abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131449883
Beste forumbezoekers,

Ik heb een een hele lange reeks van weekends een badkamer in elkaar geklust. Op het internet kocht ik een halfronde glazen douchecabine met bijbehorende bak.

Die cabine gaat in het midden open met een deur die met twee scharniertjes vast zit. En die scharniertjes hangen scheef. (Zie foto). Ze zitten domweg niet strak genoeg.

Elk scharniertje zit met twee bouten vast, die in boorgaten in het glas zitten. Die boorgaten zijn ruim, maar ik heb daar busjes bij gekregen. Daarnaast zit er een plaatje tussen de glas en het scharnier, aan beide zijden. Die busjes en plastic plaatjes zijn van vrij zacht materiaal (siliconen), en beweegt te makkelijk mee. De glazen deur is behoorlijk zwaar. Twee meter bij een krappe meter glas van zeker 6 mm. Er komen behoorlijke krachten op.

Ik heb hem al eens helemaal losgehaald en opnieuw vastgezet om zeker te zijn dat hij strak genoeg zit. Maar dat maakte geen verschil.

Hoe kan ik dit repareren? Ik heb overwogen om zuurvrije kit tussen de plaatjes en scharnieren te doen om te voorkomen dat het scharnier van de plaatjes heen glijdt. Als ik dat doe, zou ik dat ook aan de douchedeur kant moeten doen?
pi_131451222
Die busjes moeten iets langer zijn dan de dikte van de deur, dan vul je het hele gat zodra je de boel strak zet. Niet te strak natuurlijk want dan heb je geen deur meer.
pi_131454780
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:43 schreef Wokkel het volgende:
Die busjes moeten iets langer zijn dan de dikte van de deur, dan vul je het hele gat zodra je de boel strak zet. Niet te strak natuurlijk want dan heb je geen deur meer.
Klinkt logisch. Spreek je uit eigen ervaring? Wat voor material denk je dan aan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')