Daarom heb ik het ook gepost; er is geen middel tegen psychopathie, dat is helaas een gegevenquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hoeft je niet meteen zo aangevallen te voelen hoor
Denken dat je je partner kunt veranderen is gewoon dom, want dat had je makkelijk van tevoren kunnen weten als je een beetje meer had nagedacht.
Maar geeft verder niet hoor, zijn blijkbaar een hoop mensen die die domme fout alsnog maken.
Je kunt alleen maar mensen helpen veranderen die voor verandering open staan.
Waar geen wil is, is geen weg.
Daarom blijf ik persoonlijk ook liever bij dat soort mensen vandaanquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Daarom heb ik het ook gepost; er is geen middel tegen psychopathie, dat is helaas een gegeven
Mja, ik was verliefd en we hadden al een relatie toen hij het me vertelde. Er ging toen wel een vage alarmbel af in mijn hoofd maar ik had zo'n enorme roze bril op dat ik medelijden had en geloofde dat er onder die harde facade wel een lieve jongen zou zitten. Nou, dat heb ik gewetenquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Daarom blijf ik persoonlijk ook liever bij dat soort mensen vandaan
Maar positief gezien, je hebt het tenminste geprobeerd en je intenties zullen wel goed geweest zijn, toch?
Ik snap je heel goed, zelf ben ik niet zo naïef. Als hij met iets anders aan kwam zetten, had ik hem wel gesteund. Maar dit niet.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:33 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, ik was verliefd en we hadden al een relatie toen hij het me vertelde. Er ging toen wel een vage alarmbel af in mijn hoofd maar ik had zo'n enorme roze bril op dat ik medelijden had en geloofde dat er onder die harde facade wel een lieve jongen zou zitten. Nou, dat heb ik geweten![]()
Dus dat was niet echt een intentie; al dacht ik heel naïef dat ''echte liefde'' hem wel over zijn gebrek aan invoelend vermogen heen zou helpen
Nou dan weet je het dus al; je gaat weg. Lijkt me een goed planquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:35 schreef TomAdorson het volgende:
[..]
Ik snap je heel goed, zelf ben ik niet zo naïef. Als hij met iets anders aan kwam zetten, had ik hem wel gesteund. Maar dit niet.
ahhquote:Op vrijdag 27 september 2013 16:33 schreef Selestha het volgende:
[..]
Mja, ik was verliefd en we hadden al een relatie toen hij het me vertelde. Er ging toen wel een vage alarmbel af in mijn hoofd maar ik had zo'n enorme roze bril op dat ik medelijden had en geloofde dat er onder die harde facade wel een lieve jongen zou zitten. Nou, dat heb ik geweten![]()
Dus dat was niet echt een intentie; al dacht ik heel naïef dat ''echte liefde'' hem wel over zijn gebrek aan invoelend vermogen heen zou helpen
Ik hou wel contact, alleen weet ik mijn achterhoofd dat hij geen vriend is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nou dan weet je het dus al; je gaat weg. Lijkt me een goed plan
Dat ligt ook een beetje aan wat jij verstaat onder een vriendschap (wat verwacht je van je vrienden qua gedrag en karaktereigenschappen?) en in welke mate hij daar aan kan voldoen. Als hij echt een psychopaat is (wat ik betwijfel, wellicht enkel bepaalde aspecten) dan zal hij niet in staat zijn om enige empathie te tonen en nooit rekening houden met jou zonder daar zelf beter van te worden. Als hij dat wel (soms of gedeeltelijk) doet, lijkt het me dat hij juist iemand is die hard zijn best doet om je vriend te zijn, ondanks zijn psychopathie.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:41 schreef TomAdorson het volgende:
[..]
Ik hou wel contact, alleen weet ik mijn achterhoofd dat hij geen vriend is.
We hebben van gemeenschappelijke doelen gehad en daaruit groeide een vriendschap. Mede door zijn hulp ben ik van nerd naar populaire jongen gegaan in mijn vriendengroep op de middelbare school. Hij heeft me in contact gebracht met een hedonistische wereld. Door middel van zijn ideeën heb ik een hoop leuke avonturen meegemaakt en levenservaring opgebouwd.quote:Op vrijdag 27 september 2013 16:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat ligt ook een beetje aan wat jij verstaat onder een vriendschap (wat verwacht je van je vrienden qua gedrag en karaktereigenschappen?) en in welke mate hij daar aan kan voldoen. Als hij echt een psychopaat is (wat ik betwijfel, wellicht enkel bepaalde aspecten) dan zal hij niet in staat zijn om enige empathie te tonen en nooit rekening houden met jou zonder daar zelf beter van te worden. Als hij dat wel (soms of gedeeltelijk) doet, lijkt het me dat hij juist iemand is die hard zijn best doet om je vriend te zijn, ondanks zijn psychopathie.
Als een hond op de piano speelt, vergeef je hem ook enkele foute noten en hoop je dat hij niet over de toetsen pist. Maw, doet hij zijn best voor je, ondanks zijn tekortkomingen?
quote:Op woensdag 25 september 2013 13:43 schreef aardappelvlees het volgende:
Dus omdat hij een aandoening heeft vind jij dat je hem als vriend moet laten vallen? Lekker vriend ben je dan
Als je aan psychopathische deviatie lijdt ben je niet meteen helemaal afgesloten van enig mededogen hoor. Zo zwart wit is het volgens mij niet. Je dacht dat het een klootzak was en dat is hij ook maar ik zou eerder aan zijn effect op jou denken dan zijn eventuele redenen. En zoals ik het nu lees heeft hij je leven over het algemeen goed gedaan dus jank niet. Ja het is een egoïst maar je hebt er die hele tijd goed mee om kunnen gaan dus waarom zou je het veranderen, hij zal je heus niet in je slaap in stukken snijden omdat hij nieuwsgierig is.quote:Op vrijdag 27 september 2013 17:11 schreef TomAdorson het volgende:
[..]
We hebben van gemeenschappelijke doelen gehad en daaruit groeide een vriendschap. Mede door zijn hulp ben ik van nerd naar populaire jongen gegaan in mijn vriendengroep op de middelbare school. Hij heeft me in contact gebracht met een hedonistische wereld. Door middel van zijn ideeën heb ik een hoop leuke avonturen meegemaakt en levenservaring opgebouwd.
Maar hij deed niet vanuit barmhartigheid. Hij had mij nodig om deze dingen te verwezenlijken. Ik kende de juiste mensen, had de juiste vaardigheden, enz.
Haha.quote:Op zaterdag 28 september 2013 19:08 schreef MichelWuyts het volgende:
Als je hem laat vallen ben jij natuurlijk zijn eerste slachtoffer.
Toch hebben die criminelen hetzelfde als de egoistische gewone burgers met ASPquote:Op zondag 29 september 2013 09:57 schreef pokkerdepok het volgende:
zag laatst nog wat op tv over dat de term psychopaat niet echt meer gebruikt wordt tegenwoordig, omdat iedereen dan denkt aan charles manson en dat soort types.
je noemt het anti-sociale persoonlijkheidsstoornis. psychopaat wordt alleen gebruikt bij extreem gewelddadig crimineel gedrag.
Neequote:Op zondag 29 september 2013 10:10 schreef HighVolume het volgende:
Ik wil hem graag Mark noemen,mag dat ?
maar ze hebben nog iets extra, geen rem. als je een bepaald inzicht mist, is het nog wel mogelijk om je daarvanrvan bewust te zijn en je aan de regels houden.quote:Op zondag 29 september 2013 10:09 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Toch hebben die criminelen hetzelfde als de egoistische gewone burgers met ASP
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |