Tevens zou ik graag antwoord willen hebben op de vraag: Welke rol speelt de Islam bij een persoon met een Marokkaanse achtergrond bij het bepalen van zijn/haar identiteit in Nederland? Wanneer ben je allochtoon? Wanneer ben je autochtoon?
Alvast bedankt voor het reageren!
quote:De islam is een belemmering voor elke moslim die hier wil integreren, niet alleen voor Marokkanen
Op donderdag 26 september 2002 16:22 schreef INHOLLANDproject het volgende:
De Islam is voor de mensen met een Marokkaanse achtergrond een belemmering bij het integreren in de Nederlandse cultuur.Tevens zou ik graag antwoord willen hebben op de vraag: Welke rol speelt de Islam bij een persoon met een Marokkaanse achtergrond bij het bepalen van zijn/haar identiteit in Nederland? Wanneer ben je allochtoon? Wanneer ben je autochtoon?
Alvast bedankt voor het reageren!
quote:Onzin, ik ken perfect geintegreerde islamieten.
Op donderdag 26 september 2002 16:24 schreef realist_ik het volgende:[..]
De islam is een belemmering voor elke moslim die hier wil integreren, niet alleen voor Marokkanen
quote:want.... ik wacht op je onderbouwing.
Op donderdag 26 september 2002 16:24 schreef realist_ik het volgende:De islam is een belemmering voor elke moslim die hier wil integreren, niet alleen voor Marokkanen
quote:Ok anders dan...
Op donderdag 26 september 2002 16:25 schreef Byte_Me het volgende:[..]
Onzin, ik ken perfect geintegreerde islamieten.
De islam, strikt nageleefd, is een belemmering...
Voor mij is een marokkaan die hier is geboren nog een allochtoon. Hetzelfe voor turken, polen, roemene, noem maar op.
Ik open strax het volgende topic
voetbal kost de burger te veel geld
als mensen te vaak voetballen dan gaan hun knieen kapot en dan moet ik (burger + non voetbal fan) met mijn belastingcenten die figuren hun uitkering betalen.
vervolgens kunnen ze niet meer werken (en niet meer voetballen) en gaan ze van het veld naar de tribune en maken ze die tribune en daarna de stad kapot en ook daar moeten mijn belastingcenten weer van te pas komen om het te fixen.
conclusie voetbal = bad.
ontopic:
niet de islam maar het fundamentalisme is een belemmering voor integratie.
quote:Nou ik ben geen Nederlander, of buitenlander. Ik ben een wereldburger!
Je bent Nederlander of je bent het niet
Dit topic is ook een beetje te ver weg van 'discussieren over de actualiteiten'.
-edit-
N.a.v. een FB-topic heb ik het in het kader van klantvriendelijkheid richting General-Chat gegooid.
[Dit bericht is gewijzigd door Joker1977 op 26-09-2002 16:53]
quote:Klopt ook niet. De Koran is helemaal niet zo strikt, dat het een belemmering zou zijn. Of je moet geen varkensvlees eten als belemmering zien. Het punt is dat er tegenwoordig allerlei dingen worden gepredikt die niet in de islam zitten. En dat is vooral in niet islamitische landen, omdat al die fundamentalistische imams in hun eigen land niet welkom zijn.
Op donderdag 26 september 2002 16:26 schreef realist_ik het volgende:[..]
Ok anders dan...
De islam, strikt nageleefd, is een belemmering...
quote:Als eerste ou ik graag een onderbouwing van je stelling willen zien, en ten tweede zou ik graag weten wat jij verstaat onder "integreren" en "nederlandse cultuur"
Op donderdag 26 september 2002 16:22 schreef INHOLLANDproject het volgende:
De Islam is voor de mensen met een Marokkaanse achtergrond een belemmering bij het integreren in de Nederlandse cultuur.
Ik zie namelijk niet zo snel de link tussen het kijken naar Andre van Duin en GTST, het eten van boerenkool met worst, het aan de muur hebben hangen van een schilderijtje van een huilend zigeunerkind en de Islam.
quote:Die links tussen het kijken naar Andre van Duin en GTST, het eten van boerenkool met worst, het aan de muur hebben hangen van een schilderijtje van een huilend zigeunerkind, en ZELFS het kennen van Ad Visser en de Islam is er ook helemaal . Daarom is het zo moeilijk voor Islamieten om te integreren. Zoiets zal de topic opener bedoelen denk ik...
Op donderdag 26 september 2002 16:59 schreef Ulx het volgende:
Ik zie namelijk niet zo snel de link tussen het kijken naar Andre van Duin en GTST, het eten van boerenkool met worst, het aan de muur hebben hangen van een schilderijtje van een huilend zigeunerkind en de Islam.
quote:Da's slecht nieuws voor de Katholieken in Nederland...
Op donderdag 26 september 2002 17:15 schreef beany het volgende:
Elk geloof is een belemmering voor integratie! Er zitten in elk geloof namelijk dingen die niet helemaal stroken met de Nederlandse samenleving.
quote:Volgens mij zou in principe de fundamentalistische vorm ook probleemloos bedreven moeten kunnen worden in Nederland aangezien in de Koran staat dat men zich moet houden aan de regels van het land waar hij/zij in verblijft.
Op donderdag 26 september 2002 16:58 schreef Byte_Me het volgende:[..]
Klopt ook niet. De Koran is helemaal niet zo strikt, dat het een belemmering zou zijn. Of je moet geen varkensvlees eten als belemmering zien. Het punt is dat er tegenwoordig allerlei dingen worden gepredikt die niet in de islam zitten. En dat is vooral in niet islamitische landen, omdat al die fundamentalistische imams in hun eigen land niet welkom zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door KreKkeR op 26-09-2002 22:56]
quote:Agree, elk geloof heeft dingen die niet stroken met de Nederlandse samenleving.
Op donderdag 26 september 2002 17:15 schreef beany het volgende:
Elk geloof is een belemmering voor integratie! Er zitten in elk geloof namelijk dingen die niet helemaal stroken met de Nederlandse samenleving.
quote:Wil je de Nederlandse cultuur eens niet zo ridiculiseren...
Op donderdag 26 september 2002 16:59 schreef Ulx het volgende:[..]
quote:dat zeg ik, de islam is in beginsel een belemmering voor integratie
Op donderdag 26 september 2002 16:30 schreef sp3c het volgende:ontopic:
quote:Als je 'fundementele' Islam gelijk stelt aan de Islam dan kan je iedere gelovige wel een gevaar voor de samenleving noemen, terwijl niet extreme gelovigen juist veel goeds voor de maatschappij kunnen betekenen. 'In beginsel' zit in de verschillende religies ook heel veel respect naar de medemens.
Op donderdag 26 september 2002 19:01 schreef realist_ik het volgende:[..]
dat zeg ik, de islam is in beginsel een belemmering voor integratie
quote:Och, van de streng gelovige christenen op de veluwe hebben we weinig last van en functioneren ook best. Het is pas een belemmering als de denkbeelden en het bijbehorende gedrag een gevaar opleveren voor de samenleving....
Op donderdag 26 september 2002 16:30 schreef sp3c het volgende:
ontopic:
quote:volgens mij is "fundamentele islam" en "de islam in beginsel" hetzelfde ...
Op donderdag 26 september 2002 20:43 schreef Doc het volgende:[..]
Als je 'fundementele' Islam gelijk stelt aan de Islam dan kan je iedere gelovige wel een gevaar voor de samenleving noemen, terwijl niet extreme gelovigen juist veel goeds voor de maatschappij kunnen betekenen. 'In beginsel' zit in de verschillende religies ook heel veel respect naar de medemens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |