De Nederlander Rob van Dijk, werkzaam op de Nederlandse ambassade in Nairobi, zat in een restaurant in het winkelcentrum te eten toen de aanvallers handgranaten naar binnen gooiden, vertelde hij aan AP. Vervolgens waren er veel schoten te horen en doken mensen geschrokken naar de grond, aldus Van Dijk.quote:"Het gaat mogelijk om een aanval door terroristen, dus we gaan zeer zorgvuldig te werk."
Hoezo dan is toch iedereen ineens moslim ?quote:Op zaterdag 21 september 2013 17:46 schreef SuperHarregarre het volgende:
En moslims mochten het pand verlaten volgens ooggetuigen. Alleen de niet-moslims werden afgeslacht. Kunnen we niet nog wat van die gasten hier gratis onderdak bieden?
Nee, het probleem is de Islam.quote:Op zaterdag 21 september 2013 17:41 schreef arjan1112 het volgende:
Kenia had zich nooit met Somalie moeten bemoeien
Anders betrek je ook mij en tientallen miljoenen andere mensen erbij die hier niks mee te maken hebben. Je gaat wel lekker met alles op een hoopje gooien, flapdrol. Bovenal moet je niet vergeten dat er ook moslims aanwezig waren in het winkelcentrum en voordat Al Shabaab haar intrede maakte was er weinig aan de hand aldaar.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:00 schreef Kirov het volgende:
[..]
Nee, het probleem zijn de terroristen
Ja, zo ken ik er nog wel meer. Ga ik dat vers uit m'n hoofd leren, komen ze met een strikvraag.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:19 schreef Faux. het volgende:
Ze moesten een vers uit de Koran kunnen opdreunen. Maakt dat iemand automatisch moslim dan?
Hmm.. nee. Dit is gewoon een nationalistische aanval vermomd onder Islam. Kenianen en Somaliers hebben een totaal andere cultuur en etnische achtergronden en mogen elkaar gewoon niet.quote:
Vandaar dat ze een scheiding maakten tussen Kenianen en Somaliers, of wacht nee, dat deden ze niet. Goedprater.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:22 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Hmm.. nee. Dit is gewoon een nationalistische aanval vermomd onder Islam. Kenianen en Somaliers hebben een totaal andere cultuur en etnische achtergronden en mogen elkaar gewoon niet.
Er wonen niet veel Somaliers in Nairobi, ze zitten voornamelijk in het Noordoosten van het land. De slachtoffers zijn waarschijnlijk voornamelijk Bantoe Kenianen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:23 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Vandaar dat ze een scheiding maakten tussen Kenianen en Somaliers, of wacht nee, dat deden ze niet. Goedprater.
Nogmaals, je lult eromheen. Waarom lieten ze moslims weggaan? En waag het niet om eromheen te lullen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:24 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Er wonen niet zoveel Somaliers in Nairobi, ze zitten voornamelijk in het Noordoosten van het land. De slachtoffers zijn waarschijnlijk voornamelijk Bantoe Kenianen.
Op de foto's zie ik zowel donkere, iets minder donkere en blanke slachtoffers...quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:24 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Er wonen niet zoveel Somaliers in Nairobi, ze zitten voornamelijk in het Noordoosten van het land. De slachtoffers zijn waarschijnlijk voornamelijk Bantoe Kenianen.
Zullen we even wachten totdat er iets meer duidelijk is? Dit verhaal lijkt me nogal sterk, simpelweg omdat ik me niet kan voorstellen dat je tijdens zo'n aanval even de tijd gaat nemen om te gaan ouwehoeren met je slachtoffers.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nogmaals, je lult eromheen. Waarom lieten ze moslims weggaan? En waag het niet om eromheen te lullen.
Mijn punt is dat de Al-Shabaab aanvallen in Kenia meer te maken hebben met geopolitiek dan Islam vs Christenen/Animisten omdat Kenia sinds een aantal jaar troepen heeft gestationeerd in Zuid Somalië.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:25 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Nogmaals, je lult eromheen. Waarom lieten ze moslims weggaan? En waag het niet om eromheen te lullen.
Allah akbar was niet genoeg zekerquote:Op zaterdag 21 september 2013 18:19 schreef Faux. het volgende:
Ze moesten een vers uit de Koran kunnen opdreunen. Maakt dat iemand automatisch moslim dan?
Over overbevolking gesproken...quote:
Dit kun je beter een bom op gooien.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:25 schreef leolinedance het volgende:
Levensgevaarlijk Nairobi. Ga er nooit meer heen.
En toch staat de wereldbevolking op het punt over 20 jaar 12 miljard te bereiken. Ergens moet er toch mensen zeg maar 'wegbezuinigd' worden anders gaan we allemaal zware voedselschaarste tegemoet.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:37 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Over overbevolking gesproken...
Bevolkingsdichtheid:
Nederland: 497/km²
Kenia: 67/km²
Aziaten en Europeanen zijn voornamelijk het probleem wanneer het op globale overbevolking komt. De meeste Afrikaanse landen zijn niet eens dichtbevolkt en hebben een erg lage ecologische voetafdruk.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:43 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
En toch staat de wereldbevolking op het punt over 20 jaar 12 miljard te bereiken. Ergens moet er toch mensen zeg maar 'wegbezuinigd' worden anders gaan we allemaal zware voedselschaarste tegemoet.
Blabla. En was vroeger veel vaker en veel structureler sprake van voedseltekorten dan nu ondanks dat er een stuk minder mensen woonde op deze aardkloot. Er is meer dan genoeg ruimte voor 12 miljard mensen, en meer dan genoeg ruimte om voedsel te verbouwen voor die mensen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:43 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
En toch staat de wereldbevolking op het punt over 20 jaar 12 miljard te bereiken. Ergens moet er toch mensen zeg maar 'wegbezuinigd' worden anders gaan we allemaal zware voedselschaarste tegemoet.
12 miljard over 20 jaar? Die is nieuw voor me. Zelfs het worst-case-scenario is 'maar' 10 miljard.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:43 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
Ga dit verhaal eens even ergens anders verkondigen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:43 schreef Eindbaas_ het volgende:
[..]
.. de vruchtbaarheid van Europa is onder de 2,1 gezakt, de bevolking gaat afnemen.. dit zie je ook in Japan, in Amerika niet omdat je daar nog veel immigratie uit mexico enz hebtquote:Op zaterdag 21 september 2013 18:46 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Aziaten en Europeanen zijn voornamelijk het probleem wanneer het op globale overbevolking komt. De meeste Afrikaanse landen zijn niet eens dichtbevolkt en hebben een erg lage ecologische voetafdruk.
Dat was al de verwachting.quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:13 schreef ScudRaket het volgende:
Al Shahaab heeft inmiddels de aanslag opgeëist.
http://www.nation.co.ke/n(...)w3pwocz/-/index.html
twitter:HSM_Press twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 19:26:24HSM has on numerous occasions warned the #Kenyan government that failure to remove its forces from Somalia would have severe consequences reageer retweet
twitter:HSM_Press twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 19:29:34The Kenyan government, however, turned a deaf ear to our repeated warnings and continued to massacre innocent Muslims in Somalia #Westgate reageer retweet
twitter:HSM_Press twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 19:30:46By Land, air and sea, #Kenyan forces invaded our Muslim country, killing hundreds of Muslims in the process and displacing thousands more reageer retweet
twitter:HSM_Press twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 19:51:00The attack at #WestgateMall is just a very tiny fraction of what Muslims in Somalia experience at the hands of Kenyan invaders. #Wetsgate reageer retweet
twitter:HSM_Press twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 19:56:37For long we have waged war against the Kenyans in our land, now it’s time to shift the battleground and take the war to their land #Westgate reageer retweet
twitter:
twitter:HSM_Press twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 20:08:49Since our last contact, the Mujahideen inside the mall confirmed to @HSM_Press that they killed over 100 Kenyan kuffar & battle is ongoing reageer retweet
twitter:HSM_Press twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 20:11:06What Kenyans are witnessing at #Westgate is retributive justice for crimes committed by their military, albeit largely miniscule in nature reageer retweet
twitter:HSM_Press twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 20:20:59The attacks are just retribution for the lives of innocent Muslims shelled by Kenyan jets in Lower Jubba and in refugee camps #Westgate reageer retweet
twitter:HSM_Press twitterde op zaterdag 21-09-2013 om 20:23:59The message we are sending to the Kenyan govt & Public is and has always been just one: remove all your forces from our country #Westgate reageer retweet
quote:Op zaterdag 21 september 2013 20:34 schreef Fides het volgende:
Apart, ja, die tweets. Als je een geopolitiek-militair probleem hebt met de Keniaanse regering, waarom dan juist een toeristen/burgerdoel als dit?
Als ik me een keer in zo'n situatie bevind en alle moslims mogen de ruimte verlaten voordat de massaslachting begint, dan sta ik heel schijnheilig op, geef die terroristen een dikke duim, roep eens hard 'Allah Akbar' en verlaat nonchalant het pand!quote:Op zaterdag 21 september 2013 17:39 schreef YellowBlacks het volgende:
[ afbeelding ]
AANVAL MOGELIJK WERK VAN TERREURGROEP
Of er daadwerkelijk sprake was van een roofoverval is twijfelachtig omdat een getuige vanmiddag tegen persbureau AP zei dat de aanvallers bij het begin van hun daad moslims zouden hebben verzocht het winkelcentrum te verlaten. Niet-moslims zouden hun doelwit zijn, zo zei de getuige. De getuigenis voedt het vermoeden dat de aanval mogelijk het werk is van de islamitische terreurgroep Al Shabaab, die vanuit buurland Somalië opereert.
Had jij geweten hoe de moeder van de profeet heet?quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als ik me een keer in zo'n situatie bevind en alle moslims mogen de ruimte verlaten voordat de massaslachting begint, dan sta ik heel schijnheilig op, geef die terroristen een dikke duim, roep eens hard 'Allah Akbar' en verlaat nonchalant het pand!
Niet dat ik nu wil pleiten voor leugenachtig gedrag, maar in zo'n situatie vind ik het dan toch anders!
Genoeg moslims die het niet weten, hoeft ook niet.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:29 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Had jij geweten hoe de moeder van de profeet heet?
Ze hebben mensen op een rij gezet en degenen die het fout hadden werden doodgeschoten, volgens de Daily Telegraph.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:31 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Genoeg moslims die het niet weten, hoeft ook niet.
Waren er testvragen?quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:29 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Had jij geweten hoe de moeder van de profeet heet?
Haha. Als je dan examen-stress hebt vind ik dat wel begrijpelijk.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:32 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ze hebben mensen op een rij gezet en degenen die het fout hadden werden doodgeschoten, volgens de Daily Telegraph.
http://www.telegraph.co.u(...)rrorist-assault.html
Moeilijke vraag. Dan hebben ze waarschijnlijk ook mede-moslims doodgeschoten. Moslims zijn sowieso de grootste slachtoffers van dit soort groeperingen. Drie uur geleden zijn er 70 moslims gedood bij aanslagen in Irak.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:32 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ze hebben mensen op een rij gezet en degenen die het fout hadden werden doodgeschoten, volgens de Daily Telegraph.
http://www.telegraph.co.u(...)rrorist-assault.html
Dat is wederzijdse strijd tussen sunnitische en shiitische moslims.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:40 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Moeilijke vraag. Dan hebben ze waarschijnlijk ook mede-moslims doodgeschoten. Moslims zijn sowieso de grootste slachtoffers van dit soort groeperingen. Drie uur geleden zijn er 70 moslims gedood bij aanslagen in Irak.
Dan moet je ieder gebouw van een mistinstallatie voorzien. In een land wat niet eens in staat is om ieder gebouw van drinkwater te voorzien. Weinig kans.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:38 schreef Loekie1 het volgende:
Er moet toch iets te verzinnen zijn in zo'n complex waardoor dit soort acties tijdig gedwarsboomd kan worden? Bijvoorbeeld een mist veroorzaken o.i.d.
Verandert niks aan het feit dat moslims de grootste slachtoffers zijn.quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is wederzijdse strijd tussen sunnitische en shiitische moslims.
Komop, dit was een hartstikke luxe gebouw!quote:Op zaterdag 21 september 2013 21:44 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan moet je ieder gebouw van een mistinstallatie voorzien. In een land wat niet eens in staat is om ieder gebouw van drinkwater te voorzien. Weinig kans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |