quote:
Dat is denk ik ook het punt wat Simmu probeert te maken. Peuterspeelzalen kunnen je kind ook wat voorbereiden op naar school gaan, omgaan met vreemden, delen, wachten op je beurt etc.
Niet dat het de kinderopvang kan vervangen
Hier beiden WO en we zijn beide 4 dagen gaan werken en zijn ook van plan dit te houden wanneer de 2e er is.
Geen opa's en oma's die oppassen. zij moeten gewoon lekker kunnen verwennen en niet opvoeden. Dagje oppassen is zo een feestje voor hen allemaal

Ik ben ook van mening dat mijn dochter nuttige vaardigheden leert bij de kinderopvang. Zaken die ik haar niet kan bieden. In mijn geval dus ook niet een "ik kan dat beter" gevoel.
Die dames hebben ervoor geleerd en hebben een pedagogisch plan, waar ik ook zo nu en dan leuke ideeen van opdoe en overneem.
Ik kan me overigens goed voorstellen dat andere moeders/vaders wel een dergelijk gevoel hebben. Lijkt me heerlijk om zo met je kind tijd door te brengen, maar is niet reeel voor mij.
Daarbij zou ik gillend gek worden als ik full time zou thuiszijn met mijn kinderen. Mijn dag met haar is me heel veel waard, maar de volgende dag naar werk vind ik ook veel waard.