Een voeding van 450W is al meer dan genoeg, de voeding van 520 in die lijst is aan te raden aangezien je nog wilt uitbreiden.quote:Op zondag 22 september 2013 18:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het probleem is dat je er ook rekening mee moet houden hoeveel vermogen de voeding minimaal levert (niet dat wat wordt aangegeven), dus rekening moet houden met het rendement (en de powerfactor?) en in welke mate dat geleverde vermogen daalt in de jaren nadat je die voeding in gebruik hebt genomen. Ik kan wel ongeveer berekenen hoeveel energie mijn componenten verbruiken maar dit is lastiger. Ik schat de kans groot in dat iemand die hier reageert zo'n GTX680 heeft en daarom uit ervaring weet of dat een bepaalde voeding dit wel of niet gemakkelijk haalt.
Als richtlijn heb ik dit in gedachte: http://tweakers.net/revie(...)reamgamesysteem.html
Ik sluit er sowieso ook nog een televisiekaart en een geluidskaart op aan (momenteel hoofdtelefoonspeakers, die verbruiken minder dan boxen en een subwoofer), het verbruik zal dus iets hoger zijn.
Ik neem genoegen met een kleinere SSD en ik twijfel dus niet alleen over de voeding omdat ik er zeker van wil zijn dat het ook genoeg is voor een andere grafische kaart, ik vraag me ook af of dat ik de iets duurdere aankoopprijs (50-60 Euro duurder uit mijn hoofd) van die betere voeding (650 watt, gold label) niet terugverdien dankzij een minder groot vebruik en eventueel dankzij het langer meegaan van die voeding.
Het verschil zal niet zo groot zijn om daar veel energie op te besparen, maar ja alle kleine beetjes helpen. Wanneer je echt energie wil besparen kun je een voorbeeld nemen aan de tweaker Mux.quote:Op zondag 22 september 2013 20:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Maar is het de moeite waard om toch een voeding met een hogere efficiëntie te verkopen in verband met het mindere energieverbruik, dus met het oog op de electriciteitsrekening?
quote:Op maandag 23 september 2013 04:25 schreef NannieM het volgende:
Hooooi je ken beter een computer kopen bij de mediamarkt want daar hebben de meeste usbpoorten en die zijn wel handig in veband met sd caartjes en kpn glasvesel groetjes Nannie
Ik las het op Tweakers dat beide bedrijven weer met een nieuwe generatie komen. Eerder had ik van iemand begrepen dat de reeds bestaande kaarten normaal gesproken weinig in prijs dalen bij het uitkomen van de nieuwe generatie. Eens zien wat die nieuwe generatie gaat kosten.quote:Op maandag 23 september 2013 04:18 schreef Maxbet het volgende:
Wat betreft de grafische kaarten: op dit moment worden enkele insiders op Hawaï gebrieft over de aankomende 9000 serie, dit zou over een week of 2 naar buiten moeten komen.
Niet alleen zijn die kaarten interessant, maar het zou ook wel eens iets met de prijzen van de 7xx kaarten kunnen doen.
Klopt, een grote geheugenboer (Hynix) is een paar weken terug in de hens gevlogen.quote:Op zondag 22 september 2013 01:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat betreft die prijsverschillen, kijk eens naar de best-buy van juli. Fors verschil voor het RAM-geheugen.
[ code verwijderd ]
Voor september:
[ code verwijderd ]
Met name de processorkoeling en het RAM-geheugen zijn duurder geworden, de SSD iets duurder.
Voor de eerste twee loont het duidelijk om eventjes te vergelijken met andere merken die ook een goede reputatie hebben. Ik twijfel trouwens of dat ik wel een SSD wil de 240 gig groot is, voor mij zou de helft ook wel volstaan. Veel games speel ik niet tegelijkertijd dus eens wat spellen er af gooien en installeren is geen probleem.
De "oude" kaarten van de fabrikant die een nieuwe serie uitbrengt doet meestal weinig in prijs, wat de concurrentie die is natuurlijk wat anders. Ik kan me voorstellen dat als de price/performance op de nieuwe 9k serie veel beter is dat Nvidia toch wat aan de prijzen moet gaan doen met hun 7xx serie.quote:Op maandag 23 september 2013 17:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik las het op Tweakers dat beide bedrijven weer met een nieuwe generatie komen. Eerder had ik van iemand begrepen dat de reeds bestaande kaarten normaal gesproken weinig in prijs dalen bij het uitkomen van de nieuwe generatie. Eens zien wat die nieuwe generatie gaat kosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |