Het is nu waarschijnlijk 'niet zo cool' als je geen alcohol drinkt. Maar het maakt echt geen zak uit. Het is jouw leven en zijn jouw keuzes. Je behoudt een stuk meer hersencellen zo dan al die anderen die elk weekend zuipen. Het is ook een stuk beter voor je prostaat o.a. Kan me goed voorstellen dat je het niets aan vindt. Ik drink ook amper meer alcohol, hoorde voor mij meer bij uitgaan/feesten om lekker los te zijn. Tegenwoordig ga ik weinig meer uit, als in naar de kroeg, dus drink ik ook amper meer. Als ik nu heel af en toe op het terras met heet weer een biertje drink of op een verjaardag of zo een baco drink kan ik daar wel van genieten. Maar that's it ook.
Roken moet je echt blij mee zijn dat je het niet doet en die behoefte niet voelt. Niemand voelt die behoefte in eerste instantie, het is meer uit nieuwsgierigheid. Dan raak je verslaafd en ja, voel je die behoefte. Niet doen gewoon. Roken gaat helemaal nergens over. Het biedt je niets behalve een steeds meer verkankerd lichaam en een meer gestreste persoonlijkheid. En een heel lastig iets om weer vanaf te komen. Rokers zijn alleen relaxed als ze aan het roken zijn, de rest van de dag hebben ze last van ontwenningsverschijnselen. Nu vinden ze het roken nog geen probleem, maar over een variërend aantal jaar zouden ze allemaal willen dat ze er nooit aan begonnen waren.