abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132066054
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 16:20 schreef JAM het volgende:
Kant was gelukkig een man die je in het geheel niet serieus behoeft te nemen. Overigens is dat hele verhaal niets anders dan een parafrase van Plato's ideeën over de liefde,- een man die we gelukkig ook niet meer serieus behoeven te nemen.
Juist, ja. Dit is waarschijnlijk waarom zoveel filosofen kinderloos zijn gebleven. Spreek maar weer rustig verder over de ledikantjes en dekbedovertrekken. JAM is immers al klaar met al het andere.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 13:20:49 ]
pi_132066898
Ja, dat hoort er nu eenmaal bij hier, LK. Dat mensen, ook zogenaamd grote denkers of schrijvers, worden afgeserveerd. Belangrijke politieke stromingen, ideeen die de wereld hebben veranderd. Van tafel geveegd. Minzaam op neergekeken. Afgedaan als onzin. Net zo makkelijk.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:00:54 #186
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_132067484
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 12:14 schreef Franny_G het volgende:
En even een stukkie muziek van een van de stoerste vrouwen ooit.

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:15:38 #187
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_132067986
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:19 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Juist, ja. Dit is waarschijnlijk waarom zoveel filosofen kinderloos zijn gebleven. Spreek maar weer rustig verder over de ledikantjes en dekbedovertrekken. JAM is immers al klaar met al het andere.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik weet niet zo goed waar dat 'dit' naar verwijst. Naar het spreken oer ledikantjes en dekbedovertrekken? Is dit om te zeggen dat ik dezelfde adem aan zou kunnen wenden om de een of andere platvloerse bevinding over het Wezen van de Liefde te uitten, en zelf, naar ik smaak, daar verstandiger aan zou hebben gedaan? Dat ik mijn tijd daar niet aan dergelijke trivia zou moeten verdoen? Dat de filosoof kinderloos is gebleven daar hij zag dat kinderen gepaard gaan met geouwhoer over ledikantjes en dekbedovertrekken en zulks natuurlijk afleidt van de Goede Zaak, het bedrijven van de filosofie?
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:38:30 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132072387
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:15 schreef JAM het volgende:

[..]

Het zal wel aan mij liggen, maar ik weet niet zo goed waar dat 'dit' naar verwijst. Naar het spreken oer ledikantjes en dekbedovertrekken? Is dit om te zeggen dat ik dezelfde adem aan zou kunnen wenden om de een of andere platvloerse bevinding over het Wezen van de Liefde te uitten, en zelf, naar ik smaak, daar verstandiger aan zou hebben gedaan? Dat ik mijn tijd daar niet aan dergelijke trivia zou moeten verdoen? Dat de filosoof kinderloos is gebleven daar hij zag dat kinderen gepaard gaan met geouwhoer over ledikantjes en dekbedovertrekken en zulks natuurlijk afleidt van de Goede Zaak, het bedrijven van de filosofie?
In wezen is dat natuurlijk wel waar en de reden dat veel filosofen zure oude mannetjes zijn is dan ook dat die vaak alleen blijven en daardoor op de eerste plaats de tijd hebben om te filosoferen. Maar er is niets nieuws onder de zon, want die conclusie trokken wij 5 jaar geleden reeds alhier maar dan met schrijvers.
The End Times are wild
pi_132073093
Ik vind het net zo'n rare conclusie als zeggen dat alle feministen zure lelijke wijven zijn die niet aan de man kunnen komen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:07:04 #190
37950 JAM
pi_132073173
Belangrijk is hier een juiste benoeming van oorzaak en gevolg. Mij schijnt het toe dat veel vaker het geval is dat iemand niet aan de vrouw kan komen, daardoor een verbitterd (niet noodzakelijk oud) mannetje wordt en, omdat je toch wat moet, maar filosofie gaat bedrijven. Nietschze is daar een treffend voorbeeld van. Plato ook, hoewel wat minder verbitterd (mij is thans niet bekend of hij kinderen had. Daar heeft het in ieder geval niet over. Nu heeft die man het werkelijk over zo'n beetje alles wat un hem opkomt; als hij kinderen zou hebben gehad, dan waren die vast aan bod gekomen.)
De romantische voorstelling van de ware intellectueel die doelbewust vrouw- en kinderloos blijft om zijn leven te wijden aan de filosofie lijkt me ook niets meer dan dat: een romantische voorstelling.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:15:01 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132073370
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:07 schreef JAM het volgende:
Belangrijk is hier een juiste benoeming van oorzaak en gevolg. Mij schijnt het toe dat veel vaker het geval is dat iemand niet aan de vrouw kan komen, daardoor een verbitterd (niet noodzakelijk oud) mannetje wordt en, omdat je toch wat moet, maar filosofie gaat bedrijven. Nietschze is daar een treffend voorbeeld van. Plato ook, hoewel wat minder verbitterd (mij is thans niet bekend of hij kinderen had. Daar heeft het in ieder geval niet over. Nu heeft die man het werkelijk over zo'n beetje alles wat un hem opkomt; als hij kinderen zou hebben gehad, dan waren die vast aan bod gekomen.)
De romantische voorstelling van de ware intellectueel die doelbewust vrouw- en kinderloos blijft om zijn leven te wijden aan de filosofie lijkt me ook niets meer dan dat: een romantische voorstelling.
Of ze niet aan de vrouw komen omdat ze knorrig zijn of dat ze knorrig zijn omdat ze geen vrouw hebben weet ik niet. Maar het lijkt me wel zo dat iemand die alleen is volop tijd heeft om te filosoferen of te schrijven zonder dat een vrouwspersoon om de 5 minuten een irrelevante doch de concentratie verstorende vraag stelt. En zeker vroeger, toen chaturbate.com nog niet bestond, bleef er voor zo'n zure vrijgezel dan weinig anders over dan maar te gaan schrijven.
The End Times are wild
pi_132073617
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:07 schreef JAM het volgende:
Niet aan de vrouw/man kunnen komen, is weer wat anders dan getrouwd en monogaam zijn/kinderen hebben. Er zit nog een hele wereld tussen....

Als iemand verbitterd of verzuurd raakt, is dat naar mijn idee altijd omdat hij/zij een probleem heeft met zichzelf en daaruit dan voortvloeiend: met de rest van de wereld. Volgens mij was dat ook zeker het geval bij Nietzsche. Het alleen zijn en daar ongelukkig mee zijn (want dat gaat ook niet perse samen), is dan onderdeel van een algehele malaise.
pi_132073694
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 17:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of ze niet aan de vrouw komen omdat ze knorrig zijn of dat ze knorrig zijn omdat ze geen vrouw hebben weet ik niet. Maar het lijkt me wel zo dat iemand die alleen is volop tijd heeft om te filosoferen of te schrijven zonder dat een vrouwspersoon om de 5 minuten een irrelevante doch de concentratie verstorende vraag stelt. En zeker vroeger, toen chaturbate.com nog niet bestond, bleef er voor zo'n zure vrijgezel dan weinig anders over dan maar te gaan schrijven.
Hannah Arendt had een man die haar liet filosoferen (en zichzelf te pletter roken). In hoeverre de wereld daar heel blij om moet zijn, laat ik maar in het midden.
pi_132074668
Waarom denken jullie dat ik pas geleden Nietzsche's tranen van Irvin Yalom heb aangeraden ?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2013 18:06:50 ]
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 19:27:48 #195
37950 JAM
pi_132076758
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:06 schreef LelijKnap het volgende:
Waarom denken jullie dat ik pas geleden Nietzsche's tranen van Irvin Yalom heb aangeraden ?
In ieder geval niet omdat je verwachtte dat het gesprek deze kant uit zou waaien. Dat zou je dan hebben moeten afleiden van het geleuter over beddenlinnen. Je eigen bijdragen waren weer te summier om te zeggen dat hier op aangestuurd zou hebben. Hoogstwaarschijnlijk dua omdat je het een leuk boek vindt, of om bij anderen in het gevlei te komen. Nog waarschijlijker een combinatie van die twee.
pi_132147497
Au boulot, mensen.
pi_132150423
Volgens mij, JAM, was het eerste wat ik -bij mijn terugkomst op FOK!- deed, een opmerking maken over dat jullie beter in OUD zouden kunnen gaan zitten. En vervolgens heb ik daar de gehele tijd, tot vervelens aan toe, op aan lopen dringen. Dat we nu spreken over de wisselwerking tussen het gebrek aan (vrouwelijke, menselijke) liefde en de liefde voor ''wijsheid'', is geen toevalligheid, immers rade ik dat boek -niet voor niets- aan tussen en na mijn opmerkingen over het verval van jullie wijsgerigheid.
pi_132152133
Ik krijg binnenkort weer betaald om wijsgerig te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_132165650
Ik ben veel te boers om wijsgerig te zijn, en te oud om alsnog kinderen te gaan willen. In plaats daarvan hark ik eikels bijeen, en voer deze aan de varkens. Zij hebben nog een kleine drie weken.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_132166333
Dat worden lekkere varkentjes waarschijnlijk.
Aldus.
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:27:16 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132167203
quote:
7s.gif Op maandag 14 oktober 2013 19:53 schreef sigme het volgende:
Ik ben veel te boers om wijsgerig te zijn, en te oud om alsnog kinderen te gaan willen. In plaats daarvan hark ik eikels bijeen, en voer deze aan de varkens. Zij hebben nog een kleine drie weken.
Ik sprak laatst een schaapsherder. Die had zijn schaapjes in een wei vol eiken gezet. Twee schapen hadden zich dood gegeten.
The End Times are wild
pi_132167396
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:27 schreef LXIV het volgende:
Ik sprak laatst een schaapsherder. Die had zijn schaapjes in een wei vol eiken gezet. Twee schapen hadden zich dood gegeten.
Zo zie je maar hoe belangrijk regulatie is. Gewoon afschieten, die eikels.

Verder, sigma, heeft boerenwijsheid toch ook nog zeker wel het een en ander te bieden ?
pi_132167663
Mijn moeder is een poos geleden verhuisd van een stad naar het platteland. Voornamelijk omdat ze rust nodig dacht te hebben om te kunnen complementeren. Nu zit ze dus 'Filosofiie Magazine' te lezen met uitzicht op koeien die liters schijt, schijten.
Maar ik moet zeggen, het heeft wel wat, dat boerenland. Weidse weiden, schaapje, konijntjes (of haasjes ? Kan het moeilijk zien vanaf een afstand).
  maandag 14 oktober 2013 @ 20:47:23 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132168289
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:36 schreef LelijKnap het volgende:
Mijn moeder is een poos geleden verhuisd van een stad naar het platteland. Voornamelijk omdat ze rust nodig dacht te hebben om te kunnen complementeren. Nu zit ze dus 'Filosofiie Magazine' te lezen met uitzicht op koeien die liters schijt, schijten.
Maar ik moet zeggen, het heeft wel wat, dat boerenland. Weidse weiden, schaapje, konijntjes (of haasjes ? Kan het moeilijk zien vanaf een afstand).
Een haas of een konijn kun je op 500 meter afstand nog wel onderscheiden!

Naar welk platteland is je moeder verhuisd? En gaat ze ook klagen als een boer op zaterdag om zeven uur gaat ploegen?
The End Times are wild
pi_132168924
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:47 schreef LXIV het volgende:
Een haas of een konijn kun je op 500 meter afstand nog wel onderscheiden!

Naar welk platteland is je moeder verhuisd? En gaat ze ook klagen als een boer op zaterdag om zeven uur gaat ploegen?
Zeker voor iemand die sinds een jaar voor het konijn van zijn zusje zorgt. Maar misschien zijn mijn ogen wel niet zo goed als ik graag wil geloven.

Ze woont nu nabij Hoorn ongeveer, maar het weiland waaraan de achtertuin grenst wordt door de boer redelijk met rust gelaten. Hij pleurt r 's ochtends de koeien op en drijft ze in de avond weer richting de stallen.
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:02:33 #206
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132169127
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 20:59 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zeker voor iemand die sinds een jaar voor het konijn van zijn zusje zorgt. Maar misschien zijn mijn ogen wel niet zo goed als ik graag wil geloven.

Ze woont nu nabij Hoorn ongeveer, maar het weiland waaraan de achtertuin grenst wordt door de boer redelijk met rust gelaten. Hij pleurt r 's ochtends de koeien op en drijft ze in de avond weer richting de stallen.
Maar ook zonder bril is dat toch goed te zien, aan de manier van lopen, etc.
The End Times are wild
pi_132169237
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:02 schreef LXIV het volgende:
Maar ook zonder bril is dat toch goed te zien, aan de manier van lopen, etc.
Ik gok op konijnen dan. Als je het echt zo graag weten wil.

Is het trouwens niet grappig dat konijnen geen idee hadden gehad van kussen, strelen en aaien zonder de mens ?
pi_132169298
Het platteland, de mestlucht.
pi_132169452
Valt reuze mee. Overigens verkies ik mestlucht nog altijd boven die stinklucht die uit de grachten komt. En al helemaal wanneer die lucht gecombineerd wordt met uitlaatgasgeuren.
pi_132169934
Wanneer heb jij voor het laatst een gracht geroken Lelijk, 1810?
pi_132169963
Ik wil maar zeggen: er riekt vanalles aan de stad, maar de gracht ruik ik zelden rieken.
pi_132170021
Ik vind het platteland overigens ook rieken hoor. Al die geforceerde tegenstellingen ook altijd.
pi_132170335
quote:
10s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:18 schreef Gellius het volgende:
Wanneer heb jij voor het laatst een gracht geroken Lelijk, 1810?
Vandaag nog. Echt, ik liep vandaag, zoals ik soms voor de gein wel eens doe, langs de wallen i.p.v. via de Damrak, en daar komt echt wel stank vanuit de grachten. (Misschien doneren de hoeren daar de spermazakjes of zo). Nee, ik ruik het ook bij de grachten naast het spui bijvoorbeeld. Als ik de enige ben moet ik mij maar eens aanmelden bij een (wijn)proeverij of zo.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2013 21:28:03 ]
pi_132170375
quote:
13s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:19 schreef Gellius het volgende:
Ik vind het platteland overigens ook rieken hoor. Al die geforceerde tegenstellingen ook altijd.
Maar waar stinkt het dán niet ?
pi_132170539
Ik was trouwens liever uit 1870 of zo gekomen. Gezellig met Nietzsche in de bergen een anti-romantische wandeling houden *;
pi_132170663
http://critical-theory.com/dating-advice-friedrich-nietzsche/

Leuke schets (verdergaand over vrouwen, filosoferen en huilen).
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:33:46 #217
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132170795
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:29 schreef LelijKnap het volgende:
Ik was trouwens liever uit 1870 of zo gekomen. Gezellig met Nietzsche in de bergen een anti-romantische wandeling houden *;
Duitsland einde 19e eeuw lijkt mij ook wel wat eigenlijk.
The End Times are wild
pi_132170825
Ik deel je romantische voorkeur voor de late negentiende eeuw, maar màn! Nietzsche. Ik kan me moeilijk een ongezelliger reisgenoot voorstellen. Zowel te voet als op het levenspad.
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:36:48 #219
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132170964
quote:
15s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:34 schreef Gellius het volgende:
Ik deel je romantische voorkeur voor de late negentiende eeuw, maar màn! Nietzsche. Ik kan me moeilijk een ongezelliger reisgenoot voorstellen. Zowel te voet als op het levenspad.
Gezellig, gezellig. Het gaat er natuurlijk ook om dat je reisgenoot wat te vertellen heeft natuurlijk!
The End Times are wild
pi_132171336
Dan neem je Maxime du Camp. Of Jacob van Lennep. Robert Walser, als je van de subtiele observatie houdt. Ik denk niet dat Nietzsche überhaupt van het wandelen was. Op een rustiek zandpad zou hij bepaald niet op zijn gemak zijn, vermoed ik.
pi_132171642
Overigens, al dat wandelen heeft voor Robert uiteindelijk niet al te best uitgepakt, dat is dan ook wel weer waar:

.
pi_132171865
quote:
13s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:19 schreef Gellius het volgende:
Ruikt heerlijk hier in Noord.
  maandag 14 oktober 2013 @ 21:53:54 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132171920
quote:
4s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:49 schreef Gellius het volgende:
Overigens, al dat wandelen heeft voor Robert uiteindelijk niet al te best uitgepakt, dat is dan ook wel weer waar:

[ afbeelding ].
Welke Robert is dat dan en moet ik hem kennen?
The End Times are wild
pi_132172084
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:33 schreef LXIV het volgende:
Duitsland einde 19e eeuw lijkt mij ook wel wat eigenlijk.
Duitsland zeker. Maar hij reisde veel rondt, in de koude winters vertrok hij richting Italië bijvoorbeeld.
pi_132172129
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:36 schreef LXIV het volgende:
Gezellig, gezellig. Het gaat er natuurlijk ook om dat je reisgenoot wat te vertellen heeft natuurlijk!
Uiteraard. En ik vind kritisch gezeik juist gezellig! De warmste momenten zijn die met de meest verhitte discussies.
pi_132172184
quote:
14s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:43 schreef Gellius het volgende:
Ik denk niet dat Nietzsche überhaupt van het wandelen was.
Ben je mal ?! Hij deed niet anders. In de bergen, met z'n stok. Daar is hij waar hij het meeste denken deed.
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:00:36 #227
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132172306
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:57 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Uiteraard. En ik vind kritisch gezeik juist gezellig! De warmste momenten zijn die met de meest verhitte discussies.
Ik weet niet of Friedrich echt zo van de onderlinge discussies was. In het algemeen vind ik wel dat Nietzsche teveel verheerlijkt wordt en te weinig gelezen. Ik ken eigenlijk niemand die hem daadwerkelijk gelezen heeft, behalve ikzelf dan.

Paar jaar terug nog zo'n irritante geemancipeerde politica die Nietzsche ook haar favoriete filosoof noemde. "Mens, als je wist wat hij geschreven had en je het zou kunnen begrijpen, dan had je dat nooit gezegd", dacht ik toen. Als enige.
The End Times are wild
pi_132173119
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:00 schreef LXIV het volgende:
Ik weet niet of Friedrich echt zo van de onderlinge discussies was. In het algemeen vind ik wel dat Nietzsche teveel verheerlijkt wordt en te weinig gelezen. Ik ken eigenlijk niemand die hem daadwerkelijk gelezen heeft, behalve ikzelf dan.

Paar jaar terug nog zo'n irritante geemancipeerde politica die Nietzsche ook haar favoriete filosoof noemde. "Mens, als je wist wat hij geschreven had en je het zou kunnen begrijpen, dan had je dat nooit gezegd", dacht ik toen. Als enige.
Absoluut niet natuurlijk. Al zijn stoere praat ging via de pen. Zelfs tegenover zijn eigen zus. Alhoewel hij enig zins ruimhartig bleek te zijn tegenover zijn bijna-liefde. Hoe kritisch hij was jegens haar intellectuele gedachten (die ze zeker wel had) weet ik niet.

Nietzsche lijkt inderdaad wel verworden tot één of ander pop-icon van de ''intellectuele'''-hipster, ja.
Ze doen maar lekker, tot op het punt dat deze figuren hem gaan proberen uit te leggen natuurlijk.

Hem begrijpen is namelijk iets wat aan weinige tot niemand volledig voorbehouden is. Afgelopen weekend kwam in Amsterdam bijvoorbeeld twee docenten van mij tegen in de kroeg waarmee ik aan het babbelen sloeg. Het leek mij wel leuk om een beetje uitdagend te zijn en te provoceren, als een waar filosofie-sletje betaamt, en begon dus over Hitler en dat ie wel daadwerkelijk geïnspireerd was door Nietzsche zijn werk. Niet dat ik die mening deel, maar de echte mening van een professor krijg je sneller wanneer hij al wat whiskey's achter de kiezen heeft natuurlijk. Naja, kort verhaal kort: mijn uitdaging resulteerde in nog meer onbegrip van Nietzsche dan ik al had. Of kwam dat dan door diezelfde whiskey's ? Ugh...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2013 22:17:24 ]
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:18:18 #229
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132173182
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:16 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Absoluut niet natuurlijk. Al zijn stoere praat ging via de pen. Zelfs tegenover zijn eigen zus. Alhoewel hij enig zins ruimhartig bleek te zijn tegenover zijn bijna-liefde. Hoe kritisch hij was jegens haar intellectuele gedachten (die ze zeker wel had) weet ik niet.

Nietzsche lijkt inderdaad wel verworden tot één of ander pop-icon van de ''intellectuele'''-hipster, ja.
Ze doen maar lekker, tot op het punt dat deze figuren hem gaan proberen uit te leggen natuurlijk.

Hem begrijpen is namelijk iets wat aan weinige tot niemand volledig voorbehouden is. Afgelopen weekend kwam in Amsterdam bijvoorbeeld twee docenten van mij tegen in de kroeg waarmee ik aan het babbelen sloeg. Het leek mij wel leuk om een beetje uitdagend te zijn en te provoceren, als een waar filosofie-sletje betaamt, en begon dus over Hitler en dat ie wel daadwerkelijk geïnspireerd was door Nietzsche zijn werk. Niet dat ik die mening deel, maar de echte mening van een professor krijg je sneller wanneer hij al wat whiskey's achter de kiezen heeft natuurlijk. Naja, kort verhaal kort: mijn uitdaging resulteerde in nog meer onbegrip van Nietzsche dan ik al had. Of kwam dat dan door diezelfde whiskey's ? Ugh...
Nah. Ergens door geinspireerd worden wil nog niet zeggen dat je het ook begrepen hebt, niet?
The End Times are wild
pi_132173577
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:18 schreef LXIV het volgende:
Nah. Ergens door geinspireerd worden wil nog niet zeggen dat je het ook begrepen hebt, niet?
Nee, maar dat betekent niet dat dát niet het geval wél kan zijn.
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:28:01 #231
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132173669
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:25 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, maar dat betekent niet dat dát niet het geval wél kan zijn.
Het kan wel, bedoel je te zeggen?

Ja. Het kan natuurlijk wel. Ik denk ook wel dat het zo is. Maar om praktische redenen heeft hij er gewoon in geshopt wat hij gebruiken kon. Net als de hedendaagse hipster.
The End Times are wild
pi_132174414
Kijk even een post hoger, L.
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:47:39 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132174491
quote:
9s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:46 schreef Gellius het volgende:
Kijk even een post hoger, L.
Ok. Was niet scherp.
The End Times are wild
pi_132174698
Zoals mijn leraar Nederlands ooit antwoordde op mijn "ik ben mijn huiswerk vergeten, is dat erg?":

quote:
Het is niet erg, het is wel laakbaar.
pi_132175699
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:28 schreef LXIV het volgende:
Het kan wel, bedoel je te zeggen?

Ja. Het kan natuurlijk wel. Ik denk ook wel dat het zo is. Maar om praktische redenen heeft hij er gewoon in geshopt wat hij gebruiken kon. Net als de hedendaagse hipster.
Het is geen geheel sluitend consistent nalatenschap... wat anders kan je dan het een en ander er uit halen ? Nee de hipster pretendeert Nietzsche uit Nietzsche te kunnen halen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2013 23:16:42 ]
pi_132178116
Blegh, Nietzsche. Toevallig moet ik deze week alwéér Jenseits von Gut und Böse en Zur Genealogie der Moral lezen. Ditmaal voor mij MA. Hoopte stiekem dat ik al dat geneuzel niet nog eens hoefde door te spitten, maar ik mag er voor de 3e keer aan. Zucht.
pi_132180327
Nietzsche is de Jim Morrison onder de filosofen.
pi_132180505
Een vriendin van mij gaat afstuderen aan de universiteit Gent (kunstwetenschappen) op de vraag wat de invloed is geweest van Nietzsche op het werk van Gerhard Richter. Het lijkt me erg ingewikkeld om te bepalen.

pi_132180556
Heb je een idee wat voor bronnen ze erbij gebruikt?
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:00:16 #240
37950 JAM
pi_132180857
quote:
4s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 07:57 schreef Claudia_x het volgende:
Nietzsche is de Jim Morrison onder de filosofen.
Is Jim Morrison dan ook de Nietzsche onder de musisci? Wat moeten we dan met Mingus aan!? Of Lynyrd Skynyrd? Of Wagner?
pi_132180886
Jim Morrison èn Nietzsche. De dag begint weer fijn, mensen.
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:02:49 #242
37950 JAM
pi_132180894
Voor iemand die (blijkbaar) zo slecht in de smaak valt, hebben jullie het er wel veel over! Het is een beetje meisje plagen, zoentjes vragen, me dunkt! Nou, ik houd van O+, de Walrus, O+, hoor, en zo ook van Jim Morrison!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:03:57 #243
37950 JAM
pi_132180912
pi_132180917
quote:
17s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 09:02 schreef JAM het volgende:
Nou, ik houd van O+, de Walrus, O+, hoor, en zo ook van Jim Morrison!
Verbaast me niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')