abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5984682
De Islam is voor de mensen met een Marokkaanse achtergrond een belemmering bij het integreren in de Nederlandse cultuur.

Tevens zou ik graag antwoord willen hebben op de vraag: Welke rol speelt de Islam bij een persoon met een Marokkaanse achtergrond bij het bepalen van zijn/haar identiteit in Nederland? Wanneer ben je allochtoon? Wanneer ben je autochtoon?

Alvast bedankt voor het reageren!

pi_5984715
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:22 schreef INHOLLANDproject het volgende:
De Islam is voor de mensen met een Marokkaanse achtergrond een belemmering bij het integreren in de Nederlandse cultuur.

Tevens zou ik graag antwoord willen hebben op de vraag: Welke rol speelt de Islam bij een persoon met een Marokkaanse achtergrond bij het bepalen van zijn/haar identiteit in Nederland? Wanneer ben je allochtoon? Wanneer ben je autochtoon?

Alvast bedankt voor het reageren!

De islam is een belemmering voor elke moslim die hier wil integreren, niet alleen voor Marokkanen
pi_5984725
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:24 schreef realist_ik het volgende:

[..]

De islam is een belemmering voor elke moslim die hier wil integreren, niet alleen voor Marokkanen

Onzin, ik ken perfect geintegreerde islamieten.
pi_5984731
Iets doet mij vermoeden dat dit topic geen lang leven in AN&M beschoren is...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 26 september 2002 @ 16:25:59 #5
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_5984732
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:24 schreef realist_ik het volgende:

want.... ik wacht op je onderbouwing.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_5984754
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:25 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Onzin, ik ken perfect geintegreerde islamieten.

Ok anders dan...

De islam, strikt nageleefd, is een belemmering...

pi_5984797
[quote][ Wanneer ben je allochtoon? Wanneer ben je autochtoon?

Voor mij is een marokkaan die hier is geboren nog een allochtoon. Hetzelfe voor turken, polen, roemene, noem maar op.

History became legend, legend became myth.
  donderdag 26 september 2002 @ 16:29:05 #8
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_5984811
Ik denk dat het meer ligt op hoe een bepaalde groep denkt over de islam. De een is misschien streng islamiet en de andere weet 'compromissen' te sluiten met zijn geloof.
Dus de ene integreert beter dan een ander!
  donderdag 26 september 2002 @ 16:29:35 #9
36628 Slaptop
Me and Duckie are watching U
pi_5984821
andere optie "Je bent Nederlander of je bent het niet", "Je gedraagt je, zoniet over de grens zetten"! is mijn stelling
>> Lanparty [url]http://wallylan.waldheim.nl[/url] <<
  Moderator donderdag 26 september 2002 @ 16:30:03 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_5984834
wat een bullshit.

Ik open strax het volgende topic
voetbal kost de burger te veel geld
als mensen te vaak voetballen dan gaan hun knieen kapot en dan moet ik (burger + non voetbal fan) met mijn belastingcenten die figuren hun uitkering betalen.
vervolgens kunnen ze niet meer werken (en niet meer voetballen) en gaan ze van het veld naar de tribune en maken ze die tribune en daarna de stad kapot en ook daar moeten mijn belastingcenten weer van te pas komen om het te fixen.

conclusie voetbal = bad.

ontopic:
niet de islam maar het fundamentalisme is een belemmering voor integratie.

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 26 september 2002 @ 16:33:11 #11
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_5984898
quote:
Je bent Nederlander of je bent het niet
Nou ik ben geen Nederlander, of buitenlander. Ik ben een wereldburger!
pi_5984900
Ik zie niet helemaal in wat dit topic in ANM doet. Ik gooi em hier op slot, te meer omdat je voor antwoord op je vragen even terug moet bladeren. Genoeg topics waarin ALLES staat uitgelegd.

Dit topic is ook een beetje te ver weg van 'discussieren over de actualiteiten'.

-edit-

N.a.v. een FB-topic heb ik het in het kader van klantvriendelijkheid richting General-Chat gegooid.

[Dit bericht is gewijzigd door Joker1977 op 26-09-2002 16:53]

Weer helemaal terug in de Übercrew
pi_5985338
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:26 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Ok anders dan...

De islam, strikt nageleefd, is een belemmering...

Klopt ook niet. De Koran is helemaal niet zo strikt, dat het een belemmering zou zijn. Of je moet geen varkensvlees eten als belemmering zien. Het punt is dat er tegenwoordig allerlei dingen worden gepredikt die niet in de islam zitten. En dat is vooral in niet islamitische landen, omdat al die fundamentalistische imams in hun eigen land niet welkom zijn.
  Overall beste user 2022 donderdag 26 september 2002 @ 16:59:08 #14
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_5985352
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:22 schreef INHOLLANDproject het volgende:
Als eerste ou ik graag een onderbouwing van je stelling willen zien, en ten tweede zou ik graag weten wat jij verstaat onder "integreren" en "nederlandse cultuur"

Ik zie namelijk niet zo snel de link tussen het kijken naar Andre van Duin en GTST, het eten van boerenkool met worst, het aan de muur hebben hangen van een schilderijtje van een huilend zigeunerkind en de Islam.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 26 september 2002 @ 17:15:51 #15
11875 beany
Qui ni fucis est, penis est
pi_5985607
Elk geloof is een belemmering voor integratie! Er zitten in elk geloof namelijk dingen die niet helemaal stroken met de Nederlandse samenleving.
Wees niet kritisch, praat met de menigte mee en val vooral niet op, alleen dan ben je welkom...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 september 2002 @ 17:17:04 #16
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5985632
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:59 schreef Ulx het volgende:

Ik zie namelijk niet zo snel de link tussen het kijken naar Andre van Duin en GTST, het eten van boerenkool met worst, het aan de muur hebben hangen van een schilderijtje van een huilend zigeunerkind en de Islam.

Die links tussen het kijken naar Andre van Duin en GTST, het eten van boerenkool met worst, het aan de muur hebben hangen van een schilderijtje van een huilend zigeunerkind, en ZELFS het kennen van Ad Visser en de Islam is er ook helemaal . Daarom is het zo moeilijk voor Islamieten om te integreren. Zoiets zal de topic opener bedoelen denk ik...
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 september 2002 @ 17:18:05 #17
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5985643
quote:
Op donderdag 26 september 2002 17:15 schreef beany het volgende:
Elk geloof is een belemmering voor integratie! Er zitten in elk geloof namelijk dingen die niet helemaal stroken met de Nederlandse samenleving.
Da's slecht nieuws voor de Katholieken in Nederland...
  donderdag 26 september 2002 @ 17:55:58 #18
35555 Riesz
Moet je KOEK???
pi_5986159
Topic: Bepaalde mensen een belemmering op integratie
lijkt mij een betere titel
"Who will survive........................................... and what will be left of them?"
pi_5986721
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:58 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

Klopt ook niet. De Koran is helemaal niet zo strikt, dat het een belemmering zou zijn. Of je moet geen varkensvlees eten als belemmering zien. Het punt is dat er tegenwoordig allerlei dingen worden gepredikt die niet in de islam zitten. En dat is vooral in niet islamitische landen, omdat al die fundamentalistische imams in hun eigen land niet welkom zijn.

Volgens mij zou in principe de fundamentalistische vorm ook probleemloos bedreven moeten kunnen worden in Nederland aangezien in de Koran staat dat men zich moet houden aan de regels van het land waar hij/zij in verblijft.
Helaas hebben we altijd te maken met meerdere interpretaties en bepaalde imams die dit soort dingen voor het gemak maar even verzwijgen.

[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 26-09-2002 22:56]

Krekker is de bom!
pi_5986915
quote:
Op donderdag 26 september 2002 17:15 schreef beany het volgende:
Agree, elk geloof heeft dingen die niet stroken met de Nederlandse samenleving.
En toch is de islam het enige geloof dat zo veel problemen veroorzaakt... Of het nu rechtstreeks of onrechtstreeks is ...
Als iedereen z'n geloof nu gewoon voor zichzelf zou houden ...
pi_5986935
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Wil je de Nederlandse cultuur eens niet zo ridiculiseren...
pi_5986957
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:30 schreef sp3c het volgende:ontopic:
dat zeg ik, de islam is in beginsel een belemmering voor integratie
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 september 2002 @ 20:43:46 #23
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_5988524
quote:
Op donderdag 26 september 2002 19:01 schreef realist_ik het volgende:

[..]

dat zeg ik, de islam is in beginsel een belemmering voor integratie

Als je 'fundementele' Islam gelijk stelt aan de Islam dan kan je iedere gelovige wel een gevaar voor de samenleving noemen, terwijl niet extreme gelovigen juist veel goeds voor de maatschappij kunnen betekenen. 'In beginsel' zit in de verschillende religies ook heel veel respect naar de medemens.
pi_5988756
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:30 schreef sp3c het volgende:
ontopic:
Och, van de streng gelovige christenen op de veluwe hebben we weinig last van en functioneren ook best. Het is pas een belemmering als de denkbeelden en het bijbehorende gedrag een gevaar opleveren voor de samenleving....
pi_5988840
quote:
Op donderdag 26 september 2002 20:43 schreef Doc het volgende:

[..]

Als je 'fundementele' Islam gelijk stelt aan de Islam dan kan je iedere gelovige wel een gevaar voor de samenleving noemen, terwijl niet extreme gelovigen juist veel goeds voor de maatschappij kunnen betekenen. 'In beginsel' zit in de verschillende religies ook heel veel respect naar de medemens.

volgens mij is "fundamentele islam" en "de islam in beginsel" hetzelfde ...
Ik vind ook elk geloof een gevaar voor de samenleving, maar de islam profileert zich momenteel toch wel als het meest intolerante en opdringerige ter wereld. Iemand die pal achter z'n geloof staat, is blind voor alles wat er niet mee strookt en is beperkt in zijn/haar denkwijze. Als je een beetje logisch nadenkt, besef je dat elk geloof bullshit is.
Fuck it dat er in elke religie sprake is van respect voor de medemens, dat moet vanzelfsprekend zijn.
We hebben het nu over de islam als religie, maar de islam is ook een cultuur. Als je geloof je manier van leven bepaalt, is dat toch onontkomelijk een probleem voor de integratie in een andere cultuur?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')