abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131507334
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 09:54 schreef Nijna het volgende:

Ik weet wel dat een stagiaire van mijn oudste van vorig jaar hier in de buurt woont, maar ze doet nog wel eens wat op school en dan vind ik het ergens wel een beetje "raar" om haar te vragen. Aan de andere kant zou ik mijn kinderen aan haar wel toevertrouwen. En het zou een hoop schelen dat de oudste haar al kent... Maar ik vind het ook zo'n stap ofzo.
Nee joh, is niet raar! Ideaal toch, als ze zou kunnen/willen?
Die meiden die bij mij stage lopen passen ook bijna allemaal op bij kinderen bij ons op school. :)

Wij hebben alleen oma, broer en zus. Tot nu toe afdoende.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131507603
Wij vragen nu altijd aan mijn moeder of ze op wil komen passen of dat de meiden daar mogen logeren (op vrijdag/zaterdag).

We hebben het ook wel eens over een oppas gehaald maar ik zou nu ook zo 1,2,3 niemand weten die ik zou kunnen vragen. Ik ken niet echt mensen met kinderen in de leeftijd van 15/16.

Ik zou nooit via MP een oppas zoeken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:45:55 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131507913
Ik heb vroeger veel opgepast bij collega's van mijn moeder, zou niet meer weten wat dat per uur betaalde maar daar deed ik het ook niet echt voor. Vond het veel toffer dat ik lekker met zo'n kind kon tutten O+

Later paste ik op bij de eerste vrienden die een kindje kregen, een jaar lang elke dinsdagavond, voor graties :D Ik at dan wel met ze mee, daarna gingen de ouders pas weg. Of af en toe een los avondje bankzitten idd.

Ik heb zelf nog geen vaste oppas op het oog, maar ik zou daarvoor nu ook nog (studerende) vriendinnen kunnen vragen, dat is wel relaxed! Maarja, eerst mn kind maar eens trainen ;)

Ohja, ik zou wel altijd via via doen trouwens.
  dinsdag 24 september 2013 @ 11:48:03 #29
171422 LadyBlack
paint it black
pi_131507964
Vrienden van ons hebben trouwens een andere constructie: de oppas wil geen geld voor het oppassen an sich, maar ze kan het wel gebruiken dus stofzuigt ze en maakt de keuken schoon enzo. En daar betalen ze haar dan een tientje per uur voor.
pi_131515511
Tot heden alleen bij opa en oma,of oom en tante.

maar nu heeft een stagaire van de opvang van Roy aangegeven ook wel eens op Wilt komen passen.

mijn (bonus)broertje en vriendin passen hier wel eens op en die betalen we 7,50per uur. En soms vast bedrag. Of we trakteren ze later op een etentje.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_131521852
Toch wel fijn om te weten dat het niet raar is om te vragen, tnx. Ik kan daar zo onzeker over zijn he...
Fake it till you make it...
pi_131545769
Mijn kinderdagopvang hier in het dorp heeft een ''oppascentrale'' opgezet, voor buiten de werkuren (al werken zij tot 22.00 en 's weekends ook) van het kdv. Door de week vanaf 17.00 en 's weekends de hele dag.

Vanochtend op gesprek geweest en aangenomen O+

Goede constructie wel hoor. Zij werken met strippenkaarten voor de ouders, die kunnen voor een vaste prijs oppassers ''inhuren''. De oppasser zelf krijgt na de tijd contant en zwart uitbetaald. Ideaal!
Per uur ben je tussen de ¤3,10 of ¤5,30 kwijt.
pi_131546040
Poesopstokje: dat klinkt ook wel handig. Hier in Amsterdam heb je ook een oppascentrale, die met studenten werkt, maar dat kost 7,50 per uur, met ik geloof een minimum van 3 uur dat je moet afnemen. Dat wordt me echt te gortig.
pi_131546243
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:49 schreef Nijna het volgende:
Toch wel fijn om te weten dat het niet raar is om te vragen, tnx. Ik kan daar zo onzeker over zijn he...
Gekske! :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_131546583
Vroeger heb ik enorm veel opgepast eigenlijk al vanaf mijn 13de, maar ik was dan ook erg zelfstandig en verantwoordelijk en tonnen ervaring met kleine kids :P daar k altijd in alles de oudste was.

Ik kreeg mijn adresjes meestal via mijn moeder die kraamverzorgster was. Dat heb ik echt hardstikke lang gedaan. Meestal gezinnen van 1 naar 3 of 4 kinderen gehad... maar hier zie ik dus dat ik daarin ben afgezet :P
Toen ik wat langer bij die gezinnen liep, bleef ik meestal net van na het eten van de kids tot en met het ontbijt.. omdat die mensen altijd enorm laat thuis kwamen (en ik niet in het donker wilde fietsen en ik mij ook niet meer wilde laten brengen ivm drankjes). Dan gaf ik ze een uitslaapochtend, want de kids kwamen mij dan halen voor het ontbijt :D Daarna kreeg ik altijd een extra centje betaald en vertrok ik fluitend op de fiets.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_131547108
Ik heb ook heel lang opgepast, van mijn 14e tot mijn 23e, en nog nooit van de regel gehoord dat je meer geld krijgt per kind. Wel een vast tarief als ik moest blijven slapen trouwens, dan telde de klok niet door ;)

Ik had 1 adres en daar kreeg ik vast 15 euro, ongeacht of ik 2 uurtjes had gezeten of de hele avond. Die kinderen lagen dan wel altijd al in bed, maar het was mijn minst favoriete adresje. Helaas belden zij altijd het eerste :) En verder volgens mij tussen de 3,50 en 5 euro per uur. Bij mijn laatste adres haalde ik elke week de oudste van school en bleef ik daar tot de ouders thuiskwamen, naast ook nog af en toe 's avonds en daar kreeg ik 4,50 per uur in 2006.

Ik heb mijn laatste adres trouwens gevonden via een advertentie in het studentenblad en de rest altijd wel via-via
pi_131549200
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 11:35 schreef Bleie het volgende:
Poesopstokje: dat klinkt ook wel handig. Hier in Amsterdam heb je ook een oppascentrale, die met studenten werkt, maar dat kost 7,50 per uur, met ik geloof een minimum van 3 uur dat je moet afnemen. Dat wordt me echt te gortig.
Héél handig! De kdv hier is ook heel maatschappelijk betrokken in de gemeente, leuk!

Hier is het minimum ook 3 uur. Voor 1 kind betaal je dan 3,10 per uur, voor 3/4 kinderen 4,50 o.i.d. Na 23.00 een kleine toeslag. Dus altijd maximaal 5,10 (geen 5,30 dus) per uur. Ideaal!

Voor mij ook trouwens. Zo leer ik mooi nieuwe mensen kennen en vriendjes voor mijn zoon ;) Het geld is zwart, dus dat is mooi meegenomen.
pi_131549739
Wat een leuk topic! Ik pas al een hele tijd zelf op (vanaf mijn 14e betaald daarvoor gewoon gratis ben nu 18)
Gemiddeld wat ik zie is tussen de 4-7 euro per uur, afhankelijk van overdag/avond/kinderen.
Al heb ik ook voor andere bedragen opgepast.
Ik pas nu bij een gezin met 3 jonge kinderen op en krijg 6,- per uur, maakt niet uit of er toch een keer een vriendje bij is of dat 1 van de 3 ergens anders is. (Ik heb mijn gastouderdiploma, maar vanwege school nog niet bezig als echte gastouder)
Ook heb ik ruim 2 jaar ergens opgepast waar ik maar 2,- per uur kreeg (overdag 2,50) dit was niet eerlijk kwam ik later pas achter. (4 kinderen, 1 (huil)baby van(af) 2 maanden en 3 kinderen van 4,5 en 6) Ik voel me door hun ook erg belazerd (altijd naar beneden afgerond en soms zelfs helemaal niet betaald, daardoor dus gestopt.)
Bij andere adresjes was het allemaal 4-6 euro per uur of een afgerond bedrag.
Als ik als gastouder ergens werk krijg je gemiddeld 10,- euro per uur (licht eraan bij welk gastouderbureau) Ik vraag nu gewoon standaard 6,- per uur is makkelijk voor mij en voor de ouders 1 of 5 kinderen maakt dan niet uit, wel kook ik dan voor de kinderen en zorg ik dat het huis opgeruimder is dan voorheen, dit hoeft niet maar vind ik zelf wel zo netjes.
pi_131549895
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:12 schreef Poesopstokje het volgende:
Het geld is zwart, dus dat is mooi meegenomen.
Nee je kiest er voor om het niet aan te geven als bijverdienste dat is iets heel anders ;)
pi_131549942
quote:
2s.gif Op woensdag 25 september 2013 13:36 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Nee je kiest er voor om het niet aan te geven als bijverdienste dat is iets heel anders ;)
Ik denk niet dat ik zo gauw boven de ''belastingmoetenbetalen''grens kom ;)
pi_138154961
Oke ik kick heb even.

Omdat ik niet altijd mijn ouders of schoonouders wil vragen gaan wij op zoek naar een oppas voor af en toe.
Wat zijn de huidige tarieven momenteel? Het is voornamelijk voor in de avonduren blijven slapen zal niet gebeuren gok ik. Geen ruimte meer voor.

En weet iemand nog een goede oppas omgeving 040?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')