Hoe gaat dat, is dat te combineren stage+thesis+werk en een kindje? Ik doe op het moment ook mijn thesis en straks een stage, maar er komt wel veel op je af in zo'n leerperiode vind ik.quote:Op zondag 22 september 2013 16:24 schreef Olf het volgende:
Ik ben 24, afrondende fase van mijn master. Loop op dit moment 3 dagen stage, werk 1 dag, en daarnaast nog bezig mn thesis te voltooien. Vriend werkt 4 dagen.
Ons uiteindelijke plan is dat ik 'later' 4 dagen ga werken en vriend 3, maar het ligt natuurlijk wel aan welke banen we hebben of dat mogelijk is. Zolang ik nog studeer of straks nog op zoek moet naar een baan in mijn sector, blijft vriend gewoon die 4 dagen werken.
Helemaal niet werken is voor mij eigenlijk geen optie, ik zou sowieso wel 3 dagen willen werken denk ik.
Opvang heb ik niets op tegen, ook niet bij babies, maar eigenlijk vind ik de 3 dagen dat dochter nu gaat, wel echt de max. Het liefst zou ik op 2 opvangdagen zitten. Dat zou bij ons bovengenoemde plan wel lukken, als dat ooit praktijk wordt.
Scriptie heb ik gelukkig een groot deel gedaan voordat stage begon. Dan was baby 2 dagen op opvang en was ik gewoon thuis of in de UB aan het studeren. Fijn om iig twee dagen daar helemaal aan te kunnen besteden. Nu is het wel heeeel druk. Werk, stage en baby gaan prima samen, maar die scriptie erbij is net iets te veel. Dat moet dan echt op mijn vrije dag tijdens haar slaapjes, of 's avonds laat, maar dan zit ik er ook niet echt op te wachten.quote:Op zondag 22 september 2013 16:31 schreef Milchat het volgende:
[..]
Hoe gaat dat, is dat te combineren stage+thesis+werk en een kindje? Ik doe op het moment ook mijn thesis en straks een stage, maar er komt wel veel op je af in zo'n leerperiode vind ik.
Okay dat klinkt wel goedquote:Op zondag 22 september 2013 16:36 schreef GotC het volgende:
Mijn vriend en ik werken beiden fulltime (40 uur), maar na m'n verlof gaat dat veranderen.
Ik ga 3 dagen werken (contract naar 32 uur + 8 uur ouderschapsverlof), vriend neemt 1 dag ouderschapsverlof op. Onze ouders gaan een dag oppassen, hierdoor is opvang in principe niet nodig.
Ik vraag me alleen af waarom je in de OP specifiek vraagt naar hoogopgeleiden?
Wat ik zelf ook merk, is dat ik als kind ook wel een beetje trots was dat mijn moeder ook werkte (als arts) en dat ik dat vertelde tegen andere kinderen. Wat dat betreft heb ik zelf ook een bepaalde drive om later toch ook mijn eigen ding te blijven doen. En inderdaad, kinderopvang heeft denk ik vooral positieve kanten voor een kind.quote:Op zondag 22 september 2013 16:33 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou fulltime thuis denk ik niet gelukkig worden, los van het feit dat we dat niet kunnen betalen. Nu werk ik vijf dagen en mijn man 4 (4x9) en ik ga, als we een kind zouden krijgen, vier dagen werken. Mijn moeder wil koste wat kost oppassendus dan wordt het twee dagen kdv, 1 dag bij oma.
Ondanks het feit dat zowel mijn moeder als die van mijn man thuismoeders waren zijn we erg pro kinderopvang. Ik denk dat kinderen er veel van leren en beter voor zichzelf kunnen opkomen.
Krijg je steun van medestudenten of juist veel onbegrip in reacties? Ik merk dat de meesten het toch ook wel heel vreemd vinden dat ik getrouwd ben, laat staan als je al een kindje hebt!quote:Op zondag 22 september 2013 16:35 schreef Olf het volgende:
[..]
Scriptie heb ik gelukkig een groot deel gedaan voordat stage begon. Dan was baby 2 dagen op opvang en was ik gewoon thuis of in de UB aan het studeren. Fijn om iig twee dagen daar helemaal aan te kunnen besteden. Nu is het wel heeeel druk. Werk, stage en baby gaan prima samen, maar die scriptie erbij is net iets te veel. Dat moet dan echt op mijn vrije dag tijdens haar slaapjes, of 's avonds laat, maar dan zit ik er ook niet echt op te wachten.
Maar vind het niet per definitie iets om af te raden, denk dat baby krijgen in de begindagen van je 'carriere' ook heel zwaar is, als je net met je 'echte' baan begonnen bent en daar stappen probeert te maken. Alleen financieel is studeren natuurlijk een beetje jammer.
Ah, ben ik ook eigenlijk wel benieuwd naar! Wellicht is er ook een verandering hierin, omdat er niet (direct) een baan kan worden gevonden in de gewenste sector?quote:Op zondag 22 september 2013 16:40 schreef Milchat het volgende:
[..]
Okay dat klinkt wel goedzelf zou ik ook zeker willen blijven werken als er ooit kinderen komen.
Hoogopgeleide vrouwen beginnen gemiddeld later aan kinderen en zijn eerst bezig met carrière, ik was benieuwd of er uitzonderingen zijn hier onder hoogopgeleide vrouwen, of misschien ook thuisblijfmoeders onder hen. Maar het was slechts één van mijn vragen natuurlijk
Nou idd! Ik zou het (denk ik..want tsja, hormonenquote:Op zondag 22 september 2013 16:44 schreef Stormqueen het volgende:
Het is tegenwoordig vooral een luxe als je fulltime thuis kán blijven, denk ik. De enige thuisblijvers die ik tegenwoordig ken zijn dat wegens medische redenen
En die hebben de balen ook, want omdat bijna alle andere moeders wél werken wordt je wereld enorm klein. Ik zou het iig niet vrijwillig zoeken, tenzij ik er vier tegelijk krijg en werken niet meer rendabel is
Ik vind het juist een stuk minder zwaar als ik werk.quote:Op zondag 22 september 2013 18:44 schreef TimeJumper het volgende:
Ik snap niet hoe moeders dat doen die 2 of 3 kinderen hebben Ik vond het al met 1 een heel geregel en gehaast op werkdagen.
Ik heb juist bewust niet gekozen voor oppassende opa en oma voor mij is dat juist iets wat je niet moet doen. Ik vind een kinderopvang een slimmere keus zowel voor kind als voor ouders en opa en oma.quote:Op zondag 22 september 2013 18:56 schreef Milchat het volgende:
Overigens wil ik hier later wel oppassende opa's en oma's hoor, mijn eigen opa en oma pasten vroeger veel op ons en dat is enorm waardevol gebleken voor later. Ik heb echt een goede band met die opa en oma en heb ze nooit echt als opvoeders gezien.
Hangt ook van je omgeving af. in het kleine dorp waar ik nu woon zie ik echt heel erg veel thuisblijfmoeders in de stad waar ik hiervoor woonde was het heel zeldzaam.quote:Op zondag 22 september 2013 16:44 schreef Stormqueen het volgende:
Het is tegenwoordig vooral een luxe als je fulltime thuis kán blijven, denk ik. De enige thuisblijvers die ik tegenwoordig ken zijn dat wegens medische redenen
En die hebben de balen ook, want omdat bijna alle andere moeders wél werken wordt je wereld enorm klein. Ik zou het iig niet vrijwillig zoeken, tenzij ik er vier tegelijk krijg en werken niet meer rendabel is
die zijn er wel hoorquote:Op zondag 22 september 2013 16:40 schreef Milchat het volgende:
[..]
Okay dat klinkt wel goedzelf zou ik ook zeker willen blijven werken als er ooit kinderen komen.
Hoogopgeleide vrouwen beginnen gemiddeld later aan kinderen en zijn eerst bezig met carrière, ik was benieuwd of er uitzonderingen zijn hier onder hoogopgeleide vrouwen, of misschien ook thuisblijfmoeders onder hen. Maar het was slechts één van mijn vragen natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |