abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2002 @ 15:05:15 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_5983393
Vervolg van:
Zwangerschap en kindertjes deel 29!
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 28
zwangerschap en kinderen deel 27
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 26
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 25
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 24
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 23
Zwangerschap en kindertjes....deel 22
Zwangerschap en kindertjes..... deel 21
Zwangerschap en kindertjes..... deel 20
Zwangerschap en kindertjes.....deel 19
Zwangerschap en kindertjes.....deel 18
Zwangerschap en kindertjes.....deel 17
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 16!
Zwangerschap en kindertjes.....deel 15 (!!!)
Zwangerschap en kindertjes.....deel 14
Zwangerschap en kindertjes ... deel 13!
Zwangerschap en kindertjes.....deel 12
Zwangerschap en kindertjes deel 11
Zwangerschap en kindertjes.....deel 10
Zwangerschap en kindertjes ... deel 9
Zwangerschap en kindertjes...deel 8
Zwangerschap en kindertjes...deel 7
Zwangerschap en babietjes.......deel 6 !
Zwangerschap en Babietjes...deel 5
Zwangerschap en babies deel 4
Deel drie van de babies dus!
En hoe gaat het met de babies?
Gered uit de crash Met dank aan Arcee
De '"pret"echo ! en andere babyzaken....
Zwangerschap week 17, 18 en 19
In mijn buik..

A.s. papa's en mama's:

23 augustus 2002: Balou (papa)
29 augustus 2002: hollandse drop
13 september 2002: XyonN (papa)

deze babies zijn vast al geboren maar we wachten nog op nieuws

4 november 2002: Angelic1
6 november 2002: Spuuglokje
7 november 2002: joandutch (papa)
3 januari 2003: Tinkepink
5 januari 2003: D-Fens (papa)
19 februari 2003: Karin
?? februari 2003: dice (papa)
3 maart 2003: Dinus
6 april: Angel22

Babietjes:

29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej

Dreumesjes:

19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter

Peutertjes & Kleutertjes:

17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 01-10-2002 19:35]

Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 26 september 2002 @ 15:11:53 #2
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_5983511
Oei Rewimo, nog maar een maandje en dan schuift Christan op naar de peutertjes!
Zeker wel raar?
pi_5983640
Leuk!!! Baby-dingetjes en topics en kletspraat!!

Heb er 2 voor het lijstje:
Storm 10-12-2000
Sverre 19-08-2002 (stond op de planning voor 05-11-2002, maar kwam 11 weken te vroeg)

Shaven..... not furred
pi_5983645
Ehm ja en wat hebben we hieraan???
Leven is liefde,
Liefde is leven,
Leef in liefde,
Laat liefde leven!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 15:23:00 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5983686
quote:
Op donderdag 26 september 2002 15:20 schreef Debs het volgende:
Ehm ja en wat hebben we hieraan???
Gezien het feit dat dit al deel 30 is in de serie, hebben een heleboel mensen hier iets aan. Maar je mag het rustig overslaan hoor, als het je niet aanspreekt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 15:24:53 #6
13151 crew  Rewimo
pi_5983726
quote:
Op donderdag 26 september 2002 15:11 schreef Brighteyes het volgende:
Oei Rewimo, nog maar een maandje en dan schuift Christan op naar de peutertjes!
Zeker wel raar?
Zeker weten! Alweer bijna 2, het lijkt gisteren dat hij geboren werd... De tijd vliegt echt om. Maar het wordt nog steeds leuker We zitten nu in de papegaaienfase. Goed op je woorden letten dus
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_5983788
Zondag ben ik jarig dan word alweer.... doet er niet toe Maar dat betekent dat Duco dan dus 1 jaar word. Zo leuk dat die gelijk met mij is.

Ohhh Bo word met de dag wijzer.
Bij me ouders thuis hebben ze een nepvogeltje in een kooitje op de kast staan en als ie die aan zet gaat die fluiten. Dat hadden we dus 1 keer gedaan. Pas pakt Hub dat ding zonder dat ze het ziet en zet hem aan. Kijkt ze omhoog naar de kast (waar die nu niet was) Zo knap onthouden van haar.

Dalijk ff naar de hema. Foldertje was net uit. En ze hebben leuke spijkerbroekies voor 7 euro en leuke shirtjes voor 4 euro. Pfff vorig jaar toen ze net geboren was heeft ze zoveel kleertje sin verschillende maten gehad. Maar nu past ze echt niks meer dus moet alles weer gekocht worden. Maar ja die ukkepukkefrummelkleertjes blijven leuk.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 15:30:46 #8
13151 crew  Rewimo
pi_5983840
Oma en ik hebben gisteren weer 2 tassen gevuld op een kledingbeurs Vanmorgen hebben we de kast maar eens leeggetrokken samen en alles op maat gesorteerd. Conclusie: we kopen alleen nog iets als het erg mooi is of als het groter is dan 104 In 92, 98 en 104 kunnen we voorlopig nog wel een jaar vooruit
pi_5984147
quote:
Op donderdag 26 september 2002 15:27 schreef jessie het volgende:
Zondag ben ik jarig dan word alweer.... doet er niet toe

<knip>

Dalijk ff naar de hema. Foldertje was net uit. En ze hebben leuke spijkerbroekies voor 7 euro en leuke shirtjes voor 4 euro. Pfff vorig jaar toen ze net geboren was heeft ze zoveel kleertje sin verschillende maten gehad. Maar nu past ze echt niks meer dus moet alles weer gekocht worden. Maar ja die ukkepukkefrummelkleertjes blijven leuk.

Gefeliciteerd!!!!!!!
Enne goed dat je het zegt... kinderbijslag komt er weer aan dus dat wordt weer shoppen!!!!!
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2002 @ 15:51:01 #10
7074 moussy
kuttekop
pi_5984178
quote:
Op donderdag 26 september 2002 15:30 schreef Rewimo het volgende:
Oma en ik hebben gisteren weer 2 tassen gevuld op een kledingbeurs Vanmorgen hebben we de kast maar eens leeggetrokken samen en alles op maat gesorteerd. Conclusie: we kopen alleen nog iets als het erg mooi is of als het groter is dan 104 In 92, 98 en 104 kunnen we voorlopig nog wel een jaar vooruit
Dat deed ik ook regelmatig en alles wat ik kon krijgen nam ik ook aan Op een gegeven moment had René zo vreselijk veel kleren dat ze wel 3x op een dag schone aan kon. Nu hoef ik dat niet meer te doen (is ergens wel jammer) mn moeder heeft nml dr naaimachine weer ontdekt. Die is dus nu een hele wintercollectie aan het maken incl 2 poppetjes met complete collectie.
Wat trouwens wel heel grappig was, de patronen van nu zijn bijna hetzelfde als de patroontjes van mijn peutertijd. Broekjes met wijde pijpen, korte driehoek vormige rokjes, dus die hoeven niet meer gekocht, allen de stoffies. En die koopt ze weer voor een scheet en 7 knikkers op de haagse markt
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2002 @ 15:51:46 #11
7074 moussy
kuttekop
pi_5984190
quote:
Op donderdag 26 september 2002 15:49 schreef Angel22 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!!!!!!
Enne goed dat je het zegt... kinderbijslag komt er weer aan dus dat wordt weer shoppen!!!!!

1 oktober of zo toch?
pi_5984211
jep
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 15:53:57 #13
13151 crew  Rewimo
pi_5984232
quote:
Op donderdag 26 september 2002 15:51 schreef moussy het volgende:

[..]

1 oktober of zo toch?

Hè, waar moet ik dan nu weer aan uitgeven dan

eh wacht even... verjaardag, goedheiligman, nou dat komt wel op dus

&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2002 @ 15:55:48 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_5984270
quote:
Op donderdag 26 september 2002 15:53 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Hè, waar moet ik dan nu weer aan uitgeven dan

eh wacht even... verjaardag, goedheiligman, nou dat komt wel op dus

Dat zat ik me ook net te bedenken, nou moet René nog een paar schoenen, voor klaas zijn we bijna klaar (begin ik altijd al vroeg mee).. dus er blijft nog genoeg over, nahjah op dr spaarrekening dan maar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 16:00:39 #15
13151 crew  Rewimo
pi_5984350
Die schoenen dat zet geen zoden aan de dijk joh. Gisteren weer een paar prima schoenen voor 1 euro, twee weken terug een paar gloednieuwe ongedragen Piedro's voor 2 euro plus een nog prima uitziend paar Bunnies voor 1 euro En mijn moeder kocht vorige maand drie paar Piedro's en Bunnies bij de duurste kinderschoenenzaak hier in Haarlem. Oude collectie, 10 euro per paar. Normaal ongeveer 80 Je begrijpt dat ik blij was met haar
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 26 september 2002 @ 16:05:16 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_5984427
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:00 schreef Rewimo het volgende:
Die schoenen dat zet geen zoden aan de dijk joh. Gisteren weer een paar prima schoenen voor 1 euro, twee weken terug een paar gloednieuwe ongedragen Piedro's voor 2 euro plus een nog prima uitziend paar Bunnies voor 1 euro En mijn moeder kocht vorige maand drie paar Piedro's en Bunnies bij de duurste kinderschoenenzaak hier in Haarlem. Oude collectie, 10 euro per paar. Normaal ongeveer 80 Je begrijpt dat ik blij was met haar
Christan ook maar aanmelden in dit topic dan?
Hoeveel paar schoenen heb jij?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 16:06:33 #17
13151 crew  Rewimo
pi_5984453
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:05 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Christan ook maar aanmelden in dit topic dan?
Hoeveel paar schoenen heb jij?

Hij heeft er meer dan ik in elk geval!
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2002 @ 16:17:30 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_5984613
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:00 schreef Rewimo het volgende:
jeeeeeeeeeeeeeeeetje, denk je dat ie al gaat voetballen op straat of zo

Ik kan voor René de meest dure leuke vrolijke soepele meiden schoenen kopen, maar die muts loopt altijd het liefste op dr kleppers, rubbere tuinklompen van de Aldi van 4 euro Nou heeft ze ook leren lopen op gewone houten klompen, op schoenen wilde ze absoluut niet lopen!!

Nou is het toch al een truffel wat voeten betreft. Ze gooit zo lang als ze dat kan ALTIJD dr sokken weg
In de vuilnisbak, in keukenkastjes, door de brievenbus, uit dr raam als die op een kiertje staat, verstoppen over al in en op en onder, zelfs onder de bank, vroeger mikte ze dr sokken al uit de kinderwagen als ze de kans kreeg.

ze heeft de haat tegen sokken niet van een vreemde

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 16:20:44 #19
13151 crew  Rewimo
pi_5984663
Nou, hij kan jaaaaaaaaaaren voetballen want het zijn verschillende maten Sokken zijn hier ook niet geliefd en dat komt hier ook niet van een vreemde en helaas pantoffels ook niet. Ik las al meer goede berichten over die Aldiklompjes. Zal volgende keer eens kijken als ze er weer zijn. Misschien een alternatief voor sloffen. Schoenen aan in huis vind ik ook niet alles (doe ik zelf ook niet).
pi_5984825
Zo gekocht. Heel leuk spijkerbroekie en een roze shirt met lichtblauwe bloemetjes in een cirkel aan de voorkant, echt heel leuk.
Houden jullie de kinderbijslag altijd voro de kinderkleren enzo? Ik koop gewoon als het in de aanbieding is of als ik het leuk vind, of als ze het nodig heeft en de kinderbijslag gaat wel weer aan wat anders op.
Vanavond weer naar school gelukkig kan oma oppassen. (is leuk joh die kappersopleiding, ik heb nu al klantjes al kan ik nog niet knippen, maar alvast voor later)
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5984872
Over klompjes gesproken. Mijn moeder kwam pas met van die schattige gele boereklompies aanzetten. Ik denk dat ze ze volgend jaar past ofzo. Om een traditie in ere te houden zei ze. grrrrr. Ik ben wat geziekt door me ouders ermee vroeger. Mar ik had toen ike een jaar of 7 was ook klompies van die beoredingen kaal hout. Was er helemaal weg van. We woonde op een flat en als ik over de gallerij liep zei eidereen hee daar gaat Hannes weer
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5985013
Hee Rewimo, wat is dat een kleeding beurs. Staan ze daar met nieuwe kollekties ofzo? En waar heb je die? Vind dat soort dingen meestal wel leuk. (net zoals ik jaren naar de femina ben geweest, terwijl het telkens weer hetzelfde was )
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 26 september 2002 @ 16:44:18 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_5985125
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:38 schreef jessie het volgende:
Hee Rewimo, wat is dat een kleeding beurs. Staan ze daar met nieuwe kollekties ofzo? En waar heb je die? Vind dat soort dingen meestal wel leuk. (net zoals ik jaren naar de femina ben geweest, terwijl het telkens weer hetzelfde was )
Proest!

Sorry hoor, niet ververlend bedoeld, maar een kledingbeurs is precies het tegenovergestelde.
Vaak worden ze door buurthuizen georganiseerd.
Je kan daar je oude kleren inleveren (misschien krijg je er geld voor, dat weet ik niet), die anderen dan voor een prikkie kunnen kopen.

Vroeger nam mijn moeder me ook altijd mee. Je kunt daar best leuke dingen vinden die misschien maar 1 keer gedragen zijn of zo. Idd dingen als schoenen die blijkbaar toch niet lekker zaten of zo.

Ik wist niet dat ze nog bestonden kledingbeurzen

pi_5985197
Ja weet ik veel
Nou ook leuk toch. Wat word die kleine kleding nou inderdaad gedragen. Zonde om het weg te doen.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 16:57:11 #25
13151 crew  Rewimo
pi_5985323
Wij sjouwen al die dingen af, jessie, vooral mijn moeder is erg fanatiek. Weet je wat het leuke is, je vindt vaak hele mooie kleding voor een prikje. Ik heb geen geld (over) voor merkkleding, maar dat blijft gewoon erg mooi en is dus goed tweedehands aan te schaffen. Van alles wat Christan vandaag aan heeft, zijn alleen zijn sokken nieuw leve Zeeman

Ik vind het een sport om hem leuk aan te kleden voor zo weinig mogelijk, hihihi. Niet dat hij nooit iets nieuws krijgt hoor, en hoe ouder ze worden, hoe minder kleren er tweedehands te krijgen zijn, omdat het dan meer afgedragen wordt. Ik ben ook erg kritisch en koop alleen dingen die nog echt mooi zijn.

Maar het blijft leuk om hem te zien in Mexx, Alfred J. Kwak, Disney e.d. en dan te weten dat je al die leuke dingen voor een prikkie hebt gekocht

pi_5985395
Oook wij hebben geen geld voor merkkleding (belachelijk 35 euro voor een mexbroekje) En als we er wel geld voor hadden kochten we het nog niet. Ik vind het echt de grootste onzin die er bestaat. Zelf heb ik ook geen merkkleding. En dan het excuus dat het langer mooi blijft is ook onzin. En al die kleine kleertjes blijven mooi zat.Wij hebben 1 keer een mexsetje gehad van een tante van me. Dat broekje ervan is dus het enige broekje wat kapot is gegaan. Kan je nagaan. Dus ik geef je groot gelijk. Wij kopen ook bij zeeman , hans, hema als H en M, C en A en als iets in de aanbieding is.
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † donderdag 26 september 2002 @ 17:12:36 #27
7074 moussy
kuttekop
pi_5985554
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:57 schreef Rewimo het volgende:

Maar het blijft leuk om hem te zien in Mexx, Alfred J. Kwak, Disney e.d. en dan te weten dat je al die leuke dingen voor een prikkie hebt gekocht

Ben ik ff blij dat we hier een budgetmarkt hebben bij V&D Voor de leeftijd van René is niet zo heel veel knap goed meer te vinden op beurzen of wat dan ook. Zo struun ik ook zo graag in het tweedehandskleding winkeltje hiero.... daar wil ik nog wel eens wat vinden in haar maat.

ennuh, van die Aldi klompjes, de aanbieding is altijd in het voorjaar. Dit jaar heb ik dus 2 paar gekocht, wel 2 opvolgende maten hoor want ze slijten eeeeeeeecht niet!! Je kan ze ook van birckenstock kopen, psies dezelfde alleen een mega klap duurder.

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 17:13:14 #28
13151 crew  Rewimo
pi_5985565
Het blijft wel lang mooi hoor jessie. Maar wat heb je daaraan, die kleintjes groeien er zo weer uit. De kleding waar Christan uit groeit, geef ik weer door aan anderen (als het nog toonbaar is).

We hebben gisteren nog een succesnummer gekocht, zo blijkt Een kassa, waar trouwens nog (speel)geld in bleek te zitten ook, toen ik de la eenmaal open had gewurmd. Het ding piept en doet (alleen de la springt niet vanzelf open) en Christan is er al een hele tijd zoet mee. Hij gebruikt de scanner als telefoon en is alsmaar geld erin en eruit aan het doen. Misschien moet ik het winkeltje dat hij vorig jaar heeft gekregen maar eens in elkaar zetten

Oja, hij kostte wel 1 euro zie hem net in de Intertoysgids staan voor 25...

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 17:15:31 #29
13151 crew  Rewimo
pi_5985602
quote:
Op donderdag 26 september 2002 17:12 schreef moussy het volgende:

[..]

Ben ik ff blij dat we hier een budgetmarkt hebben bij V&D Voor de leeftijd van René is niet zo heel veel knap goed meer te vinden op beurzen of wat dan ook. Zo struun ik ook zo graag in het tweedehandskleding winkeltje hiero.... daar wil ik nog wel eens wat vinden in haar maat.

ennuh, van die Aldi klompjes, de aanbieding is altijd in het voorjaar. Dit jaar heb ik dus 2 paar gekocht, wel 2 opvolgende maten hoor want ze slijten eeeeeeeecht niet!! Je kan ze ook van birckenstock kopen, psies dezelfde alleen een mega klap duurder.

Ik ken ze wel ja, volgend voorjaar even in de gaten houden dus
pi_5985700
(het kan wel dat je vind dat merkkleding mooi blijft, maar geen merkkleding.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5985732
Huh, ik had een heel verhaal getikt
Nou ja overnieuw dan
(merkkleding kan dan wel mooi blijven, maar gewone kleding dus ook, want ze dragen het niet lang)
En speelgoed ook zoiets
Bo speelt het liefst met een centimeter of met dekseltjes. Of met labeltjes Heb aan een zakdoek labeltjes gemaakt en dat is nu haar kroeltje. Ik heb zo'n vitech kevertje enz enz. Nou voorlopig geen duur speelgoed meer.
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 26 september 2002 @ 17:33:42 #32
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_5985873
Jeetje, deeltje 30 al... Ik had gehoopt rond deel 30 te bevallen
Zullen we daar dan maar week 35 van maken? Dus niet zo veel kletsen jullie!?

Bij de verloskundige afgelopen woensdag bleek de kleine nog lekker met zijn voetjes naar beneden te zitten. Ik hoop dat het nog kan draaien. Als het over 2 weken niet gedraaid is dan gaan ze bekijken wat ze gaan doen... Ik zie een stuitbevalling in ieder geval totaal niet zitten!

Even voor Knor: Is er iemand met wie je kan praten over je depressieve gevoel? Ik wil niet zeggen dat jij hetzelfde hebt als ik heb gehad, maar ik was na de eerst ook erg depressief door omstandigheden en dat heeft me mijn huwelijk gekost... Als je dus nog geen hulp hebt gezocht, zou ik dat maar doen. Sterkte meid!

***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 17:34:53 #33
13151 crew  Rewimo
pi_5985884
quote:
Op donderdag 26 september 2002 17:23 schreef jessie het volgende:
(merkkleding kan dan wel mooi blijven, maar gewone kleding dus ook, want ze dragen het niet lang)
Klopt, maar als ze ouder worden doen ze langer met hun kleding en slijt het dus meer. En dan merk je wel verschil hoor. Mijn vriendin vertikt het om tweedehands te kopen (moet ze zelf weten natuurlijk) maar ze heeft niet veel geld. Dus krijgen haar kinderen wel nieuwe, maar heel goedkope kleding. Tegen de tijd dat ik het weer voor Christan krijg, is het vaak al helemaal afgewassen en lelijk. Ik neem het altijd van haar aan, want ik vind het lief dat ze het aan me geeft, maar Christan draagt er niet veel meer van.
quote:
En speelgoed ook zoiets
Bo speelt het liefst met een centimeter of met dekseltjes. Of met labeltjes Heb aan een zakdoek labeltjes gemaakt en dat is nu haar kroeltje. Ik heb zo'n vitech kevertje enz enz. Nou voorlopig geen duur speelgoed meer.
Nee, hier ook niet. Een gigabak Duplo (heel veel overgenomen van een collega), wat dingen die hij voor zijn verjaardag heeft gekregen, en verder dus heel veel kringloopspeelgoed Dat speelt net zo lekker als nieuw speelgoed hoor. Kevertje hebben wij ook, ligt al tijden op zijn kastje zonder dat hij er iets mee doet En Christan speelt het liefst met auto's auto's auto's. Gelukkig kun je daar ladingen van vinden op rommelmarkten en hij is met elk autootje reuzeblij. Er moet elke avond wel een auto mee naar bed
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 17:47:51 #34
13151 crew  Rewimo
pi_5986064
Christan ligt Tubbies te kijken. Hij heeft vanmiddag maar een uurtje geslapen, dus is hij erbij gaan liggen

donderdag 26 september 2002 @ 18:48:14 #35
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_5986807
quote:
Op donderdag 26 september 2002 17:47 schreef Rewimo het volgende:
Christan ligt Tubbies te kijken. Hij heeft vanmiddag maar een uurtje geslapen, dus is hij erbij gaan liggen
Wat een lief koppie heeft ie toch. Hij zou zo een broertje van mijn meiden kunnen zijn! Precies dezelfde oogjes en donkere haren..
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 18:51:25 #36
13151 crew  Rewimo
pi_5986860
Hee, leuk! Zeggen ze over jouw meiden ook altijd dat ze van die mooie ogen hebben? Hoewel hij die niet van mij heeft, vind ik dat altijd erg leuk om te horen
  donderdag 26 september 2002 @ 18:52:32 #37
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_5986869
quote:
Op donderdag 26 september 2002 17:34 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Klopt, maar als ze ouder worden doen ze langer met hun kleding en slijt het dus meer. En dan merk je wel verschil hoor.

Vind ik ook! Ik koop dus vrijwel ook alleen merkkleding, voornamelijk van Kiekeboe, Oilily en Mexx. Maar dan wel gekocht op Ebay, dus tweedehands of oude collecties. Daar koop ik bv truien die in de winkel 80 euro kosten voor 15 euro ofzo. Vooral bij de oudste merk ik dat de kleding sneller slijt... Merkloos spul hoef ik dan echt niet meer te bewaren voor de jongste, maar truien en jurken van Oilily en Kiekeboe zien er meestal nog erg goed uit dus brengen zijn geld wel op!
Angelic1 since 2001
pi_5987497
jaaaah ik heb een nichtje!!! gisteren rond 6 uur 's avonds geboren

ze heet Yinte

zooo lief

Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 19:51:01 #39
13151 crew  Rewimo
pi_5987687
quote:
Op donderdag 26 september 2002 19:35 schreef VixenFromHell het volgende:

ze heet Yinte

zooo lief

Gefeliciteerd! Is alles goed gegaan? En wat een mooie naam
  donderdag 26 september 2002 @ 19:53:26 #40
2729 Acnaib
mooi he....alles
pi_5987723
quote:
Op donderdag 26 september 2002 19:35 schreef VixenFromHell het volgende:

ze heet Yinte

zooo lief

Gefeliciteerd meis en wat een mooie naam
pi_5990960
quote:
Op donderdag 26 september 2002 16:57 schreef Rewimo het volgende:

Ja, leukkk!!! Voor Esther heb ik zaterdag nog een stapeltje Oilily truitjes gekocht voor bijna niks!

Vixen, gefeliciteerd!!! Heb je al een fotootje??

Zolang er was is, is er leven.
pi_5991261
Gefeli met je nichtje Vixen.

Ik heb vroeger ook nooit merkkleding gehad en eigenlijk zag ik er toch altijd leuk uit
Ach het is maar net wat je keuze is. Ik heb gewoon uit principe iets tegen merkkleding omdat het gewoon zo nep is allemaal. Her is puur uitmelken, vind ik dan. Ik vind dat bv de hema echt kwaliteit hebben, en zoals ik al zei ik had 1 stel van Mex en daar ging de broek van akpot (net naast het naatje) Ik bedoel wat is nou merkkleding. Iet van mex oililly? Hema is ook een merk bv. Snappen jullie wa

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 22:45:06 #43
13151 crew  Rewimo
pi_5991300
Helemaal mee eens jessie. Ik moet trouwens zeggen dat ik voor leuke tweedehandskleding opvallend vaak bij kleding van H&M uitkom. Leuke kleren en ook een goede kwaliteit.
pi_5991301
Gefeli met je nichtje Vixen.

Ik heb vroeger ook nooit merkkleding gehad en eigenlijk zag ik er toch altijd leuk uit
Ach het is maar net wat je keuze is. Ik heb gewoon uit principe iets tegen merkkleding omdat het gewoon zo nep is allemaal. Her is puur uitmelken, vind ik dan. Ik vind dat bv de hema echt kwaliteit hebben, en zoals ik al zei ik had 1 stel van Mex en daar ging de broek van kapot (net naast het naatje)wat natuurlijk van een niet merk kledingstuk ook kan gebeuren. Ik bedoel wat is nou merkkleding. Iets van mex, oililly? Hema is ook een merk bv. Snappen jullie wat ik bedoel? Zo heeft iedereen zijn smaak en keuze natuurlijk.

Vandaag met Hub al een kadootje voor mij gekocht. Hele mooie oorbelletjes. Gouden hangertjes met een heel klein hartje. Echt heel lief.

En Dinus hoe voel je je nu? Erg anders als met je 1e?

Het voelt heerlijk!!!!
pi_5991326
Weet niet wat er mis gaat ,maar vandaag alles geloof ik

Rewimo wat een schattige foto's weer van Christan en hij heeft inderdaad mooie ogen Zeg het nog ff voor je

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 september 2002 @ 22:48:12 #46
13151 crew  Rewimo
pi_5991364
quote:
Op donderdag 26 september 2002 22:46 schreef jessie het volgende:
Weet niet wat er mis gaat ,maar vandaag alles geloof ik

Rewimo wat een schattige foto's weer van Christan en hij heeft inderdaad mooie ogen Zeg het nog ff voor je

*glim*
pi_5991424
Leuk joh, Bo houd ineens van een beetje knuffelen en bij me zitten. Ze deed dit eerst nooit langer als 2 seconde ofzo, maar sinds ze ziek is geweest en toen wel wilde kroelen of bij me zitten wel. Vind het wel gezellig. Soms als ik ze neerzet dan draait ze zich met een ruk om en wil weer bij me, als ik dan moet plasse ofzo en haar toch neer moet zetten moet ze huilen, ahhhh. Maar hoop dat het knuffelen even blijft.
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 september 2002 @ 10:51:45 #48
13151 crew  Rewimo
pi_5996455
Lekker hè, dat geknuffel. Christan is gelukkig wel een kroeler, alleen krijgt de kat helaas meer kusjes dan ik Hij is heel stellig trouwens, wat kusjes betreft. Meestal komt er een hartgrondig "nee" uit als iemand om een kusje vraagt Is wel grappig hoor, al zou ik liever zien dat mama altijd als antwoord krijgt Maar dwingen doe ik hem niet, ik vind het eigenlijk wel goed als hij zo duidelijk bij zijn mening blijft.
pi_5996816
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 10:51 schreef Rewimo het volgende:
Lekker hè, dat geknuffel. Christan is gelukkig wel een kroeler, alleen krijgt de kat helaas meer kusjes dan ik Hij is heel stellig trouwens, wat kusjes betreft. Meestal komt er een hartgrondig "nee" uit als iemand om een kusje vraagt Is wel grappig hoor, al zou ik liever zien dat mama altijd als antwoord krijgt Maar dwingen doe ik hem niet, ik vind het eigenlijk wel goed als hij zo duidelijk bij zijn mening blijft.
Vind ik nou ook: goezzo Christan, als je niet wil kussen dan hoeft dat niet! Al die tantes die je anders verplicht moet aflebberen omdat dat schattig is..

Leuk hoor Vixie!! Moooie naam ook, weet je al meer? Hoe groot is ze, is ze mooi en lief en en en...?

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_5996863
even nog over de foto´s van Christan hierboven:
heerlijk, zo´n duimend lief kereltje in zo´n knuffelhouding op de bank
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 september 2002 @ 11:28:03 #51
13151 crew  Rewimo
pi_5997061
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 11:14 schreef lily het volgende:
even nog over de foto´s van Christan hierboven:
heerlijk, zo´n duimend lief kereltje in zo´n knuffelhouding op de bank
Dat had best in gewone letters gemogen hoor
pi_5999064
Christan is een moppie! Echt hele leuke foto's Rewimo. De niet-geposeerde foto's zijn toch altijd het leukst!

Wat betreft kleertjes. Ik heb natuurlijk alleen maar van dat superkleine grut. Ik heb zelf een en ander gekocht bij Zeeman en Wibra, zo'n kleintje kan het toch maar even aan. Maatje 50 past ie al niet meer. De rest van de kleertjes heb ik allemaal gekregen. Ik hoef voorlopig niks te kopen geloof ik. Ik vind wel dat er in die kleine maatjes heel veel verschil zit. Bij de Hema valt alles veel kleiner dan bij de Zeeman.

vrijdag 27 september 2002 @ 13:42:44 #53
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_5999308
Mooi zo'n kereltje ... vanaf wanneer ontwikkelen ze eigenlijk een voorkeur voor een bepaald knuffeltje of popje ??
Kaytje maakt geen enkele uitzondering, alles gaat zo zijn bed/box uit

Sweei, Dat verschilt niet alleen tussen de diverse winkels, maar ook van land tot land.
Wij hebben nu pyamaatjes voor Kay uit Spanje, geschikt voor 12-18 - maanden

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 september 2002 @ 14:03:03 #54
13151 crew  Rewimo
pi_5999626
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 13:42 schreef dice het volgende:
Mooi zo'n kereltje ... vanaf wanneer ontwikkelen ze eigenlijk een voorkeur voor een bepaald knuffeltje of popje ??
Kaytje maakt geen enkele uitzondering, alles gaat zo zijn bed/box uit
Christan had tijdenlang een soort plat beestje (we hebben er een heleboel verzameld, voor de diverse slaapadressen en als reserve) dat we Beertje noemden (er waren hondjes, beertjes en poezen van). Het maakte hem niet zoveel uit welke hij had, als er maar een etiketje aan zat! Maar ik kocht ooit bij het Kruidvat een grijs beertje met geluid. Dat is nu zijn grote favoriet. Hij noemt hem Pais, en ik vrees het ergste want Pais valt langzaam uit elkaar (Heeft iemand nog zo'n beestje liggen toevallig?) Het zeehondje dat je op de foto ziet heet Nijne volgens Christan en dat vindt hij ook erg lief. Die komt bij Xenos vandaan en ik denk dat ik er maar een paar in voorraad neem voor als Pais het helemaal begeeft... Overigens moet er altijd een etiketje aan zitten, anders duimt het kennelijk niet lekker
pi_6003357
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 13:28 schreef Sweej het volgende:
Bij de Hema valt alles veel kleiner dan bij de Zeeman.
ik baal daar ook vaak stevig van en heb het zo'n muts van de zeeman eens gevraagd met welk scheef oog zij hun kleding inkochtte. Bij de zeeman is het gewoon standaard 1 maat te groot. Iedereen weet dat kreeg ik als antwoord, is al jaaaaaaren zo.
(alsof ik al jaaaaaaaaaaren een kind heb ) En op de vraag waarom dat zo was had ze geen antwoord, maar ik wist het nu en kon er rekening mee houden.

Jaja klantvriendelijkheid...

pi_6003727
Hans Textiel valt ook groot en de hema inderdaad weer erg klein. Ach heb er inderdaad ook achter moeten komen, maar ja heb het met eigen kleding ook hoor dat het in de ene zaak groter valt als in de andere, koop dus het liefst waar het wat groter valt
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator vrijdag 27 september 2002 @ 19:16:58 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6004238
Ik kijk 1 dag niet en gelijk zitten jullie in deel 30 !!!
*snel verder gaat lezen*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 september 2002 @ 19:45:49 #58
13151 crew  Rewimo
pi_6004531
Lois, leuk icoontje trouwens
  Jubileum moderator vrijdag 27 september 2002 @ 19:57:54 #59
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6004675
Ja dat heeft Vork voor me gemaakt ivm de homotop 100.
Ik moest wel even slikken hoor toen ik het voor het eerst zag.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_6004689
kzie geen icoontje
  Jubileum moderator vrijdag 27 september 2002 @ 20:07:11 #61
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6004781
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 19:58 schreef Angel22 het volgende:
kzie geen icoontje
In je optie scherm http://forum.fok.nl/preferences.php plaatjes van gebruikers in topics laten zien aan vinken en alleen geuploade plaatjes laten zien uit vinken.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † vrijdag 27 september 2002 @ 20:13:28 #62
7074 moussy
kuttekop
pi_6004863
Eva
  Jubileum moderator vrijdag 27 september 2002 @ 20:31:24 #63
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6005081
Godverdee, heb ik een hele reply geschreven en druk ik op een verkeerd knopje.
Het is niet mijn dag vandaag (heb ook maar 2 uur geslapen doordat Eva ergens last van heeft. nou nog uitvinden waarvan precies)

Even snel dan:

Prachtige foto's! Geweldige echofoto's!

Leah wat heb je dat mooi opgeschreven. Mijn keel zat dicht van ontroering en angst. Wat een nare ervaring die ruggeprik.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je die periode nog lang niet vergeten bent.

Knor door de dappere manier waarop jij je problemen verborgen houdt had ik de indruk dat het heel goed met je ging. If you ever need to talk, hier of prive, dan geef je wel een gil hoor! Jullie hoeven niet alles alleen te doen, soms lucht praten alleen al enorm op.

Bollie alles waar jullie zo bang voor waren is toch uitgekomen. Arme Romy en arme ouders. *vlinderkusjes blaast naar Romy*
Heel veel sterkte meisje

Vixen gefeliciteerd met Yinte. Prachtige naam!!

Nog heel even over kleding, als je in Eva's kamertje H&M roept valt de hele kledingkast leeg. Erge leuke betaalbare kleding van goede kwaliteit. Ik was wat af maar je merkt weinig van slijtage.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_6005246
Ik heb dus probs met de maat bij H&M voor Damey, ook voor mezelf trouwens.
Alles is of te klein en als ik dan een maat groter neem is het weer veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te groot.

Ik shop lekker bij zeeman en hans textiel, want dat zit goed bij onze kleine man en voor mezelf koop ik bijna nooit wat omdat ik alles veel te duur vind

ikke ist skrieperig

Ik heb bv nodig een paar nieuwe sportschoenen nodig... zool is bijna compleet versleten... maar ik wil wel perse zwarte hebben en die hebben ze (nog) niet goedkoop dus ik loop op een paar echt versleten schoenen rond
Alleen Damey is regelmatig in het nieuw te vinden en mijn man ook....
Stom eik dat ik voor mezelf alles maar te duur vind, maar goed denk dat dat een familie trekje is. Mijn moeder heeft dat nl ook.

vrijdag 27 september 2002 @ 21:48:21 #65
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6006259
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 20:43 schreef Angel22 het volgende:

ikke ist skrieperig

Ik ook!

Maar morgen ga ik shoppen

Freekje heeft genoeg (Oma kan beeldig naaien, heeft ook mijn trouwjurk gemaakt), dus nu is mama aan de beurt. Zal wel moeten, want ik pas nix meer....

Mooie foto's allemaal! De echofoto's ook, duidelijk zeg.

Dank voor alle lieve reacties op mijn verhaal, deed me goed

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_6006514
Even snel over kleertjes:

Het schijnt dus zo te zijn dat de Hema uit de reststoffen van de dure merken weer kleertjes laat maken. Dat verklaart dus waarom er vaak gezegd wordt dat de kleertjes van de Hema zo goed zijn.
Ik weet dit van een vriendin van me. Zij had ooit iets bij de Hema gekocht, maar vond later iets van exact dezelfde stof terug in zo'n dure winkel (toen het daar zware opruiming was trouwens). Toen ze aan de eigenaresse van de winkel vroeg hoe dat toch mogelijk was, kreeg ze bovenstaand verhaal te horen. Daar waren we beide wel verbaasd over, want dit is natuurlijk niet iets waar die eigenaresse van de dure kledingwinkel baat bij had.

Overigens koop ik nooit bij de Hema, ik vind er gewoon heel weinig voor Jorden. Ik ga heel vaak naar de Marca, daar hebben ze prima setjes kleding (spijkerbroekje, coltruitje en stoere spencer) voor aangename prijzen. Ik koop er regelmatig een stapel kleding, en ach, ik heb nooit gemerkt dat het sneller slijt dan van andere merken.

vrijdag 27 september 2002 @ 22:14:04 #67
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6006642
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 22:04 schreef Nausicaa het volgende:
Even snel over kleertjes:

Overigens koop ik nooit bij de Hema, ik vind er gewoon heel weinig voor Jorden. Ik ga heel vaak naar de Marca, daar hebben ze prima setjes kleding (spijkerbroekje, coltruitje en stoere spencer) voor aangename prijzen. Ik koop er regelmatig een stapel kleding, en ach, ik heb nooit gemerkt dat het sneller slijt dan van andere merken.

Ik heb gemerkt dat het nogal per Hema verschilt, in Arnhem slaag ik eigenlijk altijd voor Freek, terwijl de Hema hier echt drie keer nix is.
Ik heb trouwens ontzettend leuke mutsen (2, kon niet kiezen ) bij de Marca gekocht, alhoewel ze hier ter plaatse niet zo heel veel leuke jongenskleertjes hebben. Wel erg leuke meidendingen, maar daar heb ik dus niet zoveel aan .
  † In Memoriam † vrijdag 27 september 2002 @ 22:15:11 #68
7074 moussy
kuttekop
pi_6006668
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 20:43 schreef Angel22 het volgende:
Alleen Damey is regelmatig in het nieuw te vinden en mijn man ook....
Stom eik dat ik voor mezelf alles maar te duur vind, maar goed denk dat dat een familie trekje is. Mijn moeder heeft dat nl ook.
Pfieuw, ik dacht dat ik de enige idioot was

Tijdens mn zwangerschap ontdekte ik dat de zolen van mn schoenen door waren, maar met van die stalpoten (vocht) is het onzin om nieuwe schoenen te kopen voor mij. Ik heb nml kleine voeten maar wel weer brede én nog eens een hoge wreef. Voor passende schoenen ben ik al snel een 100 euro kwijt....... Dus ik heb mn hele zwangerschap op die gescheurde zolen doorgehobbeld en een paar weekjes geleden pas nieuwe gekocht. Ik kon zo waar een paar "goedkope" aan!!

Ennuh, ik heb vandaag in het 2dehands winkeltje zo waar, een broek, 3 shirtjes met lange mouwen een T-shirtje en een teddy-trui voor Toosie weten te scoren voor het wereldse bedrag van 6 euro
kon het niet laten hangen .... en bij een aantal dingen zaten de oude off. winkelprijs labeltjes er nog aan

vrijdag 27 september 2002 @ 22:18:57 #69
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6006726
Bij ter Stal hebben ze trouwens ook hele leuke kinderkleertjes!

-edit- Ow ja... Moussy? Ik las vandaag in de krant dat ze een ombudsman in het leven hebben geroepen voor de uitvaartbranche omdat daar zoveel geschillen zijn. In tegenstelling tot de geschillencommissie heb je binnen 3 tot 6 weken een uitspraak.
Weet niet of je dat al gehoord/gelezen had?
Wil het wel even voor je opzoeken als je dat wil

[Dit bericht is gewijzigd door Leah op 27-09-2002 22:22]

pi_6006748
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 22:14 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik heb gemerkt dat het nogal per Hema verschilt, in Arnhem slaag ik eigenlijk altijd voor Freek, terwijl de Hema hier echt drie keer nix is.
Ik heb trouwens ontzettend leuke mutsen (2, kon niet kiezen ) bij de Marca gekocht, alhoewel ze hier ter plaatse niet zo heel veel leuke jongenskleertjes hebben. Wel erg leuke meidendingen, maar daar heb ik dus niet zoveel aan .

Dat heb ik vaker gehoord, dat het (ook) per Marca nogal verschilt. Schoonmoeder kan ook nooit wat vinden bij de Marca aldaar. Hmmm, ik denk dat het eraan ligt dat 'mijn smaak' hier wat langer blijft hangen.... Ik laat in het midden of positief is voor mijn smaak, of voor de stad waarin we wonen

O Leah, nu ik je toch 'spreek', ik heb nu pas je verhaal gelezen. Indrukwekkend hoor! En knap dat je het hebt opgeschreven. Dikke kus!

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 27-09-2002 22:25]

pi_6006941
Vandaag heeft Bo aan de handen van pappa en later van mij stapjes gedaan Goed he!! Echt stapjes hoor van de ene kant van de kamer naar de andere kant.Echt grappig ze tilt de knietjes dan heel hoog op, net een paard haha.

Bij H en M vind ik die winnie de pooh kleertjes zo leuk. Ze heeft een vestje van Ior maatje 62, werd een beetje klein en nu 1 van winnie. Echt leuk, niet eens om winnie, maar heel leuk gebreid.
De Marca zit niet echt waar wij vaak gaan winkelen maar ben er wel eens geweest (heb er toen slabben gekocht) en toen hadden ze juist weer meer leuke jongenskleren

Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 27 september 2002 @ 22:38:21 #72
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6006997
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 22:19 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

O Leah, nu ik je toch 'spreek', ik heb nu pas je verhaal gelezen. Indrukwekkend hoor! En knap dat je het hebt opgeschreven. Dikke kus!

Zoals ik al zei, het deed me goed... Ik ben wel ontzettend emotioneel de laatste tijd (en dat hoort niet echt bij mij).
Denk dat het nu pas allemaal een plaatsje krijgt.
En dan mag ik maandag weer fijn aan het werk, bleeeh
  vrijdag 27 september 2002 @ 22:43:37 #73
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_6007082
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 22:38 schreef Leah het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, het deed me goed... Ik ben wel ontzettend emotioneel de laatste tijd (en dat hoort niet echt bij mij).
Denk dat het nu pas allemaal een plaatsje krijgt.
En dan mag ik maandag weer fijn aan het werk, bleeeh

Je verhaal brengt een hoop herinneringen boven bij mij ..
Helaas herrinneringen zonder een goede afloop

Wellicht heeft je broertje Havoc e.e.a. vertelt ondertussen.

Laat ik het hier op houden.. Leah, ik vind je dat je je ontzettend moedig en sterk hebt gehouden. Heel dapper dat je alles hier zo hebt op kunnen schrijven (en zo lekker dat 't oplucht) *dikke knuf*

Mag ik je nog een onbeschofte vraag stellen? Er wordt natuurlijk steeds meer bekend over DES, en ook over de gevolgen voor de kleinkinderen. Hieruit is gebleken dat dat de jongetjes vaker dan gemiddeld een afwijking aan de plasbuis hebben.. Is dit bij Freek wel allemaal goed?

En dem! wat is dat DES toch een k*tspul geweest.. Leah, oogjes dicht:

ik heb er een ex-schoonzusje aan verloren..

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 27 september 2002 @ 22:56:19 #74
7074 moussy
kuttekop
pi_6007277
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 22:18 schreef Leah het volgende:
Bij ter Stal hebben ze trouwens ook hele leuke kinderkleertjes!

-edit- Ow ja... Moussy? Ik las vandaag in de krant dat ze een ombudsman in het leven hebben geroepen voor de uitvaartbranche omdat daar zoveel geschillen zijn. In tegenstelling tot de geschillencommissie heb je binnen 3 tot 6 weken een uitspraak.
Weet niet of je dat al gehoord/gelezen had?
Wil het wel even voor je opzoeken als je dat wil

Ik heb het door gefaxt gekregen.
We hebben het niet meer nodig. In ieder geval bedankt voor het meedenken. Maandag ligt het nml bij een advocaat op zn buro en nu was voor 99% zeker dat ze het in behandeling gaan nemen. Ze gaan zo wie zo de verzekering aan pakken ivm de regeltjes die ze er op na houden. tijdens kantoortijden bevallen

De geschillencomssie konden we trouwens ook niets mee. Omdat dit uitvaarcentrum (heel slim) niet aangesloten is bij de geschillencommissie.

vrijdag 27 september 2002 @ 23:02:27 #75
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6007379
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 22:43 schreef E.T. het volgende:

[..]

Je verhaal brengt een hoop herinneringen boven bij mij ..
Helaas herrinneringen zonder een goede afloop

Mag ik je nog een onbeschofte vraag stellen? Er wordt natuurlijk steeds meer bekend over DES, en ook over de gevolgen voor de kleinkinderen. Hieruit is gebleken dat dat de jongetjes vaker dan gemiddeld een afwijking aan de plasbuis hebben.. Is dit bij Freek wel allemaal goed?

En dem! wat is dat DES toch een k*tspul geweest.. Leah, oogjes dicht:

ik heb er een ex-schoonzusje aan verloren..

Wat erg ET! Ik wist het niet.....'t Is klotespul geweest dat DES, en ik ga nog steeds voor de schadevergoeding. Niet om het geld, maar wel omdat er toch iemand voor zal moeten boeten.

Met Freek is alles goed, hij is erop nagekeken (op het CB turen ze stiekum, omdat ik het niet gemeld heb, moet ik altijd om lachen.) Wat een belangstelling voor Freek zijn piemel, ga ik hem vertellen als ie 16 is .

Wat mij betreft... ik ben niet bang dat ik hieraan dood ga, daarvoor ben ik TE goed onder controle. Het grootste gevaar voor DES dochters zit 'm in vaginakanker, niet in baarmoederkanker en ik ben inmiddels ook de risicoleeftijd voor vaginakanker voorbij.
De volgende controle zal uitwijzen hoe het met mij is (ik ga nog voor een broer of zus voor Freek) en anders moet die baarmoeder er gewoon uit. Daar ben ik heel nuchter in, we hebben 1 zwangerschap gered, en als het nu niet meer kan dan heeft mijn baarmoeder haar werk gedaan en gaan we geen risico's meer nemen.

En nee, het was geen onbeschofte vraag

NB, Ik heb zelf meegewerkt aan dat onderzoek en ik heb mezelf gerustgesteld dat ze pas na 3 jaar achter de eerste afwijking bij DES kleinkinderen kwamen. Het kon dus haast geen grote kwaadaardige afwijking zijn.

pi_6011016
Gaat een van jullie toevallig ook nog naar de ontmoetingsdag van WereldBorstvoedingsWeek ?
pi_6011079
Ik moet nog wat naleeswerk verrichten merk ik: effe een deeltje terug meiden!!! (jeeeetje, wat kan een mens toch allemaal overkomen)

*sow..ik ben bijgelezen, hoe ik dat stukkie gemist kan hebben? *

Het helpt me heel erg om te lezen dat andere mensen ook zo hun gezeik, verdriet en problemen kunnen hebben. Vaak weet je dat niet van elkaar en dus: lang leve internet! Dat gezegd hebbende heb ik tranen in mijn ogen van al dat 'zielig' . Ik vind het echt heel moeilijk te accepteren dat er, buiten de gewone levenshobbeltjes, er soms zulke bergen te nemen zijn...Ik gun iedereen een gezond lijf, een lief en gezond kindje en een zo effen mogelijk levenspad. Dus GOGOGO!!! *gelukssterretjes strooit*

[Dit bericht is gewijzigd door Catootje op 28-09-2002 10:09]

DANYEL EN THIJS
pi_6013387
Prachtige echofoto's Angel! Duidelijk hoor!

Hier zit de eerste werkweek er weer op, bleh. Het viel me behoorlijk tegen. Ik ben helemaal kapot als ik thuiskom en lig om 9 uur/half 10 al op de bank te slapen. Ook heb ik weer behoorlijk last van mijn rug. Dat begon al heel vroeg in de zwangerschap (met een week of 10 geloof ik) maar het was in de vakantie verdwenen dus ik had de stille hoop dat het gewoon een fase was. Nou mooi niet dus Ik heb voor maandag een afspraak met een fysiotherapeut, die kon er wel wat mee, nou dat hoop ik dan maar.

Ze waren wel helemaal onder de indruk van mijn buik Het is ondertussen echt wel duidelijk dat ik zwanger ben. Kwam net een oud klasgenootje tegen en die zag het ook meteen (stond stiekum wel een beetje met mijn buik naar voren hoor).
Helaas voel ik de baby (nog) niet bewegen, zal wel komen omdat de placenta tegen de buikwand ligt.
Ben net nog eventjes op zoek geweest naar beetje leuke zwangerschapskleding. Heb nog maar een spijkerbroek gekocht bij de Miss Etam. Ik wou eigenlijk een zwarte broek ofzo maar ze hadden alleen bruik, rood en spijkerbroeken. En bij de C&A was het al helemaal niets Ook kon ik niet echts iets leuks voor erop vinden. Hopelijk ligt er volgende maand weer wat nieuws in de winkels.

pi_6014062
Karin, bij prenatal hebben ze ook leuke zwangerschapsbroeken. daar haalde ik toen zwarte vandaan.
Leuk he als je echt een buik te zien krijgt, dan is het helemaal zo echt.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6017177
Godallemachtig (sorry), wat hebben wij geluk gehad. Ik denk dat het je geluksterretjes geweest zijn Catootje.
Vanmiddag was ik in de keuken bezig. Jorden gezellig om me heen. Ik zie hem proberen langs de voorkant van de tripptrapp kinderstoel omhoog te klimmen. Ik denk nog, echt ver zal hij niet komen, want er zit zo'n beugel die weer naar voren uitsteekt, en dus heb je niet echt een trap waarlangs je naar boven kunt klimmen.
Verkeerd gedacht dus. Laat dit een wijze raad aan iedereen met ukkies zijn.
Ik sta anderhalve meter van hem vandaan, en zie hem over de bovenkant richting achterkant van de tripptrapp vallen (alsof hij vanuit stand een koprol richting de achterkant van de stoel ging maken), hoofd naar beneden, richting plavuizen keukenvloer. Ik ben er te laat bij. Maar blijkbaar heeft Jorden een uitstekende valtechniek, want hij komt godzijdank niet op z'n hoofd terecht, maar 'rolt' in de lucht als het ware door, en landt grotendeels op z'n schouders.
Hij huilt onmiddellijk, goed teken. Foute reflex van mij natuurlijk, want ik pak hem op. Ik ben bang dat zijn armen niet meer bewegen. Die doen het wel. Maar z'n benen heb ik nog niet zien bewegen. Die blijken het later ook nog te doen.
Jorden laat zich goed troosten, waarna ik vervolgens in snikken uitbarst. Jorden kijkt me echt aan met zo'n blik van "wat doe jij nou raar". Gelukkig is hij helemaal zichzelf vanavond.

Wat een schrik.

pi_6017281
Oh Naussica wat kan je je soms rotschrikken he met die ukkies. Bo zit af en toe dan ook onder de bumten en blauwe plekken op haar hoofd.
Dikke kus voor Jorden
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6018133
quote:
Op zaterdag 28 september 2002 20:43 schreef Nausicaa het volgende:

Jorden valt...

Brr, wat een verhaal Nausica, ik krijg het er koud van... gelukkig is alles goed. Wat kan er dan door je heen gaan he, in zo'n kort moment.......
  zaterdag 28 september 2002 @ 21:52:19 #83
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6018197
quote:
Op zaterdag 28 september 2002 09:19 schreef Knorretje het volgende:
Gaat een van jullie toevallig ook nog naar de ontmoetingsdag van WereldBorstvoedingsWeek ?
Ik heb geen plannen in die richting, maar denk je dat dat leuk is dan?

En over zwangerschapskleding, ik ben zelf altijd super geslaagd bij Hennes&Mauritz. Die verkopen ook genoeg zwart en de spullen zitten prima voor een redelijke prijs.

En een dikke kus voor Jorden natuurlijk! Had ie nog blauw plekken?

I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_6018287
Mijn moeder had pas in de krant gelezen iets over flesvoeding dat kinderen die dat krijgen minder allergisch waren ofzo dan kinderen die borstvoeding krijgen. Ik zeg het nu even hoe zei het zegt hor en ze haalt nog al een dingen door elkaar hahaha. Maar ze had die krant waar het instond niet meer jammer genoeg. Iemand anders dit gelezen en weet die de gehele strekking van het verhaal?

offtopic er ligt nog een kadootje (heb er al 1 gehad hele mooie gouden oorbelletjes met hartjes eraan, hartje van Bo en hartje van Hub) onder me kussen en dat mag ik pas om 12 uur openmaken als ik jarig ben, maar ik ben moe en wil stiekum kijken en dat mag niet.

*nieuwsgierigheid in bedwang houd tot morgen of tot 12 uur wakker blijft )

Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 28 september 2002 @ 22:03:14 #85
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6018392
Zal ik je dan om je bezig te houden dan maar vast gaan feliciteren Jessie? Je vertelt toch wel wat het kadootje was hè?
pretending that I'm deaf
pi_6018444
Ja gezellig *nooit volhoudt, nu al moe is van hele dag achter Bo aan sjouwen*
Tuurlijk vertel ik het
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 28 september 2002 @ 22:18:44 #87
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6018581
quote:
Op zaterdag 28 september 2002 09:19 schreef Knorretje het volgende:
Ooo vergeten ik even heel trots te vertellen dat wij, de vereniging Borstvoeding Natuurlijk, a.s. donderdag een congres hebben en dat dat helemaal vol is!! 600 deelnemers en bijna 100 op de wachtlijst! Toch goed van een vrijwilligersorganisatie!

* just me gaat dus donderdag keurig in jurk mensen ontvangen

Jorden.. wil je je moeder voortaan niet zo laten schrikken!! Pfff kinderen zijn in hun ontwikkeling vaak nét een stapje verder dan we in de gaten houden.

en later.. veel later wil je niet eens meer weten hoever ze zijn

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_6018589
quote:
Op zaterdag 28 september 2002 21:58 schreef jessie het volgende:
Mijn moeder had pas in de krant gelezen iets over flesvoeding dat kinderen die dat krijgen minder allergisch waren ofzo dan kinderen die borstvoeding krijgen. Ik zeg het nu even hoe zei het zegt hor en ze haalt nog al een dingen door elkaar hahaha. Maar ze had die krant waar het instond niet meer jammer genoeg. Iemand anders dit gelezen en weet die de gehele strekking van het verhaal?
Ja, ongeveer. Had er mee te maken dat borstvoeding de kans op astma en andere ademhalingsproblemen juist niet zou verkleinen. (De onderzoekers zeiden wel dat het goed was voor andere zaken). Was een Australisch onderzoek. Ik neem het persoonlijk niet zo heel erg serieus, want er zijn genoeg onderzoeken die het tegengestelde beweren. En je kunt op heel veel manieren onderzoek doen, en met bijna alle data kun er uit krijgen wat je wil. Ik wil maar zeggen: misschien lijkt het objectief, maar dat is onderzoek nooit.
* Nausicaa doet iets in onderzoek, alleen is dat geen onderzoek naar borstvoeding.

Zometeen Jorden even wakker maken, kijken of alles oké is.

pi_6018651
Doe Jorden nog maar een knuf
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 28 september 2002 @ 22:26:22 #90
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6018680
http://www.babyfriendly.org.uk/press.asp#230902

hier is het te vinden en ik denk dat daar tijdens het congres ook best wel eens vragen over gesteld kunnen worden omdat als één van de vele voordelen van borstvoeding altijd was dat kans op astma verminderd zou worden door het geven van borstvoeding. Ik denk dat het altijd moeilijk is om te vergelijken. Mijn zoon Maarten heeft (lang) borstvoeding gehad maar heeft toch later astma gekregen waar hij nu min of meer van af is. Misschien zou hij eerder astma gekregen hebben als hij flesvoeding gegekregen had? Ik weet het niet. Ik ben ook altijd bang dat mensen die hun kinderen om wat voor reden dan ook flesvoeding gegeven hebben en hun kindje astma krijgt dit als verwijt te horen krijgen.. als je borstvoeding gegeven zou hebben dan..
Ik heb borstvoeding gegeven omdat ik het in 1e instantie heel natuurlijk vond en ik het ook leuk vond om te doen. Ik heb geen seconde nagedacht over de eventuele voor- of nadelen.

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † zaterdag 28 september 2002 @ 22:32:43 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_6018780
Borstvoeding vergroot kans op astma
Uitgegeven: 20-9-2002 11:54

LONDEN - Borstvoeding is de beste voeding voor zuigelingen en verkleint de kans op infecties. Wetenschappers hebben echter ontdekt dat borstvoeding vermoedelijk wel het risico op astma en allergieën vergroot. De resultaten staan vrijdag in het medisch tijdschrift The Lancet.
"Borstvoeding beschermt kinderen niet tegen allergieën en astma en kan zelfs de kans erop iets verhogen", zei onderzoeker Malcolm Sears, van de McMaster Universiteit in Canada. Deze conclusie weerlegt talloze andere studies die wél een beschermend effect aan borstvoeding toedichten. Sears wijt dat aan een verschil in de duur van het onderzoek en de leeftijd waarop de kinderen werden onderzocht. Hij onderzocht duizend kinderen die in 1972 en 1973 zijn geboren in Nieuw-Zeeland. Elk kind werd tot z'n 26e levensjaar om de twee tot vijf jaar uitgebreid getest. Daaruit bleek, volgens Sears, dat meer borstgevoede kinderen tussen hun derde en 21e jaar allergisch waren voor katten, pollen en huisstofmijt dan kinderen die de fles hadden gekregen. Ook astma kwam meer voor in de groep die aan de borst was gelegd.

"Borstvoeding voor vier weken of langer verhoogde de waarschijnlijkheid op een allergische reactie op 13-jarige leeftijd, en verdubbelde de kans op astma waarvan ze als volwassenen nog steeds last hadden", stelt Sears.

Twee deskundigen in kindergeneeskunde stellen in een reactie op het onderzoek dat "hoewel er veel goede redenen zijn om borstvoeding tijdens de eerste vier tot zes maanden aan te moedigen, de preventie van astma en allergieën daar gezien deze studie niet bijhoort".

Van borstvoeding is al eerder aangetoond dat het de kans verkleint op oorinfecties, diarree, eczeem, griep en ademhalingsziekten.

Jorden

Jessie, heb je al gekeken of het rammelt?

† In Memoriam † zaterdag 28 september 2002 @ 22:36:35 #92
7074 moussy
kuttekop
pi_6018821
quote:
Op zaterdag 28 september 2002 22:26 schreef just me het volgende:
http://www.babyfriendly.org.uk/press.asp#230902
het stond er al, nahjah 1x engels, 1x nederlands
quote:
Mijn zoon Maarten heeft (lang) borstvoeding gehad maar heeft toch later astma gekregen waar hij nu min of meer van af is. Misschien zou hij eerder astma gekregen hebben als hij flesvoeding gegekregen had? Ik weet het niet.
en misschien wel veel erger....
pi_6020130
Jeetje Jorden!! Wat worden ze toch groot *gelukssterretjes weer afpakt en iedereen touw geeft* Vastbinden die koters!!!

Het is zooo ingewikkeld: die onderzoeken die dan weer dat en dan weer dit voorspellen...het wordt als moeder/vader steeds moeilijker om het 'juiste'te doen volgens mij. elke keer blijkt in een onderzoek weer het tegendeel waardoor je juist net je kind weer tekort gedaan zou heben als...mwoah, ik denk dat het tijd wordt dat we ons transformeren tot super-wij-zijn-zo-goed-op-de-hoogte-van-ons-innerlijke-waarheid-vrouwen! Laat de rest maar lullen en dan doen wij wat ons persoonlijk goeddunkt en wat voor ons prettig is!

DANYEL EN THIJS
pi_6020142
Just Me: wat stoer trouwens!!! En nog wel in jurk...fooootooooooo!!!!
DANYEL EN THIJS
pi_6020249
....door de nieuwe lay-out ben ik me ineens erg bewust van alle lurkers *kleren rechttrekt en lippenstift weer opdoet voor de computer*
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † zondag 29 september 2002 @ 00:07:29 #96
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6020270
quote:
Op zaterdag 28 september 2002 23:57 schreef Catootje het volgende:
Just Me: wat stoer trouwens!!! En nog wel in jurk...fooootooooooo!!!!
hihi laat ik nou niet weten hoe je hier foto's moet neerzetten

NoNick.. gefeliciteerd met Duco's 1e verjaardag

Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_6020437
quote:
Op zondag 29 september 2002 00:07 schreef just me het volgende:

[..]

NoNick.. gefeliciteerd met Duco's 1e verjaardag

Duco en No Nick gefeliciteerd!
"Whaaa ik leer het ook nooit..."
pi_6022902
Ah gossie, die Jorden! Jeetje zeg, dat zal wel enorm schrikken zijn geweest! Gelukkig dat het goed afgelopen is
Ik heb soms van die dromen dat ik mijn kind van het balkon laat vallen of van de trap, dan schrik ik echt wakker met een schok. Voor Jonas had ik alleen zelf van die val-dromen... brrrrrrrr

Karin, leuk he een dikke buik! Heb je er foto's van?? Of is het nog niet zoveel? Een vriend van mij heeft hele mooie foto's van mij (en mijn buik natuurlijk) gemaakt toen ik 35 weken zwanger was. Toen Jonas werd geboren kreeg ik er drie heel mooi ingelijst. Een hele mooie herinnering. Je weet tenslotte nooit of je er ooit weer zo uit zal zien.

Wat betreft zwangerschapskleding, ik ben ook enorm geslaagd bij de H&M. Hele leuke kleding en ook nog betaalbaar. Vond het bij andere zaken nogal prijzig.

Jessie en Duco, gefeliciteerd!!!

Oja, klein vraagje... omdat ik bv geef moet Jonas elke dag vit. D druppeltjes krijgen. Nu staat er op het doosje 'door de voeding heen mengen'. Hoe wou ik dat in hemelsnaam doen??? Ik kan het toch ook wel gewoon 'los' geven? Als ie lekker ligt te drinken laat ik em niet stoppen. Als hij dan nl. opnieuw de tepel wil pakken gaat dat niet altijd even makkelijk.

zondag 29 september 2002 @ 08:41:59 #99
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6022924
Ik weet nog van de vitamine K druppeltjes dat ik die gewoon op mn tepel kon doen. Of van je vinger laten zuigen? Dat zal met die D druppeltjes toch ook wel kunnnen?
pretending that I'm deaf
pi_6022938
quote:
Op zondag 29 september 2002 08:41 schreef moralia het volgende:
Ik weet nog van de vitamine K druppeltjes dat ik die gewoon op mn tepel kon doen. Of van je vinger laten zuigen? Dat zal met die D druppeltjes toch ook wel kunnnen?
Jeetje, daar had ik nog niet eens aan gedacht!!! In de bijsluiter staat met een theelepeltje maar ja... da's niet handig. Laat ik het zo maar eens proberen dan. Thanx.

Ander vraagje, kun je achteraf nog iets doen aan striae? In de laatste twee weken van mijn zwangerschap kwam dat toch nog even opzetten... Maakt niet zoveel uit, maar ik vroeg me af hoe je die huid het beste kunt verzorgen.

pi_6023003
DUCO GEFELICITEERD MET JE 1e JAAR en je pappa en mamma ook gefeliciteerd natuurlijk

Ik heb het kadootje gisteren toch eerder gehad Hele mooie goude oorbelletjes met blauwe steentjes (stekertjes) zodat ik kan wisselen met de anderen die ik gehad heb. Lief he!!!!!

Bedankt voor het neerzetten van het krantenstukje. Was gewoon benieuwd.

Ik ga nog ff terug naar bed.

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 29 september 2002 @ 09:15:23 #102
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6023010
Jessie wat een verwennerij!! Gefeliciteerd en geniet van deze dag!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  FOK!fossiel zondag 29 september 2002 @ 09:21:08 #103
2628 Karin
pi_6023026
Jessie en Duco van harte gefeliciteerd
  zondag 29 september 2002 @ 09:29:32 #104
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6023062
Leuk kado Jessie, en van harte natuurlijk. En Duco is ook jarig, ook heel erg gefeliciteerd! Gezellig!
pretending that I'm deaf
  † In Memoriam † zondag 29 september 2002 @ 10:01:53 #105
7074 moussy
kuttekop
pi_6023179
Jessie & Duco, Gefeliciteerd!!

pi_6023290
quote:
Op zondag 29 september 2002 08:48 schreef Sweej het volgende:

[..]

Jeetje, daar had ik nog niet eens aan gedacht!!! In de bijsluiter staat met een theelepeltje maar ja... da's niet handig. Laat ik het zo maar eens proberen dan. Thanx.

Ander vraagje, kun je achteraf nog iets doen aan striae? In de laatste twee weken van mijn zwangerschap kwam dat toch nog even opzetten... Maakt niet zoveel uit, maar ik vroeg me af hoe je die huid het beste kunt verzorgen.

Volgens mij kun je der niet echt veel aan doen.
Ik kreeg van de kraamverzorgster twee jaar terug het advies om er vitamine E creme op te smeren omdat dat goed is tegen littekenweefsel.
Maar ik kan niet zeggen dat het ook echt geholpen heeft. Ik heb nl een heel mooi backgammon bord op mijn buik staan maar goed kleine prijs voor een mooi ventje dacht ik zo....
Het wordt wel heel snel kleurloos die strepen, duurde bij mij maar een maande of vier en toen waren ze al bijna helemaal wt weer. Is een stuk mooier dan dat rood/paarse.
pi_6023293
Oja Duco GEFELICITEERD!!!!!!

Jesse JIJ OOK!!!!!!!!!!

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 september 2002 @ 10:28:45 #108
13151 crew  Rewimo
pi_6023315
Duco en Jessie: van harte gefeliciteerd!

zondag 29 september 2002 @ 10:41:03 #109
30638 Duco
al heel errug groot
pi_6023414
Dankoewel allemaaaaaaaaaaaaal

* Duco heeft al in ons eigenstegavetopiekje gepost

En het mooie is dat ik wel hier maar jullie niet daar mogen posten

Tante Jessie hier ook flisitaart
ik weet toch niet wat krospossuh is dus mag ik het vast wel

1ste officiële Fok!baby!!!
pi_6023452
1 jaar alweer, wat gaat dat snel!! Gefeli Duco, en Jessie natuurlijk ook!!!
(zit ik dan al zo lang te genieten van jullie verhalen? Jeutje, ik voel me oud!!)
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † zondag 29 september 2002 @ 17:04:46 #111
7074 moussy
kuttekop
pi_6027920
Knor,

Hadden jullie niet ooit eens een foto van jou met je zwangere buik op doek laten zetten? (printen of weet ik hoe dat in zn werk gaat)

Ik heb iets heel mafs, wat misschien wel normaal is hoor. Als ik dingetjes van visjes of hele leuke jongetjes kleding zie heb ik altijd de drang om het voor Mink te kopen

Zo waren we dat we bezig waren met de babykamer op zoek naar een meeuw, maar heb dat ding nooit kunnen vinden. Nou was ik vandaag in een tuincentrum en daar was een stelling met meeuwen, zeepaardjes, schelpen, zeesterren dat soort grut. En daar kwam dat gevoel weer opborrelen. Ik heb er deze keer, voor het eerst, aan toe gegeven en een krans met allemaal schelpen er op geplakt gekocht. In het middenstuk, de opening, heb ik de urn gezet en moet zeggen dat het een heel tevreden gevoel geeft. Tis weer eens wat anders dan af moeten druipen met gevoel dat je nooit meer wat voor je zoon kan kopen

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 september 2002 @ 18:06:27 #112
13151 crew  Rewimo
pi_6028870
Moussy, het was dus in orde gekomen met de urn? Ik geloof dat ik dat gemist heb als het nog ter sprake was gekomen tenminste Het lijkt mij een fijn gevoel als je Minks plekje bij jullie een beetje mooier kunt maken Zo kun je inderdaad nog iets voor hem kopen, is toch een prettig idee? Ik vind het een mooi symbool voor jullie mannetje
  † In Memoriam † zondag 29 september 2002 @ 18:15:45 #113
7074 moussy
kuttekop
pi_6028966
quote:
Op zondag 29 september 2002 18:06 schreef Rewimo het volgende:
Moussy, het was dus in orde gekomen met de urn? Ik geloof dat ik dat gemist heb als het nog ter sprake was gekomen tenminste Het lijkt mij een fijn gevoel als je Minks plekje bij jullie een beetje mooier kunt maken Zo kun je inderdaad nog iets voor hem kopen, is toch een prettig idee? Ik vind het een mooi symbool voor jullie mannetje
Oh ja de slijpkunsten, nou, das dus niet gelukt. Er moest toch te veel vanaf om het passend te maken. Nu steekt er dus een klein randje uit van de urn. Dit is maar voor tijdelijk hoor, er komt nml een nieuwe deksel op die dan weer over dat randje valt. Een hoop gedoe maar persoonlijk vind ik het niet mooier worden. Het word allemaal zo groot. Ik hou er niet zo van als je naar dat ding kijkt en denkt URN!! het is ook geen "altaar" geworden of zo hoor met allemaal tierelantijntjes. Zn slofjes die hij thuis aan heeft gehad staan bijvoorbeeld gewoon op het kamertje. Er staat dan wel een kaarsje bij, maar das alles.

Het enige wat ik van tierlantijn doe is de zwangerschapsbel die ik van Mink had die komt aan het schilderij die we van de buurman hebben gekregen te hangen , zo dat de bel psies in het midden valt.

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 29 september 2002 @ 18:19:26 #114
13151 crew  Rewimo
pi_6029002
Ik stel me er ook niet echt een 'altaar' bij voor hoor Moussy Maar gewoon een plekje dat Mink symboliseert en waar je dierbare dingetjes neerlegt. Lijkt me ook niet prettig als het zo urnerig wordt Kun je net zo goed een grote pijl aan de muur hangen met URN erop

Balen dat het niet gelukt is trouwens met dat randje en zo. Een hele nieuwe urn is zeker niet aan de orde?

† In Memoriam † zondag 29 september 2002 @ 18:26:06 #115
7074 moussy
kuttekop
pi_6029077
quote:
Op zondag 29 september 2002 18:19 schreef Rewimo het volgende:
Ik stel me er ook niet echt een 'altaar' bij voor hoor Moussy Maar gewoon een plekje dat Mink symboliseert en waar je dierbare dingetjes neerlegt. Lijkt me ook niet prettig als het zo urnerig wordt Kun je net zo goed een grote pijl aan de muur hangen met URN erop
Ik heb wel eens foto's op internet voorbij zien floepsen dat ik dacht.. moet dat nou.... Hele kleding-setjes die aan de muur hingen, tig foto's, zwangerschapstesten en ga zo maar door. Nahhhh das niks voor mij/ons.
quote:
Balen dat het niet gelukt is trouwens met dat randje en zo. Een hele nieuwe urn is zeker niet aan de orde?
Ze kon hem niet kleiner maken zei ze. Ik had hem liever wat kleiner qua hoogte gewilt. Kan makkelijk volgens mij , want 50% is loos,leeg,niks,nada,noppes. Máár das mooi opgelost met de schelpenkrans er om heen.
pi_6029130
quote:
Op zondag 29 september 2002 18:19 schreef Rewimo het volgende:

Lijkt me ook niet prettig als het zo urnerig wordt Kun je net zo goed een grote pijl aan de muur hangen met URN erop

levert wel grappige visioenen op trouwens..*pijltjes ziet door een huis met aan het eind heeeeel groot : MINK's URNNNNN HIERRRR!!!*

Frustrerend dat mensen niet eens de moeite kunnen nemen om een fatsoenlijke urn te maken voor iemands kindje Ik ben trouwens zwaar aan de extra foliumzuur *slik* ....Moussy, ik kan me wel voorstellen dat je iets wil kopen: je bent natuurlijk ook bevallen, en volgens mij is dat een heel gek gevoel. Wel bevallen en dan toch een leeg wiegje! Je bent ook zo lang met een heel ander scenario bezig geweest, Mink zou leven en daar hoort een kamertje met alles er op en eraan bij! Zo onwerkelijk dat dat ineens allemaal niet meer hoeft. (alhoewel, niet meer hoeven, dat bepaal je natuurlijk nog altijd zelf...zo nu en dan jezelf toestaan dat je iets koopt of voelt of watook, daar heeft iedereen wel recht op denk ik)

DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator zondag 29 september 2002 @ 19:24:05 #117
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6029800
Lieve jessie, van harte gefeliciteerd met je verjaardag

Nonick, Roelie , en Kozzmic van harte met Duco's eerste verjaardag. Gos dat dat alweer een jaar geleden is zeg.......

Eva ♥ en Iris ♥
pi_6029926
Duco en Jessie,

Van Harte!!!

pi_6030451
Iedereen heel erg bedankt voor de felicitaties. Is toch altijd leuk he

Alle visite is vanmiddag geweest. Was erg gezellig en ik ben erg verwend
Bo is gesloopt. Al die drukte en aandacht en dan natuurlijk nog lekker ff uitsloven, poeh. Het duurde gewoon ff voor ze ging slapen, huilen enz. Gewoon zelf te druk geweest, maar ze slaap nu als een roosje. En de avond is lekker voor hub en mij. Dalijk Expeditie Robinson kijken en lekker vroeg slapen

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 29 september 2002 @ 20:34:48 #120
7074 moussy
kuttekop
pi_6030706
quote:
Op zondag 29 september 2002 20:12 schreef jessie het volgende:
Iedereen heel erg bedankt voor de felicitaties. Is toch altijd leuk he

Alle visite is vanmiddag geweest. Was erg gezellig en ik ben erg verwend
Bo is gesloopt. Al die drukte en aandacht en dan natuurlijk nog lekker ff uitsloven, poeh. Het duurde gewoon ff voor ze ging slapen, huilen enz. Gewoon zelf te druk geweest, maar ze slaap nu als een roosje. En de avond is lekker voor hub en mij. Dalijk Expeditie Robinson kijken en lekker vroeg slapen

Vertél vertél vertééééél, wat heb je allemaal gekregen??
pi_6031598
Ok Moussy, komt ie

Van Hub dus 2 paar gouden oorbelletjes, 1 hanger met hartjes, de andere stekertjes met blauw steentje
Verder van familie en vrienden;hand en bodycream, gezichtsscrub, haarmasker, mad gum (voor in je haar) een fleece ochtendjas, luchtje sun van jil sander,geurenbon,geld , replica van een antiek parfumflesje (heel mooi!!) geurwaxinelichtjes,afslankgel(klinkt onaardig, maar had ik zelf gevraagd, voor die putjes ) Gisteren nog van die vingerpopjes gehad (klinkt dat dom haha, maar heel leuk)
En dat was het, leuk he. Heerlijk al die verwendingentjes. Heb gelijk besloten ook weer wat meer tijd voor mezelf te nemen om maskertjes enz te doen. Sinds Bo er is doe ik dat veel te weinig en ik vind dat juist zo lekker.

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 september 2002 @ 08:49:35 #122
13151 crew  Rewimo
pi_6036921
jessie, wat ben jij lekker verwend zeg
pi_6037296
quote:
Op zondag 29 september 2002 21:39 schreef jessie het volgende:
Ok Moussy, komt ie

Van Hub dus 2 paar gouden oorbelletjes, 1 hanger met hartjes, de andere stekertjes met blauw steentje
Verder van familie en vrienden;hand en bodycream, gezichtsscrub, haarmasker, mad gum (voor in je haar) een fleece ochtendjas, luchtje sun van jil sander,geurenbon,geld , replica van een antiek parfumflesje (heel mooi!!) geurwaxinelichtjes,afslankgel(klinkt onaardig, maar had ik zelf gevraagd, voor die putjes ) Gisteren nog van die vingerpopjes gehad (klinkt dat dom haha, maar heel leuk)
En dat was het, leuk he. Heerlijk al die verwendingentjes. Heb gelijk besloten ook weer wat meer tijd voor mezelf te nemen om maskertjes enz te doen. Sinds Bo er is doe ik dat veel te weinig en ik vind dat juist zo lekker.

Mad gum? wat is dat? Klinkt alsof je dat er nooit meer uit gaat krijgen...
pi_6037337
Haha, nou hoop het toch wel
Is een soort ja wax maar dan ook weer net niet, wat stevigheid geeft in je haar maar met een matt efect (dus niet alsof je de olijfolie over je hoofd gegoten heb, dat vind ik namelijk met wax, je doet al snel teveel waardoor het vet lijkt)
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 30 september 2002 @ 11:36:23 #125
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6038559
Duco en Jessie nog gefeliciteerd!!!

En bij deze (zoals al een hele tijd geleden beloofd) 2 fotootjes van de babykamer. (Was een beetje lastig fotograferen, omdat het kamertje nogal klein is, maar het gaat maar even om de meubeltjes)

Overigens gaat het hier onwijs klote. Weer vreselijke last van mijn isschias, dus sinds zaterdag weer begonnen met fysio. Kon geen stap meer verzetten en zelfs niet normaal zitten! Het kindje ligt hartstikke dwars. Als het volgende week woensdag niet uit zichzelf gedraaid
is dan wordt er een afspraak gemaakt met het ziekenhuis om het nog proberen te draaien.
Lukt dat niet, dan wordt het dus zeer waarschijnlijk een keizersnede. Ik heb zelf weinig vertrouwen dat het nog gaat draaien of gedraaid kan worden, want naar mijn idee zit het gewoon helemaal klem. Het zit niet bepaald lekker zo. Het hoofdje ligt helemaal in mijn zij net onder mijn ribben, dat is soms best pijnlijk. Ik voel me nu echt zo'n kneusje... ik loop als een oud omaatje, de wond op mijn schouder doet pijn en ik voel me gewoon helemaal niet lekker. Bah!

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 30-09-2002 11:37]

Angelic1 since 2001
  Jubileum moderator maandag 30 september 2002 @ 11:39:14 #126
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6038603
Ik heb even je plaatjes zichtbaar gemaakt Angelic.

Sterkte

Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 30 september 2002 @ 11:39:58 #127
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6038616
Bedankt Lois
Angelic1 since 2001
pi_6038647
quote:
Op maandag 30 september 2002 11:36 schreef Angelic1 het volgende:
...... en ik voel me gewoon helemaal niet lekker. Bah!
Wat vervelend voor je zeg! En je moet nog een paar weekjes! Bij een kennis van mij lag het kindje ook helemaal dwars. Op de dag dat besloten werd of het een keizersnee zou worden draaide het kindje toch nog! Dus je weet het nooit...
meis, dikke knuffel! en doe lekker rustig aan...

p.s. liev kamertje....

† In Memoriam † maandag 30 september 2002 @ 12:20:12 #129
7074 moussy
kuttekop
pi_6039207
Angelic, ik zie dat je die krullen standaard voor de tummy hebt. Toen ik die van mij terugbracht naar de winkel werd mij verteld dat je heel goed op het laswerk op moet letten als hij eenmaal in gebruik is. De naden willen nog wel eens los gaan.

Lief kamertje trouwens.

maandag 30 september 2002 @ 12:33:17 #130
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6039355
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:20 schreef moussy het volgende:
Angelic, ik zie dat je die krullen standaard voor de tummy hebt. Toen ik die van mij terugbracht naar de winkel werd mij verteld dat je heel goed op het laswerk op moet letten als hij eenmaal in gebruik is. De naden willen nog wel eens los gaan.
Bedankt voor de tip! Ik zal er op letten. Heb je al je spulletjes terug mogen brengen naar de winkel?
Angelic1 since 2001
  † In Memoriam † maandag 30 september 2002 @ 13:02:38 #131
7074 moussy
kuttekop
pi_6039699
quote:
Op maandag 30 september 2002 12:33 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip! Ik zal er op letten. Heb je al je spulletjes terug mogen brengen naar de winkel?

Dat is het enige wat we terug gebracht hebben. De meubeltjes had ik nog van René.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 september 2002 @ 13:22:51 #132
13151 crew  Rewimo
pi_6039980
Angelic, die laatste loodjes zijn erg zwaar hè Wat een schattig kamertje trouwens Sterkte en klaag maar lekker tegen ons aan hoor. Mij is de ks trouwens erg meegevallen, na bijna 24 uur bevallen is dat een peuleschil en ik was dus niet echt fit meer
pi_6040905
- spruw alert -

Jawel, ik vrees dat het zo is! Volgens mij hebben we hier spruw.
Sinds gisteren heb ik ineens flink zere tepels, vooral vannacht en bij het aanleggen. Ik heb ff opgezocht hoe je spruw kunt herkennen. Een van de dingen was dus witte stipjes op het gezichtje. Dat heeft Jonas dus ook. En hij laat ineens veel vaker los tijdens de voeding. Hij is niet extreem onrustig maar misschien is het nog in het beginstadium
Ik heb mijn verloskundige al gebeld en eea uitgelegd en hij zei dat ik zo de huisarts kon bellen voor een receptje. Is het niet slim om er eerst naar te laten kijken voordat ik met een kuurtje begin of is dit echt wel spruw????????
(begin weer te twijfelen nu het even niet meer zeer doet..)

† In Memoriam † maandag 30 september 2002 @ 14:22:22 #134
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6040956
Als je je huisarts toch belt om een receptje zeg er dan bij dat ook jij behandeld moet worden anders blijven jullie elkaar besmetten.

Ik zit nu op mijn werk en heb jammergenoeg geen tijd om verder te spitten voor je maar doe dat wel, als het nog nodig is, als ik thuis ben.

Kijk anders alvast op http://www.vbn.borstvoeding.nl/spruw.html

[Dit bericht is gewijzigd door just me op 30-09-2002 15:03]

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 30 september 2002 @ 14:34:15 #135
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6041183
quote:
Op maandag 30 september 2002 13:22 schreef Rewimo het volgende:
Angelic, die laatste loodjes zijn erg zwaar hè Wat een schattig kamertje trouwens Sterkte en klaag maar lekker tegen ons aan hoor. Mij is de ks trouwens erg meegevallen, na bijna 24 uur bevallen is dat een peuleschil en ik was dus niet echt fit meer
Waar ik het meest tegen opzie is om te moeten blijven in het ziekenhuis. Bij de eerste mocht ik de volgende ochtend al naar huis en bij de tweede zelfs dezelfde avond nog. Met een keizersnede moet je geloof ik een week blijven he? Verder zie ik er niet zo ontzettend tegenop. Als ze maar niet eerst op de natuurlijke manier laten proberen en dan alsnog het mes er in

Mocht jij je kindje al snel tillen? Ook dat kan wel eens 6 weken duren hoorde ik.

Angelic1 since 2001
  † In Memoriam † maandag 30 september 2002 @ 15:00:39 #136
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6041631
quote:
Op maandag 30 september 2002 14:34 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Waar ik het meest tegen opzie is om te moeten blijven in het ziekenhuis. Bij de eerste mocht ik de volgende ochtend al naar huis en bij de tweede zelfs dezelfde avond nog. Met een keizersnede moet je geloof ik een week blijven he? Verder zie ik er niet zo ontzettend tegenop. Als ze maar niet eerst op de natuurlijke manier laten proberen en dan alsnog het mes er in

Mocht jij je kindje al snel tillen? Ook dat kan wel eens 6 weken duren hoorde ik.

zou het een idee zijn als je je nu al laat voorlichten over bevallen met een keizersnede? misschien haalt dat wat van je ongerustheid weg. Ik heb nooit gehoord dat iemand na een ks 6 weken moest wachten met het kindje tillen! Pff dat zou toch niet menselijk zijn!!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 september 2002 @ 15:23:07 #137
13151 crew  Rewimo
pi_6041973
quote:
Op maandag 30 september 2002 14:34 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Ik ben donderdagavond laat (Christan is om 23.38 uur geboren - nog nèt op de uitgerekende datum ) bevallen, en maandags vroegen ze me of ik liever dinsdags of woensdags naar huis wilde. Die keuze was niet moeilijk natuurlijk! Dus dat viel erg mee. Bovendien is het na een bevalling best lekker om vertroeteld te worden, en de eerste dagen ben je nog niet veel na een ks. Ik stond wel vrijdags al naast mijn bed en toen ik zaterdags hoorde dat ik zelf mocht douchen en naar de wc was ik al weg Dat hangt ook van jezelf af, degene naast mij, die ook een ks had gehad vond zichzelf erg zielig en die herstelde een stuk langzamer.

Je buik doet flink zeer, een fikse portie spierpijn zeg maar, omdat ze je buikspieren door moeten snijden. Je loopt de eerste paar dagen dan ook als een oud vrouwtje. Maar hoe eerder je daarmee gaat bewegen, hoe eerder je herstelt. Van de wond zelf heb ik weinig last gehad (13 nietjes) al voelde het fijn toen na een week de hechtingen eruit waren.

Ik heb Christan gewoon gedragen thuis Ook de trap op en af als het zo uitkwam. Wel mag je de eerste 6 weken geen zware boodschappen dragen en zo (en niet stofzuigen, heerlijk!). Ik heb trouwens thuis niet meer in bed gelegen. Dat had ik in het ziekenhuis al genoeg gedaan, ik was veel te blij dat ik lekker thuis was.

Het is mij alles bij elkaar erg meegevallen, de nasleep. Mocht er ooit een volgende keer komen (zit er niet in) dan zou ik meteen weer een ks kiezen, echt waar.

maandag 30 september 2002 @ 15:40:53 #138
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6042201
quote:
Op maandag 30 september 2002 15:23 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Je buik doet flink zeer, een fikse portie spierpijn zeg maar, omdat ze je buikspieren door moeten snijden. Je loopt de eerste paar dagen dan ook als een oud vrouwtje. Maar hoe eerder je daarmee gaat bewegen, hoe eerder je herstelt. Van de wond zelf heb ik weinig last gehad (13 nietjes) al voelde het fijn toen na een week de hechtingen eruit waren.

Ik loop nu ook als een oud vrouwtje, dus er veranderd niet veel dus. Alleen zit de spierpijn dan aan de voorkant en niet op mijn bil

Valt inderdaad wel mee als ik jouw verhaal hoor. Kreeg je nog wel kraamhulp toen je thuis kwam of vervalt dat recht als je in het ziekenhuis verblijft?

Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 30 september 2002 @ 15:44:56 #139
13151 crew  Rewimo
pi_6042251
quote:
Op maandag 30 september 2002 15:40 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Ik loop nu ook als een oud vrouwtje, dus er veranderd niet veel dus. Alleen zit de spierpijn dan aan de voorkant en niet op mijn bil

Valt inderdaad wel mee als ik jouw verhaal hoor. Kreeg je nog wel kraamhulp toen je thuis kwam of vervalt dat recht als je in het ziekenhuis verblijft?

Ik had recht op 64 uur kraamzorg. Voor elke dag in het ziekenhuis gaat daar 8 uur af. Ik hield 24 uur over en die hebben we in overleg verdeeld over 5 dagen. Dat was wel lekker hoor, zo kreeg papa ook bad- en voedinstructie
  maandag 30 september 2002 @ 17:14:35 #140
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6043560
Angelic1, het ligt eraan hoe je verzekerd bent, op hoeveel kraamhulp je recht hebt. Ben je AV+ verzekerd zoals ik, dan heb je recht op verlengde kraamhulp, nl 10 dagen (geteld vanaf de dag van de geboorte).
En nog even over de keizersnede: de eerste tijd mag je niet zwaarder dan je kindje tillen (dus je kindje mag wel ). Verder heb ik geen last gehad van spierpijn, ik moet zeggen dat ik eigenlijk helemaal geen pijn heb gehad na de keizersnede. De eerste dagen goede pijnbestrijding (morfine en paracetamol) en daarna was dat niet meer nodig.
Wees niet te bang, laat je gewoon nu alvast voorlichten, dan ben je voorbereid indien nodig. Het is mij echt heel erg meegevallen!

-edit- Je moet op ongeveer 5 dagen ziekenhuisverblijf rekenen.

maandag 30 september 2002 @ 17:25:14 #141
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_6043726
Beste Angelic.

De hechtingen die ik vanonder had na de bevalleing van onze tweede hebben me veel meer last bezorgd dan die van de keizersnee van de eerste.
Wel heb ik nog lange tijd last van de narcose gehad, maar toen deden ze nog niet aan ruggeprikken bij spoedkeizersnedes.

Maak je nou maar niet sappel, je weet "men lijdt het meest het lijden dat men vreest, doch dat nooit op komt dagen".

maandag 30 september 2002 @ 19:33:53 #142
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6045677
quote:
Op maandag 30 september 2002 17:14 schreef Spuuglokje het volgende:
Angelic1, het ligt eraan hoe je verzekerd bent, op hoeveel kraamhulp je recht hebt. Ben je AV+ verzekerd zoals ik, dan heb je recht op verlengde kraamhulp, nl 10 dagen (geteld vanaf de dag van de geboorte).
-edit- Je moet op ongeveer 5 dagen ziekenhuisverblijf rekenen.
Ik zal het eens nakijken. Ik ben partikulier verzekerd en heb volgens mij recht op 40 uur verdeeld over 8 dagen. Maar wellicht dat er iets instaat over ziekenhuisopname of iets dergelijks...

Bedankt voor al jullie reakties trouwens. Ik hoor het liever van ervaringsdeskundigen, dan het standaard verhaaltje van het ziekenhuis.

Edit: Ik heb het even opgezocht. Ik heb inderdaad recht op 40 uur verdeeld over 10 dagen. Voor elke dag in het ziekenhuis gaat er 5 uur vanaf. Zou ik dus 5 dagen moeten blijven, dan hou ik nog 15 uur over...

[Dit bericht is gewijzigd door Angelic1 op 30-09-2002 19:40]

Angelic1 since 2001
pi_6045874
quote:
Op maandag 30 september 2002 14:22 schreef just me het volgende:
Als je je huisarts toch belt om een receptje zeg er dan bij dat ook jij behandeld moet worden anders blijven jullie elkaar besmetten.

Ik zit nu op mijn werk en heb jammergenoeg geen tijd om verder te spitten voor je maar doe dat wel, als het nog nodig is, als ik thuis ben.

Kijk anders alvast op http://www.vbn.borstvoeding.nl/spruw.html

Dank je wel alvast. Veel van de genoemde kenmerken kloppen wel. Ik las ergens anders ook iets over witte stipjes op het gezichtje van het kind. Dat zou ook wijzen op spruw??
Als hij net begint met drinken doet het even heel erge pijn maar dat trekt al snel weer weg en dan voelt het gewoon normaal. Tussen de voedingen door zijn de tepels ook vrij pijnlijk en gevoelig.

Ander 'probleempje': weet iemand hier iets van ziektekostenverzekeringen?? Ik ben ziekenfonds verzekerd. Toen ik mijn bevallingspakket op ging halen zat daar een briefje bij wat ik op moest sturen zodra het kindje geboren was zodat hij bij mij bijgeschreven kon worden. Ik dat netjes gedaan maar toen ik vandaag ter controle even belde konden ze het nergens terugvinden?? Hubbie zit bij dezelfde ziektekostenverzekeraar. De telefoniste zei dat Jonas bij de kostwinner bijgeschreven moet worden. Maar we zijn niet getrouwd en hebben allebei (nog) een andere huisarts. Als ik nou met mijn ventje naar de dokter ga is dat dan een probleem??? (ivm verkrijgen van medicijnen enzo..) Ik kreeg wel een briefje van mijn huisarts na de geboorte van Jonas.
-snapt iemand het nog?? -

pi_6046097
Over ziektekosten weet ik weinig, behalve dat een kind inderdaad bij de meestverdienende op de polis moet. Maar hoe dat zit als je officieel geen stel bent (niet getrouwd, geen samenlevingscontract), dat weet ik niet. Sorry Sweej.

Jorden heeft niks aan zijn buitelpartij overgehouden. Of het moet vannacht geweest zijn.... We waren gisteren naar de eendjes geweest (en naar het safaripark, maar daar was hij alleen maar onder de indruk van de rondzwemmende eendjes...). In elk geval, hij probeert nu uit alle macht "kwak-kwak" te zeggen. Hetgeen nu nog klinkt als kah-kah, trouwens. Maar de bedoeling is duidelijk.
Vannacht werden we ineens om 4 uur wakker. Jorden was zijn woordjes aan het oefenen! En zo klonk het heel vrolijk uit zijn kamertje: kah-kah, woe-woef, toootooo! (Tootoo = auto).
Geweldig gewoon! Het ging maar door. Alleen, het was wel 4 uur 's nachts dus, dat was minder. Gehuild heeft hij niet, maar na een uurtje hadden wij het wel gehad, en dus toch maar een flesje melk gemaakt. Daarna ging hij weer zoet slapen... Ach gut...

pi_6046634
O, en dan nog even iets (ik weet niet waar het vandaan komt, en of het waar is, maar het is wel "vermakelijk" zeg maar):

Een twintig maanden oude baby in
Duitsland heeft al vroeg ontdekt wat
een duikvlucht is.

De kleine waaghals kroop op een van
zijn ontdekkingstochten naar het raam
om te zien wat zich in de wereld buiten
afspeelt.Hij leunde net iets te ver
voorover en maakte een vrije val vanaf
de eerste verdieping.

De kleine kwam echter ongedeerd uit de
strijd maar wel met veel gespatter.Zijn
luier die rijkelijk gevuld was met een
verse portie derrie had de val gebroken
door onmiddellijk uit elkaar te spatten
toen het jongetje de straat raakte.Een
soort geparfumeerde airbag zeg maar!

pi_6048263
quote:
Op maandag 30 september 2002 17:25 schreef ayla1 het volgende:
Beste Angelic.

De hechtingen die ik vanonder had na de bevalleing van onze tweede hebben me veel meer last bezorgd dan die van de keizersnee van de eerste.
Wel heb ik nog lange tijd last van de narcose gehad, maar toen deden ze nog niet aan ruggeprikken bij spoedkeizersnedes.

Maak je nou maar niet sappel, je weet "men lijdt het meest het lijden dat men vreest, doch dat nooit op komt dagen".

Leuk om al die verschillende ervaringen te lezen!
Ik heb geen last van de hechtingen gehad, ze hoefden er ook niet uit, want het waren draadjes die je lichaam zelf afbreekt. Wel kwam 1 van de draadjes na een paar weekjes naar buiten, die heb ik gewoon afgeknipt

Ik was/ben AV+ verzekerd, op dinsdagmiddag het ziekenhuis ingegaan, op woensdagmiddag geopereerd en ik mocht zondagmorgen naar huis.
Van zondag t/m vrijdag nog 8 uur daags kraamhulp gehad!
Naar omstandigheden heb ik het erg naar m'n zin gehad in het ziekenhuis, al zag ik er als een berg tegenop. Geniet er zo mogelijk van, als je kan. Alles wordt voor je gedaan, en ik heb heel fijn personeel getroffen. Ze waren erg pro-borstvoeding dus daarmee heb ik ook geen problemen gehad.

Als je borstvoeding wilt gaan geven, denk eraan dat meteen als je op je kamer terugkomt de baby aangelegd kan worden. Bij mijn kamergenote die op mijn laatste ochtend binnenkwam vergaten ze dat, en ze was zelf nog een beetje woozy van het hele gedoe, ze had een onverwachte keizersnee.

Nog een kleine tip, neem een spiegel mee, je wil graag zien hoe je haar zit en hoe de wond er uitziet!

pi_6053099
Nou, vanmiddag kan ik een spulletje ophalen tegen de spruw. We hopen maar dat we er snel vanaf zijn dan Jonas lijkt er weinig last van te hebben. Hij was vannacht wat onrustiger dan normaal maar buiten dat geloof ik niet.

Vanmiddag ga ik gezellig naar de balie van het ziekenfonds. Dat mens aan de telefoon zei dat ik maar een geboortekaartje moest sturen met een briefje erbij en dan alles moest uitleggen. Nou, dank je de koekoek, ik loop er wel ff langs want brieven ontvangen ze daar volgens mij niet en zo hoop ik het in een keer geregeld te hebben!

pi_6053421
*allereerst alle spruwertjes succes*

tatatatataaa! Ik kom net uit het ziekenhuis(kan van blijdschap bijna niet typen nee ik ben niet zwanger lees nu maar verder)...

Ik had allereerts een superlieve en aaaaardige dokter: laten we hem even Quick-Fit noemen.. Ik mijn problemen verteld, en jawel hoor! "Ik weet al wat het is!", riep -ie..."een klassiek geval van PCO-syndroom!" (hij klonk helemaal blij) Ik heb bloedonderzoek gehad en een inwendige echo, waarbij hij de eileiders eerst niet kon vinden (frot, frot).. Dawasnieleuk. Maar ik zag een hele schone baarmoeder zonder kankercellen, vleesbomen, dooie eileiders...het was allemaal aanwezig en schoon en over een aantal weken (als hij de testuitslagen binenn heeft) krijg ik een kuurtje om de menstruatie op te wekken en daarna een hormoonkuur...(misschien wel dat moeders voor moedersspul?)..en dan heb ik, buiten een 10 procent kans op een tweeling, hartstikke veel kans om zwanger te raken...Ik moest nog denken aan mijn Pfeiffertijd: op een gegeven moment heb ik een alternatief genezer bezocht die het had over een schommelende bloedsuikerspiegel. Onzin, dacht mijn omgeving toen. Nu blijkt dit een symptoom te zijn van het PCO-syndroom (en daarmee eenv erhoogde kans op diabetes) !!!

En dr. Quick-Fit gaf ook aan dat je je heel ellendig kunt voelen als je eitjes blijven steken..ikkuh beamen natuurlijk

DANYEL EN THIJS
pi_6053430
Oe, en dank je wel ET voor het artikel! Dat komt nu dubbel zo goed van pas!
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 10:33:36 #150
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6053473
Ik word helemaal blij van je verhaal, Catootje! Nu gaat het gewoon allemaal helemaal goed komen!!!
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 10:39:14 #151
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6053528
Supernieuws Catoot!!! Laten we afspreken dat je uiterlijk eind 2003 een klein urretje in je armen hebt (erg snel misschien, maar ik heb geen idee hoelang het duurt voor zo'n kuur aanslaat)
Angelic1 since 2001
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 10:40:03 #152
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_6053540
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:29 schreef Catootje het volgende:

Een klassiek geval van PCO-syndroom!"

Catootje, goed nieuws.
Maarreh, nog even voor mezelf, is dat PCO-syndroom nou die luie eitjes of heb je iets anders?
pi_6053579
Het zijn idd luie eitjes..alhoewel mijn dokter dat niet helemaal eerlijk vond omdat de eitjes wel WILLEN springen maar hun wagentje (hormoon) is stuk.. (mijn interpretatie) Ze liggen dus allemaal te verloederen in de eileider.
DANYEL EN THIJS
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 10:46:33 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_6053600
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 10:43 schreef Catootje het volgende:
Het zijn idd luie eitjes..alhoewel mijn dokter dat niet helemaal eerlijk vond omdat de eitjes wel WILLEN springen maar hun wagentje (hormoon) is stuk.. (mijn interpretatie) Ze liggen dus allemaal te verloederen in de eileider.
Aghaaa!
Nou hopen dat ze nu dan allemaal ineens de Formule 1 ingaan en dan niet net als Jos Verstappen in de grindbak (lees: maandverband) eindigen maar gewoon zo snel mogelijk de Grand Prix winnen.
pi_6053645
Het woord 'meerling' had een erg grappige uitwerking op mijn vriend

Jaaaa, voor je het weet zit ik ook te tobben met me hechtingen en de borstvoeding!! *even de diabetes, en alle andere nadelen opzij zet*

DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 oktober 2002 @ 11:10:56 #156
13151 crew  Rewimo
pi_6053903
Catoot, wat goed! Iets wat gewoon behandeld kan worden en jouw prachtige kindertjes-to-be niet in de weg hoeft te staan uiteraard gaan we uit van het meest positieve scenario, toch?
pi_6055095
wat lekker catoot!!!! Eindelijk erkenning!!!!!

Zo en nu op naar een vierling!!!!

pi_6055180
Oja, Ikke zit nu even twee weekjes in de ziektewet... kep me pink zwaar gekneusd de bandjes van het bovenste kootje zijn losgescheurd na een stoeipartijtje met me man en nu moet ik twee weken rust houden met die pink.
Dus ik mag nu niet werken. Lekker ff twee weekjes rust en niet schoonmaken bij andere mensen... nou ja twee weekjes, ik werk maar twee dagen dus het is maar vier daagjes.
Met Damey zijn blauwe oog gaat het trouwens goed. Het is al bijna weg. En geen hersenschudding ofzow.
pi_6055268
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:25 schreef Angel22 het volgende:
Oja, Ikke zit nu even twee weekjes in de ziektewet... kep me pink zwaar gekneusd de bandjes van het bovenste kootje zijn losgescheurd na een stoeipartijtje met me man en nu moet ik twee weken rust houden met die pink.
Dus ik mag nu niet werken. Lekker ff twee weekjes rust en niet schoonmaken bij andere mensen... nou ja twee weekjes, ik werk maar twee dagen dus het is maar vier daagjes.
Met Damey zijn blauwe oog gaat het trouwens goed. Het is al bijna weg. En geen hersenschudding ofzow.
Steleltje gekneusden daar! Dat geeft wel te denken hoor: een kneuzing, een plauwe plek..

Rewimo, ga jij dan op mijn vierling passen? Of kan ik daar iemand anders blij mee maken? Ik heb er straks eentje over!!!

DANYEL EN THIJS
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 12:36:08 #160
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_6055370
Catootje, wat leuk!
Heel veel succes gewenst met de behandelingen

[Dit bericht is gewijzigd door Grijs op 01-10-2002 12:37]

"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_6055377
ja we worden vreselijk mishandeld hier....
oom dokter lag trouwens compleet in een deuk dat we bij de huisartsen post kwamen zondag avond.
We mogen niet meer stoeien van hem totdat ik het kan winnen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 oktober 2002 @ 13:03:54 #162
13151 crew  Rewimo
pi_6055832
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:29 schreef Catootje het volgende:

[..]

Steleltje gekneusden daar! Dat geeft wel te denken hoor: een kneuzing, een plauwe plek..

Rewimo, ga jij dan op mijn vierling passen? Of kan ik daar iemand anders blij mee maken? Ik heb er straks eentje over!!!

Zeg! Dat was niet mijn idee hoor Toot Maar ik wil er wel eentje hebben, no problem
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 oktober 2002 @ 13:11:20 #163
13151 crew  Rewimo
pi_6055881
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:25 schreef Angel22 het volgende:
Nounou, woeste boel daar bij jullie Al dat gestoei ook, dat hoort toch helemaal niet Is een judocursus niks voor je
pi_6056221
YESSS TOTOOT!! (ik weet zeker dat Jorden je Totoot zou noemens als-ie je zou kennen...). YOU GO GIRRRRLLLLLL!

* Nausicaa geeft de enthousiaste yell nou eens terug!

GO GO EGGS!

Knuff!

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 oktober 2002 @ 14:28:38 #165
13151 crew  Rewimo
pi_6056518
Over praten gesproken, Nausicaa. Christan begint steeds meer te praten maar een van de leuke dingen die hij nog steeds doet, is zijn eigen manier van dag zeggen. Als hij papa gedag zegt, zegt hij (met de juiste intonatie van 'dag papa') pàpapa, zegt hij de poes (de beroemde Titi) gedag, dan zegt hij tîtiti, en bij mama is het dus màmama

Ook een leuke pas geïntroduceerde is: ehm... Als je iets aan hem vraagt, zegt hij 9 van de 10 keer eerst ehm... Klinkt echt onwijs grappig uit zo'n klein kereltje!

Oja, ik vroeg van de week aan hem: als we straks thuis zijn, wil je dan een snoepje of een koekje? Antwoord: KAASJ!

pi_6056550
Catootje!!!!!!
Goed nieuws! Neem een appelpunt met heel veel slagroom, doe een rondedansje en zing een lied!
Joepie!

-spruw update -
Ik heb bij de apotheek een spulletje gekregen dat heet nystatine labaz. Iemand daarmee bekend? Werkt dat een beetje. Volgens het meiske daar is het zowel geschikt voor hem als voor mij...

dinsdag 1 oktober 2002 @ 14:45:17 #167
5625 joandutch
dhuuuuuuuuu
pi_6056784
werdt door 'grijs' op deze topic gewezen ...

wordt ongeveer als het goed gaat op 7 november voor het eerst pappa.... zag een lijste in het begin van de topic zet me maar er bij.....

&gt;&gt;&gt;!!!
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2002 @ 14:53:58 #168
7074 moussy
kuttekop
pi_6056914
Toooooooot!! wat goed zeg

Als je toch uit gaat delen........

pi_6057094
Angel auw, voor op je pink

Catoot, eigelnijk geen goed nieuws omdat niet alles in orde is. Wil hier gewoon niet positief over doen, bedoel, leuk is dat gewoon niet!!!! Dikke daarvoor. Wel fijn dat er wat aan gedaan kan worden. En dat er een kans is op kleine Catootjes

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:19:12 #170
13151 crew  Rewimo
pi_6057223
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 14:45 schreef joandutch het volgende:
werdt door 'grijs' op deze topic gewezen ...

wordt ongeveer als het goed gaat op 7 november voor het eerst pappa.... zag een lijste in het begin van de topic zet me maar er bij.....

Gefeliciteerd! Dat schiet al op hè? Gaat alles goed?
pi_6057287
Heeeee alweer een aanstaande pappa erbij en een bijna pappa al. Enne je mag best op het lijstje maar dat betekent wel dat zodra de uk geboren is er een direcht verslag volgt en foto verplicht
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6057439
Vandaag ff met hub en Bo de stad in geweest (neeee Sweej heb je niet gezien ) Lekkere boterham en melk bij de hema gehaald (wat gezond) Bo een zachr broodje op en echt melk (halfvolle uit ons flessie) gedronken. Ze trok weer een heel vies gezicht, maar haar mondje ging toch steeds weer open hahaha.

Had het volgens mij al eens eerder gevraagd maar weet het antwoord niet meer. Lois, Nausicaa geven jullie nog opvolgmelk en wanneer ga je over op gewone?

Het voelt heerlijk!!!!
pi_6057607
Hoi, Catootje,
Eindelijk licht in de luie-eitjestunnel.
Het moederschap in zicht.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 oktober 2002 @ 15:58:59 #174
13151 crew  Rewimo
pi_6057796
jessie, met ongeveer een jaar kun je over op gewone (halfvolle) melk. Dan moet je wel vitamine D erbij geven trouwens.
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2002 @ 16:01:20 #175
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6057836
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 12:29 schreef Catootje het volgende:

Ik heb er straks eentje over!!!

hebbuuh!!!!!

pfff ik ben helemaal hyper van het nieuws van Tootje!!

Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_6060715
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 13:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nounou, woeste boel daar bij jullie Al dat gestoei ook, dat hoort toch helemaal niet Is een judocursus niks voor je

hahahahhahahaha, die is goed... Een opfris cursus dan want ik heb 8 jaar op judo gezeten maar mijn man is gewoon fysiek sterker dan ik en als ie mijn handen vast heeft en me op de bank duwt ben ik nergens met mijn judo.
+ Ik heb me knieen er mee verkloot dus beenworpen gaat gewoonweg niet meer.
Ja kneusje hier ik weet het maar ik heb gelukkig al jaren geen last gehad van me knieen dus dat scheelt alweer.
  Jubileum moderator dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:34:46 #177
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6060891
Toot!!!! *ongelooflijke megaknuffel geeft en een brok wegslikt* Wat een goed nieuws!!!! *spring spring* ik ben helemaal blij

joandutch gefeliciteerd en ik zet je op het lijstje. Hoe gaat het met de as. mama en de baby en, nog belangrijker, hoe voel jij je?

jessie Eva heeft na 1 jaar heeeeel langzaam moeten wennen aan gewone (halfvolle) melk. Ze kreeg er eerst ongelooflijk veel kramp van. Ik heb er dus een paar maanden over gedaan om steeds eerst een half, toen een heel en toen 2 flesjes te vervangen.
Langzaamaan ging gewoon beter bij Eva. In principe kun je gewoon als ze 1 is overstappen, ik meen dat Jorden er weer helemaal geen last van heeft gehad.

Eva is nog steeds erg verkouden, hoest vreselijk (vooral snachts) en "piept" ook weer lekker. Doordat ze nu zo verkouden is hoort ze bijna helemaal niks meer merken we.
Gelukkig laat ze zich er niet dooruit het veld slaan, ze is ongelooflijk vrolijk en gezellig. Net als Jorden mag ze graag midden in de nacht tegen haar beer "kletsen".
Morgen moeten we naar de KNO arts........
ik zie er zo tegenop...

Eva ♥ en Iris ♥
pi_6060961
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:34 schreef Lois het volgende:
ik zie er zo tegenop...
Sterkte!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:53:04 #179
13151 crew  Rewimo
pi_6061274
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 19:34 schreef Lois het volgende:
ik zie er zo tegenop...
Lois, natuurlijk zie je er tegenop. Aan de andere kant, je moet toch weten wat er met je meiske aan de hand is, en wat er voor haar gedaan kan worden. Sterkte hoor, hoe laat moeten jullie? Dan zal ik aan jullie denken
  Jubileum moderator dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:57:50 #180
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6061361
Ik weet dat het beter is dat we het meteen uitzoeken. Ik blijf me ook steeds voorhouden dat het misschien simpel is en zo opgelost. Aan de andere kant, tijdens de afgelopen slapeloze nachten (lang leve kiesjes krijgen) kun je enorm gaan piekeren op niks af.

We gaan morgen om half 4 en ik hoop snel terug te zijn met goed nieuws!

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:59:56 #181
13151 crew  Rewimo
pi_6061407
Dat hoop ik ook voor jullie. Wie weet valt het allemaal mee. En er moet in elk geval zo snel mogelijk naar gekeken worden
pi_6061477
Sterkte Lois! Laten ze het maar eens goed uitzoeken! Succes! (niet meer piekeren vannacht, dat heeft toch geen zin, en je wordt er ook nog eens moe van (sprak zij alsof ze dat zelf nooit doet, piekeren 's nachts, hahaha )

Jessie, Jorden is met een jaar inderdaad bijna ineens overgestapt op gewone melk. Al vond hij de smaak duidelijk minder lekker dan de toch wel zoete opvolgmelk. Dat was eigenlijk het grootste probleem, en daarom hebben we een weekje ofzo opvolgmelk en gewone melk gemengd.

pi_6062337
Catootje, wat een goed nieuws, *jubeldejubel* was je in het academisch en had je een lekkere lieve dokter die heel lief lekker rook??

Lois, we zullen aan jullie denken morgen, had je het maar vast achter de rug he!
voor Eva

Hier gaat alles z'n gangetje, wel gek hoor zo'n tweede zwangerschap. Ik moet mezelf er regelmatig aan herinneren dat ik zwanger ben. Vanochtend was ik op een cursus waar ik een aantal ex-collega's tegenkwam die me hebben meegemaakt in de tijd dat het zwanger worden maar niet wilde lukken. Die vonden het natuurlijk te gek dat ik zwanger ben, en dan heb ik ook echt wel even dat "bijzondere" gevoel dat er bijhoort. Wel vind ik het idee al heel vanzelfsprekend dat we volgend jaar met z'n 4'en zijn, heel dubbel allemaal.

Ben ook wel een beetje erg treurig vandaag. Onze hond gaat waarschijnlijk deze week nog terug naar het asiel. Het gaat niet samen met Esther, we kunnen hem niet vertrouwen ook niet waar we zelf bij zijn. Ik heb het asiel waar hij vandaan kwam voor hij bij ons woonde gemailed en om advies gevraagd, en of er een mogelijkheid bestond dat zij een adres zoeken terwijl hij in die tijd nog bij ons is. Ik heb uitgelegd hoe de situatie nu is (hij zit veel afgezonderd) en zij vinden dat we hem terug moeten brengen. Heel begrijpelijk, maar o zo moeilijk
Want ondanks dat het niet meer gaat en dat we dat onder ogen moeten zien zijn we natuurlijk ook hartstikke gek op hem geworden in 4 jaar.

Zaterdag is het open dag bij de asiels en eigenlijk willen ze dat hij er dan al is, donderdag en vrijdag zijn ze dicht..... morgen is het woensdag en dan zou het dus eigenlijk al zover zijn....
Ik heb al heel wat tranen vergoten inmiddels.

Beetje offtopic wel, maar dat mag hier soms he

dinsdag 1 oktober 2002 @ 21:31:08 #184
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6062968
Hè jongens, wat een nieuws weer!

TOOOOOOOOOT!!!!!
*vierde truitje vast op de pennen zet*
Goed joh! Je eitjes zijn op te zwepen!
Ik stel me zo voor dat je je veel ergere scenario's in het tootehoofdje had gezet... Fijn dat dat igg meeviel en ik denk dat je het heel prettig vind dat je nu iets kunt gaan doen?
Ow ja..... vergeet in alle consernatie niet te vrijen dan .

Lois, sterkte morgen, hier wordt voor jullie geduimd!

Verder leef ik mee met je Dinus (nare beslissing hè?), ben ik blij dat Jonas niet lijdt onder de spruw, en dat Jorden niets aan zijn noodklap overgehouden heeft, en een voor de zwangeren met de eindstreep in zicht.

Ben vast mensen vergeten, maar gooi dat maar op het ontzwangeren en het feit dat mijn tweede werkdag erop zit (nog steeds bleeeeeeeh).

pi_6063282
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 14:30 schreef Sweej het volgende:
-spruw update -
Ik heb bij de apotheek een spulletje gekregen dat heet nystatine labaz. Iemand daarmee bekend? Werkt dat een beetje. Volgens het meiske daar is het zowel geschikt voor hem als voor mij...
je hebt daar een suikergoedje/drankje van, een zalfje en een crempje welke heb je voorgeschreven gekregen ???

Ik heb ze alle drie gehad
Het suikergoedje werkte prima bij alicia, maar moet je beslist niet zelf gaan gebruiken zijn mijn ervaringen (je moet dat suikergoed dan op je tepels smeren waardoor je vervolgens dus met geglazuurde tepels rondloopt die overal aan vast blijven plakken, scheurtjes veroorzaken etc etc. De zalf was niet zo'n denderend succes hier en werkte niet naar toebehoren. Vervolgens een heel scenario aan andere middelen geprobeert en kwam vervolgens op de creme variant uit en die werkte hier wel. Binnen een goede week was ik spruwvrij en na die tijd nooit meer last gehad (zowel ik als alicia)

pi_6063466
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 21:47 schreef Knorretje het volgende:

je hebt daar een suikergoedje/drankje van, een zalfje en een crempje welke heb je voorgeschreven gekregen ???

Knorretje bedankt!
Ik heb dus het drankje gekregen. En ik moest het volgens de apotheek idd op mijn tepel smeren. Hmm, da's dus niet zo handig. Nou ja, morgen maar ff langs voor het crempje dan. Moet je trouwens echt zoveel geven per keer?? Dat pipetje is zo groot!! Het lijkt me zo'n grote hoeveelheid.
pi_6063559
Ik heb het nog even nagekeken, ik kreeg Daktarin tegen de spruw, dit moest met een lepeltje bij Esther in 't mondje, maar ik deed met met m'n vinger, ze vond het wel lekker en daardoor kwam het in het hele mondje terecht.

Ik vond het wel een beetje eng spul, er stond in de bijsluiter dat je moest opletten dat het spul baby's keeltje niet af zou sluiten, brrr....

pi_6063563
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 21:31 schreef Leah het volgende:
Ben vast mensen vergeten, maar gooi dat maar op het ontzwangeren en het feit dat mijn tweede werkdag erop zit (nog steeds bleeeeeeeh).
Valt niet mee he, weer aan de slag te gaan. Kan ik me nog precies herinneren (bij mij had het er ook wel een beetje mee te maken dat een collega zei toen ze me weer zag: o, ben jij er ook weer. Bah zeg, wat een koude douche).
Maar afgezien van malle collega's is weer gaan werken toch een omschakeling. Geef het een paar weken, dan rol je er vanzelf weer in.
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 22:03:40 #189
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6063643
Zielig hoor, de spruw enzo, hier is Zoë ook nog steeds een beetje ziek. Ze rochelt af en toe en heeft 38.1 koorts. slecht slapen 'snachts natuurlijk en daardoor wij ook. Ze is verder wel vrolijk maar kan nu alleen in mn armen goed in slaap vallen.

Knor is je griep wat gezakt?

pretending that I'm deaf
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 22:08:48 #190
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6063774
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:00 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Valt niet mee he, weer aan de slag te gaan. Kan ik me nog precies herinneren (bij mij had het er ook wel een beetje mee te maken dat een collega zei toen ze me weer zag: o, ben jij er ook weer. Bah zeg, wat een koude douche).
Maar afgezien van malle collega's is weer gaan werken toch een omschakeling. Geef het een paar weken, dan rol je er vanzelf weer in.

Zonder al te veel in details te treden (ik word wel erg herkenbaar anders ) kom ik terug in een enorm hectische periode wat het allemaal niet echt relaxt maakt. Niet leuk!
Maar goed, het is geen heilig "moeten" dus ik zie het wel. Ik geef mezelf tot de kerst de tijd, als 't dan nog nix is kan ik altijd nog stoppen.
pi_6063985
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:08 schreef Leah het volgende:

[..]

Zonder al te veel in details te treden (ik word wel erg herkenbaar anders ....

* Nausicaa wordt nu wel heel nieuwsgierig

Ben je een bekende Nederlander soms?

Sorry Lois, ik zal niet meer slowchatten...

pi_6064140
Ja een bekende Nederlander in ons midden. *ff snel het woord baby zegt, nu lijkt heet geen slowchat *
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2002 @ 22:32:48 #193
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6064228
aha een van de baby's heeft een bekende moeder.. vertel!!!

*tring* hallo Havoc.. met JustMe.. zeg eens.. vertel eens.. die zus van jou...

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 22:34:05 #194
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6064257
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:19 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

* Nausicaa wordt nu wel heel nieuwsgierig

Ben je een bekende Nederlander soms?

Sorry Lois, ik zal niet meer slowchatten...

Woehaaaaaaa!! Nee joh!
Maar ik ben me ervan bewust dat er hier heel veel mensen lurken, en die hoeven nou ook niet alles van me te weten.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 1 oktober 2002 @ 22:34:35 #195
13151 crew  Rewimo
pi_6064271
*mailt Tinkerbell* hallo Tink.. met Rewimo.. zeg eens.. vertel eens.. die schoonzus van jou...
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2002 @ 22:35:25 #196
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6064292
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:34 schreef Leah het volgende:

[..]

Woehaaaaaaa!! Nee joh!

laat ons ff in de waan
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_6064317
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 21:56 schreef Sweej het volgende:

[..]

Knorretje bedankt!
Ik heb dus het drankje gekregen. En ik moest het volgens de apotheek idd op mijn tepel smeren. Hmm, da's dus niet zo handig. Nou ja, morgen maar ff langs voor het crempje dan. Moet je trouwens echt zoveel geven per keer?? Dat pipetje is zo groot!! Het lijkt me zo'n grote hoeveelheid.

het probleem bij spruw is dat je elkaar continu besmet. Zodra jonas heeft gedronken bij jou heb je hem de spruwdingetjes alweer gegeven en andersom. Als je dus idd volgens de voorschriften te werk gaat duurt het dik 14 dagen voor je er vanaf bent (als je geluk hebt), irritant gedoe dus.

Wij zijn hier compleet tegendraads aan de gang gegaan en nadat we het goede spul voor mijn tepels hadden waren we er zo vanaf. Hoe ?

Iedere keer als Alicia in contact kwam met mijn tepels kreeg ze na de voeding een klein gedeelte van de voorgeschreven hoeveelheid en smeerde ik mijn tepels in. Dus gewoon de voorgeschreven hoeveelheid delen door het aantal voedingen die je geeft. Hierdoor bestrijd je dus telkens de spruwdingetjes bij overdracht ipv enkele malen op een dag. Ik smeerde wel mijn beide tepels in ondanks dat ze maar 1 borst per keer leegdronk. Als je de creme neemt hoef je die niet af te spoelen/wassen voor je gaat voeden waardoor je nog eens een groter bereik hebt van het bestrijdingsproces. (Ligt er natuurlijk aan of janas de borst accepteerd als er nog de smaak van de creme aanzit).

Naast dat ik de creme smeerde na iedere voeding op mijn tepels, deed ik dat ook na het douchen en voor het slapen gaan (alicia had geen nachtvoedingen)

Ow en mocht je het een heel gedoe vinden met het pipetje dan kun je ook werken met wat spul op je vingers, het doel is dat alles met het goedje wordt ingesmeerd, doorslikken is niet noodzakelijk (spoelen is eigenlijk nog beter, maar ja leer dat een baby van nog geen maand maar eens )

succes.

dinsdag 1 oktober 2002 @ 22:38:23 #198
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6064361
Arme Leah, wordt zwaar bestookt met nieuwschierige vragen! Ik vond de eerste week werken vreselijk, ondanks dat ik hartstikke leuk werk heb en supercollega's. Gelukkig ben ik nu weer helemaal gewend en vind ik het ook wel prettig om weer aan de arbeid te zijn.
pretending that I'm deaf
pi_6064407
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:03 schreef moralia het volgende:
Knor is je griep wat gezakt?
slowchat:

nog wel verkouden en beetje hoesterig. Maar koorts is geheel weg. Gelukkig, nu is papalief het slachtoffer.

Ik heb je foto's/mail ontvangen maar helaas geen tijd gehad om je terug te mailen, sorry. Maar jullie stonden er superlief en mooi op

dinsdag 1 oktober 2002 @ 22:43:52 #200
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6064494
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:35 schreef just me het volgende:

[..]

laat ons ff in de waan

Kee.....
Ben eigenlijk Winnie de Jong Maar dat mag niemand weten hoor
  † In Memoriam † dinsdag 1 oktober 2002 @ 22:44:44 #201
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6064509
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:43 schreef Leah het volgende:

[..]

Kee.....
Ben eigenlijk Winnie de Jong Maar dat mag niemand weten hoor

nou heb ik geen excuus om Havoc te bellen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 22:45:26 #202
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6064535
Ok dank je, ik spreek je later nog wel eens, mooi dat het weer beter gaat, nu Zoë nog.

* Einde slowchat*

pretending that I'm deaf
pi_6064594
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:45 schreef moralia het volgende:
nu Zoë nog.
Het is best een hardnekkige griep die er op dit moment heerst. Ben er zelf behoorlijk lang mee aan het worstelen geweest en Alicia ook een dikke week tot bijna anderhalve week. Gewoon zo zielug en niet leuk meer. Ze is nog steeds flink verkouden, maar als het daarbij blijft teken ik ervoor

sterkte en dikke knuf voor Zoë

dinsdag 1 oktober 2002 @ 23:02:26 #204
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6064901
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:48 schreef Knorretje het volgende:

[..]

Het is best een hardnekkige griep die er op dit moment heerst. Ben er zelf behoorlijk lang mee aan het worstelen geweest en Alicia ook een dikke week tot bijna anderhalve week. Gewoon zo zielug en niet leuk meer. Ze is nog steeds flink verkouden, maar als het daarbij blijft teken ik ervoor

sterkte en dikke knuf voor Zoë

Heb je nog wat gehad voor haar tegen de griep en het evt. rochelen? Omdat haar hoest soms zeer doet wordt ze wakker 's nachts. Ik geef wel paracetamol en dat helpt wel redelijk. Ik zie morgen wel hoe het gaat. Als ze niet is opgeknapt blijf ik denk ik thuis en gaat ze niet naar de crèche.
pretending that I'm deaf
pi_6065246
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 23:02 schreef moralia het volgende:

[..]

Heb je nog wat gehad voor haar tegen de griep en het evt. rochelen? Omdat haar hoest soms zeer doet wordt ze wakker 's nachts. Ik geef wel paracetamol en dat helpt wel redelijk. Ik zie morgen wel hoe het gaat. Als ze niet is opgeknapt blijf ik denk ik thuis en gaat ze niet naar de crèche.

ik heb geen enkele arts geraadpleegt. Ik heb het niet zo op dokters en medicatie en gebruik die alleen maar als er geen enkel huis-tuin en keuken middeltje (of homeopatisch middel) is wat helpt. Ze heeft in de gehele ziekte periode 1 maal een zetpil gehad (VSM) en dat was op het moment dat de koort opliep 39 graden. De rest van de koorts/verhoging heeft ze zelf helemaal onder controle gekregen. Daarnaast krijgt ze wel een beetje zoutoplossing voor de verkoudheid (wat goed aanslaat wat het is al stukken minder).

edit: alicia had meer last van een zeer droge vast zittende hoest en dat hebben we opgelost door te zorgen dat ze wat meer slijmproductie kreeg waardoor ze het makkelijker ophoeste/weghoeste en niet zo'n zere keel kreeg, dmv de diksap wat zoeter te maken en te zorgen dat ze voedsel kreeg wat speeksel vereiste. (lange-vingers bv)

dinsdag 1 oktober 2002 @ 23:29:16 #206
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6065435
Ik ben ook nog niet bij een dokter geweest hoor, daar is het m.i. niet ernstig genoeg voor. En die zoutoplossing gebruiken we ook, dat is idd prima spul, krijgt ze weer lucht van.
pretending that I'm deaf
  FOK!fossiel woensdag 2 oktober 2002 @ 11:30:11 #207
2628 Karin
pi_6069218
Angelic wat een mooi kamertje

Toot goed nieuws!!!

Alle zieken heel veel beterschap

Dinus wat naar dat je je hond moet wegdoen, je weet dat het zo niet langer kan maar het blijft moeilijk natuurlijk. Sterkte!

Vandaag precies 20 weken oftewel Flappie is al op de helft
Gister bij de verloskundige geweest en er klopt nog steeds een hartje (ik haalde de nacht ervoor weer van alles in mijn hoofd) en voor de rest was alles ook goed. Alleen was ik 5,5 kilo aangekomen. Nou ik weet wel hoe dat komt hoor, 3 weken vakantie en alleen maar op mijn kont gezeten en lekkere dingen gegeten. Toch maar een klein beetje op gaan letten dat ik echt niet alles kan eten.
Maandag bij de fysiotherapeut geweest, mijn onderste wervels zitten vast. Heel verhaal met gewrichten en banden en spieren en gewicht wat daar nu aan hangt. Hij was iig heel optimistisch en kan daar wel wat mee (pfff gelukkig, ben niet een aansteller). Hij heeft het geprobeerd een beetje los te maken (AUW) en ik heb oefeningen mee en volgende week terugkomen. Ik hoop echt dat het gaat helpen.

Voor de rest zit ik vreselijk te twijfelen of ik wel of niet me op moet geven voor zwangerschapsgym. Aan de ene kant ken ik mezelf, ik geef zoiets vaak al op na 2 x (moe, niet lekker, geen zin, komt niet uit, bla bla bla, rotsmoesjes) en dan is 107 euro wel een hoop geld vind ik. Aan de andere kant lijkt het me ook wel leuk. Nouja nog maar eventjes over nadenken.

woensdag 2 oktober 2002 @ 11:42:17 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_6069359
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 11:30 schreef Karin het volgende:
Voor de rest zit ik vreselijk te twijfelen of ik wel of niet me op moet geven voor zwangerschapsgym. Aan de ene kant ken ik mezelf, ik geef zoiets vaak al op na 2 x (moe, niet lekker, geen zin, komt niet uit, bla bla bla, rotsmoesjes) en dan is 107 euro wel een hoop geld vind ik. Aan de andere kant lijkt het me ook wel leuk. Nouja nog maar eventjes over nadenken.
Hoeveel zei je??

Voor iets dat toch best belangrijk is voor tijdens de bevalling vind ik het een hoop geld. Je zal het geld maar even niet hebben.
Is dat overal zo duur?

woensdag 2 oktober 2002 @ 11:45:19 #209
12560 dice
pi_6069404
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 11:42 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoeveel zei je??

Voor iets dat toch best belangrijk is voor tijdens de bevalling vind ik het een hoop geld. Je zal het geld maar even niet hebben.
Is dat overal zo duur?

Wij hebben het zonder Gym gedaan ... is uitstekend verlopen. Het lichaam neemt het vanzelf over
  woensdag 2 oktober 2002 @ 11:54:32 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_6069552
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 11:45 schreef dice het volgende:

[..]

Wij hebben het zonder Gym gedaan ... is uitstekend verlopen. Het lichaam neemt het vanzelf over

En dan puffen dan? Ja, aan de andere kant staat er natuurlijk zowieso wel iemand aan je bed die je verteld wat je moet doen.

Mij lijkt het overigens wel gezellig. Beetje buiken (en later kindjes) vergelijken.

woensdag 2 oktober 2002 @ 11:58:11 #211
12560 dice
pi_6069615
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 11:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En dan puffen dan? Ja, aan de andere kant staat er natuurlijk zowieso wel iemand aan je bed die je verteld wat je moet doen.

Mij lijkt het overigens wel gezellig. Beetje buiken (en later kindjes) vergelijken.

Puffen kwam pas aan de orde toen de weeen echt begonnen waren en dat werd even telefonisch doorgegeven (overigen was de werking er niet minder om).
Als je wat terugleest lees je ook onder andere waarom we daar niet aan meegedaan hebben, Kay's mammie was nog ziek van de zwangerschap ... alle 9 maanden. En dan staat je hoofd naar totaal andere dingen.
  woensdag 2 oktober 2002 @ 12:32:32 #212
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6070112
Ik heb zwangrschapsyoga gedaan, was ook niet goedkoop, maar elke cent waard. Ik ben elke week braaf gegaan en kwam er altijd superrelaxed vandaan. Ook met het opvangen van de weeen heeft het gewoon nut gehad. Het werkte eigenlijk een beetje te goed want ik was zo ontspannen dat ik te laat naar het ziekenhuis ging en met persweeen in de auto zat.
Ik kan dus de zw.yoga van harte aanbevelen.
pretending that I'm deaf
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 oktober 2002 @ 12:43:39 #213
13151 crew  Rewimo
pi_6070271
Ik heb ook yoga gedaan (ik meen voor f 15 per les), ik vond het heerlijk. En ik kreeg ook tijdens de bevalling complimentjes dat ik me zo goed kon ontspannen Ja hallo, ik zakte gewoon weg van vermoeidheid. Volgens qltel heb ik liggen snurken
pi_6071567
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 12:43 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb ook yoga gedaan (ik meen voor f 15 per les), ik vond het heerlijk. En ik kreeg ook tijdens de bevalling complimentjes dat ik me zo goed kon ontspannen Ja hallo, ik zakte gewoon weg van vermoeidheid. Volgens qltel heb ik liggen snurken
Hahahahah, ik heb ook tussen de ontsluitingsweeen door liggen pitten.
Maar met de persweeen ging dat echt niet meer hoor.

Ik ga dit keer wel aan zwangerschapsgym/yoga (ben ik nog niet helemaal uit) doen. Heb ik met Damien niet gedaan en ik raakte toch wel wat in paniek tijdens de persweeen, dus ik ga kijken of ik er toch wat aan heb.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 oktober 2002 @ 14:24:49 #215
13151 crew  Rewimo
pi_6071889
Ik kan je yoga aanbevelen. Het was absoluut niet zweverig. Ik heb er wel heel veel aangehad qua ademhaling en puffen en dergelijke. En het was gewoon heel erg gezellig met zo'n clubje. Nou zaten wij ook met een heel stel die binnen vrij korte tijd uitgerekend waren, naderhand hebben we met zijn zevenen babymassage gedaan bij dezelfde 'juf'. Heel erg leuk!
  woensdag 2 oktober 2002 @ 18:07:14 #216
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6075603
quote:
Voor de rest zit ik vreselijk te twijfelen of ik wel of niet me op moet geven voor zwangerschapsgym. Aan de ene kant ken ik mezelf, ik geef zoiets vaak al op na 2 x (moe, niet lekker, geen zin, komt niet uit, bla bla bla, rotsmoesjes) en dan is 107 euro wel een hoop geld vind ik.
107 euro?? Ik betaal 11 euro voor een hele zwangerschapscursus (10 'lessen'), via de Thuiszorg. Hier hoefde ik niet lid voor te worden of zo.
  † In Memoriam † woensdag 2 oktober 2002 @ 18:23:29 #217
7074 moussy
kuttekop
pi_6075796
Ik heb zelf nooit aan een puf-cursus gedaan maar áls ik ooit op puf-les ga zou worden zou ik denk ik naar yoga-puf-les gaan. Maar aan de andere kant.... een moment van paniek komt er altijd wel even denk ik en voor mij, mocht ik weer ooit op het punt van bevallen staan vraag ik me af of ik het nodig heb met die race-eend-bevallingen van mij
pi_6075815
Ik heb het ook via de thuiszorg gedaan met hub, hij moest me immers er doorheen loodsen als het zover was. Weet niet meer hoeveel het was, maar zeker geen 11 euro wel een poepie meer. Heb je een mazzeltje gehad spuuglokje
Ik heb de yoga variant gedaan en vond het gezellig, maar niet echt heel waardevol. Die ademhalingstechnieken die lees je echt overal en had ik dus ook uit een boekie kunnen halen (en sorry maar ik heb er ook nog eens niks aan gehad, haha) Heb er wel een leuke vriendin aan over gehouden.
Als ik het ooit nog eens mee mag maken zou ik voor zwangerschapszwemmen kiezen, een beetje die conditie op peil houden
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 oktober 2002 @ 18:27:40 #219
13151 crew  Rewimo
pi_6075844
Zwemmen heb ik ook gedaan Is ook heel erg leuk, en lekker warm water Zou Christan daarom zo dol op 'memme' zijn? Volgende week gaan we de hele week memme Heerlijk!

Tukkije, here we come

† In Memoriam † woensdag 2 oktober 2002 @ 18:42:47 #220
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6076000
Lois!!! hoe was het vanmiddag met Eva bij de KNO-arts??
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 oktober 2002 @ 18:45:56 #221
13151 crew  Rewimo
pi_6076032
Ja, daar ben ik ook benieuwd naar!
pi_6076050
Oho ja echt erg dat ik dat gewoon even vergeten was.
Lois hoe was het?!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6076249
*effe lekker gelurkt heeft*
Loisje, hoest met Eef? En met Dinus?

(ps: die griep en de verkoudheidsklachten blijven zeeeeer lang nasudderen)

DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator woensdag 2 oktober 2002 @ 19:24:39 #224
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6076606
* Lois is er weer*

Eva mocht, na lang lang wachten in de wachtkamer, eindelijk naar dezelfde KNO arts als de vorige keer (neusamandel). Zo aardig als ik hem toen vond, zo'n l*l bleek het nu te zijn. Jeroen vroeg na afloop "en wat vond je nou precies zo aardig aan die man? " .
Hij las de brief van de huisarts, bekeek het dossier en stelde maar een paar vragen "welke woorden zegt ze al (geen), wat zegt ze dan wel ( aaa, ieeee, oooo, oeee), heeft ze vaak oorontsteking (nee, nooit gehad)". Daarna moest ze op schoot in de houdgreep om even goed in haar oren te kijken.
Toen werd ons pas duidelijk wat een enorme afkeer ze heeft gekregen van artsen. Ze raakte volledig in paniek en gilde het uit. Er moest uiteindelijk een zuster bij komen om haar vast te houden want ze moest en zou van mijn schoot af.
Affijn hij kijkt en terwijl ik Eva sta te kalmeren zegt hij "Nou we zullen er maar eens buisjes ingooien". Onderwijl staat hij gewoon het OK aanvraag formulier al in te vullen en staan wij echt even met onze mond vol tanden.
Ik wilde nog van alles weten.
"Zit er echt wel slijm, is buisjes wel de oplossing?"
Ja dat wist hij zo ook niet maar gezien Eva's historie wilde hij onder narcose even rustig kijken en als er slijm zou blijken te zitten zouden ze dat gelijk weghalen en buisjes plaatsen.
Jeroen vroeg nog of we niet eerst zo'n technologische gehoortest kunnen laten doen, zoals die nu gedaan wordt bij baby's (zoals bij Alicia) .
Neee dat had echt geen zin, eerst buisjes en dan gaan we verder kijken.Dat ze niet kan horen is nu wel duidelijk, we gaan nu eerst het meest voor de hand liggende uitsluiten en dan verder testen.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben heel blij dat er iets aan gedaan gaat
worden, het ging alleen om de manier waarop. Meneer de dokter had haast, er was een feestje in de lobby van het ziekenhuis, en voor we er erg in hadden stonden we al weer buiten.
Het is een relatief simpele ingreep volgens de arts, alleen het is wel weer narcose voor Eva.
Gelukkig hebben we, toen Eva voor haar amandel ging, gezien dat die kindjes er absoluut geen pijn van hebben, en heb ik ook al de nodige succesverhalen gehoord.
Ik hoop van harte dat dit de oplossing is, en zo niet....... Ach stapje voor stapje......

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 2 oktober 2002 @ 19:47:39 #225
13151 crew  Rewimo
pi_6077005
Nah, fijne man Het eerste wat nu in mij opkomt: vraag een second opinion aan. Want het is mij duidelijk dat je dit niet lekker zit. Misschien is het alleen maar slijm en zijn buisjes afdoende, maar dit lijkt wel een 'laten we dit eerst maar eens doen' houding, waarvan ik niet het idee krijg dat er serieus naar Eva gekeken is Het lijkt mij dat het CB ook al aangaf dat het waarschijnlijk wel iets verder gaat dan 'alleen maar' snotoren... (zonder dat overigens te bagatelliseren, laat dat duidelijk zijn).
pi_6077325
Och jeetje Lois, wat een toestanden weer zeg. Bah, zeg, wat een arts. Inderdaad, zoals Rewimo ook zegt, een second opinion aanvragen; lijkt mij het verstandigst. Wat je zelf ook al zegt, het is wel weer een narcose. Buisjes op zich zijn niet erg (ik heb er zelf ook twee keer twee gehad), maar ja, een beetje zinloos als het niks oplost.

Gat zeg, wat een rotmanier om zo thuis te komen. En weer wachten.

Knuf voor jullie alle drie!!

pi_6077397
quote:

Wat raar, zo'n bedrag, wat is dat dan voor cursus? Ik heb begrepen dat de zwangerschapsgym van de Thuiszorg in de awbz is opgenomen, en dat kost je dus geen cent. Ik vond het zeker de moeite waard, en heb er nog leuke contacten aan overgehouden ook. Maar je moet het wel treffen hoor, dat je "een beetje dezelfde mensen" tegenkomt. Alleen het feit dat je allemaal rond dezelfde tijd een kind gaat krijgen, schept niet voldoende band om het ook leuk te hebben. Alleen weet je natuurlijk nooit van te voren wie je medecursisten zullen zijn.
O ja, en je ziektekostenverzekering, draagt die niks bij aan cursussen?
pi_6077878
Lois wat een vent joh.
Ik zou net als Rewimo zeker een afspraak bij een ander ziekenhuis maken en vragen naar hun mening. Zodat je zelf ook even je vragen nog kan stellen want dit is belachelijk. Gewoon ff onder narcose alsof het niks is. Juist bij Eva moet er niet 'zomaar' even onde rnarcose gegaan worden. Belachelijk he. Kan me voorstellen dat je dan even heel eduusd bent. Schrijf voor jezelf ook even alles op wat je wilt weten zodat je eventueel bij een volgende keer je niet zo weer op de gang staat. En kus voor Eva
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel woensdag 2 oktober 2002 @ 21:19:19 #229
2628 Karin
pi_6078622
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 20:10 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Wat raar, zo'n bedrag, wat is dat dan voor cursus? Ik heb begrepen dat de zwangerschapsgym van de Thuiszorg in de awbz is opgenomen, en dat kost je dus geen cent. Ik vond het zeker de moeite waard, en heb er nog leuke contacten aan overgehouden ook. Maar je moet het wel treffen hoor, dat je "een beetje dezelfde mensen" tegenkomt. Alleen het feit dat je allemaal rond dezelfde tijd een kind gaat krijgen, schept niet voldoende band om het ook leuk te hebben. Alleen weet je natuurlijk nooit van te voren wie je medecursisten zullen zijn.
O ja, en je ziektekostenverzekering, draagt die niks bij aan cursussen?

Tja dit bedrag staat er dus in de foldertjes die ik erover kreeg. Er stond dus bij dat sommige ziektekostenverzekeringen een gedeelte bijdragen, nou die van mij natuurlijk weer niet
Tis 9 x voor de bevalling (inclusief partneravond) en 6 x na de bevalling. Ik vind het ook belachelijk veel geld maarja...

Zwangerschapsyoga is echt niets voor mij. Vriendin van me is hierheen geweest en voor haar was het al te zweverig (iets met zonnestralen in je buik vangen) nou dan is dat voor mij helemaal niets.

woensdag 2 oktober 2002 @ 21:46:25 #230
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6079131
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:19 schreef Karin het volgende:

[..]

Zwangerschapsyoga is echt niets voor mij. Vriendin van me is hierheen geweest en voor haar was het al te zweverig (iets met zonnestralen in je buik vangen) nou dan is dat voor mij helemaal niets.

Ik ben ook naar yoga geweest, en ik heb geen zonnestraal hoeven vangen .
Het ligt er denk ik heel erg aan wie het geeft. Ik kan me niet zo goed ontspannen, (nooit niet) en ik heb met name IN de zwangerschap erg veel aan de ontspanningsoefeningen gehad. Ook heb ik toch nog een uurtje of 3 door de weeen heen weten te slapen.
Als het echt in alle hevigheid losbarst doe je toch wat je lijf je ingeeft, welke "cursus" je ook gevolgd hebt....

Lois, wat een pech weer!!!! Ik zou idd ook voor de second opinion gaan.
Als Eefje niet echt noodzakelijk weer aan een narcose moet geloven, is dat er gewoon 1 teveel, lijkt me zo.
* Wat een kul, opereren omdat je iets uit wilt sluiten*

pi_6079513
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:19 schreef Karin het volgende:

[..]

Tja dit bedrag staat er dus in de foldertjes die ik erover kreeg. Er stond dus bij dat sommige ziektekostenverzekeringen een gedeelte bijdragen, nou die van mij natuurlijk weer niet
Tis 9 x voor de bevalling (inclusief partneravond) en 6 x na de bevalling. Ik vind het ook belachelijk veel geld maarja...

Begon ik toch even te twijfelen aan mijn geheugen (meestal terecht, maar dit keer niet dus), maar dit is wat Thebe thuiszorg (thuiszorg in groot deel van Brabant) op de website vermeldt:
--------------------------------------
Cursus Zwangerschapsgymnastiek

Het is belangrijk dat uw lichaam in goede conditie is voor de 'krachttoer' van de bevalling. Zomaar wat bewegen en gymnastiek is daarvoor niet voldoende. Het gaat vooral om het versterken van de spieren die bij de bevalling het hardst moeten werken. Op de zwangerschapscursus van Thebe Jeugdgezondheidszorg wordt daar aan gewerkt.

De cursus bestaat uit acht bijeenkomsten van 50 minuten en één bijeenkomst samen met de partner. U begint met de eerste les tussen de 25ste en 30ste week van de zwangerschap. Omdat de cursus vergoed wordt via de AWBZ, is deelname voor iedereen gratis.

----------------------

Ik weet het, daar heb jij natuurlijk niks aan, je woont hier niet, maar toch, het is wel raar dat het niet gewoon gratis is bij jullie. Komt dat misschien omdat er ook lessen voor na de geboorte bij zitten? Bij ons zat de post-gym er namelijk niet bij, maar dat bleek een soort mutsen-aerobic te zijn (enige belangrijke naar mijn gevoel was dat gekeken werd of de buikspieren weer aansloten), en dat koste rond de 35 gulden voor 5 lessen. Lang niet het bedrag waar jij het over hebt dus.
Ik ben inmiddels wel heel benieuwd waarom de thuiszorg bij jullie dit soort dingen niet kosteloos aanbiedt.

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 02-10-2002 22:03]

pi_6079522
-edit- dubbelpost
pi_6080904
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 22:36 schreef Knorretje het volgende:

Wij zijn hier compleet tegendraads aan de gang gegaan en nadat we het goede spul voor mijn tepels hadden waren we er zo vanaf. Hoe ?

........

succes.

Bedankt
Wij zijn ook maar zo aan de gang gegaan. Ik probeer het wel even met dat suikergoedje. Anders ga ik voor de creme! Het klinkt inderdaad een heel stuk logischer om het elke voeding te geven. Bovendien verslikt het ventje zich dan niet zo

Karin, ik heb Cesar zwangerschapsgym gehad. Dat kostte me 70 euro voor 10 lessen/bijeenkomsten voor de bevalling en een keertje erna. Ik vond het op zich wel leerzaam omdat er heel veel gelet werd op je houding en hoe je bijv. moest tillen, lopen en staan tijdens je zwangerschap. Maar heel veel dingen weet je ook wel... vooral de informatie die gegeven wordt spreekt nogal voor zich. Volgens mijn vk was de standaard zwangerschapscursus hier al helemaal niet bijzonder. Ik hoorde ook van andere moeders dat dat helemaal geen zak voorstelde. Maar het zal idd wel grotendeels liggen aan wie het geeft.

Aan het puffen heb ik trouwens geen ene zak gehad want dat vond ik tijdens de bevalling helemaal niks.

Lois, jeetje wat een gedoe! Inderdaad, second opinion vragen. Zeker als je je er toch niet helemaal lekker bij voelt..

donderdag 3 oktober 2002 @ 09:25:22 #234
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6084614
Gisteravond en vannacht heb ik wat bloed verloren en toen ik vanmorgen wakker werd had ik het gevoel alsof ik aan het menstrueren was. Meteen de verloskundige gebeld en die had het idee dat het een beetje aan het "rommellen" was... Ik heb het advies gekregen om de komende 2 weken heeeeeel rustig aan te doen en zo veel mogelijk in bed te blijven (wat natuurlijk een onmogelijke opgaaf is met 2 kindjes!) omdat ik natuurlijk nog maar 35 weken ben. Mocht ik dus opeens lange tijd niet aanwezig zijn, dan weten jullie dat ik misschien wel plots in het ziekenhuis terecht ben gekomen. Ik heb wat mobiele nummers van FP-crew-ertjes in mijn telefoontje, dus ik zorg wel dat iemand jullie dan op de hoogte houdt. Het kan net zo goed nog weken op zich laten wachten en lekker blijven zitten (dat hoop ik wel, want volgens mij ligt het nog steeds niet goed...). Woensdag in ieder geval naar de verloskundige en dan kijken we verder (als er nog niets gebeurd is in de tussentijd....)
Angelic1 since 2001
pi_6084683
Jeetj Angelic1 dat is ff schrikken zeg. Probeer hulp te regelen. Ik denk dat je dat via de thuiszorg wel krijgt. Gewoon bellen. Je betaal niet voor niks ziekenfonds. Ook voor dat soort dingen betaal je en daar word vaak veel te wenig gebruik van gemaakt. Heel veel sterkte, want het lijkt me niet niks om te 'moeten' rusten. Dikke knuf vanuit hier
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6084695
Spannend!!!!!

Ik heb dat ook gehad en het bleek dat ik een gevoelige baarmoedermond had... Misschien bij jou ook het geval?
Rustig aan doen maar hoor!!!!! Iig nog drie weken en dan mag je gaan puffen!!!

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 oktober 2002 @ 09:37:08 #237
13151 crew  Rewimo
pi_6084750
Kalm aan maar Angelic (voor zover mogelijk natuurlijk). Probeer de kleine nog even aan boord te houden
  donderdag 3 oktober 2002 @ 09:43:40 #238
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6084805
Oeh, Angelic1, dat is erg spannend! Probeer inderdaad, zoals Jessie zegt, hulp te krijgen via de thuiszorg. Eng hoor, bloed verliezen. Dat had ik in het begin van de zwangerschap, maar dat bleek gelukkig een wondje op m'n baarmoedermond te zijn. Succes, ik hoop dat je kindje nog even blijft zitten! (Hoewel 35 weken al heel 'ver' is gelukkig.)
pi_6084868
Pfff de afgelopen 2 dagen is Bo niet te genieten. Druk, gillen en snel huilen. Maar weet al weer waarom het 5e tandje kondigt zich aan. Ineens gaat het snel met die tandjes. Deze komt weer beneden ,aast de middelste 2.
Die Chamodent gebruik ik veel, is nu denk al haar 3e flessie wat bijna leeg is. (vanaf haar eerste tandje dan) Gebruikte jullie die druppies ook zo veel, of is dat slecht wat ik doe?
Gisteren heeft Bo voor het eerst echt met ons prakkie meegegeten (normaal maak ik voor haar voor 2 weken vers en vries dat dan in , en af en toe een potje voor de afwisseling) Nu dus spagetti meegegeten enmaar een klein beetje geblenderd. Ze vond het lekker.
Wat een rotweer ; blehhh. Als ze zo druk is helpt wandelen altijd maar dat zit er nu niet in geloof ik
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 3 oktober 2002 @ 10:03:55 #240
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6084971
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 09:31 schreef jessie het volgende:
Jeetj Angelic1 dat is ff schrikken zeg. Probeer hulp te regelen. Ik denk dat je dat via de thuiszorg wel krijgt. Gewoon bellen. Je betaal niet voor niks ziekenfonds. Ook voor dat soort dingen betaal je en daar word vaak veel te wenig gebruik van gemaakt. Heel veel sterkte, want het lijkt me niet niks om te 'moeten' rusten. Dikke knuf vanuit hier
Ik zal het eens navragen. Ik ben partikulier en weet niet hoe dat zit. Goed idee!
Angelic1 since 2001
pi_6084998
Angelic, sterkte en doe inderdaad rustig aan.
Van die thuiszorg is inderdaad een goed idee. Ik ken een aantal a.s. moeders die dit ook gewoon kregen omdat ze bijvoorbeeld hevige bekkenklachten hadden.

Succes meid!

pi_6086904
Hee Rewimo, ff offtopic, volgens mij zie ik nu diegene waar je pas mee in lingo was bij een spelletje bij rtl 4 op tv. Klopt dat? Of zie ik ze vliegen? hahaha

Ontopic

Ben blij als ik ongesteld ben (nog 2 weken) dan kan ik eindelijk met die testjes beginnen om me eisprong te ontdekken

Het voelt heerlijk!!!!
pi_6087957
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 12:34 schreef jessie het volgende:
Ben blij als ik ongesteld ben
ook met smart op ongesteldheid wacht
pi_6088044
Het kan lang weg blijven he omdat je borstvoeding geeft, of was je het al een keer geweest?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6088249
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 13:37 schreef jessie het volgende:
Het kan lang weg blijven he omdat je borstvoeding geeft, of was je het al een keer geweest?
heb wel een tussentijds bloedinkje gehad, meer niet. Maar heb wel iedere maand de rottige klachten, dus nog meer rugpijn, vreetbuien, emotioneel en heel veel buikpijn Maar het wil maar niet losbarsten.

Ooit baalde ik er van dat ik iedere maand maar weer ongesteld werd terwijl dat niet debedoeling was en nu is het de omgekeerde wereld en hoop en smeek ik op een vloedgolf (kleintje hoor). Maar goed sprak net lois op de icq (die dacht dat ik alweer bezig was zwanger te worden ) en die heeft me gerustgesteld (en me klein beetje teleurgesteld) dat het idd nog heeeeeeel lang kan wegblijven.

*maar weer afwachten gaat en supergiga afwas doen gaat*

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 oktober 2002 @ 13:58:47 #246
13151 crew  Rewimo
pi_6088460
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 12:34 schreef jessie het volgende:
Hee Rewimo, ff offtopic, volgens mij zie ik nu diegene waar je pas mee in lingo was bij een spelletje bij rtl 4 op tv. Klopt dat? Of zie ik ze vliegen? hahaha
Nee, klopt helemaal. Maar nu heb ik het zelf gemist Grmbl...
pi_6088518
Knap van mezelf dat ik dat gezicht nog helemaal wist al zeg ik het zelf
Ik heb het zelf niet gevolgd verder.

Bijna op vakantie he Rewimo, snapt Christan het een beetje?

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 oktober 2002 @ 14:13:01 #248
13151 crew  Rewimo
pi_6088723
Geen idee Ik vertel hem alsmaar dat hij in een vieguig mag maar ik weet niet of het hem wat zegt. We vliegen zaterdag heen, volgende week zaterdag terug. Heerlijk een week naar de zon, ons lekker later vertroetelen (5 sterren all-in hotel, jippie!), lekker 'memme' zoals Christan zegt... Ja, ik heb er wel zin in
pi_6089228
Wel veel foto's maken he Rewimo!!
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 oktober 2002 @ 14:45:39 #250
13151 crew  Rewimo
pi_6089248
Hee, ik en geen foto's maken

*noteert: fotorolletje kopen*

donderdag 3 oktober 2002 @ 16:38:59 #251
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6091472
Rewimo, mag ik vragen met welke reisorganisatie je gaat?

*net iemand gesproken die "overbooked" was in Turkije, en da's niet leuk*

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 3 oktober 2002 @ 17:31:57 #252
13151 crew  Rewimo
pi_6092366
Euh, even zoeken... http://www.turkijezon.nl/ Hotel Tusan in Kusadasi. Hopelijk niet overboekt nee
  FOK!fossiel donderdag 3 oktober 2002 @ 18:34:32 #253
2628 Karin
pi_6093143
Ik kreeg gister een oproep voor de jaarlijkse griepprik. Heb vandaag eventjes de huisarts gebeld of dat wel verstandig is als je zwanger bent. De huisarts heeft het opgezocht en het was geen contra-indicatie, oftewel kan gewoon de griepprik halen. Nou ik weet het niet hoor, ik mag godverdee de kattenbakken niet meer doen, niet meer een lekker biefstukje of filet american, softijsje, sigaretje, borreltje, noem maar op, maar dan mogen er wel afgezwakte ziektekiemen mijn lichaam in gespoten worden? Beetje vreemd.
  Jubileum moderator donderdag 3 oktober 2002 @ 18:57:33 #254
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6093455
We gaan in deel 31 verder.

ik wilde er ook wel weer eens 1 openen, i have the powerrrrrrrr

Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel donderdag 3 oktober 2002 @ 18:59:15 #255
2628 Karin
pi_6093475
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 18:57 schreef Lois het volgende:
We gaan in deel 31 verder.

ik wilde er ook wel weer eens 1 openen, i have the powerrrrrrrr

En bedankt Nu leest niemand meer mijn stukje natuurlijk
  Jubileum moderator donderdag 3 oktober 2002 @ 19:01:19 #256
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6093507
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 18:59 schreef Karin het volgende:

[..]

En bedankt Nu leest niemand meer mijn stukje natuurlijk

Shit

Sue me

Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')