreef Gwywen het volgende:
[..]
Bedoel je mij?![]()
Ik vind het feit of mijn kind het naar haar zin heeft op het KDV zeer topicgerelateerd. Had ik het namelijk eerder geweten, dan was ik acuut gestopt met werken. Maar zo'n instelling past natuurlijk niet in het gebruikelijke straatje van hoogopgeleid en carrière.
En toch zit er vaak een standaard patroon in wat je er bijna niet uit krijgt.quote:Op donderdag 26 september 2013 22:26 schreef nelisb het volgende:
Ik vind te altijd jammer als er niet bijna evenveel wordt gedaan als de man en vrouw beide net zoveel werken.
Toch niet meer dan logisch om samen alles in huis te doen als je beide veel werkt, zodat je daarna ook meer vrije tijd samen kan doorbrengen ipv dat de ander nu in Zijn vrije tijd extra dingen in huis moet doen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |