Dank. Hier heb ik iets aan.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:20 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Vriendschappen zijn er wat mij betreft in gradaties. Ik heb twee hele goede vrienden, die dicht bij me staan.
Van 1tje weet ik 100% zeker dat als er ook maar een flintertje ruimte was, hij direct mijn vriendin zou versieren en neuken. Basically al zijn vriendschappen zijn op deze manier geeindigd.
Maar goed, dat weet ik dan :-) Ik weet wat ik er niet van hoeft te verwachten.
Deze vriend heeft jou in vertrouwen genomen, en iets zeer persoonlijks verteld. Als ik jou was, zou ik simpelweg de vriendschap op de manier voortzetten zoals die ging, maar jezelf mentaal indekken.
Dit is wel een mooie.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:20 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Vriendschappen zijn er wat mij betreft in gradaties. Ik heb twee hele goede vrienden, die dicht bij me staan.
Van 1tje weet ik 100% zeker dat als er ook maar een flintertje ruimte was, hij direct mijn vriendin zou versieren en neuken. Basically al zijn vriendschappen zijn op deze manier geeindigd.
Maar goed, dat weet ik dan :-) Ik weet wat ik er niet van hoeft te verwachten.
Deze vriend heeft jou in vertrouwen genomen, en iets zeer persoonlijks verteld. Als ik jou was, zou ik simpelweg de vriendschap op de manier voortzetten zoals die ging, maar jezelf mentaal indekken.
Heeft je vriend je dit nou zelf gezegd of heb je dit van internet geplukt?quote:Op woensdag 25 september 2013 15:48 schreef TomAdorson het volgende:
Mensen die zeggen dat ik mijn vriend laat vallen, zijn zelf naïef bezig. Kijk, ik ben de laatste die iemand laat vallen. Ik heb bijvoorbeeld een vriend die twee psychoses heeft meegemaakt en in zijn psychose ook rare dingen heeft gedaan tegenover mij. Met hem blijf ik gewoon vrienden.
Psychopathie of antisociale persoonlijkheidsstoornis is iets anders. Dit betekent letterlijk dat die jongen mij niet als vriend ziet. Dat het hem niet kan boeien of ik bevriend met hem blijf of niet. Het is niet zo dat hij in de toekomst dankbaar zal zijn dat ik hem heb gesteund door moeilijke tijden en dat als ik in de shit komt te zitten hij mij gaat steunen. Als hij mij niet kan gebruiken laat hij mij zitten.
Vroeger dacht ik dat ik dat er hoop was. Dat als ik hem echt nodig heb, ik op hem kan rekenen. Nu weet ik dat ik dat niet bij hem moet zoeken. Ik ga navragen hoe serieus hij was, dan maak ik een beslissing.
Er is rook, maar het is niet zeker of er ook vuur is. Persoonlijk vind ik dit 1 van de lastigere vragen die ik in R&P gelezen heb.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:03 schreef Milchat het volgende:
[..]
Heeft je vriend je dit nou zelf gezegd of heb je dit van internet geplukt?
Overigens ontwikkeld niet iedereen met zo'n 'stoornis' zich tot psychopaat. Juist een sociaal netwerk (en vangnet) kan een groot verschil maken in hoe de trekken van de stoornis zich uiten.
Sommige dingen zijn nou eenmaal aangeboren en het beste wat je dan kan doen is pappen en nathouden. Als opvoeder heb je nog wel een zekere invloed op zo'n persoon, maar in hoeverre hangt sterk af waar die persoon last van heeft.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:08 schreef Fusions het volgende:
Zie het niet als een ziekte maar als een denkwijze waar iemand in zit.
Iedereen komt als lief hummeltje de wereld in en het kan door verschillende omstandig heden moeilijk geweest zijn om het vertrouwen in mensen te houden, wat tot dit soort uitingen kan leiden.
Maar de liefde en het vertrouwen is weer terug te vinden, waardoor zijn echte liefe persoonlijkheid weer tot bloei kan komen.
jawelquote:Op woensdag 25 september 2013 13:46 schreef Bitterlemon het volgende:
Pyschopaat ≠ gestoorde moordenaar.
Onverschilligheid.quote:Op woensdag 25 september 2013 18:21 schreef b4kl4p het volgende:
Ligt er natuurlijk aan hoe hij dat vertelt. Met trots of stelde hij zich kwetsbaar op?
Toch kan je er wel degelijk mee geboren worden, komt ook vaak door hersenbeschadiging dat het emotionele gedeelte heel slecht of niet aanwezig isquote:Op woensdag 25 september 2013 18:08 schreef Fusions het volgende:
Zie het niet als een ziekte maar als een denkwijze waar iemand in zit.
Iedereen komt als lief hummeltje de wereld in en het kan door verschillende omstandig heden moeilijk geweest zijn om het vertrouwen in mensen te houden, wat tot dit soort uitingen kan leiden.
Maar de liefde en het vertrouwen is weer terug te vinden, waardoor zijn echte liefe persoonlijkheid weer tot bloei kan komen.
Nee echt nietquote:Op woensdag 25 september 2013 18:32 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Toch kan je er wel degelijk mee geboren worden, komt ook vaak door hersenbeschadiging dat het emotionele gedeelte heel slecht of niet aanwezig is
je bent er toch zelf bij? jij hebt geen moeite met hoe hij zich gedroeg, maar nu er een labeltje aanhangt wil je hem ineens laten vallen?quote:Op woensdag 25 september 2013 13:53 schreef TomAdorson het volgende:
[..]
Ik weet wat het inhoud. Ik weet dat hij niet perse een seriemoordenaar gaat worden vanwege die label. Ik weet ook dat hij geen empathie kan tonen, geniet van mensen pijn doen, roekeloos is en mij nooit als een gelijkwaardige mens zal zien maar als een peon.
Mijn vriendin proberen te neuken, ex-vriendin geneukt, bedreigd met een mes, leugens over mij verspreid, paddo's aan mij te voeren zonder dat ik het wist, dat soort dingen. In het verleden dan ik ken hem vanaf het middelbare school en deel dus een lange geschiedenis mee. We hadden ook dezelfde hobbies:quote:Op donderdag 26 september 2013 21:00 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
je bent er toch zelf bij? jij hebt geen moeite met hoe hij zich gedroeg, maar nu er een labeltje aanhangt wil je hem ineens laten vallen?
wat heeft hij je misdaan?
Wat een eikel, dat is toch nieteens een goede vriend te noemen?quote:Op donderdag 26 september 2013 21:26 schreef TomAdorson het volgende:
[..]
Mijn vriendin proberen te neuken, ex-vriendin geneukt, bedreigd met een mes, leugens over mij verspreid, paddo's aan mij te voeren zonder dat ik het wist, dat soort dingen. In het verleden dan ik ken hem vanaf het middelbare school en deel dus een lange geschiedenis mee. We hadden ook dezelfde hobbies:
Ik zie hem ook niet als een "goede" vriend, maar eerder een handige vriend. Hij is wel iemand die je op je team wilt hebben.quote:Op donderdag 26 september 2013 21:35 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Wat een eikel, dat is toch nieteens een goede vriend te noemen?
Overigens ben ik wel benieuwd hoe het met die paddo's afliep
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 26 september 2013 21:42 schreef TomAdorson het volgende:
[..]
Ik zie hem ook niet als een "goede" vriend, maar eerder een handige vriend. Hij is wel iemand die je op je team wilt hebben.
Stel je hebt een doel dat je wilt verwezenlijken, en hij wilt dat ook of je kan hem overtuigen om je te helpen, kunnen je ervan uitgaan dat je doel wordt bereikt.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |