quote:Op donderdag 19 september 2013 14:00 schreef µ het volgende:
Unlimited: webshops in erotische artikelen - Financiering werkkapitaal - 3812
Classificatie: E
Kredietbedrag:¤ 40.000
Rente per jaar:8,0%
Looptijd: 48 maanden
Investeren in dildo's iemand?
Wel een mooie ja.quote:Op donderdag 19 september 2013 19:25 schreef µ het volgende:
Brunschwig Chemie B.V. - Financiering werkkapitaal - 4575
Classificatie: B
Kredietbedrag: ¤ 100.000
Rente per jaar: 6,0%
Looptijd: 36 maanden
B'tje met niet zo'n lange looptijd.
Vraag me af of je niet 'iemand van gve' bent, maar goed.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:40 schreef crowdinvesteerder het volgende:
Leuk, een forum over crowdfunding. Helemaal mijn ding!
Even mijzelf anoniem voorstellen. Ik heb inmiddels in vele tientallen projecten en personen geinvesteerd en mag mezelf wel een ervaren crowdfunder noemen. Heb enkele jaren terug flink wat verloren na het faillissement van Boober, het eerste grote crowdfundingplatform, maar ondanks dat geloof ik nog heilig in het concept. Zit sinds medio vorig jaar op Geldvoorelkaar.nl. Doe mee aan meer dan 40 projecten. Daarnaast nog op andere platformen actief.
Tot nu toe betalen al mijn Geldvoorelkaar.nl projecten keurig terug. Ik reken op een totaalnettorendement van 7%, waarbij ik rekening hou met toekomstig te verwachten verliezen vanwege wanbetalers. Vanwege de spreiding die ik inmiddels heb zal een verlies op een project het totaalrendement niet eens zoveel beinvloeden. Altijd Beter dan de bank.
Geldvoorelkaar.nl is alleen niet interactief van opzet en onhandig qua toegankelijkheid en beheer van projecten. Ik heb voor het beheer daarom maar een eigen spreadsheet opgezet. Ik hoop via dit forum vaker van me te laten horen.
Vandaag veel nieuwe projecten op Geldvoorelkaar.nl. Ik zit even vol, maar iedereen veel plezier met het uitzoeken van de pareltjes.
Toch maar gedaan. Ben overgestapt op kleinere bedragen om een wat grotere spreiding te krijgen.quote:Op donderdag 19 september 2013 19:25 schreef µ het volgende:
Brunschwig Chemie B.V. - Financiering werkkapitaal - 4575
Classificatie: B
Kredietbedrag: ¤ 100.000
Rente per jaar: 6,0%
Looptijd: 36 maanden
B'tje met niet zo'n lange looptijd.
Zie je ook duidelijke verschillen tussen boober toen? En de platformen van nu?quote:Op donderdag 19 september 2013 21:40 schreef crowdinvesteerder het volgende:
Leuk, een forum over crowdfunding. Helemaal mijn ding!
Even mijzelf anoniem voorstellen. Ik heb inmiddels in vele tientallen projecten en personen geinvesteerd en mag mezelf wel een ervaren crowdfunder noemen. Heb enkele jaren terug flink wat verloren na het faillissement van Boober, het eerste grote crowdfundingplatform, maar ondanks dat geloof ik nog heilig in het concept. Zit sinds medio vorig jaar op Geldvoorelkaar.nl. Doe mee aan meer dan 40 projecten. Daarnaast nog op andere platformen actief.
Tot nu toe betalen al mijn Geldvoorelkaar.nl projecten keurig terug. Ik reken op een totaalnettorendement van 7%, waarbij ik rekening hou met toekomstig te verwachten verliezen vanwege wanbetalers. Vanwege de spreiding die ik inmiddels heb zal een verlies op een project het totaalrendement niet eens zoveel beinvloeden. Altijd Beter dan de bank.
Geldvoorelkaar.nl is alleen niet interactief van opzet en onhandig qua toegankelijkheid en beheer van projecten. Ik heb voor het beheer daarom maar een eigen spreadsheet opgezet. Ik hoop via dit forum vaker van me te laten horen.
Vandaag veel nieuwe projecten op Geldvoorelkaar.nl. Ik zit even vol, maar iedereen veel plezier met het uitzoeken van de pareltjes.
Denk dat GVE zelf wel goed zit, de groei zit er ook goed in nu.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:17 schreef mesaana het volgende:
Hoi!
Ik ben ook nieuw en al langere tijd enthousiast over crowdfunding en dan vooral P2P lending.
Heb nu in 16 projecten in geldvoorelkaar geinvesteerd, maar wil mijn risico naast over projecten ook over platformen gaan spreiden. De reden is voornamelijk dat geldvoorelkaar ook failliet kan gaan en dan kun je in theorie je geld gaan opeisen bij de kredietnemers, maar ik vraag me sterk af of dat in praktijk ook zo gaat werken. Overigens wil dat niet zeggen dat ik er geen vertrouwen in heb, want het ziet er allemaal nog steeds goed uit. Toch: better "safe" than sorry.
Wie kent er nog meer P2P lending sites (ook) voor nederlanders? En dan vanaf lage bedragen, want ik heb geen 100.000 engelse ponden liggen :-)
- isepankur.ee ziet er interessant uit!
- Heeft iemand hier ervaringen met KIVA.org?
Dat lijkt meer risico met zich mee te brengen op het eerste gezicht en het is natuurlijk ook nog een goed doel, maar ik zag ergens bij een "spaarolifantje" blog dat iemand het veiliger leek te vinden dan geldvoorelkaar...?
- myc4.com alleen projecten in africa, maar ziet er interessant uit. Hier geldt denk ik hetzelfde voor als voor kiva.
Heeft iemand nog meer links?
PS: Ik ben ook erg geinteresseerd in hoe het allemaal gegaan is met boober.
Denk dat de TT wonderen doetquote:Op vrijdag 20 september 2013 10:30 schreef µ het volgende:
Hoop nieuwkomers opeens in dit topic. Hoe kan dat?
Het is gewoon iets funden met een crowd, of het nu voor rente is of een t-shirtquote:Op vrijdag 20 september 2013 14:50 schreef EvertVd het volgende:
Wel erg typisch dat wij onder crowdfunding iets anders verstaan dan de oorspronkelijke definitie in het amerikaans. Crowdfunding sites in Nederland zijn gewoon leningen zonder tussenkomst van een bank, terwijl de oorspronkelijke crowdfunding eruit bestaat dat iemand je geld GEEFT omdat je een goed idee hebt (je krijgt hooguit een t-shirt of een gratis product o.i.d.). Zie bijv. Kickstarter.com
Kijk, das pas participeren.
Ook ik heb na een tijdje hier lurken zojuist mijn eerste investering hierin gedaan. Ben erg benieuwd. Reden voor mij is spreiding van vermogen, ik had tot nu toe vrijwel alles op een spaarrekening staan met weinig rendement. Wil nu mijn vermgen meer spreiden via dit maar ook via indexbeleggen.quote:Op donderdag 19 september 2013 22:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Toch maar gedaan. Ben overgestapt op kleinere bedragen om een wat grotere spreiding te krijgen.
Crowd funding pertains to donation based fundraising for businesses or creative projects.quote:Op vrijdag 20 september 2013 15:48 schreef AQuila360 het volgende:
Het is gewoon iets funden met een crowd, of het nu voor rente is of een t-shirt
Klopt niet wat je zegt.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:29 schreef EvertVd het volgende:
[..]
Crowd funding pertains to donation based fundraising for businesses or creative projects.
Funding is the act of providing resources, usually in form of money (financing), or other values such as effort or time (sweat equity), for a project, a person, a business, or any other private or public institutions. The process of soliciting and gathering fund is known as fundraising.
Sources of funding include credit, venture capital, donations, grants, savings, subsidies, and taxes. Fundings such as donations, subsidies, and grants that have no direct requirement for return of investment are described as "soft funding" or "crowdfunding". Funding that facilitates the exchange of equity ownership in a company for capital investment via an online funding portal as per the Jumpstart Our Business Startups Act (alternately, the "JOBS Act of 2012") (U.S.) is known as equity crowdfunding.
Kortom: meerdere soorten crowdfunding. Maar nog steeds crowdfunding.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:29 schreef EvertVd het volgende:
[..]
Crowd funding pertains to donation based fundraising for businesses or creative projects.
Funding is the act of providing resources, usually in form of money (financing), or other values such as effort or time (sweat equity), for a project, a person, a business, or any other private or public institutions. The process of soliciting and gathering fund is known as fundraising.
Sources of funding include credit, venture capital, donations, grants, savings, subsidies, and taxes. Fundings such as donations, subsidies, and grants that have no direct requirement for return of investment are described as "soft funding" or "crowdfunding". Funding that facilitates the exchange of equity ownership in a company for capital investment via an online funding portal as per the Jumpstart Our Business Startups Act (alternately, the "JOBS Act of 2012") (U.S.) is known as equity crowdfunding.
En nog wat obligaties en aandelen!quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:04 schreef Opgezwollenlever het volgende:
[..]
Ook ik heb na een tijdje hier lurken zojuist mijn eerste investering hierin gedaan. Ben erg benieuwd. Reden voor mij is spreiding van vermogen, ik had tot nu toe vrijwel alles op een spaarrekening staan met weinig rendement. Wil nu mijn vermgen meer spreiden via dit maar ook via indexbeleggen.
Aandelen cover ik met de indextrackers, beetje jammer alleen dat de markten op dit moment al behoorlijk overgewaardeerd lijken.quote:Op vrijdag 20 september 2013 19:10 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
En nog wat obligaties en aandelen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |