Daar is neem ik aan ook wel een bepaalde minimumleeftijd aan verbondenquote:Op maandag 23 september 2013 10:18 schreef simmu het volgende:
er bestaan ook peuterspeelzalen he dames
Ja, dat klopt. Maar dat verandert toch niets aan mijn mening dat ik het kinderdagverblijf geen noodzakelijk kwaad vind? Ik zeg natuurlijk niet dat ik ga werken _omdat_ mijn kind dan naar het kinderdagverblijf kan.quote:Op maandag 23 september 2013 10:18 schreef simmu het volgende:
er bestaan ook peuterspeelzalen he dames
wat heeft dat er mee te maken? een aantal komt met het argument "goed als voorbereiding op basisschool en sociale ontwikkeling" en ik zeg alleen maar dat er ook nog zoiets bestaat als peuterspeelzaal. het is een mededeling dat het bestaat. geen argument voor of tegen wat dan ookquote:Op maandag 23 september 2013 10:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar dat verandert toch niets aan mijn mening dat ik het kinderdagverblijf geen noodzakelijk kwaad vind? Ik zeg natuurlijk niet dat ik ga werken _omdat_ mijn kind dan naar het kinderdagverblijf kan.
Dat is denk ik ook het punt wat Simmu probeert te maken. Peuterspeelzalen kunnen je kind ook wat voorbereiden op naar school gaan, omgaan met vreemden, delen, wachten op je beurt etc.quote:Op maandag 23 september 2013 10:57 schreef Clubsoda het volgende:
Als ik niet had gewerkt had ik dat een een waardevolle aanvulling gevonden op de opvoeding. Maar ik werk nou eenmaal wel.
Mag ik hopen dat je daarna de zorg of het onderwijs in wil, anders wordt het hard sparen voor een tweede opleiding ter opfrissingquote:Op maandag 23 september 2013 19:41 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik (Msc., 26 toen dochtertje geboren werd) ben fulltime thuis bij haar. Mijn man (ing.) werkt 4x9 en nog één dag 4 uur thuis. Ik vind het een fijn idee dat ik mijn dochtertje het eerste jaar zo veel mogelijk bij me kan houden, en ik geloof dat een kdv ook geen toegevoegde waarde heeft voor een baby. Ze is nu bijna 6 maand oud en het plan is dat ik de eerste paar jaar thuis blijf, totdat ons jongste kind op de basisschool zal zitten. Tenzij we door financiële redenen gedwongen worden om het plan om te gooien natuurlijk. Ik zie het als een groot geluk dat ik vooralsnog thuis kan blijven, het zorgt voor minder stress in ons leven (geen ochtend- en avondspits bv) en ik denk dat het een goede stabiele basis biedt aan een jong kind. En voor de sociale vaardigheden kan ze t.z.t. naar de peuterspeelzaal.
Omdat ik wel nog af en toe iets anders wil doen dan alleen maar 24/7 moederen en zorgen wil ik begin volgend jaar een cursus gaan volgen en ben ik van plan om als mijn dochtertje nog wat ouder is vrijwilligerswerk te gaan doen een paar uur per week. Opa of oma willen dan die paar uur wel oppassen. En voordat ik over een aantal jaar de arbeidsmarkt op zal gaan wil ik graag nog een extra WO of HBO opleiding doen om mijn kennis wat op te frissen en hopelijk wat sneller werk te vinden
Ja, dat is dus nog een klein ontwikkelpuntje in het planquote:Op maandag 23 september 2013 19:47 schreef Olf het volgende:
[..]
Mag ik hopen dat je daarna de zorg of het onderwijs in wil, anders wordt het hard sparen voor een tweede opleiding ter opfrissingof je man verdient natuurlijk heel veel.
Haha ik duim met je mee dat de regel wordt aangepast, ook voor mezelfquote:Op maandag 23 september 2013 19:50 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ja, dat is dus nog een klein ontwikkelpuntje in het plan
Al spreekt het onderwijs me op zich wel aan, dus wie weet waar ik ga belanden
in de zorg liggen de banen ook niet meer voor het oprapen inmiddels. Veel afgestuurde verpleegkundigen komen tegenwoordig al zeer moeilijk aan de bak. En er wordt bezuinigd, waardoor er geen leerlingen meer intern worden opgeleidt in veel ziekenhuizen... Denk dat er pas weer krapte komt als de 50 + populatie met pensioen gaat.quote:Op maandag 23 september 2013 19:47 schreef Olf het volgende:
[..]
Mag ik hopen dat je daarna de zorg of het onderwijs in wil, anders wordt het hard sparen voor een tweede opleiding ter opfrissingof je man verdient natuurlijk heel veel.
Gaat ook niet per se om werkgelegenheid (al is dat ook belangrijk voor jezelf natuurlijk), maar een tweede studie wordt niet meer voor wettelijk collegegeld mogelijk maar instellingscollegegeld. Als je dus al een master hebt en je wil een andere bachelor of master doen ben je per jaar toch wel rond de 12.000 tot 15.000 euro kwijt.quote:Op maandag 23 september 2013 21:02 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
in de zorg liggen de banen ook niet meer voor het oprapen inmiddels. Veel afgestuurde verpleegkundigen komen tegenwoordig al zeer moeilijk aan de bak. En er wordt bezuinigd, waardoor er geen leerlingen meer intern worden opgeleidt in veel ziekenhuizen... Denk dat er pas weer krapte komt als de 50 + populatie met pensioen gaat.
je moet in de zorg over het algemeen solliciteren voor masteropleidingen en de instelling betaald dan de opleiding. En dat zijn inderdaad geen kleine bedragen...quote:Op maandag 23 september 2013 21:23 schreef Olf het volgende:
[..]
Gaat ook niet per se om werkgelegenheid (al is dat ook belangrijk voor jezelf natuurlijk), maar een tweede studie wordt niet meer voor wettelijk collegegeld mogelijk maar instellingscollegegeld. Als je dus al een master hebt en je wil een andere bachelor of master doen ben je per jaar toch wel rond de 12.000 tot 15.000 euro kwijt.
Bravo!!quote:Op maandag 23 september 2013 19:41 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik (Msc., 26 toen dochtertje geboren werd) ben fulltime thuis bij haar. Mijn man (ing.) werkt 4x9 en nog één dag 4 uur thuis. Ik vind het een fijn idee dat ik mijn dochtertje het eerste jaar zo veel mogelijk bij me kan houden, en ik geloof dat een kdv ook geen toegevoegde waarde heeft voor een baby. Ze is nu bijna 6 maand oud en het plan is dat ik de eerste paar jaar thuis blijf, totdat ons jongste kind op de basisschool zal zitten. Tenzij we door financiële redenen gedwongen worden om het plan om te gooien natuurlijk. Ik zie het als een groot geluk dat ik vooralsnog thuis kan blijven, het zorgt voor minder stress in ons leven (geen ochtend- en avondspits bv) en ik denk dat het een goede stabiele basis biedt aan een jong kind. En voor de sociale vaardigheden kan ze t.z.t. naar de peuterspeelzaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |