abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131611743
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:07 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

een turbo heeft geen keering en ook geen lager.
Dat een turbo geen keerring heeft, yes. Maar een turbo heeft geen lager?

Ai Chuck.. Kijk eens naar een van mijn plaatjes die ik heb gepost en raad eens wat ball bearing betekent?
pi_131612727
Een turbo heeft altijd een lager al is het maar een bronzen bus waar de as doorloopt
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_131613123
Een moderne turbo is gelagerd in motor olie....
pi_131613171
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 23:20 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Thanks! Duidelijker zo :)

[..]

Auw, dat doet pijn. 2.500 euro is ook erg veel geld. Geen gevolgschade hoop ik? Hoeveel had ie gelopen dan? Want je moet wel even doorrijden wil je dit er weer uit halen.
Geen gevolgschade nee :). En de teller staat op iets van 262.000.

Maar 3 jaar geleden is alles al eens gereviseerd, door de vorige eigenaren, maar meneer beunhaas had dat blijkbaar dus niet netjes gedaan. Even een quote van SD over mijn auto;

quote:
14s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:41 schreef Sounddragon het volgende:
Turbo was deaud, en niet in de laatste plaats omdat de kneuzen die de vorige revisie (100k geleden, voor Anne hem kocht) de olieleidingen niet hadden vervangen; ééntje zat een knik in waardoor er ws minder olie naar de turbo kon, en de retour zat er zodanig met vloeibare pakking opgeknoeid, dat de leiding inwendig voor 50% geblokkeerd was, en dat helpt ook niet. resultaat laat zich raden. Tevens was er all over the place montagemateriaal (lees: bouten) aan bonken gedraaid door verkeerd gereedschap of luiigheid of wat de neucq ever.
Samenvatting; de vorige eigenaar heeft hem kapotgereden en is toen dubbel anaal gepenetreerd door een firma die een gecastreerde baviaan aan je auto laat sleutelen.. rekening was toen bijna het dubbele van wat Anne nu kwijt is. :X

Nu: nieuwe turbo, nieuwe leidingen, gemonteerd zoals het hoort, nieuwe oliepomp, want dat hadden ze óók niet gedaan, cilinderlektests gedaan, alles verder gecheckt en opgefrist, nieuwe olie, nieuwe filters, nieuwe boostreleaseklep, nieuwe vacuümleidingen all over the place, alles weer fris.

Lijkt op zich best veel geld, maar de halve voortrein moet eronderuit om bij die kutföhn te komen, en alleen het materiaal was denk ik al rond de 13 - 1400¤.
  vrijdag 27 september 2013 @ 11:20:55 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131613220
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Een moderne turbo is gelagerd in motor olie....
*kuch*bullshit*kuch*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 74% gewijzigd door Sounddragon op 27-09-2013 11:33:40 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 27 september 2013 @ 11:40:38 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131613783
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:18 schreef Anne het volgende:

[..]

Geen gevolgschade nee :). En de teller staat op iets van 262.000.

Maar 3 jaar geleden is alles al eens gereviseerd, door de vorige eigenaren, maar meneer beunhaas had dat blijkbaar dus niet netjes gedaan. Even een quote van SD over mijn auto;

[..]

Mjah, de turbo reparatie am sich bleef net onder de 2K¤, maar achteraf bleken er ook wel dringend nieuwe uitlaatrubbers nodig, en hebben we besloten om het zekere voor het onzekere te nemen, en het elektrische koelwaterpompje wat de na-koeling van de turbo bewerkstelligt ook maar te vervangen, en dat kreng is ook duurrrr.... Nu wachten we nog op één koelwaterslangetje wat niet helemaal jofel meer was, und dann ist alles wieder neu und hundert procentig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131617263
Hier een keer ingezeten (niet zelf gereden helaas), 3,5 ltr V12 met 4 turbo's :P Klonk wel heel rauw.

  † In Memoriam † vrijdag 27 september 2013 @ 22:20:04 #33
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131631894
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 10:07 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

een turbo heeft geen keering en ook geen lager.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Een moderne turbo is gelagerd in motor olie....
Als jij een stuk (rond) hout op een balk vast spijkert en je draait dat stuk hout om de spijker heen dan heb je al een lager: een glijlager. Alles wat draait en ondersteund wordt heeft een lager. Zelfs je gewrichten kan je zien als lagers.

De wielen van dit voertuig zitten vast d.m.v. glijlagers:


En een keerring is niets meer of minder dan 'iets' dat olie tegenhoudt bij een lager.

[ Bericht 11% gewijzigd door 2cv op 27-09-2013 22:32:51 ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 27 september 2013 @ 22:21:57 #34
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131631961
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

*kuch*bullshit*kuch*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga met je mee.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 27 september 2013 @ 22:24:33 #35
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_131632070
Zo jammer dat compressors uit het straatbeeld verdwijnen..

Dat huilen *;
  vrijdag 27 september 2013 @ 23:01:13 #36
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131633209
Of je combineert een Turbo met een supercharger en een oldskool bazenopeltje, zoals Hilmersson racing deed :9~ _O_



[ Bericht 32% gewijzigd door Sounddragon op 27-09-2013 23:06:24 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † vrijdag 27 september 2013 @ 23:30:55 #37
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131634121
Lijkt mij ook wel tof, maar volgens mij moet je dan een ingewikkeld systeem van terugslagkleppen hebben om alles goed te laten werken. Je wilt niet dat de kompressordruk gebruikt wordt om de turbo af te remmen of achteruit te laten draaien i.p.v. om het motorvermogen te verhogen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 28 september 2013 @ 00:47:58 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131636263
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 23:30 schreef 2cv het volgende:
Lijkt mij ook wel tof, maar volgens mij moet je dan een ingewikkeld systeem van terugslagkleppen hebben om alles goed te laten werken. Je wilt niet dat de kompressordruk gebruikt wordt om de turbo af te remmen of achteruit te laten draaien i.p.v. om het motorvermogen te verhogen.
Daar zullen best oplossingen voor zijn, maar to be honest heb ik me ook wel eens afgevraagd hoe ze 2 verschillende drukladers in één 4-pittertje laten blazen :9
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † zaterdag 28 september 2013 @ 00:55:45 #39
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131636481
Die oplossingen moeten ook fysiek onder de motorkap passen. En ze mogen de luchtstroom ook niet teveel belemmeren. Dat lijkt mij best een uitdaging :)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 28 september 2013 @ 01:04:35 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131636713
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 00:55 schreef 2cv het volgende:
Die oplossingen moeten ook fysiek onder de motorkap passen. En ze mogen de luchtstroom ook niet teveel belemmeren. Dat lijkt mij best een uitdaging :)
Mwoah, ze zijn daar niet bang voor een uitdaging, kijk de site maar eens door :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_131645243
Als je een turbo en een compressor hebt, zet je ze dan in serie of parallel?
.
pi_131646827
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:18 schreef Anne het volgende:

[..]

Geen gevolgschade nee :). En de teller staat op iets van 262.000.

Maar 3 jaar geleden is alles al eens gereviseerd, door de vorige eigenaren, maar meneer beunhaas had dat blijkbaar dus niet netjes gedaan. Even een quote van SD over mijn auto;

[..]

Oeh, dat is wel zuur. Normaal gesproken niet gek dat de boel hemelt na 262k, maar wel als er al een revisie tussen heeft gezeten. Hoe dan ook kun je nu weer een flinke tijd vooruit!
Schip ahoy!
  † In Memoriam † zaterdag 28 september 2013 @ 22:18:54 #43
25682 2cv
Niet subtiel
pi_131658574
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 14:50 schreef Fer het volgende:
Als je een turbo en een compressor hebt, zet je ze dan in serie of parallel?
Parallel.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')