Thanksquote:Op donderdag 19 september 2013 18:00 schreef Angel-A het volgende:
Prachtig ding! Ik ben ook wel benieuwd van wie deze is...
Die potloodstreepjes zaten op het dressoir en de handgreepjes en het hout is hetzelfde evenals het beslag (scharniertjes). Heb er zelf ook al aan gedacht, maar het hoort wel echt bij elkaar.quote:Op donderdag 19 september 2013 22:00 schreef Troel het volgende:
Weet je zeker dat het bovenste stuk oorspronkelijk ook op de kast zat (nee duh, natuurlijk niet, stomme vraag)? Is het echt hetzelfde hout. Want het zou natuurlijk kunnen dat er ooit de onderkast gekocht is en dat men zelf het bovenste gedeelte erbij heeft gemaakt, vandaar de streepjes?
Daar heb ik nog niet gekeken. Zal ik morgen even doen.quote:Op donderdag 19 september 2013 22:22 schreef jefmen het volgende:
achterkant/onderkant lade bekennen op een naam? daar zou nog wel is wat kunnen staan.
+1.quote:
De kast oogt juist niet Scandinavisch. Als ik het al moet pinpointen (behoorlijke expert hier) zou ik zeggen jaren 60, halverwege, Nederlands of Engels ontwerp. En ik betwijfel dat de bovenkant er oorspronkelijk bij hoort. Desalniettemin vind ik 'm leuk. De greepjes zijn inderdaad ook niet mijn ding, maar daar heb je tal van oplossingen voor.quote:Op vrijdag 20 september 2013 16:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Design doet Scandinavisch aan. De greepjes vind ik foeilelijk en niet passend, verder is het een fraai retrogeval.
Pastoe is niet onwaarschijnlijk inderdaad. Maar destijds was het niet zo ongebruikelijk om gewoon een timmerman in te huren, en die liet zich dan weer inspireren door de mode en dat soort ontwerpers.quote:Op vrijdag 20 september 2013 02:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Fraaie kast, als-ie inderdaad stamt uit de periode 1960-1970, dan schat ik dat het ding op z'n minst geïnspireerd is op de ontwerpen van Pastoe/Cees Braakman van destijds (even googelen op deze namen!). Origineel of niet... ->
Mooi ding, en inderdaad een geweldige score van de kringloop, of er nou wel of niet een echte "ontwerper" aan verbonden is of niet.![]()
Maar ach ik ben nou eenmaal helemaal gek van 1960-70-vintage-design....![]()
je ziet de vlekken en beschadigingen niet op deze foto'squote:Op dinsdag 1 oktober 2013 17:12 schreef k_man het volgende:
Gezien het andere topic hoop ik dat het geen echte Pastoe is. Anders is de waarde inmiddels gedecimeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |