Ik ga alleen even reageren op de Daily koala.
Ik zou nooit willen stoppen met werken. Ben nu sinds lange tijd weer aan het werk. En daar was ik wel aan toe. Hoewel ik wel had gedacht dat ik het makkelijker zou vinden.
Ik werk in een heel nieuw veld, dus er valt een hoop te leren, thuis zijn met Pi is makkelijker zeg maar. En 's ochtends weggaan is nog wel een beetje stom.
Ik ben wel heel blij dat ik een half jaar thuis heb kunnen zijn. Dat zou ik bij een volgende ook graag willen.
En ook hier het plan om heeeeel rustig weer te gaan studeren.
Hoeveel dagen? Voorlopig eigenlijk liever niet meer dan 4. Ook niet als m'n vriend bijvoorbeeld thuis zou zijn. Ik denk dat aan het einde van de rit er maar weinig mensen zijn die zeggen dat ze minder tijd met hun kinderen hadden doorgebracht.
Ik ken mensen met kinderen die fulltime werken en waarbij die balans prima is. Ik denk namelijk dat dat ook prima kan.
Maar ik ken ook kinderen van werkende ouders die ik best zielig vind.
Van die kinderen die 's ochtends om half acht al achterin de auto zitten te wachten tot ze het schoolplein op kunnen. Tv schermpje aan, en moeders druk aan de telefoon bezig met d'r werk.
Voor en na school allerlei clubjes. Sport, muziek, cultuur, bijles, ... Goed voor hun ontwikkeling, maar ook vooral heel handig voor de werkende ouders.
Kinderen die dan constant jouw aandacht willen ter compensatie van een groot gemis.
En je ziet dat die ouders van hun kinderen houden, maar het is niet mijn manier.
Als ik mezelf ooit zo verlies in m'n werk dan hoop ik dat mensen niet achter m'n rug gaan praten maar me recht in m'n gezicht zeggen wat zij zien gebeuren.
En buiten werken, wil ik ook graag tijd voor andere dingen:
Een aantal uur per week sporten, vrijwilligerswerk, een leuke cursus doen, ...
Maar ik zie trouwens dat de vraag is 'als geld geen probleem is'.
En met geld genoeg zouden wij waarschijnlijk heel veel gaan reizen. Dat deden we namelijk ook al met niet zo veel geld.
En ik zou veel vrijwilligerswerk doen. Er zijn zat mensen die gebaat zijn met wat hulp en daar zou ik me dan voor inzetten.