abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 september 2013 @ 21:16:08 #176
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131457770
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ah, we gaan van de woningmarkt naar de kantoor/bedrijfspandenmarkt begrijp ik?

Zo ja, waarom dat ineens?
eigenaren van huurwoningen zijn ondernemers en dragen BTW af,
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131457778
quote:
3s.gif Op zondag 22 september 2013 21:10 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hoezo? Uitkering wordt dan netto wat nu bruto is en wat mij betreft nog ruimte om belastingvrij bij te verdienen.
De belastingvrije voet kan flink omhoog wanneer je de toeslagen en HRA afschaft.
Alleen of de politiek zoiets kosten neutraal gaat uitvoeren waag ik zeer te betwijfelen.
Netto-bruto maakt voor een uitkering nauwelijks uit en als alle toeslagen en kwijtscheldingen verdwijnen hebben veel huishoudens met een uitkering een gigantisch probleem.

De paar ambtenaren die er bij betrokken zijn zullen het verschil niet maken.
pi_131457815
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:16 schreef michaelmoore het volgende:
Ik geloof er geen reet van. :N
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_131458018
quote:
5s.gif Op zondag 22 september 2013 21:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

??
Je loopt alleen maar dom af te geven zonder onderbouwing en puur op frustratie en boosheid op een ander, zoals je posting er boven en nu over ambtenaren...

quote:
3s.gif Op zondag 22 september 2013 21:15 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Die kunnen niet veel.
Wat een triest kankertopic is dit geworden zeg met mispunten zoals jij
  zondag 22 september 2013 @ 21:24:45 #180
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_131458264
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 21:02 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je denkt echt dat dat de reden is dat er geen enkele politieke partij met jouw idee komt? Ben je op alles zo boos?
De politieke elite is er in ieder geval niet om zichzelf overbodig te maken. ben ik boos? Nee, ik ben niet boos. Ik zie gewoon een inefficien systeem dat steeds minder soepel loopt en niet in staat is om voor iedereen gelijke kansen toe te laten. Dat zie ik liever veranderen door zo veel mogelijk macht bij het individu neer te leggen. Rutte had het laatst nog over de transitie naar een participatie maatschappij, dat klinkt leuk maar beseft hij wel dat je dan ook als overheid je macht over het handelen van het individu moet vrijgeven? Kennelijk gaat dat er nog niet in, de overheid trekt zich terug maar weigert daarbij verantwoordelijkheden en beslissingsbevoegdheden terug te geven aan de burger.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_131458272
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 20:38 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Waarom hebben huiseigenaren een uitkering nodig om hun huis te kunnen betalen? Lijkt mij onlogisch en onwenselijk. Veel huisbezitters denken dat het kopen van een huis ze onafhankelijk maakt maar als er dan gesproken word over de afschaf van de HRA worden ze ineens heel erg boos. Dat is toch raar? Strookt niet met het idee van onafhankelijkheid, ze zijn als junks verslaafd aan de HRA. De leensubsidie waarmee de machthebbers de leenslaven in toom weet te houden.
Verdeel en heers, jut die leenslaven lekker op tegen alles wat niet gekocht heeft... die leensubsidie is van ons want we hebben er belasting voor betaald _O-
Ach gut, daar hebben we de ´leenslaven´ weer. Het is weer wachten op de concentratiekampen.

quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 20:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Vermogensverlies op de hoofdwoning is anders wel gesubsidieerd :')

Want Blok en consorten zijn natuurlijk maar wat bereid hun bankvriendjes te redden van de ondergang.

Dus waarom mogen we vermogenswinsten dan niet gewoon belasten? Zoiets hoort twee kanten op te werken lijkt mij.
Ah, ´bankvriendjes´. De denigerende verkleintermpjes weer

michealmoore praat inhoudelijk troep met zijn bewering dat vermogenswinsten op woningen in Frankrijk belast zijn.

en jij doet het nog eens dunnetjes over door te suggeren dat vermogensverliezen aftrekbaar zouden zijn.
so long and thanks for all the fish
pi_131458325
quote:
7s.gif Op zondag 22 september 2013 21:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Netto-bruto maakt voor een uitkering nauwelijks uit en als alle toeslagen en kwijtscheldingen verdwijnen hebben veel huishoudens met een uitkering een gigantisch probleem.

De paar ambtenaren die er bij betrokken zijn zullen het verschil niet maken.
Wat het precies scheelt zou ik moeten opzoeken maar het is toch belachelijk dat iemand die bijstand uit de algemene middelen ontvangt, daar weer belasting over moet betalen.
Bijv. Minimum loon zou ook belastingvrij moeten zijn en zorgpremie mag wat mij betreft inkomensafhankelijk.
Huurtoeslag, HRA en kinderbijslag zo snel mogelijk afbouwen.

Hoeveel ambtenaren er tijd over hebben dan daar heb ik eerlijk gezegd geen kijk op, gok dat er ineens weer werk is ergens anders voor een heleboel.
pi_131458332
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

woningverhuur is vrijgesteld van omzetbelasting.

wanner hou je nou eens op met die troep te posten?
  zondag 22 september 2013 @ 21:26:34 #184
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_131458363
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Voor de sier ja. Niet gemeend.

Altijd al welgemeend, waarom geloof jij mij niet?

quote:
Ik heb het dan ook niet over de WSNP, maar over de kwijtschelding van diverse belastingen.
Dat moet kunnen als je een realistisch belastingvrij bestaansminimum invoert.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zondag 22 september 2013 @ 21:33:03 #185
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_131458786
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:24 schreef crashbangboom het volgende:

Ach gut, daar hebben we de ´leenslaven´ weer. Het is weer wachten op de concentratiekampen.

Na 5 posts van mijn kant al een Godwin :D

quote:
Ah, ´bankvriendjes´. De denigerende verkleintermpjes weer
Verlichte leiders die 'scheefhuurders' als een soort parasiet neerzetten baart mij veel grotere zorgen, jou niet?

quote:
michealmoore praat inhoudelijk troep met zijn bewering dat vermogenswinsten op woningen in Frankrijk belast zijn.

en jij doet het nog eens dunnetjes over door te suggeren dat vermogensverliezen aftrekbaar zouden zijn.
Alle verliezen zijn aftrekbaar, bedrijven betalen immers alleen maar belasting over daadwerkelijk gemaakte winst.
pi_131458958
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Na 5 posts van mijn kant al een Godwin :D
Ja, we zien namelijk prima waar het topic heengaat zodra jij je meldt, ik bespaar je enkel een halve pagina

quote:
Verlichte leiders die 'scheefhuurders' als een soort parasiet neerzetten baart mij veel grotere zorgen, jou niet?

daar is de verlichte leider karikatuur alweer. En de truuc om iets heel anders te beweren dan waar de quote over gaat.

quote:
Alle verliezen zijn aftrekbaar, bedrijven betalen immers alleen maar belasting over daadwerkelijk gemaakte winst.
Jij en michelmoore hadden het niet over bedrijven, maar particulieren. Ergo opnieuw de truuc om iets heel anders te beweren dan waar de quote over gaat.
pi_131459019
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

Een burger over de daadwerkelijke inkomsten.
pi_131459143
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
Altijd al welgemeend, waarom geloof jij mij niet?
13e zintuig wellicht?

quote:
Dat moet kunnen als je een realistisch belastingvrij bestaansminimum invoert.
Ja, maar hoe doe je dat dan? Ik ben er wel voorstander van om een hogere belastingvrije voet in te voeren, maar ik heb geen idee aan welk bedrag ik dan zou moeten denken, en aan wat voor bedrag jij denkt.

Maar gezien de HRA discussie, die immers oneerlijk zou zijn: Laten we dan eens beginnen om de provinciale opcenten van de MRB te halen, en er een ingezetenenbelasting voor in de plaats te zetten. Zodat niet alleen de autobezitters (althans het deel daarvan wat geen elektrische auto enzo heeft en dus geen vrijstelling) opdraait voor de kosten van de provincie, maar dat elke inwoner zijn eigen steentje bijdraagt. Hoe klinkt dat?
  zondag 22 september 2013 @ 21:41:33 #189
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_131459310
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:36 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja, we zien namelijk prima waar het topic heengaat zodra jij je meldt, ik bespaar je enkel een halve pagina

[..]

daar is de verlichte leider karikatuur alweer. En de truuc om iets heel anders te beweren dan waar de quote over gaat.

Je vermogen om de toekomst te zien is werkelijk wonderbaarlijk, vertel mij eens wat de prijzen van vastgoed gaan doen.

quote:
Jij en michelmoore hadden het niet over bedrijven, maar particulieren. Ergo opnieuw de truuc om iets heel anders te beweren dan waar de quote over gaat.
BVZ had het over de aftrekbaarheid van rentelasten voor verhuurders, laten dat nu vaak bedrijven zijn.
pi_131459529
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
BVZ had het over de aftrekbaarheid van rentelasten voor verhuurders, laten dat nu vaak bedrijven zijn.
Dat heeft er verder niks mee te maken.
  zondag 22 september 2013 @ 21:48:28 #191
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_131459667
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

13e zintuig wellicht?

Ach... het is je vergeven, ik laat mij ook wel eens misleiden door mijn waarneming, vergissing is menselijk.

quote:
Ja, maar hoe doe je dat dan? Ik ben er wel voorstander van om een hogere belastingvrije voet in te voeren, maar ik heb geen idee aan welk bedrag ik dan zou moeten denken, en aan wat voor bedrag jij denkt.

Maar gezien de HRA discussie, die immers oneerlijk zou zijn: Laten we dan eens beginnen om de provinciale opcenten van de MRB te halen, en er een ingezetenenbelasting voor in de plaats te zetten. Zodat niet alleen de autobezitters (althans het deel daarvan wat geen elektrische auto enzo heeft en dus geen vrijstelling) opdraait voor de kosten van de provincie, maar dat elke inwoner zijn eigen steentje bijdraagt. Hoe klinkt dat?
Volgens mij moet het niet zo heel moeilijk zijn om een redelijk nauwkeurig bestaansminimum te berekenen.
Wat betreft die provinciale opcenten, dat vind ik niet zo heel erg interessant, natuurlijk zie ik ze liever dat de MRB en de opcenten daadwerkelijk worden aangepast naar het niveau wat men besteed aan het in stand houden van ons wegennet. De gebruiker betaald.
pi_131459729
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Ben ik het helemaal met eens maar het is tricky, een populaire provincie is dan duurder dan 1 waar niemand wil wonen?
Dan betaal je 3x. De grondprijs is hoger, de OZB is hoger en dan nog een keer de ingezetenen belasting hoger.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2013 21:51:55 ]
pi_131459928
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 21:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dan betaal je 3x. De grondprijs is hoger, de OZB is hoger en dan nog een keer de ingezetenen belasting hoger.
Ehm nee?

De provinciale opcenten op de MRB schelen nu ook niet veel van elkaar. Sterker nog, een provincie waar meer mensen wonen zal eerder goedkoper zijn dan duurder.
pi_131460071
Wat heeft MRB met de woningmarkt te maken, tenzij je in je auto woont?
pi_131460144
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ehm nee?

De provinciale opcenten op de MRB schelen nu ook niet veel van elkaar. Sterker nog, een provincie waar meer mensen wonen zal eerder goedkoper zijn dan duurder.
Die provinciale opcenten op de MRB is zoiets wat iedereen braaf betaald en niemand weet waarom eigenlijk?
Ik ben bang dat met het invoeren van een algemene ingezetenen belasting er een nieuwe melkkoe gevonden wordt
pi_131460613
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:56 schreef crashbangboom het volgende:
Wat heeft MRB met de woningmarkt te maken, tenzij je in je auto woont?
Niks. Behalve dan met het principe van eerlijk de belasting verdelen? Iets wat vaak aangehaald wordt door de HRA-kruisridders.

Lees eventueel de context even waarin ik de opcenten aanhaal.
pi_131460753
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 22:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Niks. Behalve dan met het principe van eerlijk de belasting verdelen? Iets wat vaak aangehaald wordt door de HRA-kruisridders.

Lees eventueel de context even waarin ik de opcenten aanhaal.
Er zijn gewoon teveel toeslagen en aftrekposten in NL en HRA is er daar 1 van
pi_131460883
quote:
11s.gif Op zondag 22 september 2013 21:57 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die provinciale opcenten op de MRB is zoiets wat iedereen braaf betaald en niemand weet waarom eigenlijk?
Ik ben bang dat met het invoeren van een algemene ingezetenen belasting er een nieuwe melkkoe gevonden wordt
Als de HRA afgeschaft wordt, komt er hooguit een tijdelijke verlaging van een of andere belasting voor terug. In no time zit die weer op het oude peil, of er wordt een andere belasting/accijns verhoogd.

Het wordt tijd dat men eens de belastingen gaat heffen waar het nodig is, in plaats van op de meest makkelijke plekken. (Automobilisten moeten immers wel betalen, zelfs als het geld geen reet te maken heeft met het bezit of gebruik van een auto maar feitelijk gebruikt om (bv) de ontwikkelingshulp mee te financieren. Of culturele subsidie's. )
pi_131460949
quote:
14s.gif Op zondag 22 september 2013 22:08 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Er zijn gewoon teveel toeslagen en aftrekposten in NL en HRA is er daar 1 van
Als ik iets heb geleerd uit de reacties in dit topic is, is dat dit afhankelijk is of de poster er beter of slechter van wordt - één en al opportunisme dus.

Dat geldt voor uitkeringen, toeslagen en aftrekposten, waarbij de laatste tenminste nog het principe in zich draagt dat degenen die het meeste bijdraagt, ook het meerste 'terugkrijgt'. In die zin is HRA nog verreweg de meest verdedigbare.
pi_131461393
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 22:12 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Als ik iets heb geleerd uit de reacties in dit topic is, is dat dit afhankelijk is of de poster er beter of slechter van wordt - één en al opportunisme dus.

Dat geldt voor uitkeringen, toeslagen en aftrekposten, waarbij de laatste tenminste nog het principe in zich draagt dat degenen die het meeste bijdraagt, ook het meerste 'terugkrijgt'. In die zin is HRA nog verreweg de meest verdedigbare.
Het is in mijn ogen niet alleen mis op de huizenmarkt maar het probleem zit dieper door al die toeslagen en regelingen.
Dat hele systeem moet eens goed op de helling en belasting betalen ok.
Het moet voor iedereen te begrijpen en rechtvaardig zijn.
Dat is het nu niet meer. :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')