Log zelf uit ipv te zeiken, Smack10.quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:03 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Niemand gelooft de verhalen meer van jou.
Log uit en kom niet terug met Roadtrip ofzo
ROFLquote:Op vrijdag 6 december 2013 01:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee hoor, Technische informatica ligt qua moeilijkheid dicht tegen technische wiskunde. Er zijn zelfs studenten die de eerstgenoemde moeilijker vinden. Ik geloof niet dat je een goed beeld hebt van die opleiding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kijk het hangt puur van de persoon, dus deze discussie is bij voorbaat zinloos.quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:46 schreef LogiteX het volgende:
[..]
ROFL
En welke vakken zijn dan zo moeilijk daar bij TI
Je kan die vaardigheden wel ontwikkelen maar dat gebeurt op de TU maar in beperkte mate en dat vergt voor veel mensen meer tijd dan die paar weken die je hiervoor hebt. Ik begrijp waar jij op doelt.quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kijk het hangt puur van de persoon, dus deze discussie is bij voorbaat zinloos.
Ik vond scheikunde vakken als thermodynamica, anorganische chemie en massa spectrometrie makkelijker dan bijvoorbeeld network programming, lambda calculus of discrete wiskunde.
Dat geldt voor meerdere mensen.
Scheikunde is minder abstract, met veel oefenen kom je er wel. Wat network programming betreft, soms ben je uren bezig met het opsporen van een bug of heb je iets zo onhandig aangepakt dat je een groot deel van je progamma mag herschrijven. In feite heb je probleemoplossende skills nodig die je niet zo makkelijk kan leren, die heb je of je hebt het niet. Hetzelfde geldt voor theoretische informatica (bijv. lambda calculus) en discrete wiskunde, je hebt en bepaalde feeling nodig voor theorem prooving bijvoorbeeld (iets wat ik nogsteeds niet echt kan).
Dat lijkt me heel erg sterk. Ik ken aardig wat mensen die in Delft hebben gestudeerd en geen van hen plaatst technische informatica onder de zwaardere technische studies. Daarnaast zijn er een aantal econometristen op de VU die ook informatica gedaan hebben en die zeggen dat het allemaal reuze meevalt in vergelijking met de studie econometrie, laat staan wiskunde.quote:Op vrijdag 6 december 2013 01:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee hoor, Technische informatica ligt qua moeilijkheid dicht tegen technische wiskunde. Er zijn zelfs studenten die de eerstgenoemde moeilijker vinden. Ik geloof niet dat je een goed beeld hebt van die opleiding.
Nee dat heb ik, ik heb meer iets in de richting van lifescience gedaan, juist omdat ik informatica té lastig vond. Zoals ik al zei, het is heel persoonlijk. (Ik heb wel wat informatica vakken en programmeervakken gedaan)quote:Op zondag 8 december 2013 20:35 schreef Adelovici het volgende:
[..]
Dat lijkt me heel erg sterk. Ik ken aardig wat mensen die in Delft hebben gestudeerd en geen van hen plaatst technische informatica onder de zwaardere technische studies. Daarnaast zijn er een aantal econometristen op de VU die ook informatica gedaan hebben en die zeggen dat het allemaal reuze meevalt in vergelijking met de studie econometrie, laat staan wiskunde.
p.s. ik zie jou wel vaker beweren dat (technische) informatica een van de zwaarste opleidingen is, dit komt waarschijnlijk doordat je het zelf studeert.
Het niveau van het HBO is niet zozeer het probleem. Maar het is te klassikaal en bijna alles wat een beetje uitdaging hebt mag je met een groep van 3-4 medestudenten doen. Verder is het bijzonder hoe ongelofelijk weinig werkdruk je hebt. Een ECTS (28 uur) is op de universiteit bij betastudies ook echt 28 uur (anders haal je het vak gewoon niet), of de HBO is een ECTS misschien de helft.quote:Op maandag 9 december 2013 01:54 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het HAVO is vlees noch vis - in zekere zin, het is nu niet dat het VWO zo fantastisch intellectueel is - maar wat wil je dan doen met al die havisten die te dom zijn voor het VWO (en dus niet te lui) maar zich vervelen op het VMBO? Iedereen eerst naar het HBO? LOL. Veel mensen zullen zich kapot gaan vervelen.
Het lijkt me juist zinvoller om een extra niveau in te voeren voor de betere VWO-leerlingen en op universiteiten bij tal van opleidingen meer eisen te stellen om te mogen beginnen met de opleiding (toelatingsexamen bij twijfel) en om de opleiding te blijven volgen.
Objectief bezien kan je in zijn algemeenheid enkel stellen wat moeilijker of gemakkelijker is door te bezien wat door een groter percentage van de mensen kan worden gevolgd. Dat zegt natuurlijk niets over het individu. Zo zullen bijv. meer mensen geneeskunde aankunnen dan wiskunde maar er zijn tevens wiskundestudenten voor wie wiskunde gemakkelijker is.quote:Op zondag 8 december 2013 21:49 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nee dat heb ik, ik heb meer iets in de richting van lifescience gedaan, juist omdat ik informatica té lastig vond. Zoals ik al zei, het is heel persoonlijk. (Ik heb wel wat informatica vakken en programmeervakken gedaan)
Heeft dat niet ook te maken met interesse? Als je ergens in geďnteresseerd bent, ben je ook meer gemotiveerd en kun je het ook makkelijker aanquote:Op maandag 9 december 2013 02:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Objectief bezien kan je in zijn algemeenheid enkel stellen wat moeilijker of gemakkelijker is door te bezien wat door een groter percentage van de mensen kan worden gevolgd. Dat zegt natuurlijk niets over het individu. Zo zullen bijv. meer mensen geneeskunde aankunnen dan wiskunde maar er zijn tevens wiskundestudenten voor wie wiskunde gemakkelijker is.
Tegenwoordig begint 60% van de mensen aan een HBO-opleiding, 40-50% behaalt een HBO-diploma. Het lijkt me daarom nogal evident dat het te lage niveau wel degelijk een probleem is voor alle mensen die op een universiteit thuishoren (de slimste 5-10% van de mensen), het gat is simpelweg veel te groot. Jij hebt m.i. een punt als jij stelt dat het minder een probleem zou zijn als iedereen het in zijn eigen tempo zou kunnen doen (interpreteer ik correct dat jij dit bedoelt?), als we dus een meer modulair systeem zouden hebben wat flexibeler is. Ik vrees echter dat dit in Nederland zou leiden tot een lager niveau. Waarom? De perverse financieringsprikkels. Als groep zullen de leerlingen slechter gaan presteren aangezien de meeste leerlingen wel die klassikale structuur (wegens kwantitatief meer begeleiding) nodig hebben ten gevolge van een gebrek aan motivatie, maturiteit, ...quote:Op maandag 9 december 2013 01:59 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het niveau van het HBO is niet zozeer het probleem.
Interesse en talent, denk ik. Natuurlijk, interesse speelt een belangrijke rol. Ik geloof dan ook niet dat je op basis van een IQ-testje kan stellen wie wel en niet iets te zoeken heeft op een gymnasium of een universiteit, tenzij de uitslag wel heel erg laag is. Ik ben er een voorstander van dat veel mensen de kans krijgen maar dat de lat wel hoog wordt gelegd. Je ziet dan vanzelf wel wie er wel en niet thuishoort. In Nederland doen we het tegenovergestelde, op basis van 160 meerkeuzevraagjes van een zeer arbitraire soort van intelligentietest wordt geselecteerd wie naar het gymnasium mag, wie naar het HAVO/VWO mag en wie naar het VMBO moet. Naar mijn mening een slecht model.quote:Op maandag 9 december 2013 02:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Heeft dat niet ook te maken met interesse? Als je ergens in geďnteresseerd bent, ben je ook meer gemotiveerd en kun je het ook makkelijker aan
Zal eens tijd worden. Deed examen in 2007 en ging daarna echt economie studeren. Aan het vak op de middelbare school heb ik niets gehad.quote:Op donderdag 5 december 2013 18:48 schreef JoelBaka het volgende:
Economie is trouwens veranderd, ze zijn al een tijdje bezig met de pilot examens. Maar die economie is weer wat meer terug naar de kern en ook weer een stuk moeilijker. (Helaas) Nee maar het vak is veranderd dus voordat iedereen gaat lopen roepen hoe makkelijk het wel is, het is verbeterd ondertussen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |