abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 september 2013 @ 22:13:03 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131496369
Om de wereld een betere plaats te maken van blije en volgzame mensen die hand-in-hand dansen onder een regenboog van gekleurde macaroni heeft de EU een proclamatie afgekondigd die ervoor zal zorgen dat de EU-onderdanen niet alleen het juiste doen, maar ook het juiste zullen denken.

Centraal in deze proclamatie staat het begrip tolerantie. En als die tolerantie er niet vanzelf komt dan zal zij afgedwongen worden.

Lees en huiver:
http://www.europarl.europ(...)ework_statute_en.pdf

Een paar puntjes: Het wordt een misdaad om vooroordelen tegen een bepaalde groep uit te spreken, IRL of op internet. Een opmerking als "Roma zijn dieven" wordt een misdaad op zichzelf!
quote:
Explanatory Notes:

i This definition covers "blood libels" and anti-Semitic slurs, as well
as allegations that, e.g., "gypsies are thieves" or "Moslems are
terrorists".
Voor de volwassenen volgen dan gevangenisstraffen. Maar de jeugd krijgt nog een tweede kans, die mag een staats-gesponsord hersenspoelprogramma volgen:
quote:
(b)Juveniles convicted of committing crimes listed in paragraph (a)
will be required to undergo a rehabilitation programme designed to instill in them a culture of tolerance.
"To instill in them a culture of tolerance". Die Gedanken sind frei, maar helaas niet meer in de EU vanaf nu.

Natuurlijk wordt het gewoon verplicht om zwakke groepen (alles behalve blanke mannen dus) bijzondere voorrechten te geven. Maar het wordt nu ook verboden dit niet toe te juichen!
quote:
The special protection afforded to members of vulnerable and
disadvantaged groups may imply a preferential treatment. Strictly
speaking, this preferential treatment goes beyond mere respect and
acceptance lying at the root of tolerance (see the definition of
tolerance in Section 1(d)). S
Indoctrinatie op scholen wordt verplicht. Van de kleuterschool tot aan de universiteit
quote:
The Government shall ensure that:
(a) Schools, from the primary level upwards, will introduce courses
encouraging students to accept diversity and promoting a
climate of tolerance as regards the qualities and cultures of
others.
Explanatory Notes:
i The principle has been accepted for many years (cf. the
Declaration Regarding Intolerance – A Threat to Democracy,
adopted by the Committee of Ministers of the Council of
Europe on 14 May 1981).
(ii) It is very important to start such courses as early as possible in
the educational programme, i.e. in elementary school. Yet,
these courses must be offered also at higher levels of education,
up to and including universities
Voor de mensen die niet meer op school zitten is er een fijn programma om te zorgen dat ze op de juiste manier gaan denken:
quote:
(g)The production of books, plays, newspapers reports, magazine
articles, films and television programmes – promoting a climate
of tolerance – will be encouraged and, where necessary,
subsidized by the Government.
Wat vinden jullie ervan? Is het een taak van de overheid om ervoor te zorgen dat haar burgers het goede denken? Of mag dit vrij gelaten worden? En moeten mensen die er niet in slagen op de juiste manier de gevangenis of een rehabilitatieprogramma in om ze te herprogrammeren of is buitensluiting uit de maatschappij voldoende?
The End Times are wild
pi_131496589
Ik denk dat.. ik denk dat.. oh wacht, even vragen wat ik denk ;)
pi_131496638
Geforceerde tolerantie, go EU :')
  maandag 23 september 2013 @ 22:18:37 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131496703
Het opmerkelijke is natuurlijk dat het nu letterlijk een misdrijf zal worden om het verkeerde te denken, inclusief straffen of hersenspoeling voor de overtreders.

Hiermee is dan denk ik het allerlaatste stapje naar George Orwells 1984 wel gezet, geloof ik zo.
The End Times are wild
  maandag 23 september 2013 @ 22:19:45 #5
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131496761
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:18 schreef LXIV het volgende:
Het opmerkelijke is natuurlijk dat het nu letterlijk een misdrijf zal worden om het verkeerde te denken, inclusief straffen of hersenspoeling voor de overtreders.

Hiermee is dan denk ik het allerlaatste stapje naar George Orwells 1984 wel gezet, geloof ik zo.
Al Qaida is toch nog steeds onze vijand en dat hebben ze nog niet veranderd toch? Awww shit...
pi_131496774
Ik stel voor dat we net als in de film The Island bij geboorte eerst geprogrammeerd worden, voordat we los gelaten worden in de maatschappij.
pi_131496856
Ik heb echt twee keer je URL gecheckt of die wel echt van de EU was. Maar helaas, echt van de eu.
En ik hoopte nog wel dat het ergens van een alu-hoedjes site was ge-copy-paste. Ik bedoel: wij dragen toch niet voor dit soort ongewenste propaganda knaken af?
Ik denk altijd: wie betaalt bepaalt. En nu vraag ik mij dus af he: wie van degenen die daadwerkelijk betalen aan de EU hebben hier om gevraagd? Dus dan bedoel ik niet de "vertegenwoordigers" van landen, maar de mensen die het daadwerkelijk betalen...
Da gao nie nou!
pi_131496892
Tja, sinds wanneer kan je EU materieel strafrecht opleggen dan?
  maandag 23 september 2013 @ 22:23:19 #9
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_131496940
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:22 schreef Fides het volgende:
De EU kan afdwingen dat lidstaten dit soort fascisme in de nationale wet opnemen.
pi_131496942
In het document lees ik vooral van alles over garanderen van de vrijheden van een ieder. Religie, meningsuiting, etc.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_131496946
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:21 schreef vigier het volgende:
Ik heb echt twee keer je URL gecheckt of die wel echt van de EU was. Maar helaas, echt van de eu.
En ik hoopte nog wel dat het ergens van een alu-hoedjes site was ge-copy-paste. Ik bedoel: wij dragen toch niet voor dit soort ongewenste propaganda knaken af?
Ik denk altijd: wie betaalt bepaalt. En nu vraag ik mij dus af he: wie van degenen die daadwerkelijk betalen aan de EU hebben hier om gevraagd? Dus dan bedoel ik niet de "vertegenwoordigers" van landen, maar de mensen die het daadwerkelijk betalen...
De mensen hebben hier niks over te zeggen, dat mag toch wel blijken nu.
  maandag 23 september 2013 @ 22:23:41 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131496959
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:21 schreef vigier het volgende:
Haha. Ik dacht toen ik dit op GS las precies hetzelde. Dit is een hoax, en zo ver over de top dat het niet eens een goede hoax is.

Maar het is inderdaad van de EU. Met de dwingende aanbeveling om al deze maatregelen te implementeren in nationale wetten. En daarmee dus gewoon het einde van de gedachtenvrijheid in Europa.
Voor het allemaal is ingevoerd in wetgeving, beleid en politietaken zijn we natuurlijk wel een paar jaar verder. Maar waar we naar toe gaan staat nu onomstotelijk vast.
The End Times are wild
  maandag 23 september 2013 @ 22:23:45 #13
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_131496963
Wat een vreselijk stuk. Ik ben blij dat ik volwassen ben, te oud om nog te hersenspoelen...
  maandag 23 september 2013 @ 22:24:42 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131497010
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:22 schreef Fides het volgende:
quote:
b)Without prejudice to existing control mechanism, set up a
special administrative unit in order to supervise the
implementation of this Statute.
Explanatory Note:
i The implementation of this provision depends on the existing
structure in any given State. In any country which has already set
up an administrative body vested with general competence to
supervise laws such as the present Statute, no further action has
to be taken. However, where no such body exists, it has to be set
up.
(ii) The special administrative unit should preferably operate within
the Ministry of Justice (although the M
Landen worden gewoon verplicht dit in hun wet op te hemen.
The End Times are wild
pi_131497027
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:23 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

De EU kan afdwingen dat lidstaten dit soort fascisme in de nationale wet opnemen.
Zal allemaal wel loslopen hoor. Desondanks mogen we ons wel afvragen in hoeverre dit wenselijk is, ja.
  maandag 23 september 2013 @ 22:25:20 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131497035
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:23 schreef KoosVogels het volgende:
In het document lees ik vooral van alles over garanderen van de vrijheden van een ieder. Religie, meningsuiting, etc.
Ieder leest er het zijne in. Ik lees er het verlies van de laatste vrijheid die we nog hadden in. De vrijheid om te denken wat we willen.
Geen quote in de OP is gelogen.
The End Times are wild
pi_131497064
quote:
Meningsuiting dus juist niet he ;)
En religie is een interessante. Wat als jouw religie eist dat je niet tolerant bent ;) ?
pi_131497073
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:23 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Idd, onder het motto: een Europa, gelijke regels.
quote:
Op grond van Europese regelgeving is het verplicht.....
Vul maar aan...
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  maandag 23 september 2013 @ 22:26:26 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131497109
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:23 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Wat een vreselijk stuk. Ik ben blij dat ik volwassen ben, te oud om nog te hersenspoelen...
De vraag is wat ze van plan zijn met de mensen die niet meer te indoctrineren zijn. Meestal niet veel goeds.
The End Times are wild
pi_131497157
Barosso die oude maoïst likt z'n vingers af nu.
pi_131497161
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

De vraag is wat ze van plan zijn met de mensen die niet meer te indoctrineren zijn. Meestal niet veel goeds.
We hebben nog zat ruimte in gevangenissen, dus misschien kunnen we daar wat mee?
Da gao nie nou!
pi_131497167
het meeste staat al in de wet in nederland denk ik
pi_131497171
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die sterven wel uit binnen een of twee generaties.
  maandag 23 september 2013 @ 22:28:11 #24
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_131497194
quote:
Zoals ik het lees mag je geen kritiek meer hebben op moslims en christenen. Hyperfeministen. Bevolkingsgroepen waarvan een absurd hoog percentage in de georganiseerde criminaliteit zit. Alles wordt maar onder ''intolerantie'' geschaard. Je mag dus eigenlijk op niemand meer kritiek hebben.

Het is jammer dat er geen echte anti-EU partij is. Ik kan eeeeecht niet op Wilders gaan stemmen, maar ze maken het wel moeilijk voor mij...
  maandag 23 september 2013 @ 22:28:36 #25
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_131497209
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 22:27 schreef boyv het volgende:

[..]

Die sterven wel uit binnen een of twee generaties.
Er zullen altijd mensen zijn die vrij willen denken. In de Soviet-Unie was het ook niet gelukt om het denken uit te schakelen. Ondanks heel veel staatspolitie, verraad, spionage, afluisteren en marteling.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')