abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5978662
Na een beteje gezocht te hebben, ben ik erachter gekomen dat er nog geen verzamel-topic is over alles wat met de beurs en met aandelen te maken heeft.

Om te beginnen heb ik zelf wat info gehaald van het internet. Ook voor de beginners zijn er een aantal links beschikbaar.

Nieuws-sites
De financiele telegraaf
Nu.nl
Teletekst - Laatste nieuws
RTL-Z

Beurs-sites
De beurs.nl
Euronext

Beurs-spellen
Telequotes

Beleggings-adviseurs en fondsen
Robeco

Verzamel-sites
beurs.pagina.nl
beleggen.pagina.nl
Belegger.nl

Hieronder een aantal afbeeldingen van de AEX op dit moment:

Vandaag

Laatste maand

Laatste jaar

Bron afbeeldingen

Dus.....brand maar los, wie zit er in de aandelen en heeft tips of vragen voor anderen

[Dit bericht is gewijzigd door The_Comeback-kid op 26-09-2002 10:00]

Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
pi_5978729
Okeejj, bij sommige sites kan je een eigen portefeuille beheren, om zo een beetje te oefenen voor 'the real thing'. Ik doe dat bij telequotes.nl, maar dat werkt een beetje omslachtig.

Aex site is ook wel handig! Staat ook veel info over de beursgenoteerde bedrijven.

pffrtrr
  donderdag 26 september 2002 @ 09:41:59 #3
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_5978742
Ik had een paar aandelen van mijn eigen bedrijf gekocht voor 25 euro.
Toen daalden ze naar de 2 euro. Toen kocht ik er meteen een paar duizend voor 1.70

Een paar maanden later stonden ze op 40 eurocent...

Uiteindelijk stegen ze weer naar 5 euro; toen had ik moeten verkopen. Nu staan ze weer ruim onder de euro...

Dat is mijn aandelen verhaal

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_5978825
www.eurobench.com

of

www.dft.nl

zijn ook wel lekker.

Heb zelf 45 % winst gemaakt met een of ander postbedrijf, maar zit nu zwaar aan de verlies met C/TAC. Iets van 80 % waarde verlies.

pi_5978879
In tegenstelling tot veel collega's van me heb ik geen aandelen. Lange tijd werd ik voor gek versleten, een dief van mijn eigen portomonaie enz.
Een spaarrekening geeft immers veel te weinig rendement.

anyway,
sinds de koersen begonnen in te dalen en daarna in te storten, heb ik er niemand meer over gehoord. Navraag ( regelmatig natuurlijk) leerde dat ik met mijn spaarrekeningetje de enige was die niet alleen geen geld verloren was, nee, mijn geld was ook nog meer geworden.

Nu is het bijvoorbeeld WEL een goede tijd om aandelen aan te schaffen. De prijs is nu laag en over een paar jaar, waarschijnlijk, veel hoger.
De oud-Hollandse wijsheid: kopen als iets weinig waard is en verkopen als het veel waard is blijkt door de meeste particulieren toch vergeten te zijn. Bij mijn collega's goldt in ieder geval de regel: de koers van dit aandeel is echt hoog, die wil ik hebben, EN, iedereen heeft deze aandelen, dan moet ik ze ook hebben.

Tip van de financiele goeroe uit mijn vriendenkring: Als iedereen aandelen koopt, snel al je eigen aandelen verkopen, als iedereen zijn aandelen dumpt..... kopen!

Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_5978907
quote:
Tip van de financiele goeroe uit mijn vriendenkring: Als iedereen aandelen koopt, snel al je eigen aandelen verkopen, als iedereen zijn aandelen dumpt..... kopen!
Klinkt nogal logisch!
pffrtrr
  donderdag 26 september 2002 @ 09:55:01 #7
27929 piere
doe mij maar bier
pi_5978918
quote:
Op donderdag 26 september 2002 09:52 schreef DoctorB het volgende:
In tegenstelling tot veel collega's van me heb ik geen aandelen. Lange tijd werd ik voor gek versleten, een dief van mijn eigen portomonaie enz.
Een spaarrekening geeft immers veel te weinig rendement.

anyway,
sinds de koersen begonnen in te dalen en daarna in te storten, heb ik er niemand meer over gehoord. Navraag ( regelmatig natuurlijk) leerde dat ik met mijn spaarrekeningetje de enige was die niet alleen geen geld verloren was, nee, mijn geld was ook nog meer geworden.

Nu is het bijvoorbeeld WEL een goede tijd om aandelen aan te schaffen. De prijs is nu laag en over een paar jaar, waarschijnlijk, veel hoger.
De oud-Hollandse wijsheid: kopen als iets weinig waard is en verkopen als het veel waard is blijkt door de meeste particulieren toch vergeten te zijn. Bij mijn collega's goldt in ieder geval de regel: de koers van dit aandeel is echt hoog, die wil ik hebben, EN, iedereen heeft deze aandelen, dan moet ik ze ook hebben.

wacht eerst ff de volgende dip af want die zal MI zeker komen. de 250 a 260 zal zeer binnenkort op de borden staan (jammer maar waar...)
fok you ja!
pi_5978948
quote:
Op donderdag 26 september 2002 09:55 schreef piere het volgende:

[..]

wacht eerst ff de volgende dip af want die zal MI zeker komen. de 250 a 260 zal zeer binnenkort op de borden staan (jammer maar waar...)

Nou ik denk dat ie wel even boven in de honderd dipt.
pi_5979022
Bij elke beurs is er sprake van een Sinus-beweging. Dus als je een beetje op de lange termijn denkt, zal de beurs binnen een paar maanden wel weer stijgen. Nu is het misschien een goed moment om in te stappen bij bepaalde aandelen.
pi_5979042
quote:
Op donderdag 26 september 2002 09:55 schreef piere het volgende:

[..]

Zozo, we hebben een helderziende! Waar baseer jij deze conclusie op?

Volgens mij is de beurs absoluut niet te voorspellen, en helemaal niet zoals de zaken nu lopen..

pffrtrr
pi_5979104
De beurs is zo'n onzin. Het wordt tijd (en gelukkig zie ik dat ook weer gebeuren) dat mensen geld gaan verdienen door gewoon winst te maken. De beurs zou een goede afspiegeling moeten geven van wat bedrijven waard zijn, maar helaas is men naar de toekomst gaan kijken en gaan beleggen op basis van wat bedrijven waard zouden kunnen worden. Het resultaat hebben we kunnen zien nu veel bedrijven dat niet waar kunnen maken.

Geld moet verdiend worden door produkten en diensten, niet door het handelen in een mogelijke waarde. Ikzelf ben een voorstander voor een vasthoudtermijn van een aandeel van een kwartaal, hiermee bedoel ik dus dat je een aangekocht aandeel niet binnen 3 maanden weer mag verkopen.

donderdag 26 september 2002 @ 10:12:18 #12
27929 piere
doe mij maar bier
pi_5979114
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:05 schreef spinister het volgende:

[..]

Zozo, we hebben een helderziende! Waar baseer jij deze conclusie op?

Volgens mij is de beurs absoluut niet te voorspellen, en helemaal niet zoals de zaken nu lopen..

heeft niks met helderziendheid maar met TA te maken...
fok you ja!
pi_5979228
Als je nog niet zoveel ervaring hebt met aandelen en de beurs, kan je het best bij bijv. telequotes een virtuele spel spelen, waar je in het begin iets van 5000 Euro krijgt en die kan spenderen op de echte beurs. En dan proberen een beetje winst te maken.
Zo leer je een beetje wat je allemaal kan met put-opties, call-opties en meer van dat soort dingen
pi_5980476
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:03 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Bij elke beurs is er sprake van een Sinus-beweging. Dus als je een beetje op de lange termijn denkt, zal de beurs binnen een paar maanden wel weer stijgen. Nu is het misschien een goed moment om in te stappen bij bepaalde aandelen.
Je bent wel slecht bezig als je daar van uit gaat. De Japanse Beurs daalt al 15 jaar gestaag, bodem na bodem.
pi_5980502
Ik keek meestal op www.behr.nl maar ben er al enkele weken niet meer geweest.
pi_5983256
quote:
AMSTERDAM (DFT) - De beurskoersen aan het Amsterdamse Damrak zetten donderdagmorgen de opmars van de dag ervoor voort. De stijging kwam overeen met die in de rest van Europa. Kopers putten moed uit het herstel van de Amerikaanse beurzen.
De AEX-index stond om half twaalf op een winst van 3,6% op 310,69 punten. De Midkap-index liet tegelijkertijd 1,5% winst aantekenen op 301,69 punten.
De hogere beurs was voor een groot deel te danken aan koopjesjagers. Analisten spraken van een technisch herstel. Zij waarschuwden dat de opleving misschien geen lang leven beschoren zal zijn.
Toch was er sprake van grote vraag naar diverse aandelen. Bankverzekeraar ING was gevraagd na ontkend te hebben dat er een aandelenemissie op stapel staat. Geruchten daarover zorgden er gisteren voor dat de koers van ING tegen de trend in naar beneden ging. Een analist van Goldman Sachs benadrukte dat het aandeel ING nog steeds op deaanbevelingslijst van de Amerikaanse zakenbank staat en harder gedaald is dan concurrentie. Vandaag won het fonds 5,7% op 14,48.
SNS Securities waarschuwde daarentegen dat de solvabiliteit van ING mogelijk onder de doelstelling van het concern is gezakt en dat de herwaarderingsreserve is aangetast. De Nederlandse effectenmakelaar geeft daarom de voorkeur aan andere 'financials' uit de AEX, met name Aegon. De verzekeraar profiteerde 5,3%. ABN Amro won 6,6% en Fortis steeg 6,8%.
Ook de technologiefondsen waren weer in trek. Chipmachinemaker ASML groeide 9% in waarde op een koers van 6,80. Vandaag en morgen vindt een bijeenkomst van ASML met beleggingsanalisten plaats en gehoopt wordt dat daaruit een gunstig beeld voor de onderneming wordt geschetst. Elders in de technologiesector steeg Philips 5,5% naar 15,80.
Een van de verliezers onder de AEX-aandelen was Gucci. Het halfjaarresultaat dat vanmorgen werd gepubliceerd, was slechter dan verwacht en tevens heeft de directie de prognoses voor heel 2002 verlaagd. De halfslachtige winstwaarschuwing viel slecht en de koers van het luxewaren-aandeel zakte 0,1% op 85,75.
De aanbeveling voor grootgrutter Ahold werd door het Amerikaanse effectenhuis Lehman Brothers verlaagd van kopen naar houden. Vooral de verdere verzwakking van de Amerikaanse markt en de verhevigde prijsconcurrentie zouden de vooruitzichten op de nagestreefte groei van de omzet vertroebelen. De taxaties voor de winst per aandeel van Ahold werden door Lehman neerwaats bijgesteld. Bovendien sprak de Belgische branchegenoot Delhaize vanmorgen met de verwachting uit dat zijn winst per aandeel met 24% à 29% zal dalen. Ahold verloor 2,6% op 12,26.
In het Midkap-segment waren het eveneens de technologiefondsen die aan kop gingen. Halfgeleiderfonds ASMI klom 5,8% en printer- en kopieermachinemaker Océ won 6,2%. Softwareprogrammeur Unit 4 Agresso steeg het hardst met een kerssprong van dik 11% op 3,50.
Marketeer van innovatieve producten InnoConcepts maakte vanmorgen bekend de eerste zes maanden van dit jaar een winst te hebben geboekt van 1,16 miljoen euro, een stijging van 63% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Voor het hele jaar verwacht de onderneming de nettowinst met minimaal 30% te zien stijgen. Het lokaal genoteerde fonds schreef 3,4% bij op 18,50.
Bron: de Telegraaf
pi_6028089
Ik adviseer iedereen om in de puts Fortis en Philips te gaan
beide bedrijven zijn zeer overgewaardeerd
een Arvid-tip is goud waard!
pi_6028670
quote:
Op zondag 29 september 2002 17:15 schreef Arvid het volgende:
ben jij stomdronken of heb je slecht geslapen?
Gisteren stonden we op rand van de afgrond, maar vandaag maken we een grote stap voorwaarts.
pi_6029036
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:12 schreef piere het volgende:

[..]

heeft niks met helderziendheid maar met TA te maken...

Helderziendheid dus. TA is zijn grondslag met deze standen van de AEX totaal verloren: bij een stabiel koersverloop valt er wel wat voor te zeggen dat bepaalde niveaus steun of juist weerstand zouden geven, omdat dergelijke niveaus psychologisch belangrijk zijn. Het is dan simpelweg anchoring van prijzen, net zoals je leert of iets goedkoop of duur is aan de hand van de prijzen van goederen die je veelvuldig koopt. Maar met de achterlijke koersfluctuaties van nu is TA 1 grote kristallen bol met onbetrouwbare resultaten.

Alhoewel de self-fulfilling prophecy van TA nog wel overeind blijft: zolang iedereen gelooft dat we omlaag gaan na - zeg - 282, dan gaan we ook. Zoiets als Ik kan zeggen wat gaat gebeuren, omdat wat gaat gebeuren afhankelijk is van wat ik zeg.

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_6038742
quote:
Op zondag 29 september 2002 17:53 schreef Strix-Nebulosa het volgende:

[..]

ben jij stomdronken of heb je slecht geslapen?

Jij beide waarschijnlijk, mijn tips staan flink in de plus
ja ga maar even een zakdoekje pakken voor je traantjes
vergeet niet; een Arvid-tip is goud waard!
pi_6038927
Dat klinkt goed. Dit Topic is ook bedoelt om meningen te horen van mensen wat ze denken dat een goede optie is om nu aan te schaffen. Ook de dalers en stijgers kunnen mooi besproken worden en wat nu Hot of Not is.
pi_6060898
Niemand nog wat gehandeld hier intussen?
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:48:31 #23
27929 piere
doe mij maar bier
pi_6061177
quote:
Op zondag 29 september 2002 18:22 schreef nostra het volgende:

[..]

Helderziendheid dus. TA is zijn grondslag met deze standen van de AEX totaal verloren: bij een stabiel koersverloop valt er wel wat voor te zeggen dat bepaalde niveaus steun of juist weerstand zouden geven, omdat dergelijke niveaus psychologisch belangrijk zijn. Het is dan simpelweg anchoring van prijzen, net zoals je leert of iets goedkoop of duur is aan de hand van de prijzen van goederen die je veelvuldig koopt. Maar met de achterlijke koersfluctuaties van nu is TA 1 grote kristallen bol met onbetrouwbare resultaten.

Alhoewel de self-fulfilling prophecy van TA nog wel overeind blijft: zolang iedereen gelooft dat we omlaag gaan na - zeg - 282, dan gaan we ook. Zoiets als Ik kan zeggen wat gaat gebeuren, omdat wat gaat gebeuren afhankelijk is van wat ik zeg.

ja kan TA dan ook op verschillende manieren gebruiken. de 1 gebruikt alleen de steunen en weerstanden als instap- of uitstapmomenten. anderen varen er blind op en proberen te voorspellen op langere termijn. en weer een ander gebruikt TA icm het sentiment dat op dat moment heerst. zo zijn er nog vele combinaties te verzinnen. als je het bull vindt gebruik het dan zeker niet. Maar loop niet direct een ander zijn gedachtengang neer te halen. discussies zijn het beste tussen mensen die het dan wel niet eens zijn met elkaar maar die wel de gedachtengang van een ander kunnen respecteren.
fok you ja!
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 19:50:41 #24
27929 piere
doe mij maar bier
pi_6061227
ter verduidelijking. in mijn eerste post heb ik "MI" niet voor niets met hoofdletters geschreven. het betekend mijn inziens. ofwetel: naar mijn mening...
fok you ja!
  woensdag 2 oktober 2002 @ 23:08:48 #25
35232 lapsus
ordem e progresso...
pi_6081134
Zeker een interessant initiatief binnen G&W

Ik ben geen actieve belegger, en in 2002 evenmin een succesvolle, maar ben wel erg geinteresseerd in het gebied. Droogbeleggen werkte niet echt voor mij - er moet wat op het spel staan en sinds ik dan eea aangeschaft heb volg ik het vanzelf.

http://www.fd.nl
Bekend van de krant, heel veel informatie, mogelijkheid tot lidmaatschap

http://www.iex.nl/
is een zeer informatieve en overzichtelijke informatieve site met een uitgebreid forum en veel colums van handelaren en 'kenners', Ook hier mogelijkheid tot lidmaatschap

http://www.incrediblecharts.com/
voor de actieve (intraday) trader met om. analysemogelijkheden dmv software, een uitgebreide begrippenlijst etc.

Verder biedt vrijwel elke huisbankier inmiddels de mogelijkheid om eea online af te handelen. Ook hier kan je informatie inwinnen. Ik geloof dat SNS een van de betere is op dat gebied.

Anyway, goed idee, succes

pi_6083582
quote:
Op zondag 29 september 2002 17:15 schreef Arvid het volgende:
Philips weet ik niet zo, maar Fortis lijkt me eerder zwaar ondergewaardeerd. Hoewel het de laatste tijd wel blijft wegzakken, dus dan is een put wel interessant natuurlijk.
quote:
Waarom? Kleine tip misschien?
pi_6524953
Iemand nog een beetje actief geweest laatste tijd?
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 18:43:12 #28
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_6526288
ik beleg zelf niet in aandelen (misschien later, maar ik denk dat de
bodem nog niet bereikt is...). Wel handel ik in opties.
Ben geen daytrader, maar meer een weektrader. Ik koop meestal calls of puts en verkoop die na 4 of 5 handelsdagen weer...
OOK als ik verlies sta.
Doet een optie niet wat ik denk dat die zou moeten doen, dan dump ik
hem. Heb namelijk in het begin veel te veel verlies geleden door het
telang vasthouden van mijn opties. De 'het komt wel weer goed met
mijn verlies'-mentaliteit is dodelijk!

Anyway..veel succes met de handel, groeten
YozD

PS
die opties zijn overigens vooral van de financials.
Binnenkort wil ik misschien gaan beginnen met index opties.

"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 19:00:13 #29
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6526597
Beste tip:

Al uw aandelen verkopen
Uw pensioenrechten afkopen
Al uw levensverzekeringen verkopen/afkopen
Zoveel mogelijk bezittingen verkopen
Uw huis verkopen
Uw vakantie-dagen uit laten keren
Al uw vakantie-dagen opnemen

Bankrekeningen openen In Zwitserland en Australie (Euro's en ZF) en het meeste geld er op storten tegen 3% rente.

Per 15 jan 2003 emigreren naar Australie.

En dan wachten.

Op 1-aug-2003 weet u waarom.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 21:24:09 #30
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6530482
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 19:00 schreef M.ALTA het volgende:
Beste tip:

Al uw aandelen verkopen
Uw pensioenrechten afkopen
Al uw levensverzekeringen verkopen/afkopen
Zoveel mogelijk bezittingen verkopen
Uw huis verkopen
Uw vakantie-dagen uit laten keren
Al uw vakantie-dagen opnemen

Bankrekeningen openen In Zwitserland en Australie (Euro's en ZF) en het meeste geld er op storten tegen 3% rente.

Per 15 jan 2003 emigreren naar Australie.

En dan wachten.

Op 1-aug-2003 weet u waarom.

Omdat jij dan goedkoop al die huizen kan opkopen en terug kan verkopen aan die kaaskoppen die erachter komen dat er die dag niks is gebeurt ?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 29 oktober 2002 @ 22:35:04 #31
19773 eGo2k
watashi wa
pi_6532567
Zeg.. kennen jullie http://www.iex.nl al?...
Hebben we al een portefeuille opgericht voor FOK! ?
..desu!
pi_6538435
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 22:35 schreef eGo2k het volgende:
Zeg.. kennen jullie http://www.iex.nl al?...
Hebben we al een portefeuille opgericht voor FOK! ?
Ja ik speel zelf ook mee bij iex.nl
Is idd wel een leuk idee om een portfolio te maken voor Fok!
pi_6538780
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 10:12 schreef flat_erik het volgende:

[..]

Ja ik speel zelf ook mee bij iex.nl
Is idd wel een leuk idee om een portfolio te maken voor Fok!

Ik ben er een tijd geleden juist mee gestopt. Vond het door tal van storingen niet meer leuk.

En het forum daar is ook niet leuk, van die centenzeurders en zo.

pi_6538796
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 10:45 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

Ik ben er een tijd geleden juist mee gestopt. Vond het door tal van storingen niet meer leuk.

IK wil zelf ook wat aandelen hebben maar denk zal eerst eens ff een paar maadjes oefenen met iex
Maar goed IEX doet het over het algemeen goed hier!
  woensdag 30 oktober 2002 @ 11:32:15 #35
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_6539185
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 10:45 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

Forum is nog wel nuttig hoor. Na een tijdje weet je wel wie er echt
wat zinvols te melden heeft en wie domme praatjes post.

Groeten,
YozD

PS
We kunnen ook een FOK-competitie maken op IEX.nl , waarin ieder
zijn eigen portefeuille kan inbrengen...

"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  woensdag 30 oktober 2002 @ 11:49:26 #36
36560 Lenn
zoooh, das even schrikken
pi_6539312
ooit in opties gedaan, veel geld verdient veel geld verloren. misschien klein winstje van 1000 euro er aan over gehouden...

toen met legio-lease het zelfde... op een bepaald moment stond ik zelfs op 60.000 euro winst, maar toen het vorig jaar mei werd uitbetaald, kwam ik met de hulp van de belastingdienst op welgeteld 700 euro uit...

als ik nu weer een keer geld heb... ben nu nog een arme student, ga ik mij gewoon net als warren buffet, elke maand een pakketje aandelen kopen, met een gefundeerde mening waarom dat bedrijf goed is en dan zie ik vanzelf na een paar jaar wel wat het redement is.. uiteraard zo af en toe wel even controleren of het wel goed gaat maar goed.... dat schijnt nog steeds een van de beste beleggings stategien te zijn...

Experience is what you get when you don't get what you want.
Success is when your name is in everything but the phone book.
Relaxen maar: http:\bobross.fm
pi_6539657
Ik heb nog wel ergens een portefeuille staan bij IEX.

Ik heb meegedaan met de maand-afval-wedstrijden, ben de eerste maand derde geworden en daarna iets minder. Als oefening is het grappig, maar meer ook niet.

Op het forum postte ik daar posities (opties), maar als het dan minder goed gaat, word je belachtelijk gemaakt door van die sukkelaars die nog maar een optie hebben bekeken. Verdedigen werd vermoeiend en waarom zou je. Dus mee gestopt. Ook die zogenaamde tips, daar heb je niet veel aan. Waarom zou ik iemand tippen als ik zelf zou kunnen binnenlopen?

Ik vind het grotendeels een lemmingen-forum. Een iemand roept wat, gaat rennen en iedereen rent mee richting afgrond. Misschien dat het inmiddels wat is bijgetrokken nu het al wat langer slecht gaat op de beurs.

Lenn: Ik denk dat je gelijk hebt, rust is het beste, snelle winsten en snelle verliezen gaan samen en kunnen je een hoop geld kosten.
Alleen zo'n Legio-Lease-constructie heb ik nooit zelfs maar overwogen.

woensdag 30 oktober 2002 @ 12:43:27 #38
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_6539899
Wanneer je nu posities post op het forum van IEX.nl wordt
daar niet dom op gereageerd..maar misschien is het een
idee om hier onze posities te posten??! Uiteraard voorzien
van motivatie!

Gr,
YozD

Edit: ik zal zelf wel beginnen:

Momenteel heb ik 2 langlopende calls AAB Oct 2003 22,50
zijn amper iets waard, koers 0,20 terwijl ik ze voor
0,50 heb gekocht. Ik ga dr vanuit dat deze vanaf januari weer
zal gaan stijgen..zo niet dan dump ik hem zo rond maart.
Daarbij heb ik korte termijn puts AAB NOV 2002 10..deze
heb ik telaat verkocht..en ik zit nu met de gebakken peren.

Aandelen heb ik niet.

NB: je ziet dat ik tegenstrijdige opties heb, maar dit heeft te
maken met mijn lange en korte termijn verwachting. Die
puts ben ik kwijt, maar ik denk dat de bodem er nog niet is,
dus ben ik van plan om of puts voor nov te kopen met een
hogere uitoefenprijs...of hem te verschuiven naar dec.

[Dit bericht is gewijzigd door yozd op 30-10-2002 12:49]

woensdag 30 oktober 2002 @ 13:06:15 #39
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6540177
Vind die FOK! competitie wel een leuk idee voor IEX. Wie maakt de eerste move?
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  woensdag 30 oktober 2002 @ 13:45:43 #40
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_6540585
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 13:06 schreef WaSTeiL het volgende:
Vind die FOK! competitie wel een leuk idee voor IEX. Wie maakt de eerste move?
Ok, bij deze gedaan!
Naam: FOK!-competitie

Je moet je eerst effe aanmelden bij IEX.nl...is zo gedaan...en daarna
kan je de competitie joinen.
Wanneer je je hebt aangemeld, klik je bovenin op 'Beursspel' -->
daarna op 'Mijn portefeuilles' --> en daarna wijst de rest zich
vanzelf. 'Ik speel mee in bestaande competitie' bij 'of' invullen:
FOK!-competitie

en klaar!

Mzzl,
YozD

woensdag 30 oktober 2002 @ 17:32:32 #41
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6542855
quote:
Op dinsdag 29 oktober 2002 21:24 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Omdat jij dan goedkoop al die huizen kan opkopen en terug kan verkopen aan die kaaskoppen die erachter komen dat er die dag niks is gebeurt ?

Verdorie, je hebt me door.
Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_6632377
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 13:45 schreef yozd het volgende:

[..]

Ok, bij deze gedaan!
Naam: FOK!-competitie

Je moet je eerst effe aanmelden bij IEX.nl...is zo gedaan...en daarna
kan je de competitie joinen.
Wanneer je je hebt aangemeld, klik je bovenin op 'Beursspel' -->
daarna op 'Mijn portefeuilles' --> en daarna wijst de rest zich
vanzelf. 'Ik speel mee in bestaande competitie' bij 'of' invullen:
FOK!-competitie

en klaar!

Mzzl,
YozD

aangemeld en eerste transactie
pi_6632398
ik heb er blijkbaar twee aangemaakt, beter opletten, sorry. Ik zal alleen acteren met dolle_hond_pf.
pi_6633145
Ik heb mij ook aangemeld, onder de naam 2high4u.
  donderdag 7 november 2002 @ 08:56:53 #45
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6670985
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 11:37 schreef Maxell het volgende:
Ik heb mij ook aangemeld, onder de naam 2high4u.
Jij bent niet leuk.... jij hebt een veel te hoog rendement
  donderdag 7 november 2002 @ 09:10:52 #46
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6671089
Tussenstand:

Een beetje crappy layout, maar het wil niet echt beter!!

code:
Positie Portfolio naam Nettowaarde historisch    Stijging     %Stijging 
1         2high4u          113.374,61    100.000,00  13.374,61  +13,37% 
2         Wasteil Port.  107.598,96    100.000,00    7.598,96   +7,60% 
3         YozD's port.   100.025,18    100.000,00         25,18   +0,03% 
4         dolle_hond     100.000,00    100.000,00           0,00     0,00% 
5         dolle_hond_pf   99.485,84    100.000,00      -514,16     -0,51%

Ik weet niet of onderstaande link werkt voor niet-leden van IEX, maar probeer het maar:
http://www.iex.nl/vtRader/ranking.asp?LeagueID=6629&language=nl
  donderdag 7 november 2002 @ 14:32:29 #48
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6676103
quote:
Op donderdag 7 november 2002 09:37 schreef dolle_hond het volgende:
tja, gaat niet zo best met mijn pf
De beurs is dalende!!! zo ook mijn rendement!!!!

Mijn aandelen Aegon en ASM International lopen niet zoals ik ze wilde!! Als ik ze eerder kwijt had geraakt was het een stukje positiever gegaan, maar ja dat is de beurs!!!

pi_6676173
Ik zal me van de week ook effe aanmelden bij de league. Is wel een leuk idee ja
  zondag 10 november 2002 @ 17:35:33 #50
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_6726137
Ik beleg ongeveer een jaartje ofzo, en ik leew BeursStatiuM, dit is een (duur) blad geschreven door een analist. Hij maakt gebruik van de methode dat een beurs altijd een sinusvorm heeft, tip voor mensen die denken dat de beurs zijn dieptepunt al heeft bereikt: we gaan zelfs beneden de 200 punten, en dit kan gerust nog een jaartje duren.

maar nu wat ik heb:

ik heb gelijk in het begin 150 aandelen KPN gekocht, want die zouden stijgen, toen 4.69 vorige week tijdelijk meer dan 6.50
ook had ik (op advies van de rabobank ) ICT en Nutreco gekocht
bijde met meer dan 50% naar beneden, en aangezien ik in Nutreco echt geen vertrouwen meer heb, heb ik die maar verkocht, ICT hou ik maar aan, hopelijk gaat die OOIT weer omhoog.

Sinds kort doe ik ook aan index-opties, de eerste keer zei die analist dat de beurs ging dalen, ik putopties kopen, en inderdaad beurs vies onderuit, ik 600 euro winst, (had maar 1 reeks) en ik dacht: "nu wordt het te riskant" dus ik ze verkopen. En inderdaad nog geen week later had ik 2000 euro winst kunnen hebben dus ik weer opnieuw gokken, deze keer 2 reeksen gekocht (1300 euro)....... zijn nu nog 100 euro waard , voor de grote beleggers mischien niet veel, maar voor mijn zijn dat 2 fucking maand salarissen.

maarja. you loose some, you win some denk ik dan maar tis alleen maar goede les voor mij dat ik niet te hebberig moet worden, en rationeel moet blijven denken, dat probeer ik nu dan ook te doen. (oke dat probeerd iedereen, maar je weet dat je niet te gek moet doen)

pi_6727361
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 12:43 schreef yozd het volgende:
Wanneer je nu posities post op het forum van IEX.nl wordt
daar niet dom op gereageerd..maar misschien is het een
idee om hier onze posities te posten??! Uiteraard voorzien
van motivatie!
Da's wel aardig.

Zelf heb ik niet veel op het moment, slechts 3 fondsen:

1). Nedap
Ondanks de oubollige naam, een verschrikkelijk innovatief en goedlopend bedrijf. Bekendste product: de stemcomputer. Ierland is al over op de computer van Nedap, en de hoop/verwachting is dat velen volgen. Maar ook: winkeldiefstal-detectiesystemen, betalen van parkeergeld via mobiele telefoon (hevige concurrentie, 1 zal het winnen), enzovoorts. Mooi dividend, ook in 2002 mooie stijging van de nettowinst (2002-HJ1 + 15%).

2). Fornix Biosciences
Een gok. Beetje biotech, beetje reguliere farma. Maken al jaren (sinds de fusie tussen Fischer en ARTU) winst, keren dividend uit (vanaf 2002 ook interim) en voorzien een 80% winststijging voor dit jaar. Waardering: 10 keer de winst. Niet duur, maar uiteraard risicovol.

3). Stork
Tegen 5 euro nogwat kon ik die niet laten liggen.

Voor de rest niets meer. Flink op mijn bek gegaan met China fonds en ING. De bovengenoemde posities zijn dan ook niet geweldig groot in aantal.

When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Best pilot in history
  zondag 10 november 2002 @ 20:19:40 #52
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_6728534
goed topic dit!

Ik heb een vraag:
Wat is een warrant? En kan ik als particuliere belegger er geld mee verdienen? En zijn er kleine HOW-TO of FAQ's over soorten beggingen?

Het leven is wat je ervan maakt!
pi_6729346
quote:
Op zondag 10 november 2002 20:19 schreef tomic het volgende:
goed topic dit!

Ik heb een vraag:
Wat is een warrant?

Een warrant is een optie. Vaak uitgegeven door de onderneming zelf in tegenstelling tot de opties op de Optiemarkt en hebben vaak een langere looptijd. Befaamd voorbeeld de ING/2008. Een warrant kan callvorm aannemen (uiteraard is dat altijd het geval als de onderneming de warrant zelf uitgeeft ) of putvorm (Commerzbank wil nog wel eens zo aardig zijn, maar geeft meestal call-warrants uit op overgewaardeerde aandelen).
quote:
En kan ik als particuliere belegger er geld mee verdienen? En zijn er kleine HOW-TO of FAQ's over soorten beggingen?
Warrants zijn vaak duur, in vergelijking met opties. Pas daar dus voor op. Leesvoer bijvoorbeeld op Beleggingsplein en via de beurspagina vind je ook een hoop links.
Best pilot in history
pi_6733271
quote:
Op zondag 10 november 2002 20:59 schreef nostra het volgende:

[..]

Warrants zijn vaak duur, in vergelijking met opties. Pas daar dus voor op. Leesvoer bijvoorbeeld op Beleggingsplein en via de beurspagina vind je ook een hoop links.

Weet je ook waarom warrants duurder zijn in vergelijking met opties? Er is immers geen verschil in effect voor de koper van een warrant.
Wet van Hofstadter: Het duurt altijd langer dan je denkt, ook al houd je rekening met de wet van Hofstadter.
pi_6735758
quote:
Op zondag 10 november 2002 23:58 schreef ZakHooi het volgende:

[..]

Weet je ook waarom warrants duurder zijn in vergelijking met opties? Er is immers geen verschil in effect voor de koper van een warrant.

warrants zijn niet zo verhandelbaar als opties.

Voor opties moeten altijd prijzen worden afgegeven door de marketmaker. De traagheid van AOT op dit punt heeft ze het marketmakership van bepaalde series gekost.

Voor warrants mag de uitgevende partij de prijs afgeven als het hun goeddunkt.

pi_6753203
tussenstand:
code:
1 2high4u          106.303,24  100.000,00  6.303,24 +6,30% 
2 dolle_hond_pf    100.145,36  100.000,00    145,35 +0,15% 
3 YozD's port.     100.083,60  100.000,00     83,60 +0,08% 
4 dolle_hond       100.033,37  100.000,00     33,37 +0,03% 
5 Beursguru Coelho  99.232,92  100.000,00   -767,08 -0,77% 
6 Wasteil Port.     94.213,18  100.000,00 -5.786,82 -5,79% 

dinsdag 12 november 2002 @ 10:06:31 #57
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6753368
quote:
Op dinsdag 12 november 2002 09:46 schreef dolle_hond het volgende:
tussenstand:
code:
1 2high4u          106.303,24  100.000,00  6.303,24 +6,30% 
2 dolle_hond_pf    100.145,36  100.000,00    145,35 +0,15% 
3 YozD's port.     100.083,60  100.000,00     83,60 +0,08% 
4 dolle_hond       100.033,37  100.000,00     33,37 +0,03% 
5 Beursguru Coelho  99.232,92  100.000,00   -767,08 -0,77% 
6 Wasteil Port.     94.213,18  100.000,00 -5.786,82 -5,79% 

Daar ging mijn goede positie!!!
pi_6753631
hier staat mijn short positie flink in de plus en de long flink in de min
  dinsdag 19 november 2002 @ 09:02:57 #59
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6879836
Laatste tussenstand van 19-11-2002 voor de opening van de beurs!!!
code:
1      2high4u            104.932,73      100.000,00      4.932,73      +4,93% 
2      Wasteil Port.       102.936,00      100.000,00      2.936,00      +2,94% 
3      YozD's port.      100.141,25      100.000,00      141,25            +0,14% 
4      dolle_hond      100.090,99      100.000,00      90,99            +0,09% 
5      Beursguru Coelho  99.097,97      100.000,00      -902,03            -0,90% 
6      dolle_hond_pf        97.515,39      100.000,00      -2.484,62      -2,48% 

[Dit bericht is gewijzigd door WaSTeiL op 19-11-2002 09:12]

pi_6986720
nieuwe tussenstand:
code:
1 Wasteil Port.   108.699,22  100.000,00  8.699,22 +8,70% 
2 YozD's port.    100.198,28  100.000,00    198,28 +0,20% 
3 dolle_hond      100.147,99  100.000,00    147,99 +0,15% 
4 mister_popcorn  100.065,95  100.000,00     65,95 +0,07% 
5 dolle_hond_pf    99.093,86  100.000,00   -906,15 -0,91% 
6 2high4u          97.582,94  100.000,00 -2.417,06 -2,42% 
7 Beursguru Coelho 96.716,22  100.000,00 -3.283,78 -3,28% 

pi_6990803
Mijn rendement is flink gedaald. Voortaan toch maar iets eerder verlies nemen.
  maandag 25 november 2002 @ 18:37:20 #62
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_6991656
quote:
Op maandag 25 november 2002 17:36 schreef Maxell het volgende:
Mijn rendement is flink gedaald. Voortaan toch maar iets eerder verlies nemen.
Ik ook. Ik heb nu alleen nog een schuld van 1 miljoen Euro.

Maar niet getreurd:
Het IMF heeft mij aangeboden mij te zullen helpen, want ik behoor nu tot de 3e wereld.

dinsdag 26 november 2002 @ 09:25:59 #63
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6999044
quote:
Op maandag 25 november 2002 14:01 schreef dolle_hond het volgende:
nieuwe tussenstand:
code:
1 Wasteil Port.   108.699,22  100.000,00  8.699,22 +8,70% 
2 YozD's port.    100.198,28  100.000,00    198,28 +0,20% 
3 dolle_hond      100.147,99  100.000,00    147,99 +0,15% 
4 mister_popcorn  100.065,95  100.000,00     65,95 +0,07% 
5 dolle_hond_pf    99.093,86  100.000,00   -906,15 -0,91% 
6 2high4u          97.582,94  100.000,00 -2.417,06 -2,42% 
7 Beursguru Coelho 96.716,22  100.000,00 -3.283,78 -3,28% 

Mijn rendement was behoorlijk gestegen. Kwam overigens door groten hoeveelheden aandelen in o.a. Aegon die behoorlijk wat opleverde. Het viel mij overigens op dat jullie weinig aandelen in het bezit hadden en op het moment dat er eindelijk een positieve wending was in de beurs betrekkelijk weinig winst konden maken...

[OFF-TOPIC]
Hoe krijg jij in godsnaam die layout goed?
[/OFF-TOPIC]

Andere vraag... hoe werkt het nu precies met het aankopen van call en put opties...

Voorbeeld: Onderstaande tabel zijn de call opties van Getronics... maar hoe werkt dit precies en hoe gaat dit verder in zijn werk met verkopen of uitoefenen e.d.

Ik durf het niet echt aan om hieraan te beginnen, maar dat is puur onwetenheid... iemand?

code:
Fonds    Huidig %   Verschil Bied Laat Laag Hoog Vorig slot Open Volume 
okt 2005 2,50  0,30 0,00%     0,25 0,35 0,30 0,35 0,30 0,35 11  
okt 2006 1,50  0,45 +12,50% 0,40 0,50 0,45 0,45 0,40 0,45 3  
okt 2006 2,50  0,35 0,00%     0,30 0,40 0,00 0,00 0,35 0,00 0  
okt 2006 5,00  0,25 +25,00% 0,15 0,30 0,25 0,25 0,20 0,25 100 

pi_6999304
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 09:25 schreef WaSTeiL het volgende:
[OFF-TOPIC]
Hoe krijg jij in godsnaam die layout goed?
[/OFF-TOPIC]
Door code te grbuiken en dan met preview te kijken waar je een of twee of drie spaties moet teovoegen
quote:
Andere vraag... hoe werkt het nu precies met het aankopen van call en put opties...

Voorbeeld: Onderstaande tabel zijn de call opties van Getronics... maar hoe werkt dit precies en hoe gaat dit verder in zijn werk met verkopen of uitoefenen e.d.

Ik durf het niet echt aan om hieraan te beginnen, maar dat is puur onwetenheid... iemand?

code:
Fonds    Huidig %   Verschil Bied Laat Laag Hoog Vorig slot Open Volume 
okt 2005 2,50  0,30 0,00%     0,25 0,35 0,30 0,35 0,30 0,35 11  
okt 2006 1,50  0,45 +12,50% 0,40 0,50 0,45 0,45 0,40 0,45 3  
okt 2006 2,50  0,35 0,00%     0,30 0,40 0,00 0,00 0,35 0,00 0  
okt 2006 5,00  0,25 +25,00% 0,15 0,30 0,25 0,25 0,20 0,25 100 

welk aspect begrijp je hier niet van, de meeste kopjes zijn evident, lijkt mij
  dinsdag 26 november 2002 @ 10:13:29 #65
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6999439
Ik begrijp het verschil niet tussen de verschillende fondsen en de data die er bij staat...

Koop je fondsen van een bepaalde data die dan weer een bepaalde levensduur hebben.. ik begrijp echt niets van onderstaand tabelletje... misschien lees ik het verkeerd....

Ik heb al geprobeerd er info over te zoeken, maar kan het niet vinden..

Bijvoorbeeld:

code:
Fonds          Huidig % Verschil Bied Laat Laag Hoog Vorig slot Open Volume 
okt 2006 1,00  0,55   +10,00%    0,50 0,60 0,55 0,55 0,50       0,55 40  
okt 2006 5,00  0,25   +25,00%    0,15 0,30 0,25 0,25 0,20       0,25 131 

Wat is nu het wezenlijke verschil tussen die van Okt 2006 1,00 en die van 5,00?
pi_6999504
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 10:13 schreef WaSTeiL het volgende:Bijvoorbeeld:
code:
Fonds          Huidig % Verschil Bied Laat Laag Hoog Vorig slot Open Volume 
okt 2006 1,00  0,55   +10,00%    0,50 0,60 0,55 0,55 0,50       0,55 40  
okt 2006 5,00  0,25   +25,00%    0,15 0,30 0,25 0,25 0,20       0,25 131 

Mooie lay-out
Het gaat om de expiratie-datum, oktober 2006. Een call-optie geeft je het recht om op de derde vrijdag van de maand 100 aandelen GTN te kopen voor de vastgestelde prijs, 1 resp. 5 euro. De prijs die je voor de optie moet betalen heet premie. De geboden premie staat in de bied-prijs, de aangeboden premie staat in laat. De hoogst en laagste premies van de dag staan er bij en het volume: aantal verkochte opties van de dag.
  dinsdag 26 november 2002 @ 10:29:43 #67
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_6999598
En als ik het dan goed begrijp is de huidige waarde van 100 stuks Getronics opties aangekocht voor 1 Euro op dit moment maar € 0,55 waard... dat zou dus betekenen dat als je op dit moment koopt je meteen €0,45 in de min gaat?

Of is het juist zo dat je ze dan nu koopt voor €0.55, maar eigenlijk €1 waard zijn?

Puur gezien in de cijfers... wanneer zou je break-even draaien of winst gaan maken als je nu opties zou kopen over die van okt. 2006 1,00?

Is dat afhankelijk van de waarde van het aandeel, of alleen afhankelijk van de waarde van de betreffende optie?

pi_6999757
Nee.

GTN is nu niet zo'n goed voorbeeld voor de uitleg, neem eens een tabelletje ING bijvoorbeeld. Daar heb je uitoefenprijzen van boven en van onder de huidige koers.

Er zijn verschillende bedragen:
Huidige koers
Premie
Uitoefenprijs dit is de prijs die je in oktober 2006 mag betalen.

donderdag 28 november 2002 @ 09:41:49 #69
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7036420
Laatste tussenstand op 28-11-2002 voor de opening van de beurs
code:
Positie Portfolio naam   Netto waarde historisch Stijging  % Stijging 
1       Wasteil Port.    108.699,22  100.000,00  8.699,22  +8,70% 
2       dolle_hond_pf    102.553,86  100.000,00  2.553,86  +2,55% 
3       YozD's port.     100.198,28  100.000,00  198,28    +0,20% 
4       dolle_hond       100.147,99  100.000,00  147,99    +0,15% 
5       mister_popcorn   100.043,45  100.000,00  43,45     +0,04% 
6       Beursguru Coelho 97.586,22   100.000,00  -2.413,78 -2,41% 
7       2high4u          96.583,67   100.000,00  -3.416,33 -3,42%

Portfolio Wasteil:
  • Geen effecten in bezit

Op dit moment druk aan het kijken wat er gekocht kan gaan worden.. Ik heb een hele rare strategie en dat is het kopen van aandelen van bedrijven die op een bovengemiddeld gedaald zijn op de beurs zonder enige aanwijsbare reden zoals bijvoorbeeld tegenvallende kwartaalcijfers..

Zo had ik een aantal weken Aegon gekocht op een moment dat de hele beurs in de plus stond behalve Aegon. Dit heeft zijn vruchten afgeworpen toen de beurs negatief gestemd was, want één van de weinige stijgers was toen Aegon. Idem voor Fortis.

Op dit moment is het iets moeilijker op een postief gestemde beurs. Dan zijn er weinig dalers.. misschien een andere strategie bedenken voor een positief gestemde beurs....

Hoe is het met jullie?

donderdag 28 november 2002 @ 10:14:50 #70
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7036838
Chips... Aandelen Aegon (ja, alweer!) stonden op €15,22. Bij aankoop waren ze op dat moment alweer gestegen naar €15,50 en na aankoop weer naar €15,32....

Ja, ik weet het!! Ik moet me niet druk maken omdat het nog heel erg vroeg is en er van alles nog kan gebeuren, maar ..... ik wil winst maken!!!!

pi_7059919
Ik ben pas geleden ECHT begonnen met beleggen dus begon ik met 100 aandelen ABN AMRO te kopen... gewoon omdat ik een groot vertrouwen heb in deze bank.... toch is het in het begin eng om je geld zomaar in aandelen te stoppen... dus 100 aandelen ABN gekocht voor 15.80... 2 dagen later op 16.94 verkocht.... gewoon leuk om te beginnen.... nu had ik 250 aandelen ASML gekocht.... eigenlijk dag daarna meteen weer verkocht, gewoon omdat ik er geen goed gevoel over had, Ik denk ook niet dat er op dit moment mensen zijn die iets nuttigs over de toekomst van de beurs kunnen zeggen, het zal ooit wel weer gaan stijgen ja.. daar is iedereen van overtuigd. Ikzelf volg de beurs elke dag maar ik merk wel dat het allemaal maar incidenten zijn waar het op dit moment om draait... ASML roept te gaan reorganiseren en aandeel stijgt 2.1% ING verkoopt 15 miljoen aandelen en aandeel daalt met 9.6 % maar een dag later stijgt het weer 3%. Daarom kan je ook niet met een gering risico beleggen...
Had ik maar aandelen Phillips gekocht toen ze 3 maanden geleden op 13 euro stonden... nu namelijk ¤22,- maar waar zou ik dat op gebaseerd hebben...??? Tis moeilijk dat is mij wel duidelijk geworden...
Ik ga weer op zoek naar misschien die ENE tip waardoor ik weet dat het aandeel zal stijgen.. tot die tijd hou ik me even rustig =)

voor jullie allemaal : SUCCES met jullie aankopen en verkopen... ik wens jullie het beste toe op de beurs

vrijdag 29 november 2002 @ 15:25:06 #72
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_7061002
Ej!
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 14:26 schreef Lassekjus het volgende:
...maar waar zou ik dat op gebaseerd hebben...??? Tis moeilijk dat is mij wel duidelijk geworden...
Er zijn mensen die in Technische Analyse 'geloven'. Met behulp van
allerlei grafieken enzo proberen zij dan koop- en verkooppunten te
ontdekken. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar mij lijkt het meer
een self-fulfilling prophecy: als veel mensen het hanteren en men
ontdekt een verkoopmoment en men verkoopt dus, dan zal de
koers inderdaad dalen zoals men verwachtte, maar dat is dan
te danken aan die massale verkopen: self-fulfilling dus...
(ik bedenk me net dat je daar juist misschien wel gebruik van
zou kunnen maken )

Maar in ieder geval, moi weet het even niet meer...heb laatste tijd
nogal wat geld verloren door stomme transacties: putjes en calletjes
kopen en verkopen zonder systeem en zonder reden, 'Euronext
Casino idee' dus. Naja, vanaf nu wat gefundeerder te werk gaan
dan maar!

vrijdag 29 november 2002 @ 22:06:02 #73
545 dop
:copyright: dop
pi_7067496
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 15:25 schreef yozd het volgende:
Ej!
[..]

Er zijn mensen die in Technische Analyse 'geloven'. Met behulp van
allerlei grafieken enzo proberen zij dan koop- en verkooppunten te
ontdekken. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar mij lijkt het meer
een self-fulfilling prophecy:

elke vorm van analyse is kun je al haast technische analyse noemen
vaak is het gewoon zaak om zoveel mogelijk informatie te verzamelen
waardoor je kansen iets meer toenemen ten opzichte van lukraak een aandeel kopen.

Dingen die je kunt doen zijn:
- Kijken of een bedrijf winstgevend is
- Kijken naar de koers-winstverhouding
- Kijken naar de hoogste en de laagste koers
- Kijken naar het divident-rendement
- Kijken naar de winstverwachting
- Kijken hoe het aandeel zich verhoudt ten opzichte van sectorgenoten
- Iets lezen over de geschiedenins van het bedrijf en leren over de producten en diensten die ze leveren

Met al deze dingen kun je je kansen vergroten.

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 5 december 2002 @ 13:33:04 #74
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7159001
1. 2high4u

2. dolle_hond_pf

3. WaSTeiL

4. YozD's port

5. dolle_hond

6. mister_popcorn

7. Beursguru Coelho

Ik weet niet of iedereen dit kan zien, maar dit zijn de charts van de rendement gegevens van de spelers van de Fok!zine IEX.nl competitie...

pi_7231405
Kan ik ook nog meedoen met dat beurspel van het fokforum???
pi_7231597
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:22 schreef Lassekjus het volgende:
Kan ik ook nog meedoen met dat beurspel van het fokforum???
ja hoor, gewoon aanmelden
  dinsdag 10 december 2002 @ 12:53:06 #78
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7243105
Ik ben wel trots op de grafiekjes.... Wat zijn ze mooi hé!!!
pi_7244794
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 12:53 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik ben wel trots op de grafiekjes.... Wat zijn ze mooi hé!!!
idd, heel mooi
pi_7271864
Nou ik doe ook mee in de competitie. Suc6 allen !
  donderdag 12 december 2002 @ 08:34:54 #81
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7285830
Welkom Appelflap en succes hé.... Maar niet te veel want dat is niet goed voor mijn plaats in de ranglijst.... (laat ook maar, want ik sta bijna laaste).....
  † In Memoriam † dinsdag 15 april 2003 @ 18:13:59 #82
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_9799055
S.v.p. verder in het [Centraal] Beleggen & Aandelen topic.

Slot.

Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')